It is currently 16 Nov 2024, 01:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 24 Feb 2009, 11:16 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Sunt constient ca m-am trezit cam tarziu dar daca acum am citit si eu topicul acesta, acum voi posta :P

1. Daca motorul 1.9JTS e facut de Holden atunci poti sa iti iei adio de la remap cu crestere de 10-12%.
Pe motorul de 3.2 Holden remap-ul iti da un castig impresionant de 18CP. Adica doar vreo 7%. In conditiile
in care e tot motor Holden asteapta-te la aceleasi rezultate.

2. Degeaba schimbi finalele la evacuare. Poti sa schimbi toata evacuarea cat-back si in afara de sunet nu
vei castiga mare lucru. In nici un caz nu castigi 20 de cai putere din 2 finale amarate. Trezirea la realitate.
Pentru ca evacuarea sa poata da vreun castig trebuie sa inlocuiesti catalizatoarele cu unul sport (200 de
celule) sau chiar cu teava goala. Asta inseamna automat un inginer foarte bun, care trebuie sa monteze
sondele Lamba astfel incat ECU sa nu observe modificarea pe care ai facut-o. (Sondele Lamba se pot "anula"
din software, dar nu e cazul la motorul tau/Alfa noua - 159/Brera). Mai mult, evacuarea cum e ea
construita in acest moment da un back-pressure pe motor de care are nevoie. Modificarea/reconstruirea
evacuarii implica recalcularea ei.
In final, daca reusesti sa schimbi evacuarea custom made sau cumparata de undeva, vei fi mai usor de cateva
mii de euro iar motorul, in afara de a avea un raspuns putin mai bun la acceleratie (va urca in turatii un pic
mai usor) si impresia ta ca masina e o "bomba" nu vei castiga aproape nimic.

3. Axele cu came... Tu calculezi niste sume foarte ciudate. Transportul, montajul, remap-ul obligatoriu care
trebuie facut costa de 2-3 ori cat axele tale "refacute". Fara nici o suparare, din axe vei castiga ceva cai
putere (oricum mai putin decat iti imaginezi tu) dar cu niste costuri foarte mari.

4. Frane mai mari? Pentru ce? Nu ai ce face cu cele 3-4 mii de euro cat te vor costa 2 kituri de frane mari?
Chiar crezi ca masina ta va merge vreodata atat de tare incat franele pe care le ai acum nu vor face fata?
In cel mai bun caz pentru tine, si aia inseamna compresor, merita sa pui niste placute Ferodo DS2500 combinate
cu un set de discuri sport, de aceeasi dimensiune.

5. Admisie... doi cai maxim shase cai... 3 in **** mea!... Ca sa castigi cai din admisie si evacuare trebuie sa
ai un motor gatuit de cele stock. Motorul tau de 1.9 aspirat nu e gatuit. Schimba-le si nu vei castiga nimic.
Ai nevoie de un remap custom ca sa scoti ultimele picaturi din modificari si atunci vei avea vreo 10-15CP.
La motor!

Nu are nimeni nimic cu tine pe acest forum. Ar trebui sa citesti mai cu atentie si sa bagi la bila ca sigur ca
lumea se enerveaza cand 10 oameni iti spun de 10 ori las-o balta si tu nu intelegi. Daca chiar ai intre 5 si
10k euro disponibili atunci ia lista ta din primul post si da-i drumul. Modificarile, la ieftineala, vor fi peste 5k
euro. Restul o sa ai nevoie sa repari ce strici in prima parte. Rezolva urmatoarele probleme si poate vei avea
succes in "tunning":
1. Schimba masina/motorul.
2. Fa-ti rost de un service/garaj, scule, aparatura etc.
3. Fa-ti rost de un mecanic foarte bun, da-l afara si ia altul si mai bun.
4. Fa-ti rost de o firma care face remap si inca una care sa repare ce strica primii.
5. Aduna-ti o gramada mare de bani si convinge-te ca nu mai ai nevoie de ei, ca la fel de bine poti sa le dai foc.
Ii vei baga in masina si nu ii vei mai recupera niciodata. Satisfactiile vor fi minime.
6. Pune-te si citeste tot ce e scris pe internet despre subiect de 2 sau 3 ori. Cand noaptea visezi pistoane
si compresoare, cand dimineata mananci ulei la micul dejun atunci te duci si cauti un om destept si discuti posibile
modificari cu el.

Pana la urma fi realist. O companie intreaga, Alfa Romeo, concepe si construieste o masina si tu vii si maresti
puterea motorului cu 20% in 10 minute? Cu tot respectul din lume, revino-ti.

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 12:27 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
TheZapper,
Zi-mi adresa si-ti trimit un bax de bere de care iti place tie mai mult:).
Singura persoana la obiect si care a avut bunavointa sa dea ceva mai multe detalii.

1. Am vazut si pe autodelta ca motorul de 3.2 remapat are un castig foarte mic: 14cp parca. Nu stiam de ce. Oricum, cei care fac remap la motoarele JTS de pe AO sunt foarte multumiti. Dispare ezitarea de la turatii foarte mici(sub 2k ture) si, zic ei, e mai placuta masina la condus, si in opinia lor merita facut remap-ul. Nu neaparat pentru cata super putere castiga:).
2. Nu pot face 20cp din evacuare? :( Am trait in minciuna atata vreme? Nu m-am gandit niciodata la asa ceva. Ai vazut tu ca am scris eu pe undeva ca ma astept din schimbarea evacurarii sa am 20cp? Finala o schimb(deja am platit-o) doar pentru aspect si sunet si tot o schimb. Si ma gandeam tot timpul la povestea cu brera de pe AO.
3. Cu axele normal ca mi-am facut calculele si stiam ca trebuie sa fac remap(desi se simte diferenta si fara remap), dar oricum faceam remap. Mi-am pus problema costurilor aditionale... transport, montaj. Eram pe cale sa le schimb numai ca inginerul la care am fost mi-a zis ca e nevoie de cale si m-a trimis sa incerc la reprezentanta daca vreau.
4. Franele mai bune nu cred ca trebuie explicate. Am inteles ca de big brakes nu e nevoie, dar cand o veni momentul sa schimb discurile de ce sa nu le schimb cu unele mai bune? :) La fel si placutele.
5. Pe partea de admisie stiu ca nu prea face banii un kit de admisie. Dar macar un filtru sport e chiar avantajos ca nu se schimba si e relativ ieftin... Fata filtrul stock un panel filter pare mai putin restrictiv. Acuma nu stiu daca asta e neaparat veriga slaba din tot circuitul aerului pana la camera bubuielilor.

Iarta-ma ca iti spun, dar vad ca nici tu nu intelegi nevoia de argumente si nu doar de concluzii gen "fugi cu cercul".
Tu, intr-adevar, ai fost mult mai explicit, ai detaliat ceva mai mult si, repet, daca erai primul care posta si cei de dupa tine postau in acelasi spirit nu mai ajungeam la doua pagini de off topicuri tampite si diverse ofense.

Axele, admisia, remap-ul dureaza doar 10 minute? :). La alte motoare pe benzina axele, evacuarea, admisia si remap-ul par sa faca mult mai mult decat la JTS. De asta eram eu asa amarat :).

@Marian,
Daca vrei sa vezi masina da-mi un semn. Ma simt cel putin dator sa-ti intorc favorul :). In rest, nu raspund la provocari in trafic. Cel putin nu in oras ;)). Ai putea parea surprins ca se misca ceva mai bine decat diesel-ul tau chiar daca e mai balenuta si e motor pentru femei. Masina a mers in multe locuri pe traseul Iasi - Bucuresti si cu cauciucuri de iarna cu 230(pe vitezometru, nu reali) :). Mai degraba dieselul e masina de femei ca se conduce mult mai usor decat o benzina.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Insisti pe castigul mic de putere dintr-un remap si pe ezitarea de sub 2000 de ture.
Sincer, acum cu toata dragostea din lume, cine merge cu masina pe benzina sub
2000 de ture? Problema la remap este ca pe Alfa Romeo 159/Brera (de altele nu stiu)
ca sa rescri softul trebuie sa demontezi ECU si sa il desfaci. Nu se rescrie ca la VAG
prin cablu direct de pe laptop.
Cine iti face tie asta? Merita 10CP in schimbul garantiei?

Despre evacuare am spus de 20CP de la exemplul tau cu Brera aia. Daca omul ala e
pamant nu trebuie sa fi si tu. Inca o data, pentru ca ai spus ca te pricepi. Forumul
reprezinta un cumul de pareri si experiente ale unor persoane. Tot ce citesti trebuie
trecut printr-un filtru si gasit adevarul. Nu crede orice.

"Pe alte motoare fac mai multe..." Pai sigur. Asta a spus toata lumea de cand ai postat
primul post. Schimba motorul. Masina cu motorul pe care il ai tu nu e facuta pentru
"tunning", degeaba bagi bani in ea pentru ca nu vei reusi mare lucru.
Sugestia mea e vinde masina (in pierdere... clar), pune langa aia 10k pe care ii bagi in
modificari si cumpara alta mai buna. Oricum banii pe care ii bagi in masina acum nu ii
scoti la o viitoare vanzare. Nimeni nu plateste modificarile tale.

PS: Ia uite-te la alte marci/motoare. 1.9 aspirat cu modificarile de rigoare scoate mai
mult? Am prieteni cu Civic Type-R EP3, 200CP 2l aspirat cu turatii pana la 9000rpm
si dupa mii de euro bagati in masina o castigat 20 de cai putere.
Toata lumea care conta pe forumul asta ti-o raspuns inaintea mea. Asculta-i pentru ca
stiu ce spun.

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 13:43 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
pai eu nu am zis ca nu va ascult :). Nici ca ma pricep.
Am citit forumuri si diverse articole, e adevarat, dar nu am zis ca fac ce zic aia.
Tu de ce crezi ca am venit pe forumul asta sa va intreb pe voi? Doar ca sa ma laud? Citisem diverse chestii si vroiam niste explicatii mai "savante" decat ce gasisem eu.
Dar daca ai fi fost in locul meu, ai fi vrut si tu argumente altele decat in genul "fugi cu cercul" si ai mai fi vrut sa primesti sfaturi si pe un ton nonmistocaresc. Unde gresesc?

Eu nu vroiam sa fac tuning numai de dragul tuningului. Nu vroiam o masina de curse si 2.2-ul mi se pare mai mult decat suficient pentru mine.
180cp(la motor) pentru masina asta mi-ar ajunge pentru nevoile mele. De asta nu prea vedeam de ce sa-mi schimb masina. 159 2.2 era singura varianta dupa cum am explicat in posturile trecute, si mi se parea ca e prea mare efortul sa vand masina asta si sa iau 2.2. Vand greu masina si gasesc greu ce vreau eu(de exemplu rosie ;)), maxim x km ... chestii din astea ). Nu era vorba neaparat doar de bani.
Dupa ce am repetat de 1k ori toate motivele mele sper sa ma fi facut inteles macar acum:).

Merci pentru ajutor tuturor celor care chiar au fost de ajutor; chiar si lui alexandrus ii multumesc.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 13:54 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
valentinp Quote:
TheZapper,
....
Singura persoana la obiect si care a avut bunavointa sa dea ceva mai multe detalii.
....
E clar, cititul e optional, intelesul argumentelor tehnice e chiar imposibil. Trebuia sa spui asa de la bun inceput, scuteai 2 pagini in care ai fost persecutat ;)


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 14:33 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Alexandrus Quote:
valentinp Quote:
TheZapper,
....
Singura persoana la obiect si care a avut bunavointa sa dea ceva mai multe detalii.
....
E clar, cititul e optional, intelesul argumentelor tehnice e chiar imposibil. Trebuia sa spui asa de la bun inceput, scuteai 2 pagini in care ai fost persecutat ;)
Nu intelege gresit. De el nu a trebuit sa trag pentru niste detalii(poate si pentru faptul ca citise si "plangerile" mele "de fetita"). A venit direct, nu m-a luat la misto, nu s-a plans de cat de slab devine forumul cu fiecare zi ce trece si fiecare user nou incapabil care se inscrie aici si alte chestii de genul asta.

Ti-am multumit si tie, nu? :) Si chiar am vorbit serios. In ciuda antipatiilor pe care ti le-ai atras pe forumul asta, in ciuda modului in care m-ai "persecutat" :), eu nu iti port pica deloc. Si daca mistoul(nu numai al tau) dinaintea raspunsurilor mai serioase a fost pentru a arata cine e sef in raionul "Alfa Romeo FAN CLUB" eu zic ca era absolut inutil, din moment ce oricum ma inclin in fata multora dintre voi care ati raspuns la topicul meu. Daca vreti va dau si o scrisoare oficiala in sensul asta:P.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 14:39 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Nu consider ca am fost mai obiectiv ca altii. Nici nu am spus altceva decat
au spus altii inainte mea. Poate am fost mai subtil la ironii.
Dar erau acolo, stai linistit. Si se pare ca vor fi in continuare.
Ai spus ca nu faci tunning de dragul tunningului. Dar de ce, din moment
ce un rand mai jos spui ca nu vrei masina de curse? De ce faci tunning?

@madkat
Sunt putine motoare aspirate de pe care poti sa scoti ceva... Asta era
ideea. Ce sa mai vorbim de Holden. Baietii din Italia care fac remap pe Brera
au spus ca 18CP e minuscul pentru 3.2JTS. Dar motorul e impins destul de
mult de AR ca sa scoata ceva din el. Nu au avut mai mult ce sa faca...
Motor de Holden -> Pamant.

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 15:06 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
ai fost mai obiectiv. nu vreau acum sa incep o discutie pe marginea "comunicarii" pentru ca nu e cazul. Spun doar atat, cu riscul de a ma repeta... Daca ai o discutie cu cineva cu care nu esti de acord nu incepe discutia cu "nu sunt de acord", "este total gresit", "esti cu vaca", "vorbesti numai prostii". E mult mai bine sa spui "Ok, totusi...", "Parerea mea e ca..."; genul de raspunsuri "yes, but...".

Ai ratat anumite parti din ce am postat:). Te inteleg... pentru ca a curs un rau de cerneala cu foarte mult offtopic plictisitor desi nu mi-am dorit asta. Nu fac tuningul asta doar de dragul tuningului. Vreau 2.2 JTS, v-am dat de mai multe ori motivele mele de ce nu m-as chinui sa schimb efectiv masina(nu mai vb de marca)... si m-am gandit la treaba asta cu tuningul; ca as putea incerca sa obtin 20cp in plus la motor prin schimbat axe, admisie si evacuare(aici nu eram prea sigur) plus remap. Stiam ca se poate castiga doar din remap la aspirate cam 10% si ma gandeam ca inca 5cp acolo nu ar fi imposibil de obtinut fara mari sacrificii. Imi fac mea culpa pentru ca am indraznit sa cred una ca asta:).
Dar incepuse sa imi placa si tuningul de dragul tuningului pentru ca am inceput sa mai invat una alta despre motor si masina in general.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 17:27 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
"Cu axele normal ca mi-am facut calculele si stiam ca trebuie sa fac remap(desi se simte diferenta si fara remap)"...da se simte, merge mult mai prost.Asta iti va certifica toata lumea care are idee despre ce si cum stau lucrurile.
Care este baza pe care faci aceasta afirmatie?Eu iti spun atat:cand seth a schimbat axele cu C&B masina mergea prost...atat de prost incat eu cu jts standard il mancam din toate pozitiile.Chiar si cu spatele(no ofence dragos)...asta e adevarul.Si abia dupa cateva variante de soft, stat o zi intreaga cu mesterul dupa el si facut run-uri cat mai multe pe dyno a reusit sa aduca masina cat de cat in parametri.

Doar ca nu inteleg de ce a fost nevoie sa te contrazici cu "cei 10" dinaintea lui zapper care au sustinut exact acelasi lucru si anume ca tot ce speri tu sa realizezi nu se va intampla.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 17:40 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
pai spuneau cei de la C&B ca ar trebui sa se simta chiar si fara remap.
In fine, nu mai insist pe subiect, am explicat motivatia mea, ce am vrut sa fac, ce am asteptat de la voi si ce nu mi-a convenit in raspunsuri.
Nu are sens sa mai lungim discutia.
Concluzia mi-am prezentat-o, multumirile la fel:).

Edit:

Aa, si o alta concluzie; viitoare achizitii/modificari:
1. filtru sport, macar pentru ca nu trebuie schimbat la revizii.
2. finala e pe drum. macar sunet placut si aspect mai artistic :).
3. un remap ca sa vad cum se simte dupa. asta pentru ca e ieftineala(pentru bugetul meu de parinte al petrolului:) ) si astfel si eventuala mea greseala o sa ma coste putin :).

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 17:55 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
unde faci remap? ai idee ce inseamna asta? (gen demontat ECU, dezlipit, rescris, lipit, montat la loc..)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 18:01 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
da, stiu ca nu se poate face prin mufa de diagnoza.
Imi spunea Alex Abrudan ca se pot face si JTS-urile noi mai nou si ca se poate face si la Cluj la cineva.
Daca stiti si pe altii care fac treaba asta si care sunt mai aproape de iasi ar fi super :). De exemplu Bucurestiul mi-e mai aproape.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 18:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
valentinp Quote:
3. un remap ca sa vad cum se simte dupa. asta pentru ca e ieftineala(pentru bugetul meu de parinte al petrolului:) ) si astfel si eventuala mea greseala o sa ma coste putin :).
Parinte zici ahh...atunci de ce umbli cu un cel mai mic motor pe benzina si nu cu varful de gama?

Nu m-am putut abtine sa nu intreb.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 19:33 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
glumeam, evident.
Banuiesc ca si tu la fel :).
si oricum, era si un motor mai mititel pe benzina la 159, MPI-ul ala de 140cp parca, nu?

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 19:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Evident ca da. :)

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 21:01 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
E timpul sa indreptam privirile de la un tuning neserios la o masina neserioasa catre ceva mai profesionist: brera 3.2 bi-turbo daca nu ati ochit-o deja http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=13&t=6225

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nenea, vad ca esti pornit. Atunci hai sa iti raspund la intrebarile tale sa iti spun ce te asteapta:
- axele cu came sport NU merg bine cu cale pentru axe stock, iar axe speciale pt ele nu exista. Io la seth a trebuit sa o calez stock apoi PE DYNO am inceput sa ajustez unghiurile (treaba de altfel extrem de periculoasa, ca daca ai gresit cu cateva grade, adio motor!!!), ca sa pot beneficia de potentialul maxim oferit de aceste axe.
- cand faci o remapare NU CONTEAZA CATI CAI AI CASTIGAT, ci cat de mult ti-a optimizat motorul (adica cat a crescut aria graficului puterii intre turatiile la care tii motorul cand schimbi vitezele) - ei, aici e castigul substantial, de aici si multumirea celor de pe AO si nu numai!

O sa dezvoltam discutia mai incolo, sunt obosit...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 25 Feb 2009, 00:34 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Quote:
@Marian,
Daca vrei sa vezi masina da-mi un semn. Ma simt cel putin dator sa-ti intorc favorul . In rest, nu raspund la provocari in trafic. Cel putin nu in oras ). Ai putea parea surprins ca se misca ceva mai bine decat diesel-ul tau chiar daca e mai balenuta si e motor pentru femei. Masina a mers in multe locuri pe traseul Iasi - Bucuresti si cu cauciucuri de iarna cu 230(pe vitezometru, nu reali) . Mai degraba dieselul e masina de femei ca se conduce mult mai usor decat o benzina.
LOL :clapping: bravo! aici mi-ai placut ;)

LE: si topicu se numeste ....tuning -nu estetic.
si totusi primul lucru pe care il faci schimbi toba finala (adica 100% estetic)
scuze dar nu m-am putut abtine :naughty:
si inca ceva! de foarte multa vreme nu am mai vazut o activitate atat de frenetica pe un subiect.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Last edited by marian on 25 Feb 2009, 00:48, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: 25 Feb 2009, 00:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Nu doar axele sunt cheia!
Motorul trebuie sa profite de ele si prin alte modificari, in mare parte la sistemul de admisie si chiulasa, cheia este sa ai cat mai mult aer in motor.
Sistemul de admisie are o anumita eficienta, practic, tu poti sa ai cele mai bune axe din lume(aici vorbesc de durate, axe agresive etc, care suna bine pe hartie dar nu se comporta ok in realitate) daca nu "se pupa" cu admisia masinii nu faci nimic.
Acesta va fi si urmatorul pas in modificarea motorului meu, nu dau mai multe detalii, inca studiez exact problemele.
Repet, sincer, si eu am fost pacalit si nedocumentat, nu axele sunt cheia puterii, ci toata seria de modificari necesare lor.Odata facute aceste modificari corect, masina se transforma.
Ps, Brera nu stiu ce legatura are cu topicul.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 25 Feb 2009, 02:01 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Marian,

