It is currently 16 Nov 2024, 02:02

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 22 Feb 2009, 17:31 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Eu nu fac tuning in primul rand! Eu vin si va intreb pe voi cei care stiti mai multe decat mine! Cred ca am zis-o de cateva ori.
Ai vazut vreun argument rezonabil contra tuningului la motor in posturile de pe topicul asta? In afara de mentiunea ca a incercat seth toate chestiile enumerate de tine in ultimul post?

Uite ce am zis de evacuare sport in primul post:
"- evacuare sport. aici nu stiu ce altceva in afara de finala sa mai schimb. In sensul ca nu stiu daca merita sa mai umblu si la celelalte parti din traseu." De unde ai dedus tu ca la mine finala=evacuare in intregime, pornind de la motor cu tot traseul pana la finala?

Referitor la ce spuneai de 156 din ce am gasit eu pe net http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=154 rezulta ca ar fi cam 142cp(86% din puterea motorului) la roata. Iar faptul ca seth a obtinut 180 reali(eu parca auzisem de mai mult:) ) inseamna un castig de aprox. 40cp, nu? Eu nu am zis ca vreau 185 reali, am zis ca vreau sa ajung la performantele lui 2.2 care nu are 185 reali, ci vreo 162.

Mai mult, referitor la pierderile de putere de 20% la FWD... Mi se pare un pic exagerat. La exemplul de mai sus e vorba de 14%, iar din ce am mai vazut pe site-ul asta in care se masoara puterea la roata multe alte masini nu au pierderi asa de mari(vezi pe acelasi sitehttp://www.rri.se/index.php?DN=29 BMW - vezi ce motor pe benzina vrei, Audi, VW- de exemplu GTI e interesant de vazut:) ), desi citisem ca alfele pierd mai putin prin transmisie decat alte masini si se pare ca e nu e chiar asa.

Nu am zis ca se castiga 3cp din filtru. Am zis ca 3cp din filtru(aici ma gandeam si la un kit BMC CDA) + finala. Teoretic, daca printr-un filtru mai permisiv(sau kit de admisie) intra mai mult oxigen in camera de ardere(acelasi principiu ca si la supercharger, pastrand proportiile), de ce nu ar creste puterea motorului?(nu zic neaparat cu cat pentru ca nu stiu exact proportiile, insa am vazut pe net diverse surse in care era masurata puterea/cuplul before/after si in cazul montarii kiturilor BMC-sau alte kituri de admisie, si in cazul montarii finalelor sport; si nu erau masuratori numai de la producatori...).

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2009, 21:10 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Alexandrus...lasa-l in "durerea" lui nu te mai obosi !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2009, 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Personal pe Alexandrus l-as lasa in durerea lui. O atitudine de tot cacatul.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2009, 21:20 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
istv4n Quote:
Personal pe Alexandrus l-as lasa in durerea lui. O atitudine de tot cacatul.
Da....dar ce ne-am face fara el ?! Unde gasim alt "GICA-CONTRA" ??? :scratch:
Bafta !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2009, 22:15 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Eu la jts-ul meu am schimbat asa 2 chestii pe care vrei si tu sa le schimbi la 159:filtru de aer cu un kit bmc-cda si finala cu teava intermediara cu unele de la novitec.Rezultatul:schimbare a tonalitatii motorului, zgomot mai placut de la evacuare si, aici e partea tare, trage exact ca si fara modificari.
Daca vrei sa schimbi ceva la evacuare schimba tot cap coada cu ceva profi, eventual supersprint, fa-ti o admisie calumea, si abia atunci sa zici ca simti o foarte foarte usoara imbunatatire a raspunsului pedalei de acceleratie.Ca apoi vrei axe, soft si alte nebunii aia e alta treaba.

Cu toate astea, sa stii ca si eu sustin ideea batuta de alexandrus si ceilalti:mai bine vinde-o si alege un alt motor.Daca ar fi fost ceva reusit nu crezi ca alfa il pastrau in grila de motorizari?

