Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Supapa EGR
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=13983
Page 5 of 9

Author:  ILuzoriu [ 20 May 2011, 00:41 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Eu zic sa te mai gandesti si sa te mai documentezi un pic :)
Imi explici te rog si mie cum se pierde din eficienta motorului cu egr-ul deschis? Ai idee cati cv se castiga prin inchiderea egr-ului?
Eu inteleg bucuria ta de a avea egr-ul inchis doar peste turatia de relanti, banuiesc si cum ti-a facut asta cel care ti-a resoftat masina, insa avand acelasi motor si acelasi ecu ca al tau, permite-mi sa-ti spun ca te bucuri degeaba intrucat nu este modul corect de a dezactiva complet gestiunea egr-ul la un edc16c8.
De fapt tu il ai doar inchis peste o anumita turatie, nu ai dezactivat controlul lui, nu stiu daca sesizezi diferenta :wink:
Dar ce-ti tot povestesc eu cand tu esti super documentat...

Author:  ibiza [ 20 May 2011, 01:29 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

ILuzoriu Quote:
Eu zic sa te mai gandesti si sa te mai documentezi un pic :)
Imi explici te rog si mie cum se pierde din eficienta motorului cu egr-ul deschis? Ai idee cati cv se castiga prin inchiderea egr-ului?
Eu inteleg bucuria ta de a avea egr-ul inchis doar peste turatia de relanti, banuiesc si cum ti-a facut asta cel care ti-a resoftat masina, insa avand acelasi motor si acelasi ecu ca al tau, permite-mi sa-ti spun ca te bucuri degeaba intrucat nu este modul corect de a dezactiva complet gestiunea egr-ul la un edc16c8.
De fapt tu il ai doar inchis peste o anumita turatie, nu ai dezactivat controlul lui, nu stiu daca sesizezi diferenta :wink:
Dar ce-ti tot povestesc eu cand tu esti super documentat...
Recunosc nu am facultate facuta in domeniu, nu am citit tot ce se putea citi despre subiectul in cauza, nu am calcultat functia castigului de cv si nici nu am testat in laborator.
Oricum, asta am zis si eu, ca EGR-ul se inchide cand trece de ralanti. Nu am zis ca e dezactivat complet. Nu stiu daca gestiunea EGR-ului consuma ceva, dar presupun ca nu. Nu-mi cere dovezi ca nu am. Ce mi s-a spus si am considerat ca fiind logic este ca EGR-ul recirculand gazele baga in motor mai putin oxigen, motiv pentru care scade randamentul.

Eu nu inteleg atitudinea ta si a lui tzivii. Fac eu o afirmatie dupa care veniti voi si imi ziceti ca nu e asa, ca nu sunt documentat. OK... o fi cum ziceti voi. Ziceti voi cum e. Alfel chiar nu vad de ce ne mai obosim sa tastam.

Author:  alfetta [ 20 May 2011, 07:16 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

fighting solves everything ! asa cum zicea everlast , ala.
n-o lua personal , cred ca baietii incearca sa ne explice ce-i bine si ce-i rau in cazul eliminarii egrului .

Author:  ILuzoriu [ 20 May 2011, 10:15 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Pai tocmai ti-am spus cum sta treaba :) .
N-am absolut nimic personal cu tine, nu stiu de unde ai dedus tu asta. Poate tonul meu nu pare intotdeauna foarte amical, dar asta se intampla in general cand vad ca cineva vorbeste/scrie si mai si insista fara sa cunoasca exact cum sta treaba. Tu incearca sa filtrezi si sa iei doar informatiile utile :wink:

Author:  ALXege [ 22 May 2011, 01:01 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Am facut curatenie si am sa va rog asa sa si ramana! Ramaneti ontopic, restul se sanctioneaza conform regulamentului (da, inclusiv limbajul!).

Author:  christu [ 07 Aug 2011, 23:19 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Am curatat si eu azi EGR-ul. Destul de murdar, a se vedea in poze.

Mi se pare ca trage o idee mai liniar, se poate sa fie doar in mintea mea. Parca si consumul e o idee mai potolit.

La cate depuneri erau acolo, sa ma astept sa arate la fel si galeria de admisie?...Nu de alta, dar fostul proprietar mi-a spus ca a schimbat galeria (si e trecut si in cartea ei) pe la 44.000km si acum masina are 85.000.
Attachment:
Copy of DSC01809.JPG
Copy of DSC01809.JPG [ 186.43 KiB | Viewed 6954 times ]
Attachment:
Copy of DSC01808.JPG
Copy of DSC01808.JPG [ 204.03 KiB | Viewed 6954 times ]
Attachment:
Copy of DSC01807.JPG
Copy of DSC01807.JPG [ 176.21 KiB | Viewed 6954 times ]
Attachment:
Copy of DSC01805.JPG
Copy of DSC01805.JPG [ 179.7 KiB | Viewed 6954 times ]
Attachment:
Copy of DSC01804.JPG
Copy of DSC01804.JPG [ 180.53 KiB | Viewed 6954 times ]

Author:  lucianm [ 08 Aug 2011, 12:36 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Eu iti recomand sa cureti si clapeta de admisie!
Si nu cred ca ti se pare ca trage mai bine si mai liniar. Si a mea a facut la fel, de fiecare data cand am curatat cele EGR si clapeta.

Author:  alfetta [ 08 Aug 2011, 15:31 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  alfetta [ 08 Aug 2011, 16:44 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

varianta b :
http://www.wynns.net/product_files/Exha ... %20PIS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  adisoru [ 08 Aug 2011, 19:37 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Varianta b se vrea mai degraba a fi reclama la produsele alea de curatat, iar mie nu imi prea place gandul ca mizeria aia va ramane undeva prin motor. Cel mai bine se curata cu piesa data jos si spalata cu solutii de curatare.

Author:  christu [ 09 Aug 2011, 23:27 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Am curatat-o...fix degeaba! Am fost azi la mirica si se pare ca egr-ul meu nu functioneaza, partea electrica a ei nu merge.

Deci schimbam.
Sa vedem cum merge cu alt egr si daca imi mai da erori de check engine la dum lung. Plec sambata in bulgaria, sper sa nu am surprize.

Author:  andreiblitz [ 16 Aug 2011, 14:29 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Ma ajutati va rog cu un "hint" pentru a ajunge mai usor la EGR-ul unei Alfa 156 1.9JTD 85 KW ?
Problema este ca masina nu se mai tureaza si scoate fum negru. Pe tester apare o singura eroare, care cel mai probabil exista si inaintea problemei actuale.
Am verificat debitmetrul si e bun.
Multumesc.

Author:  tzzivii [ 16 Aug 2011, 16:51 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

christu Quote:
Am curatat-o...fix degeaba! Am fost azi la mirica si se pare ca egr-ul meu nu functioneaza, partea electrica a ei nu merge.

Deci schimbam.
Sa vedem cum merge cu alt egr si daca imi mai da erori de check engine la dum lung. Plec sambata in bulgaria, sper sa nu am surprize.
mai bine il inchizi din soft....

Author:  christu [ 29 Aug 2011, 09:25 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

da, cred ca cel mai probabil asta o sa fac, avand in vedere costul uneia noi la Autoitalia (760 ron) si 150 euro din dezmembrari (pret exorbitant pe langa una noua, la reprezentanta, pe care nu inteleg de ce l-ar da cineva).

Ce se intampla daca il anulez? Pe langa faptul ca imi creste puterea si imi scade consumul? Devin mai poluant? :)

Author:  ahara [ 31 Aug 2011, 23:01 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

arunca o privire la sectiunea de tuning...
vei gasi surprinzator de multe informatii pe aceasta tema

Author:  DiCK [ 23 Sep 2011, 15:40 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

@ tzzivii daca nu am tensiune pe firele de la EGR inseamna ca e anulata din soft??? Sau poate sa fie vre un releu de comanda defect??
Cand am cumparat masina avea EGR-ul obturat, si m-am gandit sa o deblochez sa fie in randul lumii, dar se pare ca nu functioneaza din cauza electrica.
Mercic,
A D I

Author:  ionut_fly [ 08 Dec 2011, 15:21 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Salut! Dupa ce am fost la un tester cu alfa mea 147, 1.9 jtd, printre altele mi-a aparut si o eroare la EGR. Dupa ce am citit acest topic, am dus-o la un mecanic, cu speranta ca trebuie doar curatat. Era foarte murdar si pierdeam si ulei din cauza asta, dar dupa o operatiune de 20-30 de minute, EGR-ul era curatat si montat. La mine se simte clar diferenta de putere, trage liniar; inainte undeva la 2700 rpm pierdea din putere si abia pe la 3000 si ceva tragea din nou asa cum trage acum de la 2000 in sus.
P.S. : l-a curatat cu 2 spray-uri pentru discuri :)

Author:  paulgr [ 12 Feb 2012, 23:25 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

sunt nou pe acest forum.am o alfa 159 jtdm motor 1,9 16v ,cutie automata.am avut si eu problema cu egr-ul si anume:din vara aceasta si pana acum o saptamana cand masina nu a mai pornit deloc ,masina dadea unele suturi la schimbare vitezelor 2-3 cand mergeam incet;de cateva ori s-a oprit mtorul cand stateam la semafor.acum o saptamana am pornit am mers 10 minute si s-a oprit .am fost la un prieten care are servis si diagnoza alfa si m-am apucat sa verific tot sistemul de injectie .pe diagnoza NU dadea nici o eroare si masina nu pornea .am verificat senzorii de la vibrochen, axa cu came, injectoare,pompa rezervor, pompa inalta,clapeta admisie ,etc.toate bune dar masina nu pornea.am desfacut tubul de plastic de la admisie si am observat cand incercam sa pornesc ca scotea foarte mult fum in admisie de unde am dedus ca s-a blocat egr-ul pe deschis.l-am dat jos ,l-am curatat cu solutie de spalat motor si turbojetul.a iesit ca nou.FOARTE IMPORTANT este sa curatati Axul de pe partea electrica ,deoarece in cazul meu acesta a fost blocat nu partea mecanica.se poate curata cu o bucatica de smirghel si apoi cu jet de aer.
am montat egr-ul ,masina a pornit la sfert si merge foarte bine fara sa mai faca acele intreruperi .
am facut si o curatare fortata a DPF cu ajutorul diagnozei si masina merge mai bine ca inainte.
am vrut sa anulez egr-ul sa-l blochez pe inchis ,dar mi-a fost frica sa nu-mi strice DPF deoarece se vor duce mult mai multe gaze pe evacuare.
sper sa ajute si pe alti membri de pe acest forum relatarea mea.

Author:  ar_florin [ 05 Mar 2012, 21:11 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Salutare. Si au am curatat supapa EGR la mine. Eu am folosit un spray pt curatat discurile de frana si s-a curatat foarte bine. Dar un prieten mecanic mi-a spus ca este un produs special pt asa ceva si pt curatat turbo de la Valvoline. vedeti aici cum arata si cum actioneaza http://www.youtube.com/watch?v=ZdJUvMFJ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  lucianm [ 20 Apr 2012, 21:02 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Ceea ce, in urma cu aproape o luna, parea a fi deja clasica si periodica problema cu curatarea EGR-ului si admisiei, s-a dovedit a fi ceva mult mai grav. La o prima diagnoza se parea ca sunt injectoarele duse, dar, desfacand motorul, s-a dovedit ca sunt dusi tachetii! I-am schimbat pe toti 20. Toata operatiunea, cu demontat chiuloasa, schimb garnitura, etc, incl. manopera, a costat 7300 RON la AI Colentina.
Tin sa spun ca simptomele au fost aceleasi ca in anii anteriori: dat in nas la turatii sub 2000 rpm, dupa care, o data cu turbina, masina tasnea. Dar, in decurs de cateva zile, intreruperile si pierderea de putere in vitezele 1 si 2 s-au agravat, pana la a nu mai porni intr-o dimineata.
P.S. Admisia era, oricum, ultra-murdara! Am decis ca, de acum incolo, in fiecare martie sa fac o curatare temeinica, chiar daca nu am simptome. Ma intreb daca nu cumva problema cu tachetii nu a aparut ca urmare a acestei infundari a admisiei si EGR-ului...

Author:  tzzivii [ 20 Apr 2012, 21:06 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Ti-ai raspuns singur....

Author:  lucianm [ 20 Apr 2012, 21:11 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

tzzivii Quote:
Ti-ai raspuns singur....
Fiindca sunt cam in afara problemelor mecanice, te rog, da-mi cateva detalii, cum se intampla lucrul asta, ca am o nedumerire care nu-mi da pace.

Author:  costy79 [ 20 Apr 2012, 21:33 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

salut in afara de aceste simptome, motorul se auzea normal sau avea un zgomot tip un ticait ? sunt si eu tare interesat sa-mi inchid beleau de egr, in acest sens am gasit o firma de tuning aici in italia care cu aproape 500 de euro imi inchide egr din soft, elimina fap-ul soft plus inlocuit cu un tub special si un plus de 20 cv. cum vi se pare?

Author:  ILuzoriu [ 20 Apr 2012, 22:37 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Scump :)
Unde stai in Italia?

Author:  ionutp [ 20 Apr 2012, 22:51 ]
Post subject:  Re: Supapa EGR

Mie mi-a închis Tibi din soft EGR-ul, de vreun an, si de atunci fără intreruperi, fără check engine, etc...

Page 5 of 9 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/