It is currently 16 Nov 2024, 16:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Q4 - pro si contra
PostPosted: 25 Feb 2009, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
M-ati omorat cu Q4-ul asta! :shock: NU mai poti conduce masina fara Q4, ce sa ne facem, mai ales ca mergem tot anul pe drumuri forestiere, in zapada si gheata pana la gat!? In plus, este un trade-off intre placere si utilitate.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 01:20 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Man, Alfa nu merge pe rumuri forestiere si zapada pana la gat nici daca ii pui Q8, deci ce tot zici tu acolo?!
:lol:


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 01:24 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
cred ca merge cu Q7 :lol:
serios vorbind acum, e ceva special Q4 ala, si nu cred ca poti stii pana nu te dai cu una

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 01:42 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Daca accepti "micul" compromis al pierderii de putere mai mare pe
transmisie, Q4 face toti banii. Este extraordinar... Si vorbesc din
experienta.

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 02:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
thezapper Quote:
Daca accepti "micul" compromis al pierderii de putere mai mare pe
transmisie, Q4 face toti banii. Este extraordinar... Si vorbesc din
experienta.
:goodpost: cine a condus sau macar a mers cu o masina cu q4 stie despre ce e vorba.

Eu consider ca a fost de departe cea mai inteleapta alegere legata de optiunea pentru masina.Cat despre mers pe zapada si drumuri alunecoase, tinuta de drum, etc cei care au fost de revelion la bran au avut ocazia sa vada cam cum se misca Q4-le.

A nu se intelege ca o laud ca este a mea, ma laud pe mine pentru ca am ales-o asa pentru ca stiam ca va fi ok.Dar se pare ca de fapt ok e prea putin spus, este absolut extraordinara tractiunea asta.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 10:25 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Este extraordinara tractiunea Q4, dar pentru chestii cat de cat normale. Sa nu exageram spunand ca Alfa se descurca pe drumuri forestiere si prin nameti, caci riscam sa cadem in ridicol :). Sa fim sinceri, Alfa nu prea are ce cauta dincolo de linia asfaltului :lol:


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Domnilor, sunt perfect de acord ca este un "add-in" in sensul utilitatii, asta am si spus, iar voi ati confirmat inutil acest lucru. "E ceva special, ..extraordinar", dar tot in sensul unei "utilitare off-road". Aduce castiguri de siguranta si utilitate (discutabile in cazul unei Alfe) , dar nu vad placerea , sportivitatea. As putea eventual intelege la BMW utilitatea aceasta (tot in conditii speciale), dar nu prea vad la Alfa, unde stabilitatea dinamica a fost intotdeauna la ea acasa. Supravireaza, subvireaza Alfa? Haida de! Poate imi replicati ca voi accelerati cu pedala la fund in curba (desi orice scoala de pilotaj spune ca abia la iesire sa faci asta), si atunci e nevoie de Q4 pentru repartizare uniforma a tractiunii! Macar daca aveam tractiune spate. Dincolo de alte valente mistice pe care nu le putem explica, am senzatia ca e vorba si de o presiune de marketing la care oamenii musca entuziasti, gen "nu strica sa am si asta la pachet". Apoi , ma mai gandesc si la alte complicatii, pret, sporirea masei, componente suplimentare cu potential de uzura, consum, etc.
@Tupac, m-am referit la drumuri inzapezite sau cu aderenta slaba pentru ca stiam ca acesta e un argument forte al sustinatorilor Q4. Eu nu vad Alfa un off-road.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 11:45 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
georgecristian Quote:
Domnilor, sunt perfect de acord ca este un "add-in" in sensul utilitatii, asta am si spus, iar voi ati confirmat inutil acest lucru. "E ceva special, ..extraordinar", dar tot in sensul unei "utilitare off-road". Aduce castiguri de siguranta si utilitate (discutabile in cazul unei Alfe) , dar nu vad placerea , sportivitatea. As putea eventual intelege la BMW utilitatea aceasta (tot in conditii speciale), dar nu prea vad la Alfa, unde stabilitatea dinamica a fost intotdeauna la ea acasa. Supravireaza, subvireaza Alfa? Haida de! Poate imi replicati ca voi accelerati cu pedala la fund in curba (desi orice scoala de pilotaj spune ca abia la iesire sa faci asta), si atunci e nevoie de Q4 pentru repartizare uniforma a tractiunii! Macar daca aveam tractiune spate. Dincolo de alte valente mistice pe care nu le putem explica, am senzatia ca e vorba si de o presiune de marketing la care oamenii musca entuziasti, gen "nu strica sa am si asta la pachet". Apoi , ma mai gandesc si la alte complicatii, pret, sporirea masei, componente suplimentare cu potential de uzura, consum, etc.
@Tupac, m-am referit la drumuri inzapezite sau cu aderenta slaba pentru ca stiam ca acesta e un argument forte al sustinatorilor Q4. Eu nu vad Alfa un off-road.
George,

Intradevar sasiul la 159 este foarte bine echilibrat, dar asta nu inseamna ca tractiunea intregrala isi pierde utilitatea.
Nu am mers cu Q4 dar conduc o masina cu un alt sistem de transmisie integrala (LSD central + spate in loc de Torsen). Aderenta pe orice suprafata (inclusiv asfalt) creste, tinuta de drum e mult mai buna iar masina iti da impresia ca merge pe sine. La Subaru nu am ESP, dar nici nu am simtit ca ar fi nevoie.

Eu unul, merg des la ski si a merge fara probleme pe zapada e un plus.

Aici vorbim de Q4 pus pe TBi, iar "explozia" unui turbo pe benzina se impaca perfect cu intragrala.

_________________
AR156MY2002 - Ex ex ride
AR156FL - Ex ride

AR159 2.2 JTS
Subaru Forester 2.0x - Mountain ride
TLC KDJ120 - Ultimate ride


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
georgecristian Quote:
Domnilor, sunt perfect de acord ca este un "add-in" in sensul utilitatii, asta am si spus, iar voi ati confirmat inutil acest lucru. "E ceva special, ..extraordinar", dar tot in sensul unei "utilitare off-road". Aduce castiguri de siguranta si utilitate (discutabile in cazul unei Alfe) , dar nu vad placerea , sportivitatea. As putea eventual intelege la BMW utilitatea aceasta (tot in conditii speciale), dar nu prea vad la Alfa, unde stabilitatea dinamica a fost intotdeauna la ea acasa. Supravireaza, subvireaza Alfa? Haida de! Poate imi replicati ca voi accelerati cu pedala la fund in curba (desi orice scoala de pilotaj spune ca abia la iesire sa faci asta), si atunci e nevoie de Q4 pentru repartizare uniforma a tractiunii! Macar daca aveam tractiune spate. Dincolo de alte valente mistice pe care nu le putem explica, am senzatia ca e vorba si de o presiune de marketing la care oamenii musca entuziasti, gen "nu strica sa am si asta la pachet". Apoi , ma mai gandesc si la alte complicatii, pret, sporirea masei, componente suplimentare cu potential de uzura, consum, etc.
@Tupac, m-am referit la drumuri inzapezite sau cu aderenta slaba pentru ca stiam ca acesta e un argument forte al sustinatorilor Q4. Eu nu vad Alfa un off-road.
Placerea vine din faptul ca masina, desi este putin mai grea, este mai bine echilibrata datorita greutatii suplimentare pe puntea spate...acum nu mai este toata greutatea doar pe fata.Si spun asta in foarte mare cunostinta de cauza, am mers cu masina identica cu a mea, tot 2.4 TI dar tractiune fata si acum am ocazia sa compar.Acolo unde cea cu tractiune fata tinde sa piarda aderenta pe puntea spate, spate care se simte foarte usor in momentele extreme, Q4-le isi face pe deplin treaba si tine masina pe trasa ideala intr-un mod foarte fun.Ca sa nu mai spun ca reglajul tractiunii in mod normal este setat mai mult catre puntea spate(aprox 60%) si chiar se simte acest lucru in foarte multe ocazii.

Nimeni nu a zis ca alfa este facuta pentru offroad, nici o berlina cu tractiune integrala nu cred ca e facuta pentru drumuri forestiere sau alte nebunii...doar ca aceasta tractiune este mai mult decat "ceva care e bine sa il am acolo", eu unul mi-am dorit asa ceva de cand am mers in urma cu cativa ani cu un a4 quatrro si care m-a fermecat la vremea respectiva.Si de atunci am zis ca voi face tot posibilul sa am asa ceva...