Acum te las sa iti tunezi masina cum crezi tu...salut.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2009, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
@valentinp:
sa stii ca dintr-un 2.0 JTS de 165cp stock, dupa evacuare super custom facuta, axe cu came C&B montate si REGLATE de subsemnatul PE DYNO + chip tot pe Dyno facut (am avut la dispozitie aproape o zi intreaga un Dyno si am dat multe dyno runs facand diverse reglaje si remaps) si asa abia CHINUIT am ajuns la 186cp... Asa ca da-te cu apa rece pe fata si trezeste-te la realitate, la twin spark e mai usor, insa la JTS e criminal de greu de obtinut putere mai multa!!!
Inca ceva:
ce intelegi prin cai reali? Astept raspuns. Daca zici ca 2.0 JTS are 142cp reali, astept sa imi raspunzi UNDE SUNT CEI 23 cai lipsa? Daca imi dai raspunsul corect esti mare. :twisted:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 00:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Tot ce iti spunem este ca nu e ceva plug n play, eu am anumite resurse de care ma pot folosi(adica garaj echipa cu orice imi trebuie pentru masina si cam orice piesa vreau in cateva zile)
Tu, ca utilizator normal, daca vrei sa treci pe o cale nebatuta(adica tuning la un motor fara "traditie") o sa te lovesti de ignoranta si incompetenta tarii noastre, NU avem oameni in stare sa faca un remap decent(si acum am probleme de mapping)RAR gasesti mecanici decenti..si lista continua!
Repet, eu am plecat pe drumul asta pentru ca am acces la alte resurse fata de un om normal, care nu este legat de domeniul auto.
Pan la urma, intelegi ce vrei, mai bine ne injuri pe noi acum ca nu te gadilam sub barba sa iti vindem marketing decat sa injuri peste 3 luni cand nu iese nimic la masina.
Spui ca vrei filtru si finala. Filtrul, nu doar el este elementul restrictiv ci toata tubulatura si constructia admisiei.Este proiectata sa coste cat mai putin, este proiectata ca masina sa intruneasca toate cerintele de poluare, etc.=>este RESTRICTIVA
Tobele/toba finale, simplu, pana la ele mai ai catalizatoare, de, cred 500 de celule daca nu ma insel care sunt restrictia masiva a sistemului de evacuare.
Nu stiu ce argumente ai in nevoie in plus sa iti tii banii in buzunar!
Apropo, chiar daca masina o sa faca 185 de cai, tot o sa fie extrem de lenta.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 00:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Seth a completat! Mai ai nevoie si de altceva?
Daca dispui de lovele de spart aiurea, spor la treaba! Insa sfatul meu e sa faci niste socoteli, sapaturi, experminete foarte bine puse la punct inainte de a incepe o modificare, ca sa iasa treaba "ca lumea"...

Succes!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 01:16 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
ok, acum ajungem undeva. Argumente cat de cat coerente de la oameni care stiu si s-au mai ocupat cu chestii de genul asta.
In sfarsit raspunsuri altele decat "fugi cu cercu" fara argumente.
Eu nu ma supar ca Alexandrus e gica contra, dar cred cu sinceritate ca e posibila si de dorit o discutie in contradictoriu care sa nu jigneasca pe nimeni, care sa ramana civilizata, si, foarte important, sa aiba argumente. Am impresia ca moderatorul ar fi putut interveni in acest sens, si pentru a evita astfel de off topic-uri.
Va asigur ca nu cant manele in viata de zi cu zi... N-am venit ca altii sa zic:"Azi m-a facut un GTI mancati-as gura ta! Vreau sa bag bani in masina mea sa-i bag cati cai e nevoie numai sa-l fac la semafor. Baieti, astept raspuns cat de curand."

Revenind la topic...

@alexmirica,
Eu ziceam cai reali la puterea masurata la roata, luand in calcul astfel tot ce se pierde pe drum de la motor la roata. Graficele de pe site-ul pe care vi l-am aratat exact asta masoara... cuplul si puterea la roata. Si vroiam sa zic ca mi se parea ca sunt pierderi mai mari la alfe decat la alte marci, contrar parerii unor surse de pe net pe care le-am citit care spuneau ca alfele pierd cel mai putin prin transmisie.

Eu vedeam chestia cu finala si kitul de admisie putin altfel. In sensul ca poate oferi, din ce am mai citit(am vazut diverse masuratori before/after), cresterea usoara a puterii/cuplului. Eu nu cred ca 3-5cp adunati la 160 sunt sesizabili. Daca as face doar schimbarile astea sunt constient si eu ca nu s-ar simti nicio schimbare.
Eu gandeam cresterea asta importanta doar la un loc cu alte schimbari. Adica daca ai 10 chestii de schimbat, si fiecare in parte aduce 3cp, finalul de 30cp toti la un loc:) se simt la pedala. Evident, considerand si costurile.
Referitor la finala, tocmai asta intrebam si eu in primul meu post. Daca nu cumva e prea putin sa schimb doar finala. Si daca merita sa mai schimb si altele de pe traseu.
Stiu ca sunt mai multe elemnte filtrante, si chiar am mai citit despre evacuare. Dar mi se parea cel putin interesanta constatarea celui cu brera de care v-am zis intr-un post mai in urma. Nu zic ca e adevarata, dar daca tot schimb finala(ca aia stock e incredibil de urata si nu suna chiar super fain) sunt curios sa vad daca e vreo diferenta si daca aia stock e intr-adevar atat de "infundata" precum remarca pe AO respectivul cu brera.