In imaginatia mea ziceam ca un kit de admisie si o finala sport mai pot aduce 3cp acolo. Nemaivorbind de faptul ca vroiam sa aflu daca e vreo pb cu toba finala la 159.
Acuma chestia faina la asta e ca oricum o schimbam doar si pentru aspect. Intentia mea era sa impusc doi iepuri odata, dar daca nu sunt vanator bun si nu prind doi, atunci merge si unul de friptura.

alex mirica,
din cauza oboselii banuiesc ca nu ai vazut concluziile mele:). Nu am mai zis nimic de axe, le-am dat la spate deocamdata.
Iar de la remap acelasi astept cel putin exact ce ziceai tu. Ma multumesc sa creasca ceva mai repede in ture:) si in loc de, sa zicem, 130cp la 5k ture
sa am 135 sau mai mult dupa remap. E ok pentru banii pe care ii dau. Floare la ureche pentru! Semnat Dinu Patriciu ;)).

seth,
ziceam de brera aia ca e tot in domeniul tuningului si tot un motor JTS din asta GM. E adevarat ca motorul e ala de 3.2 si e adevarat ca bugetul aluia e cu totul altul(pare infinit ca o fi mafioso din asta), dar vroiam sa ne mai destindem cu ceva super tare. Toti vroiam sa vedem un 159/Brera GTA; si ca sa calmez si mai mult spiritele deja aproape anesteziate am vrut sa fac o diversiune.

Dragi colegi posesori de alfe se pare ca abia acum incepeti sa va dati drumul la gura cu detalii din ce in ce mai serioase:).
A fost nevoie de vreo 2 pagini de mistouri pentru asta. Daca e nevoie ma pot sacrifica pentru inca 2 pagini de mistouri doar sa aud mai multe:).

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 25 Feb 2009, 07:50 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
valentinp Quote:
A fost nevoie de vreo 2 pagini de mistouri pentru asta. Daca e nevoie ma pot sacrifica pentru inca 2 pagini de mistouri doar sa aud mai multe:).
A fost de fapt nevoie de 2 pagini in care te plangi ca o domnisoara necurtata, putinele ironii erau inevitabile data fiind atitudinea ta.
Apropos, fara a fi rau, dar Seth a facut exact cum vrei tu sa faci, doar ca pornind de la mult mai multe cunostiinte si avind manopera gratuita. Rezultatul a fost unul departe de a fi perfect. Acuma s-a apucat si el sa se documenteze si in fiecare zi, dupa ce mai citeste teorie, ajunge la o noua concluzie.
Este painfully obvious ca, daca ai bani si timp sa le faci pe toate la modul idealistic, perfectionist, rezultatul va fi unul exceptional, poate nu neaparat dpdv al performantelor, insa dpdv tehnic cel putin. Numai ca e atit de scump incit putini isi permit, oricit de pasionati ar fi.


Top
   
PostPosted: 25 Feb 2009, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Alexandrus, ai perfecta dreptate, m-am plans ca o domnisoara necurtata:). Cred ca fiecare deja a tras concluziile referitor la marea de off topic de pana acum. Cu incredere cred ca putem renunta la a mai turna in ea.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 25 Feb 2009, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
ce finala ai comandat?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 25 Feb 2009, 12:14 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Daca tot vrei sa faci ceva la masina, cred ca ar merge suspensiile schimbate (desi nu e neaparat nevoie), niste placute EBC/Ferodo+lichid de frina mai bun+conducte de racire pe etrier. Altceva te costa enorm si nu cred ca face.

Pentru motor, este un bajet in RO care monteaza kit de compresor. MasterTuner ii zice, suna-l si vb cu el. Dar mai degraba as asculta sfaturile lui ZaZapper. :clapping:


Top
   
PostPosted: 25 Feb 2009, 12:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Nu il cheama master tuner. :) Il cheama Florin.
Si, nu stiu ce sunt alea condcute racire pe etrier.Poate furtune trase prin plasa metalica, dar nu sunt acolo pentru racire ci pentru a impiedica dilatarea furtunului.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited