Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
DIY - Q4 drivetrain maintenance https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=20968 |
Page 5 of 7 |
Author: | bmf [ 10 Jun 2014, 21:40 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Bad post |
Author: | TwinTwin [ 02 Jul 2014, 10:19 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
Continuam aici discutia despre amortizoarele montate pe Croswagon. Se pare ca la un moment dat producatorul a decis ca se pot monta amortizoare de Sportwagon Q4 pe Croswagon. Conform unor masuratori efectuate de colegii mai vestici dimensiunile sunt urmatoarele: Attachment: amortizor.JPG [ 5.85 KiB | Viewed 6756 times ] X: 22cm Y: 47,5cm Crosswagon X: 25cm Y: 52cm Se pare ca la mine s-a facut canva acest schimb. Amortizoarele pe care le am acuma sunt Monroe si lucreaza destul de bine dar apar doua probleme: 1. La denivelari roata fata freaca in protectia de aripa 2. Nu stiu cand se intampla dar scaunul arcului se atinge de bratul fuzetei Attachment: scaun amortizor.JPG [ 108.48 KiB | Viewed 6756 times ] |
Author: | comanr [ 02 Jul 2014, 10:46 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
ala nu se atinge, e la limita , a fost decupat pentru ca talerul arcului este mai jos la amortizoarele normale. acuma vine intrebarea, daca amortizoarele sant de alfa normala 156 atunci de ce atinge pentru ca suspensia este la fel? raspunsul ar fi ca amortizoarele sant de sportwagonQ4 care au tija ceva mai lunga si talerul mai jos, solutia cea mai ieftina ar fi niste amortizoare normale scurte care nu vor mai permite acea interferenta da ti am zis, piesele alea sant polizate nu arata asa de la contact, eu zic sa le lasi asa deocamdata. ca sa te convingi pui un cric si bagi o foaie de hartie intre fuzeta si taler, daca poti sa scoti foaia cu roata lasata la maxim in jos , e ok, gizas in ziua de azi nu mai stii ce cumperi si la ce sa te uiti prima data ![]() |
Author: | TwinTwin [ 02 Jul 2014, 11:18 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
comanr Quote:
ca sa te convingi pui un cric si bagi o foaie de hartie intre fuzeta si taler, daca poti sa scoti foaia cu roata lasata la maxim in jos , e ok, gizas in ziua de azi nu mai stii ce cumperi si la ce sa te uiti prima data
Static nu atinge, am verificat si cu rotile drepte si virate maxim in ambele directii. ![]() Mai ramane problema atingerii dintre roata si protectie. Stiu ca cel mai ieftin se rezolva cu niste cauciucuri cu talon mai mic dar tocmai pentru garda la sol mai mare am ales sa cumpar CW |
Author: | comanr [ 02 Jul 2014, 12:53 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
solutia o stii, e dureroasa, amortizoare originale, a durut la mine dar s a vindecat. |
Author: | bmf [ 05 Jul 2014, 19:18 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Si iata-ma inapoi tot cu probleme. In urma unui schimb corect de ulei in diferentiale + cutie si refacere cu silicon bucsi de prindere caroserie grup spate, la vreo 40km de condus masina a dezvoltat un zgomot ciudat in rulare care aparent venea de pe spate. Desfacut diferential, schimbat rulmenti etc, coafura rezista si zgomotul e tot acolo. In urma urcarii pe elevator, VCD off + a 6-a, zgomotul pare a veni de pe fata (probabil transmis prin cardan!?). Se da jos cutia de transfer, uleiul contaminat cu span, surpriza, pinionul si coroana erau ascutite brici. Se scoate mia de euro din buzunar, se cumpara perechea, se monteaza, se regleaza. Merg cu ea vreo 20km si sesizez un zgomot usurel tot pe acolo. Se da cep la ulei (Motul FF 75w140), sidefat cu pilitura de toata frumusetea. Ce D-zeu sa ii mai fac? Lumea imi spune ca poate e de la cauciucuri, am ramas cu cele de iarna 215/60R17 in loc de 225/55R17, diferentele nu sunt mari (4% in circumferinta), nu cred ca e de acolo. |
Author: | comanr [ 05 Jul 2014, 19:32 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
trebuiau instalate cu putin joc, o zecime de mm |
Author: | comanr [ 05 Jul 2014, 20:34 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
