Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27967
Page 5 of 6

Author:  GiuliaLover [ 29 Nov 2020, 22:17 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Mie mi-a aprins becul la 2.1. Merg la 2.4 de ceva vreme fara probleme.

Author:  georgecristian [ 12 Jan 2021, 05:46 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

In weekend-ul trecut am condus Bucuresti-Strasbourg cu stop over in Viena, comportament impecabil Giulia, o placere! Ei bine, tot drumul nu am vazut macar o Giulia sau un Stelvio, si am un radar deosebit pt Alfa. Pe deoparte mi-a placut pretiozitatea asta, probabil am fost o aparitie in marea de Audi, Bmw , Merc, dar trist in perspectiva industriala Alfa. Singurele Alfa observate, o Brera si o 159 break, ambele cu numere Ro! Ok, am traversat tari cu puternica afinitate germanica, in pandemie si context special, dar totusi...
Si apropos, am remarcat multe masini cu numere RO, din toate provinciile romanesti, dar amanunt interesant, niciun numar de Bucuresti! Erau SV, DJ, AG, BV, SM, TL, CV, TR, CJ, etc insa niciun B, cred ca se pot face speculatii socio economice interesante, mai ales ca circulatia de turism este zero in acest moment in Europa. Un alt detaliu util, frontierele se depasesc lejer in ciuda aparentelor de restrictii anticovid, nu te intreaba nimeni de teste efectuate recent. Singura formalitate relevanta, la frontiera Ungaria-Austria, cand un granicer austriac , foarte bine echipat cu protectii biohazard spre deosebire de omologii romani sau maghiari care doar mimau aspectul, m-a intrebat unde merg, atat.
Pe de alta parte, in Germania e absolut totul inchis dpdv social-comercial, iar in Strasbourg si toata Alsacia exista restrictii circulatie in intervalul 18-5h.

Author:  BFX [ 12 Jan 2021, 11:40 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Faina tura! Abia astept vremuri mai normale cu ture lungi de condus.
De cand cu Corona, toate deplasarile in exterior si in interes de birou au fost taiate. Extrapoland, asta poarte explica partial ceea ce ai observat cu privire la provenienta numerelor auto.

In alta ordine de idei, care a fost range-ul maxim obtinut in exterior?

Author:  georgecristian [ 12 Jan 2021, 17:14 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Pt acest segment am avut consum afisat 9% la viteza medie 105km/h. Ungaria si Austria am mers maxim 130 km/h. In Germania in schimb toti mergeau ca nebunii. Cele mai misto autostrazi in opinia mea, calitate asfalt, indicatoare, management general drumuri, in Austria.

Author:  BFX [ 12 Jan 2021, 18:05 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Mi se pare un consum chiar rezonabil.

Ai avut ocazia sa testezi si viteza maxima in DE? :)
Din cate am vazut pe YT, viteza maxima pentru Veloce e limitata la 241km/h. Nu am inteles insa de ce.

Author:  tudyniuz [ 12 Jan 2021, 22:59 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Nu e destul 241? Am traversat Germania de zeci de ori si de regula pe zonele fara limita, in functie de masina, am stat pe la 180-200 la mers constant. Cat mergi cu 240 constant incat sa ti se para ca nu e suficient? Sunt putine masini capabile de viteze de genul 240-250 la mers constant, fara sa simti viteza sau sa fie vreun efort pentru masina. Acum ca vrei tu sa accelerezi de cateva ori pana acolo ca sa stii ca poate masina, e alta poveste, dar treaba asta cu viteza maxima mi se pare cam degeaba. Mai utila e acceleratia si reprizele pana pe la 200.

Si oricum, e iarna, majoritatea anvelopelor de iarna sunt W si nu e foarte ok sa treci de 240 cu ele.

Author:  jfcars [ 13 Jan 2021, 00:59 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Mai e un posibil motiv pentru care ai intalnit doar masini de provincie, si anume faptul ca majoritatea aeroporturilor regionale au in perioada asta multe destinatii anulate sau frecvente reduse si pozitionate total anapoda, asa ca mai multe mii de oameni care anterior zburau zilnic au trebuit fie sa reprogrameze fie sa caute alternative.
Nici Otopeni nu sta fantastic, dar bazinul de captare mai mare ii permita sa mentina cat de cat frecvente rezonabile pe anumite destinatii uzuale.

Author:  BFX [ 13 Jan 2021, 10:11 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

tudyniuz Quote:
Nu e destul 241? Am traversat Germania de zeci de ori si de regula pe zonele fara limita, in functie de masina, am stat pe la 180-200 la mers constant. Cat mergi cu 240 constant incat sa ti se para ca nu e suficient? Sunt putine masini capabile de viteze de genul 240-250 la mers constant, fara sa simti viteza sau sa fie vreun efort pentru masina. Acum ca vrei tu sa accelerezi de cateva ori pana acolo ca sa stii ca poate masina, e alta poveste, dar treaba asta cu viteza maxima mi se pare cam degeaba. Mai utila e acceleratia si reprizele pana pe la 200.

Si oricum, e iarna, majoritatea anvelopelor de iarna sunt W si nu e foarte ok sa treci de 240 cu ele.
W = 270km/h, nu 240km/h.
Cred ca fiecare e liber sa decida pentru el, in functie de preferintele sale.
Cand am ocazia sa conduc pe sectiuni de drum fara limitare din DE, daca vremea si traficul permite, incerc viteza maxima, sau macar o viteza pana la care sa ma simt in siguranta. Nu inseamna ca merg constant cu acea viteza.
Limitarea de viteza mi se pare a fi facuta destul de jos, tinand cont ca alte modele cu putere si tractiune similara, ajung in varianta nelimitata la 260-270km/h. Intrucat limitarea nu e facuta la o cifra rotunda (de ex 240/250 etc), eram curios sa aflu daca e setata ca urmare a unei limitari de motor/cutie sau a altor componente. Din cautarile mele pe net, nu am gasit nimic relevant pana acum.

Author:  GiuliaLover [ 13 Jan 2021, 11:40 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Exista niste discutii pe forumul italian despre limitare si exista si tuneri care o pot scoate, este o limitare in softul motorului. Cica viteza reala este, fara limitare, in jur de 268-270 si cu motorul impins la 310 cai reali, masurati (puterile la Giuliile Q4 pe benzina, masurate de tuneri, variaza intre 250 si 300 de cai stock), ar trece un pic de 280.
Vitezometrul este gradat pina la 260 :) si limitarea este intentionat pus ala 240. 1 ala in plus e acolo ca eroare scuzabila.

Author:  dlbogdan [ 13 Jan 2021, 11:59 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Am mers mii de km prin Germania, si in afara de cate o bucurie de 5 minute maxim de autostrada in care poti sa'i dai sa behaie, in rest e plin de lucrari si limitari sau e prea mult trafic pentru viteze considerabil mai mari de 160 km/h.

240 vmax e acceptabil pentru orice masina de drumuri publice.

Author:  Freajka [ 14 Jan 2021, 00:37 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

prin Elvetia e plin de ele :lol:

Author:  georgecristian [ 19 Oct 2021, 14:55 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Salve, baieti. Toate bune si frumoase, dupa dupa 2 ani si 2 luni de utilizare. Masina merge super, nu am avut niciun incident sau neplacere notabila.
A aparut si ceva care ma supara, sa zicem: acum ca circul cu geamurile inchise, a aparut o sursa de zgomote nedorite: din zona stalpului central stanga, la inaltimea capului :D , aud trosnituri cand trec pe denivelari sau pur si simplu in regim de oscilatii tragand scurt stanga-dreapta de volan. NU cred ca e de la centura, pare a fi de la protectia de plastic din zona superioara a portierei sofer cara paraie serios cand o apas in repaus. NU sunt sigur, evident. Ce recomandati? In rest masina e foarte silentioasa, legata, tocmai de aici frustrarea. Bine, mai scartaie, trepideaza scaunul dreapta fata in afara sarcinii (gol), insa deja la Giulia cred ca asta vine la pachet, m-am obisnuit.

Author:  GiuliaLover [ 19 Oct 2021, 15:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Trebuie desfacut stalpul, sunt ceva cleme slabite daca nu este mecanismul centurii. Vibratiile in scaun dispar sau se atenueaza daca jantele sunt bine roluite/curatate/echilibrate.

Author:  georgecristian [ 15 Feb 2022, 21:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Salve,
Anul trecut revizia a 2-a (Autoitalia Vest, Bucuresti) a fost in 15 Iulie la 20312 km. La 7 luni distanta si aproape 35k in bord, primesc un "warning" electronic ca ar trebui sa schimb uleiul. In ciclul de intretinere pe ecranul de infotainment perspectiva de revizie anuala este afisata asa:

480 km sau 150 de zile :D .
A propos, indicatorul de nivel ulei arata fix la mijlocul scalei acum.

Zilnic fac 50-60 km, cross-border Germania-Franta pe sosele exceptionale. Ceva totusi nu se leaga visavis de intervalul asta de revizie programat in Romania. Nu este cam penibil sa fac revizie "anuala" la 7 luni totusi ??

PS Masina merge senzational!

Author:  crayzee09 [ 16 Feb 2022, 20:31 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

georgecristian Quote:
Salve,
Anul trecut revizia a 2-a (Autoitalia Vest, Bucuresti) a fost in 15 Iulie la 20312 km. La 7 luni distanta si aproape 35k in bord, primesc un "warning" electronic ca ar trebui sa schimb uleiul. In ciclul de intretinere pe ecranul de infotainment perspectiva de revizie anuala este afisata asa:

480 km sau 150 de zile :D .
A propos, indicatorul de nivel ulei arata fix la mijlocul scalei acum.

Zilnic fac 50-60 km, cross-border Germania-Franta pe sosele exceptionale. Ceva totusi nu se leaga visavis de intervalul asta de revizie programat in Romania. Nu este cam penibil sa fac revizie "anuala" la 7 luni totusi ??

PS Masina merge senzational!
Nu stiu sigur dar cred ca intervalul de revizie este 1 an SAU 15.000km, care vine prima. Cum scrie si pe infotainment 150zile (adica inca jumatate de an, se fac 1 an) sau 480km, adica aproape 35k - 20k = 15k km. Ar trebui facuta revizia intr-adevar.

Author:  tzzivii [ 16 Feb 2022, 22:50 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

480 sau 4800?

Author:  georgecristian [ 17 Feb 2022, 13:55 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Mai am 480 km (intre timp si mai putin) pana la borna de 15.000 km. In fapt, doar reflectam retoric ca intervalul e scurt in opinia mea, mai ales in situatia ca faci 15000 km in 7 luni, cazul meu. A naibii treaba, fac doua revizii in 7 luni, si 15000 km nici nu mi se par multi. Sigur, nu e o drama.

Author:  mar33 [ 17 Feb 2022, 14:05 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Daca te ajuta si o alta parere, eu nu merg niciodata 15.000 de km cu acelasi ulei. La 10-12.000 maxim fac schimbul.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  ALXege [ 17 Feb 2022, 14:19 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Adica ce zici e ca e putin sa mergi 15k cu un ulei? Ca intervalul de 1 an nu are nici o relevanta aici.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  antonelcodreanu [ 17 Feb 2022, 14:50 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Si ce misto este sa faci schimbul de ulei de mai multe ori pe an; cu un minim efort faci astfel incat vara sa te prinda cu ulei nou in motor.
Probabil, marele inconvenient e ca trebuie sa iti faci programare in service si sa pierzi cel putin o zi...

Author:  tzzivii [ 17 Feb 2022, 15:16 ]
Post subject:  Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

georgecristian Quote:
Mai am 480 km (intre timp si mai putin) pana la borna de 15.000 km. In fapt, doar reflectam retoric ca intervalul e scurt in opinia mea, mai ales in situatia ca faci 15000 km in 7 luni, cazul meu. A naibii treaba, fac doua revizii in 7 luni, si 15000 km nici nu mi se par multi. Sigur, nu e o drama.
Pai prin logica asta, daca ai avea un rulaj de 15000 in 3 luni, ar trebui revizia la 60k sau an? Doar pt ca faci km multicei raportati la perioada?

Author:  georgecristian [ 17 Feb 2022, 17:29 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Nu comentez decat scenariul meu (nu ma convingeti ca este unul extrem) si suspectez ca intervalul de revizie optimizat/reglat pentru Romania nu e universal valabil in Europa , nu discut de alte marci sau modele. Chiar sunt curios sa aflu despre Italia sau Germania, de ex. In orice caz, nu am energii sau timp sa combat despre uleiuri si oportunitatea de schimb ulei, stiu ca cerul e limita aici . Da, Antonel a sugerat corect, imi e cumva incomod logistic sa imi programez revizia unde ma aflu, dupa doar 7 luni :D Scuzati!

Author:  mar33 [ 17 Feb 2022, 19:09 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Iarta-ma ca intervin din nou, dar chiar m-ai facut curios si nu iti inteleg logica. Revizia se face la 15.000 de km sau 1 an, depinde care limita o atingi prima data. Deci ce iti solicita masina ta acum, mi se pare perfect logic. Dar ca sa reusesc sa te inteleg, spune-mi te rog care este opinia ta fata de cele doua puncte de mai jos.

1. Nu exista setare de revizii preferential fata de tara, respectiv Romania, Italia, Spania, etc. Producatorul seteaza 15.000 de km pentru ca atat considera el ca este maxim pentru acel ulei. Motorul tau nu stie ca tu esti in Romania, Japonia sau Australia. El se uzeaza la fel, corect?

2. Ca sa te inteleg si mai bine, daca tu ai face 15.000 de km lunar, sa inteleg ca ti s-ar parea anormal sa schimbi si uleiul tot lunar?

Author:  GiuliaLover [ 17 Feb 2022, 19:20 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

Teoretic, intervalele de schimb de ulei pot diferi de la tara la tara (temperatura ambianta de exploatare si calitatea combustibililor din tara respectiva fiind doi factori care influenteaza durata de viata a uleiului de exemplu), desi in UE nu e cazul.
In situatia data, nici macar informatia cu un an sau 15 mii de km nu e corecta, pentru ca mai e o limita de schimb, anume cind te cheama masina (functie de algoritmul care tine cont de modul de exploatare, nu cred ca are senzor de calitate ulei). Pe mine Stelvio m-a chemat la schimb la 7800, Giulia la 9 mii samd.
Setarile astea vin de la faptul ca sistemul Multiair foloseste acelasi ulei ca si motorul (dar in mod diferit, la motor uleiul unge, la Multiair face presiune hidraulica) si este foarte sensibil la calitatea si uzura uleiului. Filtrul Multiair care e ascuns undeva in chiulasa nu se schimba si din cite am citit, se curata gravitational cind se face flush la uleiul vechi. Defectarea Multiair ului poate fi extrem de costisitoare.
In cazul tau, daca te cheama la 15 k km, inseamna ca ai mers mult pe distante lungi, ceea ce e foarte bine pentru sanatatea motorului, dar km sunt km, trebuie schimbat uleiul.

Author:  georgeg [ 18 Feb 2022, 00:03 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia 2.0 -AT8-Veloce-Rosso Alfa

georgecristian Quote:
Nu comentez decat scenariul meu (nu ma convingeti ca este unul extrem) si suspectez ca intervalul de revizie optimizat/reglat pentru Romania nu e universal valabil in Europa , nu discut de alte marci sau modele. Chiar sunt curios sa aflu despre Italia sau Germania, de ex. In orice caz, nu am energii sau timp sa combat despre uleiuri si oportunitatea de schimb ulei, stiu ca cerul e limita aici . Da, Antonel a sugerat corect, imi e cumva incomod logistic sa imi programez revizia unde ma aflu, dupa doar 7 luni :D Scuzati!
Tine cont de urmatorul aspect cand mai consideri inoportun schimbul acesta de ulei: 0W-20/0W-30.
Mai mult nu am de zis.

Page 5 of 6 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/