It is currently 16 Nov 2024, 01:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 09 Apr 2008, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Intr-o zi am parcat intr-o panta si dupa ce am pornit motorul si am mers cativa metri mi s-a aprins martorul de la temperatura uleiului.
Mentionez ca pornisem masina cu motorul rece; statuse o noapte intreaga parcata. Deci nu cred ca avea de unde sa aiba uleiul nush ce temperatura.
Apoi mi-a aparut in bord ca nivelul uleiului e sub minim... Nu mersesem cu masina decat vreo 100m, am oprit si am verificat uleiul si era destul si nu
arata nici ars. Dupa ce am repornit motorul au disparut toate avertizarile.
Numai ca in zilele urmatoare mi s-a mai aprins de cateva ori, in timp ce mergeam, acelasi martor de la ceasul care arata temperatura la ulei desi motorul era rece si nivelul uleiului ok. statea aprins(sau palpaia... nu-mi amintesc exact :) ) o perioada destul de scurta(1-2 minute) si apoi se stingea.
Sa fie oare senzorul de vina?

Mentionez ca schimbul de ulei l-am facut abia "acum" 3000 km(adica la 30k km) insa la reprezentanta au uitat sa reseteze computerul de bord(indicatorul pentru urmatoarea revizie) si tot imi aparea in bord ca tre sa fac revizia. Am ignorat avertizarea cu gandul ca am sa ma duc la ei intr-o zi cand o sa am timp, si de o vreme incoace nu-mi mai apare avertizarea si nu m-am mai dus la reprezentanta :).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Apr 2008, 15:30 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
Alerta pentru nivelul de ulei o patesc si eu, daca las masina cel putin o seara in panta sau pe bordura. Insa o consider normala. Iar cu temperatura uleiului nu am probleme - mai sare de 120grade cand merge pe A200+ :twisted: .

Cum scrie si in manual acel indicator are doar scop orientativ, uleiul trebuie verificat folosind joja, iar in prealabil motorul sa fie rece si masina asezata pe loc drept.

_________________
AR156MY2002 - Ex ex ride
AR156FL - Ex ride

AR159 2.2 JTS
Subaru Forester 2.0x - Mountain ride
TLC KDJ120 - Ultimate ride


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Apr 2008, 17:50 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
E curios cu parcatul in panta. Eu parchez zilnic masina in panta si nu am avut problema asta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Apr 2008, 18:07 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
as fi vrut eu sa fie doar nivelul uleiului pe care mi-l arata in
problema e temperatura la ulei pentru care e un martor chiar in cadranul care arata si temperatura la ulei.
Doar ca acul era pe zero ca masina nu mai fusese pornita de multa vreme, iar martorul se aprinde in timp ce merg, dar la temperaturi ale uleiului foarte mici... nici nu apuca sa se incalzeasca motorul.

Faza e ca exact cum apare(intamplator :) ) asa si dispare problema. De vreo doua ori am oprit si repornit masina si s-a rezolvat. alteori reporneam masina si tot se mai aprindea martorul desi temperatura era mica... pana la urma de fiecare data se stingea martorul la un moment dat, insa nu am reusit sa imi dau seama in ce conditii. deocamdata mi se pare complet aleator :). Din acest motiv tind sa cred ca poate sa fie o problema cu senzorul.

Problema e ca nici nu am la cine sa apelez deocamdata, ca astia de la reprezentanta din iasi sunt dezastru. am avut probleme cu ei si sunt in cautare de service :).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2008, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
dupa ce am urmarit mai atent "reactiile" masinii am observat ca la rece, daca o calc putin mai tare(ceva mai mult de 3000 ture) incepe sa palpaie martorul de la temperatura uleiului. Nu sta aprins. Dupa cam 1 minut nu mai palpaie si ramane stins. asa ca banuiesc ca e un fel de "feature" avand in vedere ca la rece nu prea e bine la sanatatea motorului sa il turezi ;)).
Am avut ocazia sa testez chestia asta pentru ca am nimerit in niste aglomeratii(cand aveam motorul rece) din care nu puteai iesi daca nu o calcai putin la plecarea de pe loc.
Avand manualul in germana nu prea am reusit sa il citesc sa vad ce si cum :).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Apr 2008, 08:52 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Am mai citit pe alte forumuri si se pare ca treaba asta e o problema destul de comuna la alfa 159.
Se pare ca firele care duc la senzorul de temperatura al uleiului mai fac cate un mic scurt si incepe distractia.

Unora, dupa ce li se incalzea uleiul, dintr-o data le cadea acul inapoi la 70 de grade si incepea sa palpaie martorul de care va ziceam.

Din cele multe probleme la partea electrica de la alfe...


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 21:28 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Acum nu imi mai indica deloc temperatura si martorul respectiv palpaie tot timpul.
La reprezentanta mi-au zis ca senzorul de temperatura e busit.

Pret? 950RON fara TVA!!! Am intrebat de 2 ori ca nu-mi venea sa cred prima oara :).

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Pai la banii tai... Ce conteaza un senzor? :naughty:

PS: Incearca, daca iti convine, sa cumperi piesa de la altcineva;
s-ar putea sa obtii un pret mult mai bun decat direct la reprezentanta.

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 01:03 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
evident ca o sa incerc si in alta parte :).

PS: Banii mei se duc pe tuning, ai uitat?:P

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 01:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
1. Incearca sa nu o mai turezi la rece, asteapta pina sa pleci de pe loc 5 minute, sa ajunga ulei peste tot.
2. Incearca un ulei bun, daca tii la masina ta, schimbat la 10.000 km, cu filtre cu tot. Selenia nu e ulei bun, so you know. E decent si atit.

Astea dupa ce schimbi senzorul ala.


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 02:07 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
E adevarat ca pana acum am pus numai ulei selenia. nu cred ca am sa mai folosesc. pana acum am facut reviziile la reprezentanta ca era in garantie..
Nu astept tot timpul 5 minute inainte sa plec de pe loc(doar daca e foarte frig afara), insa cand plec cu motorul rece accelerez incet si schimb si un pic sub 3k ture pana se incalzeste uleiul.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited