It is currently 15 Nov 2024, 14:39

All times are UTC+03:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 21 Mar 2009, 16:28 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
salutare natiune ... dupa cum scrie si titlul topicului se pare ca neprevazutul s-a intamplat , si anume aceasta eroare , simtomele fiind urmatoarele: masina da in nas pe la 3000 de rotatii, si relantiul fluctueaza intre 1000 si 750 de ture aproximativ , ideea e ca acest fapt se intampla doar...cand temperatura a ajuns aproape de 90 de grade (asta e o ultima constatare) dar rar a facut si cand era rece. Intr-o zi saptamana asta , la rece s-a pornit ventilatorul de la radiatorul de racire a masinii.

M-am suparat tare si am desfacut intr-o seara urmatoarele: clape ta de acceleratie am avut-o in mana si am curatat-o bec , am desfacut toate bujiile si "bobinele" respective unde am observat semne de oxidare dar nimic grav , au fost curatae, si bujiile au lucrat impecabil plus ca sunt NGK le-am mai curatat si pe acelea , totul bec , bobinele nu prezentau fisuri sau . Am dat un test inainte de toate fara debitmetru sa vad cum merge dar nu am vazut mare motificare in stilul de mers si am luat decizia sa il desfac si sa.....ii dau cu un spray pentru debitmetre strict. (procesul cu debitmetru a fost inainte sa desfac restul). Am desfacut mufele de la sonde , pe care le-am dat cu spray de contacte .

Totul pus la loc si ii dau cheie....relantiul era mai sus masina mergea mult mai rotund eroare nu era am lasat-o sa se incalzeasca la 90 de grade apoi am turat-o pana in 4000 maxim sa vad ce si cum, apoi pana in 5000 . Totul ok dar pe acul de la turatii observam o mica fluctuatie , dar foarte mica si mi-am spus ca sunt eu dus de acasaca sunt prea pretentios , apoi am mers si am alimentat cu benzina de 98 si i-am dat putin forja . Masina a inceput rar de data asta sa se gatuiasca iar... dar fara nici o eroare ????????

Am mers apoi la un tester super bun in cluj (evident nu in reprezentanta) si mi-a descris urmatoarele:test clapeta de aceleratie si aer fals , ok test injectoare ok test debitmetru ok test bobine -bujii (sau ceva de genul) oke test sonde lamda aici era o chestie ce m-a derutat si pe mine si pe el (testerul nu a dat informatie negativa dar...) valorile la cele doua sonde difera enorm adica sonda 1 are o valoare mult mai mica decat sonda 2 , cea din urma lui i s-a parut ca ceva nu e in ordine, desi repet nu arata testerul eroare .

erori ce au fost sterse memorate de calculator: sistem racire motor , debitmetru (l-am scos si i-am dat cheie) , sonda lamda (le-am curatat mufele dar nu i-am dat cheie )

dupa test i-a dat nustiu ce verificare la toate si a iesit ok apoi i-a dat cu motorul pornit si au iesit toate ok .

am plecat cu masina se gatuia exact lafel, apoi dupa ce am parcurs clujul de la un capat la altul mi s-a aprins din nou eroarea la motor ...acum astept sa merg iar azi la tester deoarece nu am mai desfacut nimic si nu am umblat nicaieri si cred ca asta e eroarea reala ... ce dracu sa fac ca m-am saturat de ea si jur ii dau foc , desi cand ma uit asa la ea parca ii pare rau :roll:

ideea e ca sunt pasionat de masina asta foarte tare si are si o valoare foarte mare pentru mine ca simbol deoarece am primit-o de la cele mai dragi persoane mie si anume parintii , asaca m-am ambitionat eu singur sa o fac sa mearga cum am facut-o si pana acum (restul fiind banalitati mecanice )

intrebarea de la concluzie :1 valorile dintre sonde trebuie sa difere atat????!!!!!!
2 cum pot prosti sondele sa le simulezfara ca ele sa existe? astfel sa imi pot face evacuare (stiu
ca se poate face asta )


multumesc pentru ca ati citit tot ce am scris si poate ma ajutati putin cu ceva pareri.

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
 
PostPosted: 21 Mar 2009, 16:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Se cumpara un simulator lambda:http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3463.html
E normal sa difere valorile citite de tester.Au fost citite sondele de dinainte si dupa catalizator.
Voltajul in sonde nu trebuie sa fie constant, graficul trebuie sa fie o sinusoida dupa cum urmeaza mai jos:


Attachments:
o2chart.gif
o2chart.gif [ 10.33 KiB | Viewed 1564 times ]

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.
Top
   
 
PostPosted: 21 Mar 2009, 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
(o sonda imi arata 0,nu stiu cat -iar cealalta imi arata 3, nustiucat adica o diferenta foarte mare )

maine merg iar pe tester sa vad ce si cum... cel mai tare ma deranjeaza faptul ca nu stiu de unde provine eroarea ... daca as sti as rezolava problema dar plus ca gatuirea asta o avea si fara eroare asta chiar e enigma pentru mine deoarece benzina proasta nu bag in ea niciodata . chiar habar nu am abea astept maine sa...o testez iar

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
 
PostPosted: 22 Mar 2009, 03:12 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
stand pe ganduri ... ma intrebam cum as putea sa comand sonda sau sondele? si daca sunt universale sau pentru alfa imi trebuie 2


inca nu am depistat problema :scratch: merg lasomn :sleep:

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
 
PostPosted: 22 Mar 2009, 20:54 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
azi duminica fiind am mers la amicul meu cu tester sa imi citeasca erorile . situatia e in felul urmator: 4 erori la numar si anume 1 . sonda lamda 1
2 . ambele sonde lamda
3 . sonda lamda 2
4. rezistenta sonde lamda

asta ce inseamna ? mi se pare curios ca ambele sonde au dat eroare si dau in continuare . Tipul mi-a spus ca dat fiind faptul ca , cablurile sondelor sunt foarte aproape de evacuare, se poate sa fie putin cojute mansoanele cablurilor, iar sondele sa nu aiba nimic si ca acestea pot fi masurate .

bun pana aici dar cum se masoara aceste sonde???!!! si cu ce si cine ???

in alta ordine de idei cam cat costa cele doua sonde ?? azi nu pot afla dar maine cu siguranta


oricum sunt interesat de simulatoare a sondelor mai mult decat sondele in sine .

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
 
PostPosted: 27 Mar 2009, 18:07 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
bun am vazut ca nu a mai scris nimeni.......deci....ca deobicei am rezolvat-o singurrrr si sunt mandru
1 schimbat filtru aer....nimik nou acelasi comportament
2. masurat rezistenta sonda lambda 1 (inaintea catalizatorului ) moarta total, comandat sonda
3 masurat rezistenta sonda lambda 2 totul oke
4 ridicat masina pe elevator , desfacut scut , taiata sonda veche, bagat cheie de fortza de 22 , desfacut , montata sonda noua .
5 desfacut ventilator , degripat ......
6. dat masina jos de pe elevator , dat cheie lasat 20 minute pornita
7. blannnnaaaaaaa
8. dupa 20 de km eroarea a disparut si iar...blannnaaaaaa


p.s. merge impecabil si i-am dat-o pe 400 m la un seat leon de 1,6 cu "chip" si evacuare deaia ce suna si kkt de filtru "sport"
deci....genul asta de tuning dauneaza grav masinilor stok ...bine ala era putin nedumerit de ce i-am dat-o aproape o masina ...

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
 
PostPosted: 27 Mar 2009, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
se poate inchide topicul

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited