OK, de ultima data cand am scris nu s-au intamplat foarte multe, insa am avut o aventura cat se poate de “frumoasa” pe final de an 2023. O sa fie ceva de citit...
Partea I – Simptomul
Chiar inainte de sarbatori, in Decembrie, mergeam linistit pe sosea, am facut o depasire si imediat dupa a inceput sa mearga in 3 pistoane ca apoi imediat sa-mi palpaie check engine in bord. Mai aveam 20 de km pana acasa. Nu prea aveam ce sa-i fac in drum, asa ca am zis: ori la bal ori la spital. Da-i inainte pana acasa si cand ajung vad ce si cum. Am ajuns cu bine, am descarcat bagajele si am zis ca ma uit a doua zi la ea, ca era tarziu.
A doua zi am pus diagnoza si aveam un misfire de toata frumusetea pe cilindrul 1. Schimb bobina de pe 4 (ca era cea mai noua) cu aia pe 1, simptomul se mentine. Schimb apoi bujiile intre ele, simptomul se mentine.
Mda...ce sa-i fac!? Am ramas fara masina practic, asa ca iau la puricat netul de service-uri, intreb in stanga si in dreapta ce ar avea, caut pe forumuri etc.. Aveam doua banuieli dupa ce am restrans posibilitatile defectiunii: compresie sau injector. Pana la urma, dau de un service unde cica lucra cineva care stie motoare de Alfa (Dan Frunza – pentru cine-l cunoaste in zona Iasului). Il contactez si ii zic si lui tot tam-tam-ul cu inversat de bobine si bujii si zice si el: injector. Mai toata lumea spunea “injector”.
Buuuuun! Decartez 150 de lei la platforma si ma duc la service cand mi-au zis sa vin. Apoi astia imi spun ca in ziua aia n-au cum sa verifice, ca sa vin a doua zi. Vin a doua zi dimineata, baga masina inauntru dupa vreo ora fata de ora stabilita si i-am zis, fa-i test de compresie intai sa-mi iau de-o grija. Vine asta cu un rahat de ceas la care imi mai si spune ca a fost scapat pe jos si ca nu-i prea bun si facem “un fel de test” si ajungem la concluzia ca da, are compresie. Dupa asta face fix ce-am facut eu, inverseaza bujii si bobine. Imi spun in gand, asta ma crede idiot sau ceva de genul, ca i-am spus ca am facut asta deja si vreau sa schimb injectorul ca am acasa de rezerva si deja am scos asta din lista.
In final, eu am vorbit, eu am auzit. Am plecat de acolo dupa “maretul” test de compresie si m-am dus a treia zi sa vad totusi ce fac si i-am intrebat din nou de acest Dan Frunza, ca sa-mi spuna apoi ca vezi ca de fapt nici nu lucreaza acolo. Mda, fantastic! Vorbim una si facem alta. Apoi imi spune ca stii ce, noi nu putem, nu stim, nu ne bagam ca e chestie sofisticata, ca e Alfa si luati masina. In curte aveau vreo 15 masini, toate cu probleme de lunga durata, inclusiv marci mai pretentioase ca Alfa mea si mai noi...
Mda, mai decartez 150 lei platforma, ca-mi place sa arunc cu bani aiurea si sa ma plimb cu platforma, asa ca am dus-o la un amic la garajul lui. Acolo a stat din Decembrie pana pe la jumatatea lui Februarie.
In Februarie cand am primit unda verde la garaj, eu cu mainile mele am desfacut si pus la loc tot.
Partea II – Cum sa schimbi injectoare la 2.0 JTS (GT/156)?
Atasez cateva foto din operatiune. Mai multe detalii pe topicul dedicat. Nu am curatat nimic la supape pentru ca in mirificul asta de oras nu am gasit nici un serivce cu curatare cu coji de nuca, ca sa fie ca la carte, ca o faceam, dar e pliiiin de dorei.
Partea III
Fiindca am ramas total fara masina tin sa-i multumesc si aici lui Hartans ca m-a ajutat din toata inima si m-a salvat cu 156-le aka Rosica. Insa si a lui a avut niste aventuri “fantastice” cu doreii din service.
Foarte pe scurt: Curgea benzina pe la corpul pompei de benzina fiind o mica fisura si era miros si balta pe jos. “Desteptii” au zis sa dea rezervorul de benzina jos, desi accesul la pompa se face pe sub bancheta. Cand am luat masina, aveam informatia ca au rezolvat problema. Au rezolvat pe naiba, curgea si mirosea in continuare. Li s-a trimis si pompa noua magnetii marelli, dar ce sa vezi? E diferita ca forma, desi a fost cumparata pe cod/serie sasiu etc., asa ca a fost returnata si au zis ca lipesc. N-au lipit, dar au primit banii, stii.
Fisura am rezolvat-o eu cu Poxipol, lucru ce n-au fost in stare aia.
Bun, iau masina asa cu scurgerea de benzina si ma duc la benzinarie sa alimentez. Ce sa alimentez, cand mai exact o mulg!? Am aflat mai tarziu ca idiotii au rasucit la gura rezervorului sub masina o anumita teava ce trebuia sa stea cu gura in sus ca sa scape aerul, altfel iti sare pistolul de la pompa intr-o veselie! Sa pui benzina de 100-150 lei dura cam 10-15 minute! Plinul nici nu incapea in discutie.
CONCLUZIA
„Dacă vrei ca un lucru să fie făcut bine, fă-l tu.” — Napoleon Bonaparte