Da, e tare tipul, site-ul lui (tyrereviews.co.uk) e deja o referinta in domeniu, plus ca s-au apucat sa faca singuri teste serioase, si da niste info importante pe care fabricantii doar le sugereaza, printre aversele de marketing.
https://youtu.be/bKtnczk8Mxk
Testul de mai sus e o premiera (de vazut musai) si pune punctul pe i:
La alegerea intre winter, summer si Allseason, elementul cheie e
temperatura (de fapt intervalul de temp pt care e gandita compozitia )
Stim deja ca alea de vara se intaresc la <7° si pierd aderenta.
In testul din link, la 2° alea de vara franeaza cu 5m mai lung decat Allseason !
Abia la 6-10° Summer se apropie de Allseason la franare.
Concluzia lui e ca pt UK ideal sunt gume de vara + Allseason in restul anotimpurilor.
Se coreleaza cu niste
cifre gasite (greu) printr-un articol de la Pirelli : cauciucurile Allseason au plaja cea mai larga de temperatura, si performante ideale intre
-5° si +35°
https://www.pirelli.com/global/en-ww/ro ... e-for-snow
Deci abia pentru temperaturi extreme trebuie gume dedicate de sezon: de iarna la <-5°, caci mai jos AS incep si ele sa se intareasca ; la >35 trebuie de vara, caci AS se uzeaza ceva mai repede pe canicula decat alea de vara (si alea de iarna si mai repede)
Inca o info : Allseason de pe piata europeana sunt de top, au cam toate marcajul 3PMSF. Adica trec
testele pt cauciucuri de
iarna.
3PMSF e un standard recent, pe baza de teste, pentru ca o anvelopa sa se califice pt
severe snow service.
M+S e un standard vechi din anii 70, care inseamna ca banda de rulare are si santuri oblice sau transversale, pt tractiune mai buna, nu doar longitudinale cum se foloseau pana atunci. Nu presupune nici un test, e doar un standard vizual.
https://www.moderntiredealer.com/articl ... nter-tires
Pe piata nord americana, majoritatea AS sunt doar M+S... gen vechile Allseason-urile cu care au ramas unii in minte.
Dar deja in multe provincii din Canada, 3pmsf e obligatoriu pt a circula iarna, m+s e vax.
Eu am deja vreo 40k km cu Allseason pe 4 masini (Pirelli, Nokian, Maxxis, mai nou Vredestein), temperaturi -2 - +38° , multa autostrada pe ploaie , la 0-3° . Prefer sa nu vb de viteze online...
Sunt excelente, nici o problema.
Am derapat cativa.cm o data pe ploaie (fiindca aia care mi-au montat gumele le-au umflat la 1.7 in loc de 2.6
) si odata cand am descoperit fenomenul "summer ice" (la care nu rezista nici un cauciuc)
In rest, impecabile !
Uitati de vechiturile "No Season", AS au evoluat enorm in Europa.
Deja sunt vreo 4 modele de AS pt auto-utilitare cu A la aderenta pe ud.
Au aparut si Allseason UHP: Vredestein Quatrac Pro (by Giugiaro...), pt masini f performante si/sau grele, gen Stelvio, seria 5, XC90 , zic ei.
La unele dimensiuni au indice de viteza Y (300km/h)...
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vred ... ac-Pro.htm
https://www.vredestein.co.uk/car-suv-va ... atrac-pro/
In concluzie, Allseason de pe piata europeana au 3PMSF (=cauciucuri de iarna, apte pt "severe snow service") si au performante maxime intre -5 si +35°
Cati dintre cei care aveti dedicate de iarna ati prins regulat <-5° si zapezi monstru?
Eu unul nu mai am absolut nici un motiv sa mai pun dedicate de sezon...doar daca ajung pe vreun circuit (slabe sanse)