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 12:22 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Radu, repet: nu contest utilitatea in conditii de aderenta slaba!!!! Ma indoiesc totusi ca in conditii de uscat se face vreo diferenta. In plus, vorbeam de sportivitate, fun-drive versus utilitate. @Georgeg Nu vad unde este fun-drive ca sta pe sine, adica elimina maiestria condusului in conditiile "extreme". Cred ca se confunda siguranta cu fun-ul ! Mai fun e sa conduci la limita ruperii aderentei, cu corectiile necesare apoi. Si m-am referit la viraje, vezi acceleratia la podea de care nu ai nevoie. Sa mor daca am simtit vreodata ca se usureaza puntea spate in sensul in care sa imi dea probleme, in 8 ani de 156 sau 2 de 159. Si nu merg prea incet afara din oras.
Chestia cu "explozia turbo", sa fim seriosi! Poate daca ar fi vorba de 400 CP sau mai mult, gen Veyron.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Mergi cu mine in masina...si ai sa vezi partea fun !

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 12:46 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
E greu sa vorbim dupa cifre si interpretari tehnice.
Eu unul sunt convins ca diferenta intre cu si fara Q4 se va simti pe acest motor.

Motorul in poze si in cifre arata foarte bine si putem astepta sa apara si sa facem un drivetest cu si fara Q4.

Iarasi nu vad nimic fun si sportiv in a corecta un caracter subvirator - sa ridici piciorul de pe acceleratie. Supravirator e altceva. Iar cu o tractiune integra si un raport bun cp/km poti face masina supraviratoare.

_________________
AR156MY2002 - Ex ex ride
AR156FL - Ex ride

AR159 2.2 JTS
Subaru Forester 2.0x - Mountain ride
TLC KDJ120 - Ultimate ride


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Foarte corect....exact asta se intampla in cazul masinii mele : la limita supravireaza(fun) dar controlat (impresia ca sta sigura pe trasa).Deci georgecristian, unde zici tu ca se pierde din placerea condusului?

L.E. Cred ca ar fi mai util daca s-ar crea un topic special pe aceasta tema pentru a nu polua topicul despre noua motorizare...poate ne ajuta un moderator sa dea un split la topicul actual.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Am creat topic nou de dat cu capul :lol:
Ca sa fiu si eu rautacios, pana ce Alfa nu reuseste sa scoata un sistem de tractiune integrala FIABIL raman la clasica tractiune subviratoare. :twisted:

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 13:40 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Eu n-am nimic cu Q4, ba din contra. Si eu as adora o masina cu tractiune integrala, iti da acea siguranta suplimentara si un amunit confort pe suprafete mai dubioase.
Dar nu pe drumuri forestiere sau alte nebunii de genul asta, astea nu sunt indicate cu Alfa. Da, poti face si asa ceva la o scara foarte mica :), dar nu e Alfa masina indicata.
Radule, iar savurez cand ma gandesc la Foresterul tau :D


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
radu Quote:
E greu sa vorbim dupa cifre si interpretari tehnice.
Eu unul sunt convins ca diferenta intre cu si fara Q4 se va simti pe acest motor.

Motorul in poze si in cifre arata foarte bine si putem astepta sa apara si sa facem un drivetest cu si fara Q4.

Iarasi nu vad nimic fun si sportiv in a corecta un caracter subvirator - sa ridici piciorul de pe acceleratie. Supravirator e altceva. Iar cu o tractiune integra si un raport bun cp/km poti face masina supraviratoare.
Placerea de a conduce sportiv o masina inseamna sa conduci masina din toate punctele de vedere, , nu doar sa tii de volan bazandu-te pe Q4 si electronica in general!
@Radu: Da, eu vad fun-ul si sportivitatea in implicarea experientei de sofer, in dozajul acela corect de acceleratie, frana, precizie a inscrierii in viraj, si nu in asistarea activa sau pasiva care "iarta greselile" (e asta mai sportiv?).

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 13:52 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Alex de ce nu e Q4 fiabil?

George Cristian ai perfecta dreptate. Multa lume inlocuieste "fun" cu "sigur".
Dar fun inseamna tractiune spate, in nici un caz tractiune fata. Masina grea
cu motor in fata si tractiune fata nu e fun. E dementa intradevar dar nu e fun.
Daca ar trebui sa alegi intre tractiune spate si integral atunci ti-as da dreptate.
Asa insa nu.

Se distruge putin din elementul fun dar la limita pe circuit masina subvireaza putin
la intrarea in curba (ca sa intelegi in ce te bagi) si daca continui supravireaza
chiar grav. Singura diferenta este ca e mult mai usor de controlat si masina isi
revine mult mai usor. Ce sa mai vorbim ca la un drag-race pleci bomba cu tractiune
integrala, pe cand cei cu tractiune fata intotdeauna au probleme mari.

Exista pro si contra, dar pana nu apare Alfa tractiune spate nu prea avem ce discuta la capitolul fun :)

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 14:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Vorbiti de fwd fara ajutor electronic...eu va intreb ce alfa are asa ceva pe modelele curente?

Nu e fiabil Q4?Daca ati cauta ati vedea ca e de fapt identic cu quattro, aceleasi diferentiale, Torsen C, doar ca la Q4 au schimbat raportul de tractiune fiind mai echilibrat decat la marcile germane.

Vreau sa vad si eu cine conduce o masina fwd fara ajutoarele electronice si zice ca se bucura de ea.

Daca tot e vorba de arta condusului atunci haidam pe tractiune spate...acolo se face diferenta intre cei care se bazeaza doar pe masina si cei care mai stiu joaca.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 14:13 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
imi pare rau sa o spun, dar daca e asa fun sa faci eforturi sa conduci o masina cand ea s-ar putea conduce pur si simplu mai usor, pay haideti sa ne luam toti Matiz atunci, sa vezi atunci ce fun e sa te dai cu el la limita :lol: serios, asta nu e un argument! Eu prefer sa conduc cat mai sportiv, cat mai usor si cat mai sigur, nu ma dau in vant dupa ideea ca o mica greseala ma poate costa grav, prefer oricand sa intre electronica, Q4ul etc peste mine si sa ma corecteze! Si orice ati spune, Q4 exact asta face! Te ajuta enorm in conditiile unui condus sportiv! Si mi se pare prea fun senzatia ca ai intrat prea tare intr-o curba si masina subvireaza iar fix in momentul urmator sa simti cum spatele te aseaza imediat pe trasa, dandu-ti senzatia ca derapeaza suficient cat sa te aseze! Mult mai fun decat stresul ca nu trebuie sa accelerez intr-o curba sau ca am intrat prea tare si doar dumnezeu ma mai scoate din ea!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 14:20 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
madkat toata stima pentru tine, insa tind sa nu te cred ca de fiecare data cand vrei sa te bucuri de masina decuplezi asr/vdc -ul masinii si ii dai bice....fie el asfalt uscat, ud, cu praf, pietre, mizerie, etc.

Eu conduc destul de tare in mai toate conditiile, a nu se intelege ca un tembel, doar ca imi place sa simt cum fuge masina si cum o controlez eu.ma credeti sau nu 156-le este mai putin controlabil condus la limita decat 159.Si asta fara electronica & shit.
Poate o sa ziceti ca ma dau rotund acuma cu masina asta...eu stiu cel mai bine ca asa am condus fiecare masina, de la supernova la passat, de la mondeo la vectra, de la 147 si 156 la noua 159.Si pe parcursul a multi km.Poate prea multi pentru varsta de sofer pe care o am.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 14:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
georgeg Quote:
Vreau sa vad si eu cine conduce o masina fwd fara ajutoarele electronice si zice ca se bucura de ea.
Eu! :twisted:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
@Alex:
Imi pare si mie rau sa o spun , dar in continuare se confunda siguranta (discutabila in conditii de uscat: am mai spus cum e cu acceleratia in curba) cu sportivitatea condusului.
Daca imi dai exemplul Matiz-ului, iti dau si eu exemplu 156 2.0 TS, adica o masina fara asistenta electronica, fara Q4! Se conduce greu si stresant masina asta, nu? Sugerezi ca ar fi fost mai "fun" sa o conduc cu Q4!? Nu prea cred. Oricum, nu ne intelegem despre ce inseamna sportivitate auto. Senzatiile pe care le descrii imi sugereaza mai degraba "Luna Park", fun nimic de zis :D
Anyway, tot respectul pt Q4 , doar ca nu as alege o berlina Alfa pe acest criteriu, atat: optiunea mea personala!
PS: In ceva: Nu conduc stresat :D :D

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Ei aici e toata smecheria. Are perfecta dreptate George.
Cand vrei sa te dai "bananas" cu masina decuplezi sistemele electronice de
control
. Aici vine Q4 care nu se decupleaza si face toti banii. Cu toate sistemele
decuplate va spun eu poti sa mori cu q4 in mana fara nici o problema.

Dar senzatia pe care o ai cand iei o curba cu viteza foarte mare si toata masina
aluneca in lateral, cand o simti ca ar trebui sa fi in copacul ala de langa drum dar
printr-un pact cu diavolul ai incalcat legile fizicii si masina continua sa mearga pe
unde ii spui tu, cand simti spatele masinii cum o ia razna in urma ta cand te invarti
in sensul giratoriu mai tare decat ar trebui este nepretuita.
Si masina ar merge mai bine doar daca ar avea tractiune spate. Am condus masini
cu toate tractiunile posibile si FWD nu e ce trebuie pentru o masina mare.
Da, intra pe MiTo GTA, la 1200 de kg si 240 CP. Masina aia va merge ca un cart
dupa ce a baut 3 cafele si 7 RedBull. Dar Brera de 1750kg cu tractiune fata... nu
se compara. Q4 este genial.

Si asta doar pe partea sportiva si de distractie. Cand o luam pe partea cu zapada,
gheata, ploaie... Am condus pe ploaie grava mai tare decat pe asfalt uscat. Si masina
nu a avut nici macar o ezitare. Statea pe sine. Am urcat pe munte pe drum acoperit
de zapada si ceva nisip fara nici un fel de problema. Am urcat pe zapada batatorita,
pe urme de tractor cu cauciucuri de vara fara nici o problema.
In oras daca vrei sa mergi tare si e alunecos pe jos la fiecare curba spatele masinii
zboara in toate directiile. Te simti bine. E vreun pericol? Nicidecum, masina isi revine
foarte simplu si usor.
Am plecat cu masina tare de pe loc, contra FWD very fast cars si am sarit in fata lor
cu 2 masini din cauza Q4. Trebuie mentionat ca am si pierdut tot din cauza Q4 care
pierde 35% pe transmisie.

Fiabila? Am citit o gramada de forumuri Alfa Romeo si am gasit probleme la masini mai
multe decat iti poti imagina. De la becul ala pana la oglinda aia, de la directie la ambreiaj,
de la motor la evacuare, ECU sau altele... Dar nimeni niciunde nu a spus ca i s-a stricat
Q4. Nici macar vreo problema cat de mica.

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 14:55 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
GC, dat fiind ca acest Q4 e un Torsen T3C, iar Torsen sunt sisteme de tractiune facute pentru offroad, nu sportivitate(eu unul si nu doar eu nu vad nimic sportiv in tractiunea integrala), nu poti vorbi decit de utilitate in conditii de aderenta slaba.
Pe de alta parte, data fiind balena care este 159, nu poate fi sportiva din start, iar Q4 mai ajuta la distributia maselor.


Top
   
 Post subject: Re: Q4 - pro si contra
PostPosted: 26 Feb 2009, 15:06 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
georgecristian Quote:
Daca imi dai exemplul Matiz-ului, iti dau si eu exemplu 156 2.0 TS, adica o masina fara asistenta electronica, fara Q4! Se conduce greu si stresant masina asta, nu? Sugerezi ca ar fi fost mai "fun" sa o conduc cu Q4!? Nu prea cred.
nu, nu sugerez ca se conduce greu si stresant, stii bine ca si eu tot FWD am si ma bucur de ea, dar nu ii tin apriori partea! Posibil la 156 sa fi fost si mai fun decat era, posibil ca din contra sa nu!
Dar la o masina de 1700kg si 400NM, adica foarte multa greutate care apasa preponderent pe puntea fata si un cuplu enorm, care iarasi se transmite rotilor fata, da, consider mai fun, mai safe, mai util, mai cum vrei tu Q4! Nu zic ca e ceva fara de care sa nu poti sa traiesti, doar ca e ceva care in opinia mea face toti banii!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited