Ca sa reinviem topicul, sa revenim la diesel vs benzina, am prieteni cu motor de 1.8 benzina si le consuma in oras 14-15 DACA NU SE DAU LA ELE (motoarele mai mari 2.0 sau 2.2 cred ca se duc in 16-17 lejer, nu mai vb de 3.2 care papa 24), ce sa mai zic de sprtivitate, ca le fac mucii cravata cand vreau cu jetedeul si cu consum cu cel putin 5L/100 km mai mic?(ma refer aici numai la cel de 1.8 cateodata si 2.0) mie in oras imi papa maxim 9 in cea mai mare aglomeratie - un avantaj
In aceste conditii, my friends, care este rostul benzinei?
Reviziile, daca iti pasa de masina, le faci la maxim 10.000 km si la dizel si la benzina, uleiul si filtrele costa la fel ! de unde ati scos-o ca se acopera consumul prin revizii mai ieftine si mai rare la benzina??
Legat de sunet...o benzinara la demaraj brusc de pe loc zici ca e o trompeta infundata, ala e sunet placut?? prefer sunetul turbinei ssssssssssssss
Mai intervine tuningul la motor...daca nu vrei sa bagi prea multi bani in tuning, ce poti sa faci la benzina cu 250 de euro?? schimbi tevile si filtrul de aer...nimic concret deci..la dizel castigi 30-40 de cai numai cu resoftare
- alt avantaj
Cum mai spunea cineva...motorul pe benzina e lesinat pana in 3000 de ture, abia dupa 3000 prinde viata si moare la 6000, dieselul prinde viata pe la 1700 si moare la 4000...o viata aproximativ egala ca plaja de turatii, insa puterea vine mai devreme le diesel - alt avantaj
Concluzia mea este ca un motor diesel cu turbo este 'best of both worlds' adica consumul redus specific dieselului aspirat, dar si putere bruta oferita de acea turbina. Nu trebuie sa blamam dieselul ca este din start mai avantajat ca are turbina, asta e viata.
My 2 cents