Alfafest 2018 check, 1650km facuti de marti pana duminica, cu cca 150km urban de bucuresti si 195 litri de benzina super(scumpa) consumata in total, astea sunt cifrele mele, in conditiile in care nu am mai fost fugarit de QiuVeta de Constanta sau celelalte surate din coloana Alfafest am reusit sa ajung chiar pana acasa cu un singur plin(M.Ciuc-Tulcea 510km).
In continuare regasiti povestea cuprinsa intre ultima poza cu masina gri si primele poze cu ea rosie, ramasesem cumva dator cu firul transformarilor intamplate.
Cum ziceam, repratia a inceput cu cautat si adunat piesele necesare, iar apoi s-a trecut efectiv la lucru. Asta a insemnat dezechipat masina complet, am zis ca daca tot ajunge la vopsit sa o fac asa cum trebuie, desi nu era momentul nici ca timing nici ca buget, si anume vopsit integral. Vopseaua masinii era ok, prezenta diverse defecte insa nu erau probleme stringente, care sa necesite neaparat revopsire imediata. Mai mult am fost fortat de evenimentul nefericit decat sa fie o alegere a mea, insa am zis ca, stiind problemele acestor modele cu rugina, mai bine sa profit de ocazie sa curatam/izolam/terosonam tot acum, decat mai tarziu, cand de obicei e prea tarziu.
S-a acordat cea mai mare atentie posibila fiecarui element, s-a dezechipat complet de usi, geamuri latelale, bari, praguri, capote, etc.fiecare element a fost vopsit separat, iar caroseria separat. Nu am dat jos motorul, nu era cazul, si mai ales nu era timp pentru asa ceva. Nu s-au gasit probleme nasoale cu rugina, doar chestii superficiale pe la suporti metalici, suruburi si alte chitibusuri mici.
Surpriza frumoasa a fost pe partea de tinichigerie, vopsitorul avand chiar destul de putin de lucrat cu chit de uniformizare, mici defecte/atingeri ale unor panouri, insa nimic de speriat, mai ales pentru varsta masinii. Ba mai mult, au fost chiar 3 sau 4 elemente, pe langa plafon, care nu au avut nici o interventie asupra lor in timp, vopseaua fiind cea originala. Totodata, daca tot s-a vopsit masina, s-au si reconditionat diversele multe repere care se vad mai putin, precum prinderile de bara fata/spate care erau ruginite, suport de radiator de ulei, corpuri de oglinzi retrovizoare, etc. etc. etc.
A durat undeva la aproape 3 saptamani de pregatit masina pentru vopsit, inca 2 zile vopsitul efectiv si aplicarea lacului(din belsug as zice eu, cca 8 litri de lac acoperind toata masina, mai mult decat dublu fata de o vopsire normala a unei berline medii). Insa partea cea mai grea abia dupa vopsit a urmat: montat totul la loc.
A inceput timid cu echipat usi, apoi montat la locul lor, apoi capotele, echipat si acestea, pragurile, si, la finale, barile. Totul facut cu mare simt de raspundere, fara mermeleli tipic romanesti, am ramas perplex cand la diferite momente dificile chiar eu insistam sa alegem varianta mai simpla(romaneasca) iar montatotul, Iulica(mare om, traiasca!), refuza pur si simplu sa faca orice rabat de la calitate. Recunosc, am avut si oarecare noroc la montat inapoi totul, ca aveam langa fosta masina de circuit(uby) de pe care am folosit diverse maruntisuri:bumbi lipsa, capace de plastic, prinderi etc.
In plus, toate elementele sunt aliniate perfect in proportie de 99% as zice, pastrez cei 1% rezerva pentru piticii mei, sunt sigur ca nimeni nu va obserba la ce ma refer.
La final pot spune ca rezultatul este mult peste masura asteptarilor mele, stiu ca s-a muncit mult, doar ultima parte a procesului si anume montatul pieselor la loc pe masina a durat 2 zile! Doua zile in care s-au muncit aproape 24 ore legat in prima faza, fara somn. A fost ceva care m-a trecut pe rand de la extax la agonie si iar la extax, totul pe repeat de N ori.
Masina este o incantare, absolut totul functioneaza cum trebuie, merge fara cusur si mai ales arata cum trebuie sa arate o Alfa Romeo, cat mai aproape de original si fara tuningareala fara sens.
La final nu imi ramane decat sa-i multumesc celui care a facut totul posibil, cu bune mai ales dar si cu rele mai putin, si anume lui Bogdan(#Tziviibranded), lui Iulica si Bebe de la Berceni pentru vopsitorie si Ionilor de la Grozavesti(Draghia si Ionica) pentru mecanica, sotiei pentru cat m-a rabdat in toate starile ce le-am avut pe parcursul ultimelor luni si, nu in ultimul rand, prietenilor ce m-au sustinut la fiecare pas greu intalnit.
Attachments: |
IMG_0768.JPG [ 3.1 MiB | Viewed 4000 times ]
|
|