@seth,
eu decid daca imi ajung sau nu:). Ti-am zis ca nu vreau sa ma intrec cu GTI. Sunt constient de faptul ca 159 nu e facuta pentru performanta.
Daca vroiam performanta mai buna imi luam un GTA ceva, ca gasisem 147 in acelasi buget. Dar la cum arata si ce feeling ai la volan in 159(nu ma refer la performante cand zic feeling) sunt dispus sa fac acest compromis si sa ma multumesc cu o masina mai lenesa decat un GTI :).
Diferenta de bani intre 1.9 si 2.2 cand m-am uitat ultima oara depasea binisor costurile upgrade-ului la motor(in principal axe, kit de admisie si remap). Nu mai vorbesc de chinul de a vinde o alfa! :)

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 01:24 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
alexmirica Quote:
Seth a completat! Mai ai nevoie si de altceva?
Daca dispui de lovele de spart aiurea, spor la treaba! Insa sfatul meu e sa faci niste socoteli, sapaturi, experminete foarte bine puse la punct inainte de a incepe o modificare, ca sa iasa treaba "ca lumea"...
Apoi exact asta e motivul pentru care am pus intrebarea asta. Credeam ca am nimerit unde trebuie, intr-o comunitate de alfisti, in care, speram eu sa gasesc niste oameni cu experienta care sa ma poata indruma. pro sau contra, numai sa fie chestii obiective si argumentate :).

Daca voi cantati la unison ca nu merita, intreb altceva :). Care ar fi the single most important upgrade pentru motor in conditiile astea? Doar un simplu remap, care, in general la benzinare mai aduce un plus de 10-12% maxim? Sau axele?
Eu sunt aproape multumit de masina. Nu-mi doresc mult mai mult de la ea deocamdata cum, probabil is doreste seth. V-am mai zis, daca vroiam performanta la banii astia aveam ce lua, dar eu ma multumesc cu un compromis. Vroiam doar ceva de genul, sa ajung sa pot pune 160cp la roata si suta sub 9 ;)). Asta la partea de motor.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 02:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Quote:
eu decid daca imi ajung sau nu:)
Quote:
Eu sunt aproape multumit de masina. Nu-mi doresc mult mai mult de la ea deocamdata
Atunci, ce vrei pana la urma.
Da, toate modificarile enumerate de tine se pot face, nimic de zis.
Da, o sa ai un castig de putere, dar mic, fata de suma investita.
Nu stii ce vrei de la masina, sincer, asta cred eu.
Practic te contrazici cu unele chestii, esti multumit de masina dar vrei altceva, nah, daca era o femeie mai intelegeam, dar e o masina. :D

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 02:38 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
pai am zis tot timpul : 2.2 JTS e tinta. Cred ca chiar si 20cp in plus s-ar simti. Si nu cred ca 5cp mai putin ar fi diferenta uriasa fata de 185 cp de la 2.2.
Poate speram la prea mult de la axe :).
De ce am intrebat care e the single most important upgrade e ca sa nu le mai fac pe toate si sa fac doar o imbunatatire: remap simplu, sau axe(eventual cu remap dupa).
De exemplu, daca o simpla remapare ar fi raspunsul, atunci cred ca ar merita ca nu costa asa mult. e mai ieftina si decat un kit BMC CDA :).
Daca axele sunt raspunsul, atunci ma mai gandesc si la pret :). Daca ele aduc un plus de 5cp atunci clar nu merita.

E normal sa ma razgandesc in lumina unor noutati pe care le aflu de la voi. V-am mai zis ca nu tin sa am dreptate. daca nu merita si sunt argumente pentru asta atunci revizuiesc planul initial :).

Eu consider ca merita sa investesc in ce ziceam cu conditia sa pot aduce un plus de 20-25cp. Upgrade-ul m-ar costa mai mult si 159-le asta pare sa fie ca o femeie... mi-a luat mintile, nu mai am ochi pentru altcineva, deci nu se pune pb sa iau un 147 sau a156 GTA de exemplu :).
Finala deja am comandat-o, sa zicem ca aia am primit-o cadou :D.

