Şi pentru că acum sunt mai fresh, nişte concluzii după 100 de mii de km în Alfa 147, 1.9 JTDM, remap.
În afară de resoftare, de care sunt destul de mulţumit, maşina a mai primit în plus doar jantele OZ Superturismo pe 16 fiindcă la vremea aia vroiam nişte cauciucuri care nu existau decât de-aici în sus iar ea venise cu jante pe 15 si cauciucuri fuel saver something. Deci, practic maşina este aproape stock.
Concluzii:
- maşina s-a dovedit a fi mai fiabilă decât mă aşteptam, n-am menajat-o dar am şi îngrijit-o. Uleiul a fost Castrol Magnatec Diesel 5W40, încă de la al doilea schimb şi va rămâne ăsta până voi avea maşina. După remap am luat în considerare schimbarea filtrului de aer, apoi am uitat şi nu i-am mai dat atenţie. Filtrul de aer stock îşi face treaba în continuare.
Chestii schimbate, de nevoie, sau fiindcă aşa mi s-a căşunat:
- cutia de direcţie la 10k fiindcă maşina a venit cu ea bulită.
- remap la 20k parcă. Atunci cică scotea 161 HP şi 355 NM. De cai nu ştiu ce să zic, dar cuplul este impresionant şi se simte excelent şi acum.
- toate amortizoarele şi braţele faţă superioare, stânga dreapta, fiindcă cei de la reprezentanţă au zis că dacă tot mai sunt 2000km până expiră garanţia lor, să mai culeagă ceva bani de la Alfa Romeo. Nu m-am supărat.
- ambreaj (l-am distrus singur pe la 60k fiindcă eram fascinat cum trage maşina în marşarier şi am ţinut cu tot dinadinsu' să arăt asta tuturor)
- discuri frână pe faţă, pe la 80k, fiindcă mi s-a părut mie că trebuie. Nu trebuia.
- distribuţia, pe la 65k, fiindcă aşa am citit io că trebuie.
- un rulment dreapta faţă pe la 50k, fiindcă s-a futut. Lumea vorbeşte că de fapt ar avea legătură cu faptul că atunci când au umblat la trenul de rulare ăia de la reprezentanţă au uitat să bată la loc siguranţele planetarei (de ce-au umblat la planetară a rămas pentru mine un mister, cert este că într-adevăr planetara mai avea puţin şi se desfileta)
- pe la 80k am schimbat bucşile de la bara stabilizatoare (faţă), cu toate că mi-a fost recomandat să schimb toată bara. M-am zgârcit, bucşile m-au ţinut 20k, acum schimb bara cu totul.
- mâner portieră şofer, fiindcă s-a rupt (cârcotaşilor le-am zis că au tras nişte beţivi de ea într-o seară ca să nu mă mai fută la cap cu "alfa care se tot strică", de fapt s-a rupt singur de bătrâneţe)
- vreo două parbrize, urmează al treilea, fiindcă Braşovul este într-o continuă renovare.
- un catadioptru, fiindcă i-a rebuit cuiva şi s-a servit într-o noapte.
- preşurile, fiindcă ălea de căcat cu care a venit maşina erau urâte şi se adunau sub pedale.
- am consumat trei rânduri de cauciucuri de vară: Good Year Eagle F1, Dunlop SP SPort 9000 şi acum iarăşi acelaşi model de GY.
- un rând de gume de iarnă, Vredestein Snowtrac 1, pe care le-am luat în 2007, au trecut trei ierni şi vor mai trece cel puţin una fiindcă arată aproape ca şi noi.
- jantele OZ, cumpărate de la reprezentanţă, s-au dovedit a fi mai slabe decât cele second hand (acelaşi model), cumpărate din Germania şi pe care le-am avut pe maşina anterioară. Probabil că voi avea nevoie curând de jante noi.
- ceva ulei scurs pe furtunul de intercooler, probabil din turbină. Probabil că va trebui curând să schimb (repar?) şi turbina, dar până acolo mai e ceva drum de făcut.
Nu sunt un fanatic al mărcii, m-am oprit din fanatism pe la 25 de ani, însă maşina asta a fost poate puţin mai mult decât mă aşteptam. M-a mulţumit, per total, şi destul de rar m-a enervat în asemenea hal încât să înjur toată Italia. De fapt, singura dată a fost atunci când am schimbat în faţă la OMW timp de vreo jumătate de oră, un bec de fază scurtă. Asta în timp ce nişte piţiponci mă priveau nedumeriţi din vitrină şi în mintea lor erau convinşi că eu, de fapt, schimb tot motoru'. Am plecat pe poziţie cu becu' în mână, înjurând. Marius ştie.
ÃŽn rest, 100 de mii de km miÅŸto.
|