again, long&boring, scuze... mai intai de toate ca sa ramana scris pe forum poate cineva are nevoie de aceste informatii trebuie spus ca sursa necazurilor la tine a fost lipsa ungerii datorata obturarii traseului de ulei de la diferentialul central la cutia de transfer (acea teava prin care comunica uleiul). deci e musai daca se inlocuieste uleiul sa se curete acea teava(exterioara). a doua problema la tine, dupa ce au venit piesele noi trebuia verificat jocul lor la montaj, o instalare fara joc duce la zgomot si o uzura rapida pana la o cota, pana se creeaza iar joc in transmisie, insa acest lucru este de evitat. la noi la q4 e extrem de greu sa verifici acel joc pentru ca nu prea ai cum sa blochezi coroana, e posibil sa mearga pe la busonul de golire. mare atentie la pretensionarea rulmentilor pinionului de atac, cei ai coroanei sant incarcati din taierea cutiei, nu se umbla acolo. jocul acela din grupul conic se regleaza prin introducerea sau scoaterea lainelor(saibelor) pe pinion adica intre pinonul de atac si rulment, prea lejer se risca deteriorarea pinioanelor la demaraj, prea strans se genereaza acea pilitura si se decalesc piesele(nu prea isi doreste nimeni asta). daca se roteste usor la mana ansamblul si nu sant zgomote se poate merge asa dar se va inlocui uleiul de cateva ori in primii 10 mii de km , primul schimb va fi dupa 400 - 500 km, calitatea pieseler facute pe la diverse uzine nu este ca cea de fabrica si imediat dupa montaj pot aparea fragmente fine in ulei pana se rodeaza putin componentele. uleiul asta incarcat se poate lasa la decantat si se va arunca un magnet de la un difuzor in el, dupa 4 zile e ca nou, fara pilitura, se poate refolosi insa nu e ceea ce trebuie pentru sincroanele cutiei. un alt aspect extrem de important e ca nu se pune uleiul acela in transmisie, 75w140 este un ulei special de grupuri doar daca sant de sine statatoare, in cutia fata/transfer se pune un ulei 75w90 pentru cutii de viteza manuale, oricum nu asta e problema la tine. este bine sa se puna pentru rodaj , dupa ce se inlocuiesc piese in transmisie, diferentiale, un ulei chior romanesc la 10 ron litrul , un T90 de cutie si se va merge asa o mie de km usurel, apoi se da jos, se inspecteaza si se pune uleiul "ala bun". zgomotele nu sant ok sa apara in transmisie, insa vezi sa nu fie placebo, uneori unii oameni tind sa exagereze , aud voci, aud zgomote, transmisiile 4x4 permanente fac oarecare zgomot mai ales la rece, mare atentie, la tine e posibil ca lucrurile sa fie foarte in regula daca la mana se invarte totul usor, din nou va zic, in transmisii experienta este totul, sant lucruri care nu se invata din nici o carte. practic in grupul spate , dupa cum am intuit la un moment dat s a umblat degeaba, nu e rau doar ca e vorba de bani. deci ce ai de facut, da cardanul jos si adaptorul ala pana ajungi exact la iesirea spre cardan din cutie, la acele caneluri si vezi daca ai joc sus jos, daca ai inseamna ca nu a fost facuta o pretensionare corecta, pinonul se misca aiurea si danturile se uzeaza imediat. vezi daca poti roti la mana acea iesire , ar trebui sa poti, daca se invarte greu nu este bine, e prea strans sau e prea presat pinonul in coroana, mai ales daca se simte ceva "in scaturi" sper sa fie cu bine, daca nu te descurci adu o la mine ca la cat am stat sa ti explic pe bune ca o rezolvam, da o in mama ei de transmisie obosita. ps: daca nu ai inlocuit acea saiba care am pozat o eu pe schimbatorul de viteze undeva mai sus, ai inlocuit totul degeaba, o iei de la capat, aia tre sa fie noua mereu, daca ai dat inapoi 1 mm cheia la strangere, pui alta noua, altfel egal cu zero. |
Author: | bmf [ 05 Jul 2014, 20:47 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Nene, sa-l iubeasca oral renii lui Mos Craciun, problema e ca de pe la a treia in sus se aude un drone sound difuz, poate e placebo sau nu, dar mecanicul asta chiar stie ce face, a reglat cu saibe cutia de mergea usor la mana dar mi-e sa nu fie ceva câș pe agregat care sa genereze uzura asta prematură. Nu stiu cum sa fac sa nu toc asta, sa desfacem din suta in suta de km sa vedem cat s-a ros? |
Author: | comanr [ 05 Jul 2014, 20:53 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
nu trebuie sa se auda zgomote care cresc in intensitate, vezi de unde provin, transmisia e plina de rulmenti, oricare din ei poate produce zgomot, e posibil sa trebuiasca o inspectie mult mai aprofundata deoarece masina a mers cu particule de metal in suspensie destul de mult, nu prea e de gluma cu astea, eu vreau sa fiu optimist insa orice mecanic mai cu picioarele pe pamant ti ar spune " you're fucked", vezi ce i mai faci. punei T90 de orice peco, si inlocuieste l din 500 in 500 km sa speli bine transmisia, e plina de pilitura cred, o sa observi ca zgomotele se mai atenueaza. |
Author: | bmf [ 05 Jul 2014, 21:00 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Mi-a spus ca rulmenții sunt ok, cutia a fost spalata inainte de operatie deci pilitura nu are de unde proveni altundeva... o sa ii spun sa faca ce ai scris tu, mi-e sa nu fie obosit rulmentul ala de tine pinionul pe axa sau sa nu am vreun joc ciudat in cardan si de aia sa ii transmită socuri. |
Author: | comanr [ 05 Jul 2014, 21:02 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
la pinon ai doi rulmenti iar intre ei ai acea saiba deformabila de pretensionare, ai inlocuit o? |
Author: | bmf [ 05 Jul 2014, 21:05 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Nu cred ca au înlocuit-o. Pun masina pe hold si o comand? |
Author: | comanr [ 05 Jul 2014, 21:12 ] | ||
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance | ||
daca nu ai inlocuit aia(piesa cu rosu pe desen), nu ai facut nimic, o sa se duca naibii. musai aia sa fie noua(am insistat foarte mult pe acel lucru aproape ca nu imi imaginez de ce nu ai inlocuit o, ai codul acolo in pozele mele) eu am strans cu pistolul cu impact setat la minim dar am venit pe semnele vechi, acea piulita de strangere e marcata si vine blocata din fabrica pe o pozitie anume pentru a nu strange rulmentii prea tare, daca tu ai pinon nou , nu mai ai semne deci o sa fie fun, chiar ai nevoie de un meserias, se va strange prin incercari cate 30 grade maxim la o strangere, pana se pretensioneaza ansamblul, ai filmul care este de referinta. aceiasi saiba este si la pinonul spate, daca ai desfacut si nu ai inlocuit si acolo o sa ai probleme pentru ca rulmentii nu sant corect pretensionati.
|
Author: | comanr [ 05 Jul 2014, 21:39 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
uite un tutorial de strangere a pinionului cu 5mm(unghiular), omul a sesizat ca i se inclina pinonul din cauza pierderii pretensionarii, nu a inlocuit saiba pentru ca doar a strans mai mult decat inainte, deci practic saiba a lucrat in continuare, nu e cazul la tine sa mai strangi, tu trebuie sa pui alta pentru ca ai inlocuit piese acolo, vezi cat de critica a fost strangerea pentru a obtine o pretensionare corecta si pentru ca zgomotul la acel jaguar sa dispara. http://www.bernardembden.com/xjS/diff/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ps: aia e o masina din 78, deci are cativa zeci de ani de folosire, asa erau odata niste lucruri. ![]() |
Author: | bmf [ 06 Jul 2014, 01:26 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Merci mult, luni discut cu oamenii situatia....daca nu ne intelegem, probabil ti-o aduc... |
Author: | TwinTwin [ 09 Jul 2014, 20:37 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
Ding! O noua problema, discutata de altfel partial si pe alte topicuri: Pedala de ambreaj nu face cursa completa in sus si de ceva vreme si scartie. Cauza, e bucsa de cauciuc din capatul tijei care se fixeaza in pedala. Nu am probleme cu pompa in sine. Isi face treaba bine. A incercat cineva si a si reusit o rebucsare fara demontarea pompei centrale? Daca nu, va rog sa imi spuna cineva diametrele interior/exterior ale respectivei bucsi si poate ca voi reusi eu. Multumesc! |
Author: | sneaker [ 09 Jul 2014, 22:35 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
Căzuse și la mine bucșa aia, a pus-o meșterul la loc, sigur n-a dat jos pompa. |
Author: | bmf [ 11 Jul 2014, 20:20 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
TwinTwin Quote:
Si acuma vorba cantecului "what can I do?" avand in vedere ca amortizoarele de CW nu mai sunt disponibile.
Raspunsul pe care l-am gasit eu a fost o vizita la Nea Codescu, le-am reconditionat si masina sta din nou teava.Un amortizor = tija+carcasa+ valva+ulei,daca tija si carcasa sunt OK de ce sa le arunci ? |
Author: | TwinTwin [ 12 Jul 2014, 00:08 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
Nu le-as arunca daca le-as avea. Au fost inlocuite inainte sa cumpar eu masina. |
Author: | bmf [ 12 Jul 2014, 21:27 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Si astazi s-a desfacut complet toata transmisia, de la grup fata pana pe spate. Situatia sade cam asa: de la uzura rulmentului central al cardanului, in anumite conditii (130km/h in viteza a 5-a sau a 6-a) apar vibratii in cardan. Evolutia este galopanta, 30 minute de mers astfel duc la o degradare sensibila a AMBELOR perechi pinion-coroana prin prezenta piliturii in lubrifiant precum si o uzura prematura a canelurilor deoarece vibratiile sunt radiale si nu longitudinale. Victimele imediat colaterale sunt toti rulmentii de pe traseu ce urmeaza a fi schimbati (2 pe pinionul pe fata, unul pe flansa intermediara, 2 pinion spate si inca unul pe trompa intermediara + cel central de pe cardan care a troznit si bucsa). Cei care zic ca "lasa-l dracu ca merge asa" sa se gandeasca bine inainte de a da 2000 EUR + montaj pe final drive-uri sau doar cateva sute de lei pe un rulment central si o bucsa + o veriifcare de echilibrare dinamica. In momentul in care apare vibratia aia, prima oprire e la reconditionari cardane. Punct. Saptamana viitoare refacem tot ce se numeste transmisie cap-coada si testam in vederea sosirii in curand a unui LSD Torsen in melci pe spate. Masina va fi pregatita sa fie stabila si controlabila in conditii de cornering extrem. |
Author: | bmf [ 12 Jul 2014, 21:29 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
TwinTwin Quote: Nu le-as arunca daca le-as avea. Au fost inlocuite inainte sa cumpar eu masina.
Vezi ca se dezmembra o masina prin Satu Mare parca, poate ai noroc.
|
Author: | comanr [ 12 Jul 2014, 21:36 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
la mine a cedat flasa, adica s a rupt prin grecia, daca mergi cu treapta a 5 a cardanul are zone in care se aliniaza, momentan flansa mea e tot rupta insa am centrat rulmentul din ea cu niste bucati din cauciuc, tractez si o tona cu masina, la tine parca te a blestemat cineva. |
Author: | bmf [ 12 Jul 2014, 22:33 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
comanr Quote: la mine a cedat flasa, adica s a rupt prin grecia, daca mergi cu treapta a 5 a cardanul are zone in care se aliniaza, momentan flansa mea e tot rupta insa am centrat rulmentul din ea cu niste bucati din cauciuc, tractez si o tona cu masina, la tine parca te a blestemat cineva.
Stiu, in a 2-a pana la 40km/h si in a 4-a si a 5-a la 80km/h dar e futere sa mergi asa. La mine face rulmentul de zici ca e moara de porumb. Plus capetele de cardan trebuie reconditionate (alea gen cap de planetara) fiind si ele troznite corespunzator.Pune mana de o repara ca altfel ajungi ca mine. Nu stiu de ce dracu sunt asa fragile, am un peugeot 206 care i-am dat 100 cai in plus de sare in sus si tine transmisia aia de zici ca asa a fost facuta. |
Author: | comanr [ 13 Jul 2014, 07:34 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
eu m am lamurit cu transmisia, o las incet ca e fragila si cam scumpa, nu e pe viata iar ambreiajul chiar sant foarte atent cu el, condusa cu atentie o sa tina mult si bine, am eliminat pierderile de ulei si e curata pe dedesubt. cel putin asa credeam pana deunazi cand am observat ca se prelinge ulei din pompa de servo, nu tare atata cat sa umezeasca blocul sub ea, baba e baba nu mai faci fata mare din ea. |
Page 5 of 7 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |