Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa 145 1.7 16V - "Boxerica" https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=28 |
Page 5 of 10 |
Author: | firestarter [ 16 Mar 2006, 18:14 ] |
Post subject: | |
intradevar nu se justifica banii pentru plusul de putere. Cam 10-15 cai i poti obtine cu costuri de aproximativ 350-400 euro din evacuare si admisie. Asta inseamna filtru sport (recomand K&N) si evacuare sport cu teava cu diametrul mai mare (cu tot cu saxofon), fara detenta si cu toba finala sport. Mai poti investi in niste injectoare mai mari si o pompa de benzina mai performanta si te apropii de 20 de cai in plus. Daca la astea mai adaugi si un chip ai facut bestia sa sifoneze asfaltul |
Author: | ALXege [ 16 Mar 2006, 19:44 ] |
Post subject: | |
Voi doi aveti cumva motoare identice? |
Author: | firestarter [ 16 Mar 2006, 19:48 ] |
Post subject: | |
aproape, al meu are cu 7 cai mai mult. Motorul de pe 145 este derivat din cel de 33 insa a mai pierdut putere din cauza catalizatorului si a normelor de poluare. Apropo, 2PAC eliminarea catalizatorului iti aduce putere in plus, deci cu o evacuare completa sport poti castiga lejer 15-20 cai dupa reteta data mai sus |
Author: | alexmirica [ 16 Mar 2006, 23:12 ] |
Post subject: | |
alfa33 Quote: ...eliminarea catalizatorului iti aduce putere in plus, deci cu o evacuare completa sport poti castiga lejer 15-20 cai dupa reteta data mai sus
Io personal nu cred asta... Serios! Ar trebui sa imi dai niste argumente puternice, preferabil niste calcule matematice sau un dynotest, bineinteles "adevarat" (a se citi nemanarit ).
|
Author: | firestarter [ 17 Mar 2006, 00:24 ] |
Post subject: | |
pai motorul de 33 de exemplu, varianta cu catalizator de 137CP este de fapt putin mai puternic decat acelasi motor de 137CP fara catalizator. Asta pentru ca acel catalizator obtureaza practic evacuarea, motiv pentru care au mai bagat niste caluti in motor ca sa compenseze puterea pierduta si ca sa il poata vinde la capacitatea initiala. Asta mi-a povestit un prieten, posesor de alfa 33, inginer de automobile si sef de service la Dacia in Brasov. Poate nu o fi asa insa pare logic ce mi-a zis omu`. |
Author: | Tupac [ 17 Mar 2006, 01:53 ] |
Post subject: | |
Eu unul am citit pe undeva pe forumul de Alfa 145, ca s-a incercat chestia asta cu scosul catalizatorului, dar cica nu ar fi reusit, masina mergea mai naspa...acum nu stiu exact ce o fi facut respectiva persoana, dar asa zicea.. Acum nu e vorba doar de catalizator, e vorba si ce fel de injectie este pe Alfa 33 de exemplu... Evacuarea inlocuita..hmm..o idee buna in sine, dar pe langa costuri (mari pentru ceva de calitate) ramane si problema sunetului si a politiei, nu prea as vrea sa atrag atentia mai mult decat trebuie. Si asa urla boxerul pe langa politisit , dar acum nu au ce sa imi faca ca totul e stock |
Author: | firestarter [ 17 Mar 2006, 01:56 ] |
Post subject: | |
mai exista si micile riscuri |
Author: | Tupac [ 17 Mar 2006, 02:02 ] |
Post subject: | |
Da.. In ce priveste filtrul, asta e in plan, dar tintesc mai sus de K&N, si anume BMC carbon filter |
Author: | firestarter [ 17 Mar 2006, 06:15 ] |
Post subject: | |
eu initial am vrut filtru piper cross insa nu este pentru alfa 33 si nu am vrut unul universal asa ca am optat pentru cel mai bun filtru diponibil pe 33 si anume K&N. Cei de la Augsburg au promis ca il am luni in tara deci daca pornesc si motorul pana atunci o sa iti pot spune cum se comporta. |
Author: | Tupac [ 17 Mar 2006, 07:25 ] |
Post subject: | |
Da, multumesc, ar fi bine de stiut... M-am mai uitat pe Net..ciudat, unii spun ca BMC nu merita banii nefacand prea multe.... |
Author: | Tupac [ 17 Mar 2006, 14:40 ] |
Post subject: | |
Aha! E bine de stiut Deci cred ca m-as putea lipsi de acel fagure fara probleme, nu vad unde ar fi problema...RAR-ul in nici un caz |
Author: | Tupac [ 18 Mar 2006, 02:34 ] |
Post subject: | |
Astazi mi-am mai cumparat o bucsa mica (maine tre sa ma duc sa o iau si pe a doua ca nu mai aveau decat una azi la magazin). Am gasit la Alpadrino spre surprinderea mea, m-a costat 30 RON bucata (sa mai zica lumea ca sunt scumpe piesele de Alfa ). Ce este ciudat este urmatorul aspect: cred ca am mai scris pe undeva pe aici, mie imi trebuiau bucse cu diametrul interior de 19.9mm (mai exista un model de bucse cu diametru de 20.9mm pentru modele de 145 de dupa 96 probabil...). Ei, ideea este ca bucsele mari de 19.9mm sunt diferite (stanga si dreapta), dar cele mici nu, sunt la fel . In schimb cele de 20.9mm cica ar fi diferite si cele mici E nebunie curata cu bucsele astea la masina mea, imi spunea var-miu ca sunt codurile Fiat amestecate ca naiba pe la diferiti furnizori, asta datorita celor 2 diametre Luni se pare ca o sa le si montez pe masina. Intre timp, maine dupa ce voi lua si a doua bucsa mica, voi incerca sa mai iau ceva (ori flansele de la amortizoare fata, ori tamburi spate - in functie de cat costa si finantele disponibile ), astfel incat Luni poate odata cu bucsele mai schimb ceva la masinuta si ma scot un pic si cu manopera... |
Author: | Tupac [ 21 Mar 2006, 22:57 ] |
Post subject: | |
Astazi am fost cu Boxerul la doftor... Am stat pe la service "doar" vreo 7 ore , din care cel putin 3.5 ore s-a muncit efectiv la masinuta mea...a fost chinul naibii... M-am dus la service pentru schimbat bucse bascula fata si schimbat rulmenti flanse amortizoare, cu piesele in traista Din pacate, la fata locului, dupa ce s-a dat jos bascula stanga s-a constatat ca pivotul este dus , inlocuirea bucselor pe acest brat fiind in aceste conditii o operatiune inutila. Pentru cine nu stie (nici eu nu stiam... ), daca un pivot e dus e grava treaba, risti sa ti se rupa roata si tot ce e pe acolo..grav de tot.... Asa ca a trebuit sa cumpar si una bucata brat stanga (ce include bucse si pivot). Noroc cu varu', care mi l-a gasit pe stoc (doar de stanga era pe stoc, am avut bulan! ) si am putut sa-l inlocuiesc tot azi, ca altfel trebuia sa ma duc in alta zi... Preturi piese: - bucse (mica + mare) de pe o parte : 30 RON + 50 RON, deci in total 160 RON toate 4 bucati pe ambele parti - cele de pe stanga au ramas pe stoc la mine , dat fiind ca pana la urma pe stanga am schimbat brat cu totul.. - flanse amortizoare: 65 RON bucata, adica total 130 RON - brat (bascula) stanga 235 RON Manopera m-a costat 250 RON.... Un calcul rapid arata ca azi am sarit din schema de 775 RON Operatiunile la service nu au fost lipsite de mici evenimente neprevazute, ca de exemplu rupere de suruburi de la roata (intre amortizor si fuzeta) deoarece erau ruginite si nu ieseau nici moarte (sunt 3 suruburi la fiecare roata fata, deci 6 in total intre amortizoare si fuzete, din ele doar 2 au iesit "usor", 1 s-a rupt, iar la 3 s-a muncit in stil barbar, cu zeci de ciocane date, turtiri de suruburi care nu ieseau nici de-ale dreaqu - dadea mecanicul cu ciocanul in ele si era ca si cum dai intr-un masiv de fier, nimic! ). Probleme cu suruburile au fost mai peste tot. Cu ocazia asta se pare ca am constatat ca domnilor de la Alfa nici prin gand nu le trece sa trateze totusi suruburile in mod adecvat, cel putin la modelul meu cu siguranta suruburile nu sunt tratate , este CRIMA sa le desfaci (daca poti, normal)! Ar fi multe de povestit, dar o sa ma opresc cat de cat...am facut poze din timpul operatiunilor, o sa le pun aici. Maine trebuie sa ma duc sa imi fac geometria..aici am o problema pe partea stanga, trage stanga (dupa inlocuire brat astazi, trage si mai mult) ar fi mult de explicat...vedem maine, poate se poate face ceva in acest sens, macar sa traga ca inainte, doar putin... Peste putin timp urmeaza pozele... PS: le service m-am intalnit cu Adi (Alfa 155+motocicleta ), venise cu un amic pe acolo (avem mecanic comun, cunostinte comune ). Am discutat cate un pic cu aceasta ocazie |
Author: | firestarter [ 21 Mar 2006, 23:43 ] |
Post subject: | |
Ciudat ce zici tu cu suruburile alea. Zic asta pt ca am demontat 3 alfa 33 (una din 86, una din 88 si una din 90) si am montat tot ce am gasit bun pe a mea. Am avut probleme cu un singur surub cu cap imbus la o planetara. In rest am reusit sa desfacem totul. In privinta costurilor intradevar cam piperata povestea insa daca compari aceleasi preturi cu cele de dacie o sa vezi ca nu te loveste diferenta. Eu zic totusi ca stam ok cu alfele noastre vechi la capitolul asta. Multa bafta in continuare si sper sa ne vedem la Bran in aprilie. |
Author: | Tupac [ 21 Mar 2006, 23:49 ] | ||||||
Post subject: | Poze - I | ||||||
Deci pozele, asa cum am promis:
|
Author: | Tupac [ 21 Mar 2006, 23:58 ] | ||||||
Post subject: | Poze - II | ||||||
Poze - continuare:
|
Author: | gabrieldima [ 22 Mar 2006, 04:14 ] |
Post subject: | |
mah tupac esti bulanos la fel ca mine |
Author: | Tupac [ 28 Mar 2006, 14:51 ] | ||||
Post subject: | |||||
Astazi am fost iar la service..cu burdufele de la planetare (de la roti) pregatite pentru ca cele vechi incepusera sa se rupa si era grav sa imi stric planetarele aiurea Pe langa aceasta operatiune, punctul 2 pe ordinea de zi trebuia sa fie reglare punte fata stanga pentru ca masina trage stanga destul de bine de cand am schimbat bratul stanga cu totul. Ideea era ca noi banuiam ca masina a luat o lovitura mai naspa si s-a deplasat puntea fata a.i. roata nu mai sta cum trebuie si de aia trage. Ca pana la urma, dupa o mie de investigatii, masuratori, cercetari, sa constatam ca bratul stanga de la bascula (cel nou inlocuit acum cateva zile) este mai scurt cu aprox 1cm , si astfel roata nu este "in afara" atat cat ar trebui! Auziti oameni buni, 1 cm mai scurt! In seara asta voi avea alt brat pe care il voi monta maine dimineata (alta vizita la service, alti bani, alta distactie ) si tot maine sper sa termin si cu geometria sa nu mai traga naibii stanga! Pozele:
|
Author: | Tupac [ 29 Mar 2006, 17:59 ] |
Post subject: | |
Din pacate azi nu am reusit sa pun bratul cel bun pe masina , mecanicului meu cazandu-i pe cap o mare belea cu o Solnita azi: au picat niste ace de la planetara in cutia de viteze si azi si maine are de munca la acea masina sa ii dea motorul si cutia de viteze jos pentru a curata cutia de acele ace Cum vienri lucrez, mi-e ca de-abia Luni dupa-amiaza ajung iar la service Am uitat sa precizez ca ieri am analizat si posibilitatea montarii unui scut la masinuta mea, cel de Super-Nova sau Solnitza mergand la fix! Cred ca voi face unul, e bine sa incerc sa imi apar esapamentul si baia de ulei, chiar daca astfel in fata voi mai coora garda cu cativa cm , dar nu e bai daca frec cu scutul prin unele locuri, macar protejeaza restul.. |
Author: | Tupac [ 29 Mar 2006, 18:54 ] |
Post subject: | |
Stiu ca nu e nemaipomenit de rezistent, dar vorba ta merge, poate fi bun zic eu. Cutia de viteze nu ar fi acoperita de scut, ai inteles gresit, nu ajunge pana acolo. Scutul ar ajunge doar pana la traversa de la punte, unde s-ar si prinde de altfel cu suruburi. Ma refeream insa la urmatorul aspect: traversa este mai jos decat baia aia din aluminiu de la cutie; odata scutul pus, un eventual bolovan sa zicem ar lovi scutul si ar sari, nu ar ajunge la cutie. Cutia deci ar fi aerisita, atata doar ca scutul montat in fata masinii ar putea diminua un pic flow-ul de aer sa zicem..care nu ar mai veni direct in cutie, ci pe sub scut care ar fi un pic mai jos (si prin el ceva, ca scutul are destule fante de aer..)...aici ar fi in pic de discutat. Aruncati un ochi pe poza de ami sus cu "scurgerile de ulei" ca sa intelegeti mai bine. Scutul ar veni din fata de la punte exact pana la traversa de dupa baia de ulei. Cutia ar ramane libera (o mare parte din ea). Singura bucata de cutie ce ar fi acoperita ar fi ceea de sub traversa, care si acum este mascata deci, dar intr-adevar are fun flow bun in mod normal. |
Author: | Tupac [ 03 Apr 2006, 16:57 ] |
Post subject: | |
Azi am fost si mi-am schimbat bascula stanga, cea care era mai mica decat imi trebuia mie . Si era mai bica bine de tot, nu gluma! Se vedea din ochi, cred ca era cu aproximativ 1.5 cm mai scurta!! 15 mm!!! Acum mi-am facut si geometria, a iesit beton si convergenta rotilor. De asemenea am stabilit mici detalii pentru urmatoarea vizita care va cumprinde: - adapatare scut Super-Nova pe Alfa 145 - schimbat toate furtunasele din jurul termostatului, am pe acolo unul cel putin care imi pierde foarte rar antigel - schimbat semering axa cu came stanga (1 sau 2, vedem dupa ce dam jos, + eventual garnitura capac) pe unde imi pierde cate putin ulei... Acum tre sa vad cu piesele, sper sa gasesc furtunase ca si piese noi |
Author: | ALXege [ 03 Apr 2006, 17:36 ] |
Post subject: | |
So.. pe cand pe dyno? |
Author: | Tupac [ 03 Apr 2006, 18:04 ] |
Post subject: | |
Uff...pai si maine m-as duce la Dyno, dar nu mai sunt bani . Azi am mai decartat 1 milion. Nici nu vreau sa ma gandesc cati bani am bagat in ultimele 2 saptamani, dar am sarit de 10 mil cred Si ce e naspa e ca vreo 2 milione le-am dat aiurea pe manopera, datorita problemelor cu bascula mai mica |
Author: | Tupac [ 08 Apr 2006, 17:30 ] |
Post subject: | |
Azi am sunat in Olanda dupa un chip Squadra second! Din pacate s-a dat |
Author: | Tupac [ 09 Apr 2006, 15:05 ] |
Post subject: | |
Joi se pare ca voi avea iar viziata la service. Pe ordinea de zi vor fi urmatoarele lucrari: - schimbat semeringuri axa cu came stanga + schimbat garnitura capac stanga, pentru rezolvarea problemei legate de pierderile de ulei pe stanga. - inlocuit furtunase din jurul termostatului (3 sau 4 cred..) pentru a incerca rezolvarea problemei legate de pierderile de antigel.. - sper sa am timp si pentru a incerca adaptarea unui scut de Super Nova pe Alfa 145 , daca bineinteles voi gasi un scut pana Joi... Sper ca micile pierderi de ulei sa nu fi ajuns cumva si pe cureaua de ditributie, pentru ca in acest caz ar tebui si ea schimbata... Asta se va vedea bine doar la fata locului... |
Page 5 of 10 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |