Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Filtru de particule https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=12449 |
Page 5 of 5 |
Author: | nesquick [ 29 Oct 2014, 09:11 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Wow, aproape 1000grade... La mine nu sare de 650grade... Si da putin fum tre sa existe de culoare albastruie/turquoise... Depinde cat de atent esti. De asemenea mirosul este unul destul de greoi si inecator... Pana la urma particulele alea, se dezintegreaza si elimina prin ardere la temperaturi mari...nu e vreo mare inginerie... De asemenea 1.9jtdm si 2.4 jtdm sunt motoare de generatie veche, iar tot timpul pt a castiga ceva putere si a scade noxele sa imbunatatit sistemul de alimentare si cel de evacuare... Poate noile motoare de 1.6 si 2.0 jtdm functioneaza putin diferit si polueaza mai putin. Sent from my mobile |
Author: | ALXege [ 29 Oct 2014, 11:03 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
E perfect posibil si oarecum normal avand in vedere unde traiesti si modul de exploatare al masinilor acolo (apropo de ce scria Valak pr un alt topic). M-am uitat aseara de curiozitate in manualul de Brera la pasajul legat de DPF si scrie ca e normal "some slight increase of smoke". Sent from my Alfa Romeo |
Author: | makaveliDaDon [ 29 Oct 2014, 12:04 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
cristianmiu Quote: Wow, aproape 1000grade... La mine nu sare de 650grade...
nici la mine nu trecea de 600-650º daca bine imi amintesc..apar 999 pentru ca era scos senzorul de temperature.
Si da putin fum tre sa existe de culoare albastruie/turquoise... Depinde cat de atent esti. De asemenea mirosul este unul destul de greoi si inecator... Pana la urma particulele alea, se dezintegreaza si elimina prin ardere la temperaturi mari...nu e vreo mare inginerie... De asemenea 1.9jtdm si 2.4 jtdm sunt motoare de generatie veche, iar tot timpul pt a castiga ceva putere si a scade noxele sa imbunatatit sistemul de alimentare si cel de evacuare... Poate noile motoare de 1.6 si 2.0 jtdm functioneaza putin diferit si polueaza mai putin. Sent from my mobile |
Author: | makaveliDaDon [ 29 Oct 2014, 12:05 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
ALXege Quote: E perfect posibil si oarecum normal avand in vedere unde traiesti si modul de exploatare al masinilor acolo (apropo de ce scria Valak pr un alt topic).
dap,ai dreptate...cel mai important factor este mediul in care conduci si cum conduci.
M-am uitat aseara de curiozitate in manualul de Brera la pasajul legat de DPF si scrie ca e normal "some slight increase of smoke". Sent from my Alfa Romeo |
Author: | georgeg [ 29 Oct 2014, 15:33 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Ness, este mai mult decat ok daca scade sub 20% dupa regenerare. De noua cand era, la masina mea scadea procentul acela pe la 10-13%, acum undeva la 23%. Iar fumul poate fi interpretat si ca particule arse si elimitate, atata timp cat undeva se face un foc trebuie sa iasa si resturi/noxe/fum pe alta parte. E un principiu vechi de mii de ani. |
Author: | georgecristian [ 29 Oct 2014, 17:33 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
George, menirea filtrului este sa filtreze fizic toate particulele, arse, nearse, you name it. Oricum, raman la parerea ca problema dpf are o rezolvare cel putin discutabila la Alfa 159. Nu sariti cu teoriile despre orasul nepotrivit, regimul de exploatare, vina soferului, etc, ma limitez sa spun ca avem exemple constructive mult mai viabile la alti producatori unde chestiunile pe care le discutam noi sunt pur si simplu ridicole, respectand fix aceleasi conditii de mediu, oras, etc etc. Pentru mine povestea cu regenerarile devenise un cosmar, nu mai eram atent la altceva, a regenerat, nu a regenerat, cu interval trimestrial de schimb ulei, etc. Si stati linistiti ca si in Italia e la fel, am citit pe indelete forumul Alfa159ownersclub cu zeci de cazuri similare. Ca sa ne destindem putin, era pe acolo un italian foarte haios, isi imagina urmatorul scenariu: Fortat ca orice alfist cunoscator al manualului de bune practici sa scoata Alfa la plimbare pe autostrada in weekend, ca pe un catel, intr-o Duminica ar putea fi oprit de Polizia autostradale pentru exces de viteza. Replica omului, la indemana: Bai, ati innebunit cu totul? Sunt in plin proces de regenerare, lasati-ma dracu' cu prostiile voastre ca sunt nervos, acum trebuie sa o iau de la capat !!!!!! Mitul regenerarii la alfisti, de la izvoare pana la contemporani , si zau ca nu are nicio legatura cu pasarea Phoenix |
Author: | georgeg [ 29 Oct 2014, 18:40 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
De acord insa partial, menirea filtrulii de particule la ORICE masina dotata cu asa ceva este : 1. retine particulele nocive 2. Este locul unde particulele nocive sunt arse/transformate in particule nedaunatoare mediului 3. Elimina particulele nedaunatoare in mediu sub diverse forme. In rest, adaug doar ca e singura masina la care lumea observa destul de bine cand si cum se manifesta regenerarea, la multe alte marci acest proces e aproape insesizabil. La fel de adevarat ca si alte marci, si numesc aici doar una, mercedes, regenereaza cu fum. Sâc ! |
Author: | Hermanoli [ 29 Oct 2014, 22:42 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Multe Q7-uri și Tuareg-uri nu sunt de acord cu ce zici tu, își fac regenerarea simțită cu surle și trâmbițe (cel puțin prin aceste meleaguri). |
Author: | tzzivii [ 30 Oct 2014, 02:13 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
cam toate nemtoaicele o fac cu fumuri, zgomote si alte cele. |
Author: | Valak [ 30 Oct 2014, 11:27 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
DPF-urile vor da intotdeauna mai mult fum decat FAP-urile, in regenerare, fiindca primele o fac cu postinjectie sau al 5-lea injector, deci motorina in exces, in timp ce FAP-urile o fac din aer (bypass intercooler si EGR), la temperaturi mult mai mici. |
Author: | PabloBVR [ 22 Nov 2014, 20:19 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Astăzi am simțit regenerarea mașinii, motorul suna altfel si consumul instant o luase razna dar acul de la turbo era pe zero. De ce ? |
Author: | triesse [ 23 Nov 2014, 00:21 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
PabloBVR Quote: Astăzi am simțit regenerarea mașinii, motorul suna altfel si consumul instant o luase razna dar acul de la turbo era pe zero. De ce ?
Nu este obligatoriu ca atunci cand se face o regenerare acul de la turbo sa stea un pic "mais sus".
|
Author: | Mrbombasticdma [ 24 Nov 2016, 23:24 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Îmi spune cineva ce rol au cele două furtune care vin la filtrul de particule? Ce rol au Si de unde vin? La 1.9jtdm |
Author: | nesquick [ 25 Nov 2016, 08:32 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Unul dintre ele injectează motorina in filtrul, de al doilea nu știu nimic. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | aschiuta [ 25 Nov 2016, 14:26 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
cristianmiu Quote: Unul dintre ele injectează motorina in filtrul, de al doilea nu știu nimic.
Ma indoiesc ca au mai pus italienii inca un injector pt asta.Sent from my iPhone using Tapatalk Cele doua tevi duc la senzorul diferential de presiune care masoara diferenta de presiunde intre intrarea si iesirea filtrului. Semnalul de la senzor este folosit pt declansarea procedurii de regenerare a dpf-ului |
Author: | VladimirG [ 25 Nov 2016, 18:42 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Miule, am cautat injectorul ala de doua zile si nu il gasesc, poate faci si tu o poza sau ceva ) Furtunele alea sunt de la senzor ca sa raspund la intrebatre |
Author: | nesquick [ 25 Nov 2016, 19:40 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Și motorina cum este injectata in filtru? Ca tot sunteți isteți toți, poate ma lămuriti și pe mine. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | Freajka [ 25 Nov 2016, 19:59 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
cristianmiu Quote: Și motorina cum este injectata in filtru? Ca tot sunteți isteți toți, poate ma lămuriti și pe mine.
Injecteaza combustibil dupa ardere, combustibil care ajunge in filtru .
Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | VladimirG [ 25 Nov 2016, 20:09 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Ca sa iti demonstrez ca sunt chiar istet iti spun ca motorina respectiva este injectata in cilindri in faza de post-injectie. Nici eu nu am stiut, dar m-am documentat. Furtunele alea din dpf duc la senzoru de presiune diferentiala care citeste cat e de colmatat dpf-ul |
Author: | Mrbombasticdma [ 26 Nov 2016, 14:16 ] |
Post subject: | Re: Filtru de particule |
Mulțumesc băieți! M am lămurit cat de cat! |
Page 5 of 5 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |