Sunt constient ca m-am trezit cam tarziu dar daca acum am citit si eu topicul acesta, acum voi posta
1. Daca motorul 1.9JTS e facut de Holden atunci poti sa iti iei adio de la remap cu crestere de 10-12%.
Pe motorul de 3.2 Holden remap-ul iti da un castig impresionant de 18CP. Adica doar vreo 7%. In conditiile
in care e tot motor Holden asteapta-te la aceleasi rezultate.
2. Degeaba schimbi finalele la evacuare. Poti sa schimbi toata evacuarea cat-back si in afara de sunet nu
vei castiga mare lucru. In nici un caz nu castigi 20 de cai putere din 2 finale amarate. Trezirea la realitate.
Pentru ca evacuarea sa poata da vreun castig trebuie sa inlocuiesti catalizatoarele cu unul sport (200 de
celule) sau chiar cu teava goala. Asta inseamna automat un inginer foarte bun, care trebuie sa monteze
sondele Lamba astfel incat ECU sa nu observe modificarea pe care ai facut-o. (Sondele Lamba se pot "anula"
din software, dar nu e cazul la motorul tau/Alfa noua - 159/Brera). Mai mult, evacuarea cum e ea
construita in acest moment da un back-pressure pe motor de care are nevoie. Modificarea/reconstruirea
evacuarii implica recalcularea ei.
In final, daca reusesti sa schimbi evacuarea custom made sau cumparata de undeva, vei fi mai usor de cateva
mii de euro iar motorul, in afara de a avea un raspuns putin mai bun la acceleratie (va urca in turatii un pic
mai usor) si impresia ta ca masina e o "bomba" nu vei castiga aproape nimic.
3. Axele cu came... Tu calculezi niste sume foarte ciudate. Transportul, montajul, remap-ul obligatoriu care
trebuie facut costa de 2-3 ori cat axele tale "refacute". Fara nici o suparare, din axe vei castiga ceva cai
putere (oricum mai putin decat iti imaginezi tu) dar cu niste costuri foarte mari.
4. Frane mai mari? Pentru ce? Nu ai ce face cu cele 3-4 mii de euro cat te vor costa 2 kituri de frane mari?
Chiar crezi ca masina ta va merge vreodata atat de tare incat franele pe care le ai acum nu vor face fata?
In cel mai bun caz pentru tine, si aia inseamna compresor, merita sa pui niste placute Ferodo DS2500 combinate
cu un set de discuri sport, de aceeasi dimensiune.
5. Admisie... doi cai maxim shase cai... 3 in **** mea!... Ca sa castigi cai din admisie si evacuare trebuie sa
ai un motor gatuit de cele stock. Motorul tau de 1.9 aspirat nu e gatuit. Schimba-le si nu vei castiga nimic.
Ai nevoie de un remap custom ca sa scoti ultimele picaturi din modificari si atunci vei avea vreo 10-15CP.
La motor!
Nu are nimeni nimic cu tine pe acest forum. Ar trebui sa citesti mai cu atentie si sa bagi la bila ca sigur ca
lumea se enerveaza cand 10 oameni iti spun de 10 ori las-o balta si tu nu intelegi. Daca chiar ai intre 5 si
10k euro disponibili atunci ia lista ta din primul post si da-i drumul. Modificarile, la ieftineala, vor fi peste 5k
euro. Restul o sa ai nevoie sa repari ce strici in prima parte. Rezolva urmatoarele probleme si poate vei avea
succes in "tunning":
1. Schimba masina/motorul.
2. Fa-ti rost de un service/garaj, scule, aparatura etc.
3. Fa-ti rost de un mecanic foarte bun, da-l afara si ia altul si mai bun.
4. Fa-ti rost de o firma care face remap si inca una care sa repare ce strica primii.
5. Aduna-ti o gramada mare de bani si convinge-te ca nu mai ai nevoie de ei, ca la fel de bine poti sa le dai foc.
Ii vei baga in masina si nu ii vei mai recupera niciodata. Satisfactiile vor fi minime.
6. Pune-te si citeste tot ce e scris pe internet despre subiect de 2 sau 3 ori. Cand noaptea visezi pistoane
si compresoare, cand dimineata mananci ulei la micul dejun atunci te duci si cauti un om destept si discuti posibile
modificari cu el.
Pana la urma fi realist. O companie intreaga, Alfa Romeo, concepe si construieste o masina si tu vii si maresti
puterea motorului cu 20% in 10 minute? Cu tot respectul din lume, revino-ti.