georgecristian Quote:
Domnilor, sunt perfect de acord ca este un "add-in" in sensul utilitatii, asta am si spus, iar voi ati confirmat inutil acest lucru. "E ceva special, ..extraordinar", dar tot in sensul unei "utilitare off-road". Aduce castiguri de siguranta si utilitate (discutabile in cazul unei Alfe) , dar nu vad placerea , sportivitatea. As putea eventual intelege la BMW utilitatea aceasta (tot in conditii speciale), dar nu prea vad la Alfa, unde stabilitatea dinamica a fost intotdeauna la ea acasa. Supravireaza, subvireaza Alfa? Haida de! Poate imi replicati ca voi accelerati cu pedala la fund in curba (desi orice scoala de pilotaj spune ca abia la iesire sa faci asta), si atunci e nevoie de Q4 pentru repartizare uniforma a tractiunii! Macar daca aveam tractiune spate. Dincolo de alte valente mistice pe care nu le putem explica, am senzatia ca e vorba si de o presiune de marketing la care oamenii musca entuziasti, gen "nu strica sa am si asta la pachet". Apoi , ma mai gandesc si la alte complicatii, pret, sporirea masei, componente suplimentare cu potential de uzura, consum, etc.
@Tupac, m-am referit la drumuri inzapezite sau cu aderenta slaba pentru ca stiam ca acesta e un argument forte al sustinatorilor Q4. Eu nu vad Alfa un off-road.
George,
Intradevar sasiul la 159 este foarte bine echilibrat, dar asta nu inseamna ca tractiunea intregrala isi pierde utilitatea.
Nu am mers cu Q4 dar conduc o masina cu un alt sistem de transmisie integrala (LSD central + spate in loc de Torsen). Aderenta pe orice suprafata (inclusiv asfalt) creste, tinuta de drum e mult mai buna iar masina iti da impresia ca merge pe sine. La Subaru nu am ESP, dar nici nu am simtit ca ar fi nevoie.
Eu unul, merg des la ski si a merge fara probleme pe zapada e un plus.
Aici vorbim de Q4 pus pe TBi, iar "explozia" unui turbo pe benzina se impaca perfect cu intragrala.