again, long&boring, scuze...
mai intai de toate ca sa ramana scris pe forum poate cineva are nevoie de aceste informatii trebuie spus ca sursa necazurilor la tine a fost lipsa ungerii datorata obturarii traseului de ulei de la diferentialul central la cutia de transfer (acea teava prin care comunica uleiul). deci e musai daca se inlocuieste uleiul sa se curete acea teava(exterioara).
a doua problema la tine, dupa ce au venit piesele noi trebuia verificat jocul lor la montaj, o instalare fara joc duce la zgomot si o uzura rapida pana la o cota, pana se creeaza iar joc in transmisie, insa acest lucru este de evitat. la noi la q4 e extrem de greu sa verifici acel joc pentru ca nu prea ai cum sa blochezi coroana, e posibil sa mearga pe la busonul de golire.
mare atentie la pretensionarea rulmentilor pinionului de atac, cei ai coroanei sant incarcati din taierea cutiei, nu se umbla acolo.
jocul acela din grupul conic se regleaza prin introducerea sau scoaterea lainelor(saibelor) pe pinion adica intre pinonul de atac si rulment, prea lejer se risca deteriorarea pinioanelor la demaraj, prea strans se genereaza acea pilitura si se decalesc piesele(nu prea isi doreste nimeni asta).
daca se roteste usor la mana ansamblul si nu sant zgomote se poate merge asa dar se va inlocui uleiul de cateva ori in primii 10 mii de km , primul schimb va fi dupa 400 - 500 km, calitatea pieseler facute pe la diverse uzine nu este ca cea de fabrica si imediat dupa montaj pot aparea fragmente fine in ulei pana se rodeaza putin componentele.
uleiul asta incarcat se poate lasa la decantat si se va arunca un magnet de la un difuzor in el, dupa 4 zile e ca nou, fara pilitura, se poate refolosi insa nu e ceea ce trebuie pentru sincroanele cutiei.
un alt aspect extrem de important e ca nu se pune uleiul acela in transmisie, 75w140 este un ulei special de grupuri doar daca sant de sine statatoare, in cutia fata/transfer se pune un ulei 75w90 pentru cutii de viteza manuale, oricum nu asta e problema la tine.
este bine sa se puna pentru rodaj , dupa ce se inlocuiesc piese in transmisie, diferentiale, un ulei chior romanesc la 10 ron litrul , un T90 de cutie si se va merge asa o mie de km usurel, apoi se da jos, se inspecteaza si se pune uleiul "ala bun".
zgomotele nu sant ok sa apara in transmisie, insa vezi sa nu fie placebo, uneori unii oameni tind sa exagereze , aud voci, aud zgomote, transmisiile 4x4 permanente fac oarecare zgomot mai ales la rece, mare atentie, la tine e posibil ca lucrurile sa fie foarte in regula daca la mana se invarte totul usor, din nou va zic, in transmisii experienta este totul, sant lucruri care nu se invata din nici o carte.
practic in grupul spate , dupa cum am intuit la un moment dat s a umblat degeaba, nu e rau doar ca e vorba de bani.
deci ce ai de facut, da cardanul jos si adaptorul ala pana ajungi exact la iesirea spre cardan din cutie, la acele caneluri si vezi daca ai joc sus jos, daca ai inseamna ca nu a fost facuta o pretensionare corecta, pinonul se misca aiurea si danturile se uzeaza imediat.
vezi daca poti roti la mana acea iesire , ar trebui sa poti, daca se invarte greu nu este bine, e prea strans sau e prea presat pinonul in coroana, mai ales daca se simte ceva "in scaturi"
sper sa fie cu bine, daca nu te descurci adu o la mine ca la cat am stat sa ti explic pe bune ca o rezolvam, da o in mama ei de transmisie obosita.
ps: daca nu ai inlocuit acea saiba care am pozat o eu pe schimbatorul de viteze undeva mai sus, ai inlocuit totul degeaba, o iei de la capat, aia tre sa fie noua mereu, daca ai dat inapoi 1 mm cheia la strangere, pui alta noua, altfel egal cu zero.
_________________ Alfa Romeo Crosswagon
nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....
Go further! AlfaClub.ro is about support!
Last edited by comanr on 05 Jul 2014, 20:48, edited 1 time in total.
|