Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Pedala de ambreiaj foarte tare.
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=7283
Page 5 of 5

Author:  bogdanart [ 16 Nov 2012, 21:54 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

Deci roaga-te bre ca nu stii cum pica minunea

Author:  comanr [ 17 Nov 2012, 21:44 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

hai bogdane , pune si tu poza sa vedem. cine stie poate chiar arata bine :mrgreen:

Author:  bogdanart [ 17 Nov 2012, 22:00 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

Prietene, ca sa intelegi si sa oprim polemica aici si sper ca voi fi suficient de clar si pentru tine.

Eu nu am problema asta la 156 dar spuneam ca problema se poate rezolva cu acea SERPENTINA pe care GTV-ul o are iar '56-le NU. Sistemul de ambreaj este identic si la fel la ambele masini , doar ca una are acea conducta, serpentiza , zii cum vrei.

Daca ai curiozitatea cu siguranta gasesti un GTV pe undeva, roga-l pe om sa-ti ridice capota si vei gasii blestematia de serpentina.

In speranta de a fi fost clar in explicatii...........

Author:  comanr [ 17 Nov 2012, 22:04 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

pai pune si tu o poza daca ai gtv si ai timp , la noi sant destul de rare...majoritatea au 156

Author:  bogdanart [ 17 Nov 2012, 22:19 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

ok o sa fac cateva poze maine

Author:  bogdanart [ 20 Nov 2012, 19:20 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

Ca sa intelegi despre ce e vorba ......

Attachments:
GTV_serp.jpg
GTV_serp.jpg [ 221.56 KiB | Viewed 1102 times ]

Author:  comanr [ 20 Nov 2012, 20:27 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

uite bogdane iti scriu aici nu pe pm sa ajutam si pe altii cumva.

cand cumperi masina noua, ambreiajul e ok.
dupa cativa ani ambreiajul devine mai greu de apasat, valabil la mai multe masini cu hidraulic, din cauza frecarilor pistonasele cilindrilor se uzeaza , garniturile se uzeaza si ele , pistonasele se mai inclina , freaca si astfel sistemul merge mai greoi.
placa de presiune cand se uzeaza devine mai moale nicidecum mai tare, prin apasari multiple metalul sufera o oarecare oboseala.
un ambreiaj foarte elastic inseamna uneori o placa fisurata.
intelege si tu , ca acea conducta+furtun nu sant elemente de uzura ,practic ele nu se misca doar tin niste lichid sub presiune in momentul in care tu apesi pedala, nu intelegi ca nu are ce sa fie de la serpentina aia blestemata.
exista cazuri in care furtunul sertizat pe acea teava imbatraneste si se umfla in momentul in care apesi ambreiajul ,atunci se schimba , dar rar, extrem de rar.

Author:  sneaker [ 12 May 2013, 23:19 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

Mă bag și eu în seamă pe threadul ăsta vechi, cu toate că nu pricep mecanică auto o iotă.

Sunt în proces de a lua o Alfa 156 JTD 8v, la care tăria pedalei de ambreiaj m-a cam șocat. Sunt începător la condus, dar am mai pus totuși piciorul pe câteva și mi-e greu să accept că va trebui să mă obișnuiesc cu el în halul ăla, așa că am mai căutat și prin alte părți.

Deși nu am înțeles exact ce și cum a făcut englezoiul, că nu pricep termenii nici în românește dar'mite în engleză, ideile importante ce le-am desprins eu sunt două:
- nu are nicio legătură tăria pedalei cu uzura ambreiajului propriu-zis
- cel mai probabil se poate rectifica la un mecanic bun/cineva care cunoaște problema

Author:  yux_mm [ 13 May 2013, 09:02 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

Nu stiu cat de tare este la tine ambreiajul, insa la JTD-uri este in general mai tare decat la alte marci. Personal prefer genul asta de functionare deoarece imi pare ca simt mai bine cand cupleaza. La capatul opus ar fi, spre exemplu, un ambreiaj de logan dci: flescait si amorf.

Author:  comanr [ 13 May 2013, 09:50 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

uitandu ma pe poza asta mai veche am identificat una din problemele ambreiajului tare, observatie aplicabila si la jtd pull type, si anume rugina (lipsa de ungere a) boltului de comanda al furcii ambreiajului. dupa ce se greseaza boltul se observa o actionare mai fina.e bine sa se scoata boltul , scotand cilindrul din suport si sa se greseze in ambele capete.
am incercuit zona.

Attachments:
GTV_serp.jpg
GTV_serp.jpg [ 92.24 KiB | Viewed 837 times ]

Author:  ursulet [ 13 May 2013, 20:35 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

Daca acea rugina prezinta o opunere de forta la ambreaj.....poate la axul care actioneaza rulmentul

Author:  comanr [ 13 May 2013, 20:39 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

putin acolo, putin dincolo, si ambreiajul nu se simte "smooth"

Author:  spooky [ 13 May 2013, 21:59 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

Cred ca sunt unul din putinii care prefera ambreiajul mai tare. Urasc un ambreiaj "smooth".


Sent from Tapatalk

Author:  comanr [ 13 May 2013, 22:04 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

pai cam la toate alfele ambreiajul e mai tare , ideea e sa nu se apese in scaturi , sa nu zgaraie cand il apesi sau il eliberezi, sa nu scartaie ca o usa veche la apasare, sa se apese liniar sa nu existe puncte in care "agata" sa nu fie "ca un arc" cu alte cuvinte sa ai control perfect asupra lui.

Author:  cva156 [ 13 May 2013, 22:24 ]
Post subject:  Re: Pedala de ambreiaj foarte tare.

Nu stiu unde am citit ca se poate regla ambreiajul. Autoreglaj ceva... Am luat la mana topicul dar nu mai vad.

Page 5 of 5 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/