@seth: mai citeste o tura. am zis ca sunt aproape multumit si ca nu vreau MULT mai mult de la ea:). Nu ma contrazic. Nu ma contrazice, ca ma imediat ma zburlesc precum colegul nostru Alexandrus.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 04:41 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
In primul rind, linkul la catre RRI.se confirma partea cu "dupa ureche". Te rog eu mult, valentinp, documenteaza-te putin, nu arunca un ochi pe un site si considera ca gata, stii totul. Iar ca sa iti explic, un wheel hub dyno e cu totul altceva decit un dyno normal, ce masoara puterea la roata. Pierderea cea mai mare este din inertia rotii, din aderenta gumei, etc. Pina la wheel hub pierzi maxim 5-10%. Plus ca, nu orice zboara se maninca, adica ia si tu cu privire mai critica tot ce vei citi si nu pare normal, cum ar fi la unele masini puterea la wheel hub mai mare decit aia declarata la motor.
Judecind dupa ceea ce spui tu ca iti doresti, 160CP la roata + 20% pierderi in transmisie = ~192CP la motor. Guess what ? Nu ai nici o sansa sa ajungi la puterea asta. Sau ai, insa te costa de 3 ori cit crezi tu, si schimbi jumatate din motor. Sau pui compresor si gata, ai ~210-220CP. Daca asta vrei, go for it, nu te opreste nimeni, e singura metoda decenta de a creste puterea. Dar fii constient in ce te bagi, nu te arunca head first in ceva despre care doar ai citit pe net.
Oricum, ce nu inteleg eu este incapatinarea ta, pe bune, crezi ca avem noi vreun interes ca tu sa nu cheltui o suma mare pe upgrade-uri ? Ba daca stau sa ma gindesc, la stilul in care crezi tot ce citesti pe net, numai aici nu, unii din noi am putea profita sa iti vindem diverse, doar ca nu vei gasi pe aici prea multi bijnitzari, din fericire ;)

istv4n, tu la subiect ai ceva de zis, sau iti place sa te bagi in seama ? Nu de alta, dar atitudine din aia urit mirositoare e mai degraba asta a ta, vii, spui o replica de 2 lei, in stil de santier, doar ca sa arunci cu noroi, fara o legatura cu topicul, si adios, ai plecat. Nu ar fi mai bine sa stai tu in banca ta, oare, pina ai ceva de spus la subiect ?

Andrei, nu sunt Gica/Gigi-Contra, as putea sa citesc, sa rid in sinea mea si sa las omul sa arunce o gramada de bani pe timpenii ca apoi sa vina sa se plinga, sa ii raspunda oameni tehno-culti si foarte civilizati in general, precum istv4an, cu remarci genul "e ceva ciudat, nu stiu de ce nu ai mai multa putere" sau "pai vezi, daca nu stii, trebuia sa intrebi aici pe forum ca iti ziceam noi sa nu faci".
Dar prefer de obicei sa adopt metoda eficienta, dusul rece. Nu e neaparat placut, mai ales pentru sensibili si domnisoare, de altfel vezi si tu, mai vine cite unul si se plinge in numele altuia, dar pe de alta parte, metoda de domnisoare, adica luat cu binishorul, dureaza o vesnicie si ambele parti implicate ajung sa isi piarda rabdarea.
And by the way, tu ai inceput, cel putin aici, te spun lu' tovarasha !!! :lol:


valentinp, ca fapt divers, esti complet in deruta, si asta se vede la fiecare fraza. Tot vorbesti de senzatia la volan in 159. Dar ai incercat matale un 147 GTA de care pomenesti ? Sau un 156 2.0 JTS, ca e mai accesibil ? Iti garantez eu ca ti s-ar fi parut mai agila si mai placuta la condus decit 159 1.9 JTS. Compari mere cu gutui, spui ca sunt mai bune merele, dar totusi n-ai gustat gutuie.
De GTA nu mai zic, ca nu exista un grad de comparatie intre 3.2 V6 Busso pus pe sasiu de 147/156 ranforsat, si 1.9 JTS Holden made pus pe sasiu groi de 159. Cit despre looks, mie 159 mi se pare 75% Alfa 156 facelift, 25% Audi A4. Adica prefer oricind 156.


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 11:59 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
Din ce tin minte, la aceeasi echipare - progression, diferenta intre 1.9 si 2.2 era sub 1000 Euro...

Parerea mea, ca si a celor de dinainte este ca nu merita si chiar daca ai ajunge la performantele unui 2.2, trebuie sa sti ca nu e masina de liniute.
Nu imi dau seama 1.9 cum merge, dar depinde ce vrei de la masina, mie unu 2.2 mi se pare mai mult decat suficient ca putere, la drum intins. Poti sa depasiesti cand vrei, iar pe autostrada nu trebuie sa te chinui mult cu 2.7tdi.

_________________
AR156MY2002 - Ex ex ride
AR156FL - Ex ride

AR159 2.2 JTS
Subaru Forester 2.0x - Mountain ride
TLC KDJ120 - Ultimate ride


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Alexandrus,

Ziceam nu de senzatiile de la volan referindu-ma la performante, ci la feelingul pe care il ai cand te urci in masina.
La fel de placut a fost cand m-am urcat prima oara intr-un GT. Scaunul, volanul, ceasurile, luminile de la bord, schimbatorul, portierele... cum scria GT, bordul... :). Ce m-a facut sa nu-mi iau GT a fost locul in spate aproape lipsa si cum merg cu masina in diverse concedii cu prietenii...
De asta spuneam ca sunt gata sa fac un compromis si sa dau niste performanta pentru alte chestii.

Nu sunt impotriva dusului rece, dar se poate si intr-o maniera civilizata si fara sa jignesti pe nimeni(si nu numai tu ai procedat astfel). Altii au venit, au dat niste detalii si lucrurile incep sa fie o idee mai clare. Nu am pus intrebarile avand pretentii de inginer. Am zis doar, am citit forumuri si ceva articole tehnice despre multe chestii, dar nu in foarte mare detaliu. Recunosc, asta mi-e vina, dar nici nu ma asteptam sa fiu luat la misto din toate partile(cu ajutorul unui moderator cam absent).
Eu raman la parerea mea ca daca ceva ti se pare "penibil" mai bine te abtii decat sa jignesti. In general, lumea nu mai primeste/percepe partile bune din comentarii(daca asta zici ca e dorinta ta de fapt) ci doar misto-ul si comunicarea se distruge chiar daca ai dreptate. Incearca raspunsuri cu "Yes, but...".

Ramane intrebarea cu the single most important engine upgrade :). Eu stiam ca axele in general, nu stiam specific JTS-ului care e treaba si ca nu prea merge tunat. De asta nu ma asteptam sa nu pot face 20-25cp din axe, kit de admisie, remap. Sa zicem ca remaparea si kitul le primesc cadou ;)).

Radu,
de asta vreau si eu performantele lui 2.2 JTS. Chestia e ca mi-e foarte greu sa schimb masina. Am niste pretentii pentru unii poate exagerate. Sa fie neaparat rosie de exemplu :). Si pretentiile mele reduc numarul de posibilitati substantial. Plus, a 10-a oara o spun, e greu sa o vand. Cand am luat-o m-am gandit la asta si am luat-o cu gandul sa o tin cativa ani, nu doar 2.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 13:09 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
"senzatie,feeling" e alta masina, "tuning,remap" alta masina, "cai in plus 3-5-6-30 sau cati vrei tu" alta masina, "liniute" clar cu totul alta masina. Ai ales 159 asta ,asta e si gata, ura si la gara, ce vrei sa ii faci, mergi asa cu ea si gata. Schimba evacuare, filtru, remap, axe si ce mai vrei si gata, nu cred ca ai nevoie de sfaturi pt. asa ceva, mai bine intreaba cine ti le schimba si cat o sa dureze. Cauta produsele ce vrei sa le schimbi sau intreaba poate se pricepe cineva si iti vor spune si niste producatori, le comanzi, le montezi si gata. Ti s-a spus ce era de spus, acum ca vrei sa mai intrebi odata si sa ajunga topicul la pag. "n-spe" e altceva.
Bafta la comenzi si timp cat mai scurt, poti sa astepti pana la vara,toamna, da tot nu o sa iti zica cineva ca o sa ai mari rezultate, poate o sa iti dai seama ca nu e chiar asta masina pe care ai dorit-o!

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 14:53 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
@Valentinp:
Imi pare sincer rau pentru dezamagirea ta, insa din pacate comportamentul tip sociopat nu poate fi moderat, crede-ma! Si apoi, ai descoperit ieri Internet-ul, spatiul tuturor frustrarilor si imposturilor? Bineinteles ca se poate discuta/polemiza decent, cu respect reciproc, fara ofuscari si ironii gratuite. Nu ai abuzat de timpul nimanui, pe forum nu exista experti calificati /obligati sa raspunda in timpul liber, trebuie doar sa discerni calitatea persoanelor si a raspunsurilor acestora si sa tragi concluziile potrivite inainte de a cadea tu insuti in penibil.
Daca esti din Bucuresti, vino la intalnirile saptamanale, vei descoperi ca se poate vorbi si in alt registru.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 18:09 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
georgecristian,
au fost unele jigniri pe fata, de genul "vorbesti numai prostii", multe chestiuni off topic penibile "lasa-l ma in durerea lui... nu te mai obosi", etc., sau in care se remarca scaderea nivelului forumului. Absolut nimic concret si la obiect pana pe la ultimele posturi; numai atacuri la persoana.In fine, am inteles cateva chestii din asta, nu am descoperit acum internetul :), dar speram ca oamenii incep sa se mai civilizeze peste tot. Cartierele de golani sunt din ce in ce mai putine:). Mai inteleg o ironie, dar sa fie subtila. Prea putin ma intereseaza daca pic eu in penibil(in sensul ca sunt considerat cu vaca) daca pana la urma, cu insistente, primesc ceva piste care sa le mai urmez sa ma mai documentez/invat.

Alexandrus pare mielusel pe AO si leu, regele animalelor, pe forumul acesta; nu pot sa zic forumul nostru; din moment ce ingineria auto nu este (domeniul)/(pasiunea mea fierbinte) si sunt impins pe scari cu botul in jos spre neantul destinat ignorantilor de tagma aleasa care tine forumul acesta la subsuoara d.p.d.v. tehnic. Noroc ca sunt cascador si nu ma doare ca stiu cum sa cad ;)). Fratilor, daca nu aveam scut jur ca mi-ar fi curs sange la cum am fost agresat :).
In spiritul radio Guerilla: Stiti care e cartea preferata a lui Alexandrus? "Idei mari de la oameni mari pentru oameni mici scrise in cuvinte maro!"

Imi mai acordati ragaz pentru o intrebare? Referitor la diferentele intre JTS-ul vechi si cel nou, avand in vedere multitudinea de imbunatatiri cu care se lauda AR? Trebuie contrazisi? http://www.italiaspeed.com/new_models/2 ... gines.html

PS: Sunt din Iasi, si mi-ar fi placut sa merg la intalniri cu voi la Buc pentru ca sunt mai multe 159 :).

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 19:01 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
valentinp, te rog mult, cauta in DEX definitia jignirii, ofensei, etc. Calificativele, pe buna dreptate sau nu, adresate asupra ceea ce scrii aici(care nu prea au existat decit rar), nu se pot numi jignire. Daca esti domnisoara sau foarte sensibil, te astepti sa fii tratat cu manusi de parca exista din partea cuiva o obligatie de a se purta asa, ai gresit din start.
Te rog mult, reciteste cum a inceput discutia, mai multe persoane, eu fiind cam ultima dintre ele, ti-au spus scurt, fara o detaliere lunga, pentru ca deh, nu suntem dascali platiti sa iti tinem tie ora de tehnica/tuning, ca iti pierzi timpul si banii. Nu ai vrut sa intelegi, ai adus alte argumente desi nu ti-a combatut nimeni argumentele initiale in mod direct, ci ti s-a prezentat doar concluzia, dar sustii ca nu te incapatinezi. Discutia a continuat apoi in acelasi fel, tu aducind argumente, sa zicem, citite aiurea pe net, eu si Seth si cine a mai scris, demontindu-le unul cite unul, in mod civilizat. Ai putea reciti, daca nu crezi. Totusi, te-ai plins mereu ca nu iti sunt aduse argumente, ca esti tratat in mod ne-civilizat, etc. Printesa draga, nu te supara ca lumea la un moment dat s-a pierdut rabdarea cu tine, nu a mai stiut in ce limba sa iti explice ca arunci banii de pomana, si s-a ajuns la chestii de genul "spui aberatii", "lasa-l in durerea lui". Singurul tau motiv real pentru care ai putea sa te plingi este ca nu ai gasit pe nimeni care sa fie de acord cu tine, din motive bine intemeiate.
Asa ca te rog mult, renunta la atitudinea asta de fetita crescuta de bunica, pentru ca din ce vad eu, direct sau indirect, in fiecare post in afara de primul, te plingi de tratament nedrept si alte cele.
Iti spun pentru ultima oara, vrei sa arunci banii pe modificari in speranta ca e cum ai citit pe net, go for it, sunt banii tai, nu mai cauta confirmarea asteptarilor aici pentru ca nu o vei gasi, nu vei avea pe cine sa arunci vina atunci cind nu va iesi totul cum speri tu.
Lungim discutia aiurea, tot ce a fost de spus s-a spus deja de 3-4 ori, vrei sa intelegi, bine, nu vrei, la fel de bine.

PS. Nu voi sta sa comentez ironia rurala care imi este adresata, probabil daca as fi sensibil as putea spune ca e de 3 ori mai jignitoare, doar prin lipsa de finetze, decit toate asa zisele jigniri aduse de mine domniei tale.


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 19:34 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Alexandrus,
Pai normal ca am insistat. Daca eram fetita nu mai insistam sa imi mai iau pumni in cap din toate directiile, nu crezi? Au fost chestii... ca vorbesc numai prostii, ca spun numai perle, ca nu stiu sa fac diferenta intre evacuare si finala si alte chestii aiurea... si tot felul de aberatii ce nu aveau legatura cu subiectul.Dar nimeni nu a venit cu un argument contra tuningul de motor 1.9 JTS. Doar la urma ce mi-a zis seth si alex mirica cam ce si cum au incercat cu un 156 2.0 JTS.
Eu as fi vrut ceva argumente, nu ti se pare normal? Daca te duci la doctor si iti spune direct in 2 minute ca ai cancer si tre sa te duci acasa pentru ca in 2 sapt. mori, tu te duci acasa si pregatesti funeraliile? Sau vrei niste argumente? Nu te pricepi la medicina foarte bine, nu? Dar tot nu sunt suficiente concluziile unuia care se pricepe mult mai bine decat tine. Te duci la altii, le ceri explicatii, te apuci si mai citesti, nu stii foarte bine ce anume sa citesti, te reintalnesti cu doctorii, s.a.m.d. Cam asta fac si eu cand nu-mi ajung concluziile si as vrea niste explicatii. Si este rational.
De unde vroiai sa ghicesc eu ca JTS-urile nu prea se preteaza la tuning? Seth e mai priceput decat mine. La fel si Alex Mirica. Totusi ei au incercat toate elementele astea de tuning pe care vroiam sa le incerc si eu. Ei nu stiau ca nu merge tunat motorul ala? Prin analogie ei nu se pricep deloc, nu? Spun si ei numai perle si habar nu au cu ce se mananca tuningul, nu? Sau cum? Si eu nu aveam nici pe departe tinta lui seth(doar 20 martzoage amarate).
La alte motoare non alfa nu e chiar asa de nasoala treaba. Si mai mult, stiam ca JTS-urile noi sunt destul de diferite de cele vechi. Nu stiu daca prin partile esentiale, ca sa faca motorul asta mai usor tunabil. Probabil ca nu, din ce spuneti voi.
Daca nu esti dascal sa-mi predai ca la scoala atunci de ce te-ai mai bagat sa raspunzi? Mai bine te abtineai, nu?
Mai citeste si tu discutia si ai sa vezi ca eram luat la misto - asta e o ofensa, nu? Era un alt mod de a spune ca sunt dobitoc.
Acum, imi cer scuze daca te-am jignit si I mean it.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 20:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ma rog, avem cu totul alta definitie a cuvintului argument. Ai avut argumente si ras-argumente, poate nu le-ai inteles, dar asta nu scuza faptul ca insisti chiar si acuma. Insa e problema ta, cum am mai spus.
Ca si in exemplul tau, daca doctorul ar sta sa iti explice tie de ce, cum, si prin ce metode a ajuns la concluzia aia, urmatorul pacient cu acelasi diagnostic ar deceda inainte sa afle macar din ce cauza. Deci pornesti de la premiza ca, desi te duci la doctor sa intrebi daca renteaza sa faci o operatie pentru cancer terminal, si doctorul iti spune sa te bucuri de viata pe care o mai ai, tu stii de fapt mai bine decit doctorul(nu ca am fi vreunul pe aici mari autoritatii in domeniu, nu ma intelege gresit) si te apuci sa il iei la bani marunti. Care ar fi raspunsul cel mai probabil ? Te-ar trimite sa iti vezi de drum, in mod politicos, sau ar sta sa iti explice tie in termeni populari tot ce s-ar intimpla ca operatia sa fie aproape sigur o nereusita ?
Eu ti-am raspuns in speranta ca te va ajuta sa economisesti timp si bani, vad ca refuzi in continuare sa crezi asta. Din motiv similar am raspuns foarte sumar, nu sunt platit sa te educ in tehnica, am sperat sa economisesc atit timpul meu, cit si pe al tau, mai ales ca exista deja un topic amintit mai sus de unde ai putea trage invataminte destule, dar nu ai vrut.
Cit despre luatul la misto, cum ii spui tu, in primul rind ca, daca citesti, eu nu am facut asta decit dupa ce ai inceput sa te incapatinezi si sa nu crezi ceea ce deja iti spuneau 3 persoane, in al doilea rind, nu e un alt fel de a-ti spune ca esti dobitoc, e un alt fel de a-ti spune ca nu stii ce vrei sa faci, ca inca mai crezi in povesti, eventual ca ai spus o mica prostioara, etc, etc, simple as that. Nu s-a nascut nimeni invatat, toti gresim indiferent ca suntem muncitori necalificati pe santier sau fizicieni cu docotorate in fizica quantica si nucleara, deci faptul ca nu stii anumite chestii nu te califica automat drept dobitoc.

PS. Vezi ca Seth nu a visat cai verzi pe pereti, nu credea ca o sa aiba 280CP dupa modificari, nici 200 CP nu erau foarte usor de obtinut. Ba chiar si pe el l-am avertizat inainte sa inceapa al sau proiect ca mai bine schimba masina cu un GTA, stie o treaba, macar la aia daca face modificari se simt cit de cit. Oricum, din pacate la el bugetul a devenit critic la un moment dat si nu s-au putut instala cele mai bune piese posibile, deci a trebuit improvizat pe ici pe colo.

PS2. Nu m-ai jignit, stai linisit, am soriciul destul de gros si sunt perfect constient ca oamenii sunt mai liberi la ... degete pe forum decit in realitate, deh, ridem, glumim, ne certam, dar in incinta, nu ?


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 20:15 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Poti sa ii dai si un pm lui Alexandrus sa ii spui supararile nu tre' sa continui asa, nu vei ajunge nicaieri decat la replici din partea fiecaruia. Vrei parerea unor avizati? Uite ca nu prea sunt sa iti zica daca 1.9jts va avea mai multi cp decat 2.2jts, dar sunt destui sa iti zica - ce vrei tu nu se prea poate! pt ca ti-am zis si in postul meu de mai devreme ai ales gresit masina.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 21:44 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Domnul Valentin (am sa indraznesc sa-i spun Vali) este o fire mai singuratica, unii dintre cunoscuti ar spune chiar putin ciudat. Este mai retras de felul lui. a primit mai multe invitatiila intalnirile AlfaClub dar s-a facut ca nu vede fluturasii. :thumbdown: Nu-i contesta nimeni dragostea pentru masina lui, doar ca a ales-o pe cea care nu trebuie. Nimic de spus, cunosc masina, arata foarte bine cu dotari decente dar cu o mare hiba: motorul. Nu ai ce cere de la motorul entry level benzina la AR. El a fost gandit sa fie un motor economic, ce polueaza putin, astfel ca AR sa atinga si acel segment de populatie care nu e intotdeauna grabit sa ajunga din A in B (adica femei ce fac piata si-si duc copii la scoala, etc).
Macar daca alegea un diesel acolo mai era loc de ceva tuning la motor. Daca nu ma insel inclusiv primul test drive pe care l-a facut domnul Vali in viata sa cu o AR a fost pe un 1,9 JTD.
Recomandarea mea: fa modificarile pe care le-ai descris mai sus. Macar asa vei sti ca ai facut cum ai vrut tu, chiar daca ai cheltuit o gramada de bani degeaba. Nu vei ramane cu intrebarea: dar daca......? Cei de pe acest forum si-au facut treaba si te-au consiliat in directia care au crezut ei ca e mai buna.
Si draga Vali, sunt curios daca intradevar acest 1,9 JTS e atat de lenes pe cat spune lumea(nu am avut ocazia sa'l incerc pe asta). Dar cu prima ocazie cand te intalnesc in trafic am sa incerc sa vad. ;)
cu stima, Marian Melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2009, 21:53 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
""PS: Sunt din Iasi, si mi-ar fi placut sa merg la intalniri cu voi la Buc pentru ca sunt mai multe 159""

@Marian- te-ai ostenit degeaba, dupa cum se aude la voi in Iasi sunt putine 159 :tongue: :tongue: asa ca nici o sansa de intalnire :D

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2009, 08:01 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
valerica Quote:
""PS: Sunt din Iasi, si mi-ar fi placut sa merg la intalniri cu voi la Buc pentru ca sunt mai multe 159""

@Marian- te-ai ostenit degeaba, dupa cum se aude la voi in Iasi sunt putine 159 :tongue: :tongue: asa ca nici o sansa de intalnire :D
pai eu nu spuneam nimic de intalniriile Alfaclub.....spuneam doar de o "intalnire in trafic" :run: ....sper ca ai inteles ce am vrut sa spun! ;)

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited