It is currently 16 Nov 2024, 18:50

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 02 Mar 2009, 01:04 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Depinde din ce unghi vezi. Eu vad in continuare Q4 drept un "addin", pe cand supraalimentarea este un pic altceva...

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 02 Mar 2009, 01:26 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
nu stiu de ce dar discutiile astea mi se par pur teoretice. In teorie, probabil ai muri fara Q4 sau cu mai putin de 200 de cai. In practica, eu am urcat deseori cu al meu 147 105cp alpii, fara sa am cea mai mica problema. si chiar drumuri destul de dificile si inzapezite, gen arosa (cu cele 365 de curbe) sau pass-urile furka, san bernadetto si drumul spre st.morritz. care ca fapt divers sunt mai putin sigure decat drumul sinaia-predeal, as fi vrut sa vad si eu vreo banda metalica care sa ma opreasca din drum in caz ca alunec si ma indrept spre haul de 2000-3000+ metri, in loc de stalpisorii asezati din 500 in 500m asa cum sunt in elvetia. acum da, e bine sa ai un 'ajutator', insa daca m-as baza doar pe masina mai degraba as alege trenul. parerea mea sincera e ca orice drum ce apare pe harta e arhisuficient ptr. o alfa (orice motor ar avea ea). ptr. drumurile ce nu apar pe GPS, atunci da, ai nevoie de un Defender sau Landcruiser. Sau daca traiesti in Canada. just my 0.02$.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Mar 2009, 05:51 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 16:42
Posts: 57
Location: Bucuresti
"M-ati omorat cu Q4-ul asta! NU mai poti conduce masina fara Q4, ce sa ne facem, mai ales ca mergem tot anul pe drumuri forestiere, in zapada si gheata pana la gat!? In plus, este un trade-off intre placere si utilitate." georgecristian

cam asa a inceput topicul nu?
te-ai intrebat acelasi lucru cand ai vazut awd pe lamborghin?i(sau orice supercar cu awd) :) glumesc evident.
sunt curios sa vorbesc cu cineva care refuza o alfa pentru ca are Q4(facem abstractie de diferenta de pret care cred ca e justificata totusi).
Q4 poti sa-l vezi din doua puncte de vedere. zapada, gheatza, drum forestier.... mergi mai incet, totusi ajungi la destinatie(coafura rezista). soare, frumos, asfalt uscat... iei virajele mai strans la viteze superioare, masina revine pe traictoria initiala in momentul in care fuge de spate (coafura rezista). Concluzia: nu este un compromis intre placere si utilitate, ci un exponent al ambelor.
E interesant un vs intre tractiune fata si Q4 cu masini echipate identic in linie dreapta. Este singurul deficit al sistemului.

P.S. just for fun.... acelereaza dealungul intregii curbe.... intrand totusi cu o viteza mai mica in ea. E ca si cum ai avea abonament gratuit in parcul de distractii.

_________________
ARfitza 159 2.4 Q4


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Mar 2009, 10:06 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Te invit sa citesti intreg topicul, nu doar primul "post". Nu este alb si negru. E vorba despre exagerari, nuante si subiectivism in alegerea personala. Pe scurt si necuprinzator, nu ma poate convinge nimeni de valoarea "utilitara" a unei Alfa care sa justifice Q4 . Acest sistem nu ma conditioneaza defel in alegerea unei Alfa (asta e ! :tongue: ), fara sa refuz un eventual cadou (gratuitate) in acest sens. Am trait foarte bine si pasional fara valentele unei masini de teren pana acum, nu stiu ce va fi in continuare. Cat despre placerea ludica de care vorbesti, exista intr-adevar parcurile de distractii, am si sugerat asa ceva. Sunt unghiuri de vedere diferite despre ce inseamna sportivitatea si placerea de a conduce.
Daca e nevoie de o asemenea precizare, nu dispretuiesc pe nimeni care gandeste altfel, nu sunt genul.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Mar 2009, 19:17 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 16:42
Posts: 57
Location: Bucuresti
Citise intregul topic inainte.
Am citat spusele(scrisele) tale pentru ca de acolo incepuse totul si cum sunt mai noi printre voi nu postasem la vremea respectiva.

P.S. te conving eu de utilitatea sistemului daca vrei, desi sunt sigur ca mai sunt cativa printe noi care asteapta sa te ia la o tura (cu tot respectul, iti recomand sa stai in spate pentru ca acolo se observa cel mai bine interventia sistemului Q4)

_________________
ARfitza 159 2.4 Q4


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Mar 2009, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Utilitatea o poti demonstra, placerea insa....imposibil. Placerea condusului >< usurinta condusului. Cu alte cuvinte, cu cit o masina e mai usor de condus, cu atit placerea de a o conduce e mai mica.


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Mar 2009, 19:34 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 16:42
Posts: 57
Location: Bucuresti
E adevarat ca un lucru cu cat e mai greu... cu atat e mai mare placerea in momentul in care il realizezi.
Utilitatea dupa cum spuneam nu e prea greu de demonstrat.
Ca sa se convinga cineva ca e foarte placut sa conduci o masina cu sistemul asta trebuie dupa cum spuneam sa o CONDUCA

_________________
ARfitza 159 2.4 Q4


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Mar 2009, 20:09 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Hai serios ? Pai am condus, mon cher, si 159 Q4, si alte multe AWD. Nici cea mai mica placere.
Ba mint, era placut prin balarii cu un pick-ul Mazda cu 2 schimbatoare de viteze, unul mai mare si unul mai mic ;)

Placerea condusului = de cele mai multe ori cu RWD. Dar sincer sa fiu, nu ma pling nici de 156 GTA chiar deloc, e cam de un zilion de ori mai placuta la condus decit JTDm Q4.


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 27 Mar 2009, 11:40 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
eu am Q4 si pot sa spun ca nu e prea mult "fun" in a conduce aceasta masina: practic te face mult mai "cuminte" pe sosea!
se conduce mai mult ca o limuzina.
pe de alta parte masina e mult mai stabila in viraje ca sa nu mai vorbim de zapada, gheata sau orice drum cu aderenta redusa.
cred ca de la o anumita varsta sau daca ai familion e preferabil sa iti cumperi Q4.


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 27 Mar 2009, 12:08 
Offline

Joined: 12 Jan 2006, 19:55
Posts: 362
Car: Giulia Competizione
Location: Bucuresti
Sunt curios cat de fun este sa conduci un Q4 cu V6. S-ar putea ca marea diferenta sa fie motorul si nu tractiunea :D .

_________________
Alfa Giulia Competizione
Alfa 159 TBI
(ex) Alfa 156 JTS FL
(ex) Alfa 33 16v


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 27 Mar 2009, 12:18 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
ahara Quote:
cred ca de la o anumita varsta sau daca ai familion e preferabil sa iti cumperi Q4.
Sau sa mergi cu trenul :lol:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 27 Mar 2009, 12:33 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
:haha: :haha: :haha:
Esti sadic, avionul este cel mai sigur dupa cum zice statistica. Puteti vedea si la stiri :twisted: :lol:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 27 Mar 2009, 14:00 
Offline

Joined: 12 Jan 2006, 19:55
Posts: 362
Car: Giulia Competizione
Location: Bucuresti
@madkat
Era vorba de tot motorul, nu doar de blocul motor :D. Oricum V6-le de pe 159 e super ok (cel putin asa se spune in review-uri).

_________________
Alfa Giulia Competizione
Alfa 159 TBI
(ex) Alfa 156 JTS FL
(ex) Alfa 33 16v


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 27 Mar 2009, 15:04 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
:lol: :lol: :lol: :lol: Hai ca esti tare.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 27 Mar 2009, 18:46 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
V6-le ala e la fel de fun si pasionant ca si Q4 de pe 159. Ba scuze, Q4 e mai pasionant ;)


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 28 Mar 2009, 09:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Alexandrus Quote:
V6-le ala e la fel de fun si pasionant ca si Q4 de pe 159. Ba scuze, Q4 e mai pasionant ;)
...un foarte bun exemplu de sadism curat! :lol:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 29 Mar 2009, 05:04 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Mai, nu fiti rai. V6-le ala e chiar misto. Nici pe departe ca alte V6 de la Alfa, dar
nu motorul e de vina pentru masina. Ci greutatea. Iar Q4 nu e fun decat daca esti
putin sadic. Singurul tau avantaj este sa le arati la BMW-uri cum se merge pe viraje.
In rest, orice om intr-un BMW se va distra mai tare decat mine cu Q4.

Niciodata nu o sa arunci Q4 cu V6 cu tot in drifturi sau mai stiu eu ce. Si o spun din
incercate. Sta ca pe sine. Fun? Prin parti...

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 29 Mar 2009, 05:34 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Are si BMW x-Drive, care pare-se ca e mai sportiv, adica mai simplu si mai usor. Plus ca, evident, ne referim la ~aceeasi putere, dar am o impresie ca un 330i(cu suspensie decenta) sta la fel de bine pe viraje ca o Alfa Q4, nu stiu de ce. Sa fie distributia greutatii aia 50:50, combinata cu DSC, dunno, dar stau bine pe viraje cutiile alea urite(ma refer la E9x, ca E46 era OKish ca design).

PS. Referitor la V6-le asta Alfa/Holden, depinde cum privesti lucrurile. Da, are injectie directa. Dar aici se cam opresc meritele, din pacate. Nu e nici mic, nici usor, nici puternic iesit din comun. Insa nu asta il strica, ci faptul ca n-are sufletul ala Alfa, asta e marele sau pacat.


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 30 Mar 2009, 17:16 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 16:42
Posts: 57
Location: Bucuresti
"Sta ca pe sine. Fun? Prin parti..." thezapper
159 (cu Q4) sta foarte bine pe viraje, dar ca orice lucru are o limita. cand treci de limita aia relizezi ca supraponderala de ~1700kg stie sa danseze, iar daca nu stii pasii las-o sa te conduca...

_________________
ARfitza 159 2.4 Q4


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 30 Mar 2009, 17:57 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Mda... Again.
Ce face Q4 nu e fun, e safe.

Te bucuri de cele 3 secunde de drift/slide cu toate rotile cand intri intr-un viraj
ca un urs dement care a tras trei linii? Poate, dar dureaza foarte putin.
Te bucuri cand intri intr-un sens fara nici un sistem de siguranta activat, cu o
viteza mult peste orice limita legata sau de bun simt si "simti masina cum danseaza".
Cat? 2 secunde pana Q4 transfera cuplul fata/spate si indreapta masina brusc si
stupid si te infigi in mijlocul sensului fara sa iti dai seama ce ai gresit?

E fun ca trebuie sa te chinui de 4-5 ori mai tare sa te distrezi cu masina decat cu
alta tractiune? Nu e fun. Dar macar e safe. Cand "iti danseaza masina" pune frana,
pentru ca mergi mult mai tare decat orice masina de pe drumul ala.

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 30 Mar 2009, 18:22 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
sa ma ierti zappere, dar daca tu nu esti in stare sa faci drift cum trebuie intr-un sens giratoriu cu q4... nasol.
e cam singurul lucru fun pe care poti sa-l faci cu ea. si e fun. EXTRAORDINAR DE FUN. :)


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 30 Mar 2009, 19:18 
Offline

Joined: 12 Jan 2006, 19:55
Posts: 362
Car: Giulia Competizione
Location: Bucuresti
Cu cat citesc mai mult despre Q4 cu atat mai mult imi doresc unul :D.

_________________
Alfa Giulia Competizione
Alfa 159 TBI
(ex) Alfa 156 JTS FL
(ex) Alfa 33 16v


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 30 Mar 2009, 20:14 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Cu cit citesc mai mult despre Q4, si nu aflu nimic nou, cu atit imi mentin parerea ca un RWD, de preferat de la un constructor italian ce nu produce limuzine, mi-ar fi suficient :) Lasa ca tot cistig eu la loto :D


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 30 Mar 2009, 21:18 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3323
Car: Giulia Q
poate iese 169 cu RWD :shock:

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 30 Mar 2009, 21:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Alexandrus Quote:
...:) Lasa ca tot cistig eu la loto :D
o intrebare idioata: Joci? :scratch:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited