It is currently 15 Nov 2024, 23:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 20 Feb 2009, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Salutare,

As vrea sa fac ceva imbunatari la 159-le meu benzinar. Nu numai din necesitate de sportivitate mai pronuntata, dar si dintr-un soi de pasiune ce a inceput sa incolteasca in mine. Stiu ca e posibil sa nu fie o afacere profitabila, in sensul ca poate de la o anumita suma incolo ar fi mai rentabil sa cumpar un 159 3.2. Nu ma intereseaza aspectul asta... :)
In principal m-am gandit la urmatoarele:
- filtru sport(conic, panel? ce firma?) sau poate un kit de admisie. Dar din cate stiu la 159 filtrul de aer e pozitionat destul de bine, undeva in spatele proiectorului de ceata din dreapta. Asa ca nu stiu daca e nevoie de un kit de admisie avand in vedere ca filtrul deja pare pus intr-o sursa de aer rece.
- axe cu came cu un profil ceva mai sportiv de la colombo&bariani (traiasca Alex Abrudan care ma ajuta in problema asta). Aici in iasi se pare ca nu pot gasi un service care sa-mi poate demonta axele si sa-mi puna la loc axe aduse de mine prin Alex(cica au nevoie de cale... Totusi, m-am uitat in manualul de reparatii si in procedura de scoatere a axelor nu pare sa fie nevoie de asa ceva). Nu pot da service-urile astea comanda pentru ca astia de la C&B nu au in catalog un astfel de produs pentru 159, ci trebuie sa le trimit axele mele si ei ori le reprofileaza pe ale mele, ori imi fac altele dupa ale mele. Pentru asta obtin un pret destul de bun.
- evacuare sport. aici nu stiu ce altceva in afara de finala sa mai schimb. In sensul ca nu stiu daca merita sa mai umblu si la celelalte parti din traseu.
- suspensii - arcuri + amortizoare. Eventual coilovers, dar nu neaparat. Deocamdata m-am gandit la o combinatie Koni FSD si arcuri eibach. Dar ar merge si un kit Eibach de coilovers sau o combinatie de bilstein si arcuri eibach(combinatia asta din urma este pe brera S din cate stiam eu).
- ARB kit eibach. Asta poate mai tarziu.
- frane sport - discuri + placute(si eventual alte modificari necesare pentru a pune discuri mai mari). Aici nu m-am documentat prea mult, dar nume gen Brembo, Torox imi suna cel mai bine pentru discuri, iar pentru placute ... Ferodo.
- remapare, evident.

La frane nu m-as baga chiar acum, dar in functie de cum o sa evolueze bugetul meu o sa mai vad. Poate macar niste placute mai bune pentru inceput.

In final, daca ne gandim, chiar daca bugetul ar depasi un eventual upgrade la 3.2, multe chestii stock la 3.2 nu sunt chiar asa de ok... cum ar fi suspensiile, evacuarea, franele... Multi isi schimba suspensiile de pe GTA-uri(147 si 156) de exemplu :).
Oricum, nu vreau sa ajung neaparat la o putere extraordinar de mare. nu ma astept sa rezulte peste 200cp din toate chestiile astea, dar sa rezulte un comportament rutier mult mai bun, raspuns mai bun la acceleratie,si eventual, ca putere, macar cat motorul de 2.2 de 185cp.

Acum astept pareri de la voi in legatura cu proiectul asta :). Ce parere aveti despre toate upgrade-urile de mai sus si la ce firme ati apela pentru piese?
Daca este cineva care sa ma poata ajuta cu axele, sa le dau jos si sa pun altele i-as fi foarte recunoscator.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2009, 23:36 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
nu-mi vine sa cred ca nu isi da nimeni cu parerea in privinta asta :).
E prea lung mesajul? :) Daca vreti as putea sa incerc un rezumat.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2009, 23:46 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Referitor la cale...nu ma pronunt ! Depinde cum se pune distributia la punct la JTS, daca fuliile axelor au semne, atunci e posibil sa mearga si fara cale !
Pentru restul....ma abtin ! Cat despre rezumat....fa-l....si tine-l pentru tine !
Bafta !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 00:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Masina ta nu are absolut niciun viitor in tuning!
Imi pare rau ca incep asa mesajul, motorul 1.9 JTS a fost proiectat nu pentru sportivitate, ci pentru economie, un motor entry-level pentru 159.
Cu modificarile care le vrei, sincer, nu cred ca masina o sa faca peste 170 cai.Chiar nu este cazul sa investesti in ea, cu ~3000 de euro o sa faci suta in 9 secunde, este pacat de banii tai.
Referitor la distributie, eu am gasit pozitia ideala a axelor pe dyno, C&B nu mi-au dat cale, mi-au spus sa ma descurc.Prin rulari consecutie, si mutarea axei de admisie am reusit sa gasesc pozitia optima a distributiei pentru motorul meu.
Vinde masina, si porneste de la o baza, nu e ca un motor de Evo, Sti sau 1.8T de la vw, unde sunt multe firme care au retete exacte de componente pentru cresteri de putere spectaculoase.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 00:35 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Andrei, ai devenit mai rau ca mine, chiar vinezi tot ce e pe forum cu tenta de penibil si dai cu rautate ;)
Nu e neaparat rau, insa unele chestii nu merita atentie, pe bune.

valentinp, nu te supara pe mine, dar iti pierzi vremea. In primul si in primul rind, nu prea stii cu, ce se maninca tuningul asta, din ce vad postat de tine. In al doilea rind, mai bine pastrezi suma aia de bani si te orientezi catre o masina mai putin submotorizata. Daca vroiai masina cu un comportament mai sportiv, de ce ai ales 1.9 JTS ca apoi sa mai arunci o gramada de bani pe asa zisul tuning ?


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 00:50 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Alexandrus Quote:
Andrei, ai devenit mai rau ca mine, chiar vinezi tot ce e pe forum cu tenta de penibil si dai cu rautate ;)
Nu e neaparat rau, insa unele chestii nu merita atentie, pe bune.
Mai rau ca tine.....hmmmm...... e greu ! :D
Nu vanez nimic...insa au devenit suparatoare si din ce in ce mai dese ! Daca ar fi sa dau cu rautate.....altfel ar sta lucrurile...dar nu asta e ideea ! Chiar incerc sa ajut cu sfaturi de cele mai multe ori...insa unele sunt pre de tot !
Ar trebui sa facem o rubrica de "perle" ! Pe aia cu taiatul tijei schimbatorului si turele o stii ? Am ras cu lacrimi !
Bafta !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 01:46 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Aia este suprema pe forumul asta, momentan. In rest, ai dreptate, sunt din ce in ce mai dese abaterile de la un anume nivel tehnic si de bun simt.
Acum 3 ani cind am venit prima oara pe forum, era intr-un fel, comunitate mica sar cu un nivel bine peste alte forumuri dedicate auto. Insa cu timpul, prin venirea multor membri noi, din pacate a cam scazut acel nivel. Pe linga asta, si eu am mai progresat dpdv al cunostiintelor tehnice, insa ma gindesc eu ca tocmai asta e si ideea forumului, sa invatam de la cei ce stiu mai multe. Doar ca unii abordeaza problema foarte gresit, considera ca stiu desi si nu stiu, deci nu sunt dispusi sa invete pentru ca, dupa parerea lor, nu au ce.
Ca fiu perfect onest, topicul asta e chiar light, nu e grav ce s-a scris pe aici, chiar daca sunt multe chestii gresite.

Ar fi interesant de facut un subforum special pentru invatat chestii tehnice, modificari, efectele lor, ce e bun si ce nu este bun, etc. Sunt multi aici capabili sa invete pe altii, doar ca atunci cind vine un membru, nou sau nu, si plin de el incepe sa debiteze perle, e greu sa treci peste si sa ii explici frumos ca nu e deloc cum crede el.
In fine, daca vreodata se doreste crearea unei categorii de "Learning", eu unul chiar as avea ce invata.

Referitor la nivel, din pacate, am observat asta pe mai toate forumurile de la noi si din afara, de exemplu pe AO, ca tot e vorba de Alfa, sunt maxim 10 oameni ce duc in spate acel forum, dpdv tehnic, oameni foarte capabili, cunoscatori, etc, intotdeauna dispusi sa ajute foarte civilizat pe ceilalti, alti maxim 20 care sunt OKish, stiu ce stiu si ce nu stiu, nu se arunca in afirmatii, si apoi vine plebea, cei ce nu stiu sa faca decit mistouri ieftine, glume proaste sau nu, pun intrebari low level, unii mai civilizat, altii mai putin.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 01:58 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
si, straight on topic, nu-i nimic gresit in a incerca sa aduci unele imbunatatiri, spre exemplu pe partea de suspensie, franare, dar la motor.. si eu zic ca nu ti-ai ales bine platforma :roll:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 04:28 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Argumentele mele erau urmatoarele:
1. Un filtru sport, desi nu pare sa faca mare branza, doar si pentru faptul ca se schimba mult mai rar la revizii(sau chiar deloc) si tot merita banii.
2. O evacuare cu un sunet mai sportiv si care sa si arate un pic mai ok decat cea stock nu pare sa fie atat de groaznica si inutila. Daca vreti va arat o poza cu masina de la spate si o sa vedeti o bucata de teava aproape ruginita care arata jalnic pentru o astfel de masina si care cu siguranta ar putea sa sune mai bine si sa arate mai bine. Asta noua m-a costat putin sub 300e, pentru ca am luat numai finala de pe partea stanga.
Filtru mai permisiv + evacuare sport(chiar daca e numai finala) ar trebui sa se traduca prin raspuns mai prompt al acceleratiei, nu neaparat in putere sau cuplu marite. Asta plus argumentele de la punctul 1 si 2.
3. La suspensii se poate discuta. atat sub aspectul comportamentului masinii cat si sub aspect estetic.
4. De frane nu stiu prea multe, dar nici nu intentionam sa fac un upgrade curand, dupa cum si ziceam... nu mi s-ar parea chiar asa de rau sa ai frane mai bune.
5. Axele nu ma costa miliarde. Sa le reprofilez pe cele stock ma costa doar 350e(fara TVA, transport si montaj, pentru ca le trimit axele mele, iar axe noi facute tot dupa ale mele ar fi 550e(fara TVA). Din cele vechi ma duc si fac niste cutite la strung ;)). si ma ajuta in pasiunea de vanator. Deci inca un plus :).
6. O remapare nu e chiar o avere. LA autodelta se face o remapare pentru 2.2 de care lumea de pe alfaowner e foarte multumita. Nu pentru plusul de putere sau cuplu, ci pentru schimbarea curbei cuplului, a.i. masina accelereaza mai bine la turatii mai joase si dispare si ezitarea pe care o are masina la talpa de la sub 2k ture pana pe la 2k ture. aceeasi ezitare exista si la 1.9.

Imi place prea mult 159 ca sa o dau pe altceva. Ca sa o schimb cu 159 cu 3.2 ma costa foarte mult si daca as face pasul asta guess what?! Probabil as schimba amortizoare+arcuri, evacuarea, as face si remapare, etc. care mai taie substantial din buget.
Si repet, nu vreau supercar! nu vreau nici macar 200cp :). Si nu vreau tuningul asta numai pentru performante si aspect ci si pentru a mai invata despre masina asta(si despre alte alfe) si despre tuning in general in timpul asta.

cat despre 0-100km/h nu mi se pare deloc edificator.
Ca exemplu de timpi:
156 2.0 JTS :
0-100km/h - 8.1 - 8.2s
0-1000m - 29.8s.
159 2.2 JTS:
0-100km/h - ~8.8s. pare mult mai slaba decat 156.
0-1000m - 29.6. recupereaza?

Si mai interesant este faptul ca raportul putere/greutate e in favoarea lui 156.
Unde gresesc? Timpii astia i-am gasit in mai multe locuri pe net, sper sa fie cat de cat precisi.Cati dintre cei care ati raspuns ati condus un 159 benzina?

Cat despre "nivelul" forumului care incet incet scade sunt multe de zis... In primul rand cred ca unii din voi ati ratat ideea de forum si de comunitate(iar exprimarea in total dezacord precizat inca inaintea argumentelor distruge comunicarea din start).
Vreau sa va impartasesc ceva din propria mea experienta si a altor cunoscuti de-ai mei.
Eu sunt team leader la o firma de soft. Si va pot spune ca juniorii te ajuta foarte mult sa progresezi. In urma intrebarilor "tampite" si de nivel scazut ale juniorilor, in urma prostiilor pe care le fac uneori, reiei anumite notiuni pe care credeai ca le stapanesti foarte bine, sau chiar vezi anumite chestiuni din alte unghiuri si chiar mai descoperi si lucruri noi. Au fost lucruri pe care le-am invatat chiar si in urma unor interviuri cu juniori atat la firma la care lucrez acum de cativa ani cat si la firma de dinainte unde am mai fost TL. Nu mi s-a intamplat numai mie, ci si altor cunoscuti care lucreaza pe aceeazi pozitie. Sunt convins ca e un lucru valabil in toate domeniile.
Eu zic sa va mai ganditi in legatura cu nivelul forumului, sau macar mai faceti niste filtrari si sa nu generalizati. Am, totusi, un anumit nivel de cultura(noncocalaromanelist) si ceva studii superioare, am o alfa romeo :), am ceva dorinta de a invata despre subiectul asta pe care l-am propus si nu numai :), am respect pentru comunitatea de pe forumul asta si doar pentru lucrurile astea cred ca merit si eu putin respect si un raspuns la obiect, cu argumente scrise de voi, sau macar cu referinte de pe net care sa sustina opiniile voastre. asta daca tot v-ati incumetat sa raspundeti...
E ca si cum ma duc la doctor entuziasmat ca mi-au iesit analizele binisor(in opinia mea de "specialist";sa zicem ca am mai citit cate ceva despre analizele alea) si doctorul imi spune din prima ca am cancer, ca mai am 2 luni de trait, ca nu mai am absolut nicio sansa si "la revedere, ma grabesc ca am alti pacienti!". Voi cum v-ati simti si ce ati face?:)

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 04:49 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Son, let me show the error of your ways :
1. Filtrul "sport" costa de 10 ori mai mult decit unul stock, se curata la fiecare revizie, iar daca ai schimba filtrul stock la 10.000km, practic de banii de un filtru "sport" faci revizii pina la 100.000km.
2. Cum e raspunsul ala altfel daca nu creste cuplul ? Chiar as vrea sa stiu si eu explicatia tehnica, ca asa, dupa ureche, crezind tot ce ai citit si vazut in reclame, dai o gramada de bani pe placebo.
3. Sa zicem, OK, numai ca un kit BUN de amortizoare cu arcuri te duce pe la 800 Euro, iar coilover sare de 1000 Euro.
4. Mai bune in ce sens ? Crezi ca daca ai placute mai bune si discuri mai bune, automat va frina masina mai bine ? Nu neaparat, insa in general ajuta, mai ales daca ai si un lichid bun de frina, furtune trase in plasa metalica, etc. Dar cea mai mare prostie pe care puteai sa o spui este ca vrei sa pui discuri mai mari fara a schimba etrierii. Un simplu desen iti va arata ca in general, e fizic imposibil.
5. Daca 550 Euro plus TVA plus montare plus remap ca deh, chiar va fi nevoie, plus eventualele probleme nu sunt multi bani, chiar nu mai inteleg de ce te-ai cramponat la 1.9 JTS.
6. No shit Sherlock ? A naiba ea de curba de cuplu, cum se muta asa usor. La motoarele aspirate, si nu numai, curba de cuplu este data de profilul axelor cu came, si cursa pistonului, in general de piesele fizice pe care un simplu remap nu le modifica. Deci pica si varianta asta.

Restul povestii e total neinteresanta, waste of my time.


PS. Poti arunca banii pe absolut orice tuning/modificari vrei tu, dar numai sa nu vii dupa aia sa te plingi si sa intrebi de ce nu e ca-n povesti.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 10:46 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Daca esti pasionat de tuning,mi se par de bun simt modificarile la care te gandesti.Ca nu toate sunt realiste si utilizabile pe masina ta,vei descoperi singur.
Desi,s-a mai demonstrat de nenumarate ori,ca atunci cand modifici o masina,limita este data doar de buget.Sa va amintesc de irlandezul care a transformat un 147 de 1.6 intr-un monstru de 300 de cai ??

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 12:31 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Alexandrus,

1. Filtrul de aer m-a costat 133RON fara TVA. Unul sport zici tu ca ma costa deci 1330RON(adica vreo 300e? atat costa un kit BMC, Pipercross sau K&N cred)? Foarte ciudat... eu vazusem undeva intre 40si vreo 70e: K&N, BMC sau Autodelta parca...
2. Normal ar trebui sa creasca putin cuplul ma gandesc, insa nu vorbim de cresteri semnificative, dar poate sesizabile... sa zicem in sensul in care ai diminua la un motor turbo acel lag. Aici mai e si sunetul si partea estetica la mijloc:). Oricum, am citit un topic pe un forum, despre unul cu o brera care a fost nevoit sa-si schimbe finalele pentru ca intrase cu masina in gard si le stricase. El spunea ca dupa ce le-a schimbat, si nu si-a mai luat stock, ci ceva mai serios:), a observat impreuna cu mecanicul lui ca alea stock erau foarte "restrictive" prin modul de constructie al lor. Spune el ca dupa un drive test impreuna cu mecanicul, dupa ce a schimbat finalele a observat ca nu mai avea probleme cu ezitarea aceea despre care se vb pe alfaowner. Si i se parea ceva mai mult decat un placebo.
3. Chiar si asa, dupa cum ziceam, amortizoarele si arcurile stock cam sucks la toate alfele indiferent de versiune/motorizare/echipare. Nu am vazut pe nimeni sa planga dupa cele stock dupa ce le-au schimbat, sau macar sa zica ceva naspa despre cele noi. Apropo, pe alfisti exista si un kit de coilovers eibach(stiu pe cineva care si-a pus, dar nu pe alfa) care sunt la reducere :) pe la 850e de la 1000e. Iar Koni FSD + arcuri eibach am posibilitatea sa le iau cam tot la acelasi pret. Aici raman in dubii despre ce varianta sa aleg.
4. Daca te uiti in primul meu post am zis ca "frane sport - discuri + placute(si eventual alte modificari necesare pentru a pune discuri mai mari)". Chiar daca "e cea mai mare prostie pe care puteam sa o spun", puteai, totusi sa nu fii atat de dramatic in raspuns. Ti-am spus, astfel de raspunsuri distrug din start comunicarea, chiar daca ai dreptate. Aici pe forum, sau oriunde altundeva si in orice alta discutie.:)
5. Am vrut sa-mi iau initial GT, sau 147 ala nou, diesel. Insa am reusit sa fac un deal la vremea la care am luat masina asta si am luat-o destul de ieftin. Nu am luat-o noua, ci la 24k km si putin peste 1 an vechime. Nici nu visam sa pot sa mai pun putin peste bugetul pentru GT si sa-mi iau masina asta. Mai mult chiar ca nu puteam la vremea aia(acum 1 an si vreo 4 luni de cand am masina).
6. pai remaparea vine dupa schimbarea axelor in principiu. Si am mai citit ca maparea din fabrica la motoarele astea noi JTS e facuta cam prost. Spuneau cei care au fost la Autodelta pentru remapare.


Inca nu sunt foarte hotarat despre schimbarile astea. De aceea cer o parere avizata de la voi, cei care "tineti in spate" forumul asta. Ca sa nu ma iau dupa folclorul pe care il citesc pe forumuri, ca si mie mi s-au parut chestii care nu se leaga in anumite modificari pe care unii le-au facut spunand ca diferentele sunt mari.:)

Restul povestii era despre comunitate in general, si cum mi se pare mie ca sunt aberatii raspunsurile taioase si dispretuitoare ale unora pe forum.

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 12:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Ala e in irlanda, nu la noi aici, unde nu te sustine nicio firma de tuning cap coada. avea..multi bani, cam cu asta se ocupa toata ziua. :)
Sincer, valentin, singurele modificari care merita, un kit decent de amortizoare, bilstein B6+arcuri Eibach, roti mai dragute si poate o finala cu un aspect mai placut.
In rest, bucara-te de masina, 1 an, cat mai vrei, considera ca ai invatat ceva cand ai cumparat-o si stii ce iti doresti data viitoare.
Dupa o vinzi si cumperi ce vrei.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
la punctul 6 tin sa te contrazic, Sherlock (Alexandrus). Ti-am mai zis odata ca am impresia ca citesti doar unele subiecte pe AlfaOwner..Teoretic ai dreptate, practic, Alfa a cam data-o in bara cu motorul de 2.2, si toti fug repejor la Autodelta sa le dea ce Alfa ar fi trebuit sa le dea din start. Guess what! Cu un remap!! Altii s-au plans de evacuarea de o foarte slaba calitate, se pare ca 2.2ul are in realitate mult sub puterea declarata, un dyno in UK a masurat 160cp. Doar cu inclocuirea finalelor a ajuns aproape de ce ar fi trebuit sa fie din fabrica, 180cp (dyno imediat dupa operatiunea de inlocuire).

Ceea ce nu inteleg eu este de ce nu ai pornit macar de la 2.2 (ca de ce nu ai mers pe 3.2 din start cum sugereaza lumea inteleg perfect). Mai ales ca presupun ca ai luat masina de noua..
LE: am citit cu atentie raspunsul tau si acum inteleg! si incep sa te inteleg :)
@seth: sa inteleg ca incepi sa regreti alegerea facuta de il descurajezi? ca omul incearca sa o ia fix pe urmele tale :roll:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 15:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
EGE, am spus ca un remap nu are cum sa schimbe curba de cuplu, nu ca nu poate creste cuplul/puterea, chiar si putin.

Valentinp :
1. Nu stiu ce filtru sport ai vazut tu, dar in caz ca vre un BMC CDA, da, cam 250-300 euro costa. Daca vrei unul care sa iti inlocuiasca foar filtrul din carcasa originala, ala e pe la 70 Euro. Oricum, cine ti-a vindut filtrul de aer stock te-a cam furat, mai mult de 50 RON nu are voie sa coste.
2. Cresteri sesizabile doar din finala ? Ma indoiesc. Placebo all the day, suna mai tare/altfel, ai impresia ca merge mai repede. ATIT.
3. Nu e adevarat, suspensiile stock pe 159 TI de exemplu mi se par foarte destepte. Nici pe 156 GTA nu pot spune ca sunt rele suspensiile, dar e drept, e primul lucru pe care il voi schimba. Nici pe 159 non-TI nu mi se par proaste suspensiile, iar 850 Euro plus montaj...parca n-as da, considerind ca masina e motorizata de 1.9 JTS.
4. Iarasi, destui bani bagati intr-o masina ce nu va profita de imbunatatiri.
5. Aia e, insa nu vad de ce ai vrea neaparat acuma sa cheltui multi bani in loc sa faci miscarea de a vinde masina, iar banii pe care vrei sa ii bagi in ea sa pui drept diferenta la una motorizata decent.
6. Idem 4-5.

PS. Mie imi pari destul de hotarit, doar ca ai nevoie sa iti confirme cineva ca e bine cum vrei tu, ca transformarea va fi din broasca in printesa, etc.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 16:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
ALXege Quote:
@seth: sa inteleg ca incepi sa regreti alegerea facuta de il descurajezi? ca omul incearca sa o ia fix pe urmele tale :roll:
Nici pe departe pe urmele mele, sa nu uitam, eu am 156 2.0JTS, el are 159 1.9 JTS
E mare diferenta intre masini.
Eu nu regret absolut nici o modificare.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 20:29 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
Nu am nevoie de confirmare :).
Vroiam sa aud pareri si argumente convingatoare(ori sa ma las ori sa merg inainte cu proiectul asta, dar sa fie argumente convingatoare si nu doar opinii gen "nu o sa reusesti":) )

am impresia ca si 1.9 JTS-ul asta are aceeasi problema cu 2.2 in ce priveste evacuarea.
De fapt problema de care am auzit era la o brera cu motorul de 2.2 unde finala e putin diferita. Tipul spunea ca nu a facut numai drivetest, dar a masurat cu dyno puterea inainte si dupa ce a schimbat evacuarea cu una sport. si intr-adevar inainte avea undeva la 160cp(mi se pare destul de mult ca sa zici ca se pierd 25cp din 185 prin transmisie), si dupa, cu evacuarea sport, obtinea undeva peste 175(parca 178 sau 180, nu mai retin exact). asta nu inseamna ca evacuarea, in general, aduce 15-20cp in plus, ci, in cazul asta e mult mai putin "infundata" decat una stock, ceea ce ii permite sa puna la roata inca niste cai din aia 185 cat scoate motorul de 2.2.
As fi fost foarte curios sa vad timpii masurati dupa rezolvarea problemei cu evacuarea.

dupa cum ziceam si in exemplul precedent, in care comparam 2.2 JTS cu 2.0 JTS ala de pe 156, suta e atinsa de 156 cu 0.6-0.7s mai repede, si totusi pana la primul km 2.2 ajunge primul cu toate ca raportul putere/greutate il defavorizeaza! Nu a raspuns nimeni la dilema mea cu privire la comparatia asta. 159 2.2 JTS a fost gandit sa inlocuiasca 156 2.0 JTS din cate am citit. Si ma intreb, daca ar fi aceeasi pb si la 159 2.2 ca la brera de mai sus, ce timpi ar scoate dupa rezolvarea eventualei probleme cu evacuarea :).

ca sa pun bani diferenta si sa iau altceva... nu am optiuni cum ziceam mai sus. Vreau 159. Nu am ochi pentru alta masina :). Si nu vreau diesel!
Am facut si drive test inainte de asta cu un GT, dar motorul diesel de 1.9 si nu m-a impresionat cine stie ce. Masina mi-a placut. Nu stiu daca doar mi se pare, 1.9-le meu se misca mult mai bine, senzatiile sunt mult mai faine si nu a fost numai parerea mea. La turatii mari merge binisor zic eu. nici nu m-am dat cu un 156 2.0, sau un GT benzinar ce-i drept, dar am avut ocazia sa fac alte comparatii.
Alexandrus Quote:
PS. Poti arunca banii pe absolut orice tuning/modificari vrei tu, dar numai sa nu vii dupa aia sa te plingi si sa intrebi de ce nu e ca-n povesti.
Pai asta e chestia, ca eu vreau sa stiu dinainte de ce nu e ca in povesti! A dat cineva pana acuma vreun argument?
seth Quote:
bilstein B6+arcuri Eibach
De Koni FSD in loc de bilstein ce ziceti?

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 21:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Man, cu cit spui mai multe, cu atit imi confirmi parerea ca nu stii ce faci, ce spui, si nu e deloc o idee buna sa te apuci de bagat bani in masina dupa un plan facut dupa ureche. Nu stiu ce argumente vrei, cred ca de la postul nr. 1 ti-am adus toate contra-argumentele, daca le ignori sau te incapatinezi, e treaba ta, faci cum vrei, sunt banii tai, masina ta.
Pina una alta, ca fapt divers, pierderile in transmisie la un FWD sunt de 20% or more, deci incepi de aici in a iti recalcula ceea ce stii si mai ales ceea ce nu stii.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 22:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
valentinp Quote:
Nu am nevoie de confirmare :).

ca sa pun bani diferenta si sa iau altceva... nu am optiuni cum ziceam mai sus. Vreau 159. Nu am ochi pentru alta masina :). Si nu vreau diesel!
Am facut si drive test inainte de asta cu un GT, dar motorul diesel de 1.9 si nu m-a impresionat cine stie ce. Masina mi-a placut. Nu stiu daca doar mi se pare, 1.9-le meu se misca mult mai bine, senzatiile sunt mult mai faine si nu a fost numai parerea mea. La turatii mari merge binisor zic eu. nici nu m-am dat cu un 156 2.0, sau un GT benzinar ce-i drept, dar am avut ocazia sa fac alte comparatii.

......................................................................
Pai asta e chestia, ca eu vreau sa stiu dinainte de ce nu e ca in povesti! A dat cineva pana acuma vreun argument?
seth Quote:
bilstein B6+arcuri Eibach
De Koni FSD in loc de bilstein ce ziceti?
A propos de argumente si 2.2 JTS, exista pe forum proprietari de 159 2.2 JTS, si poti dialoga cu ei daca te concentrezi putin (cauti subiecte relevante in aria 159). In general, daca nu ai masina pe mana macar cateva ore, in trasee extraurbane sau macar indeajuns de solicitante dinamic, in cursul carora ai avut desigur libertatea regimurilor de turatii si a conditiilor de franare, nu putem vorbi de un test drive serios. Experienta directa versus povesti online, discutii teoretice despre suspensii, "ce-a zis ala", samd. Nu mai vorbesc de testele efectuate prin bunavointa AutoItalia, care constau in probe "ucigatoare" in linie dreapta intre doua statii de autobuz. Nu stiu cat de edificator a fost testul tau cu GT-ul, in acest sens. Anul trecut prin toamna m-am intalnit cu un proprietar de 159 2.2 cunoscut tot pe forum, special pentru o astfel de comparatie intre doua motorizari diferite. Am condus fiecare masina celuilalt timp de 30-45 minute la iesirea din Bucuresti via Vitan Barzesti. NU vreau sa emit pareri definitive despre testul respectiv, tocmai din motivele deja enuntate. Marturisesc fara pretentii de obiectivitate ca mi-a placut 2.2-ul: putere, tragea de foarte jos (vis-a-vis de lag-ul meu initial) cu progresie frumoasa, sunet sportiv (plus un zgomot de vant mai mare, probabil datorat unei isonorizari diferite fata de variantele diesel), agilitate, in schimb o simteam mai slaba la suspensie (ruliu) si frane ( cred ca se confirma si prin echipare diferita). Frustrari de tipul evacuare insuficienta, etc, obtii direct de la sursa, dupa cum spuneam.
Bafta, oricum!

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 22:19 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
GC, am avut si eu recent ocazia sa conduc ambele motorizari din testul de mai sus (ce-i drept dieselul nou de 210cp) si.. surpriza! mi s-au parut exact pe dos! 2.2ul nu mi-a lasat senzatia de putere, trage intradevar liniar, dar nu pot sa zic ca il prefer in fata dieselului. Sa fim seriosi, la diesel este aproape insesizabil turbolagul, intr-un regular drive esti aproape in permanenta in "turbo zone" sa zic asa, orice calcare a acceleratiei raspunde instant. Spre deosebire de benzina, care te poate surprinde deseori in ture mici si o sa ai surpriza unor ezitari in accelerare. In schimb, suspensia mi-a placut mult mai mult la 2.2, sta mult mai ferma si se simta lipsa kilogramelor care apasa pe puntea fata (per total, mult mai manevrabila!). Franele, da, de acord, superioare net la 2.4. Sunetul, intradevar, divin la 2.2 (cand am auzit primul sunet al evacuarii am oprit instant sistemul audio!).
Sorry, am fost probabil putin offtopic..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
NU am zis ca prefer 2.2-ul vis-a-vis de masina mea, doar ca mi-a placut, cu plusurile amintite. Nu pot face o distinctie clara, poate si pt ca mie imi plac benzinarele in general. Iar suspensia lui avea un ruliu evident fata de a mea, fapt confirmat si de proprietarul JTS-ului. SUnetul superb, intr-adevar, iar asta a contribuit mult la senzatia placuta de putere si progresie, chiar daca nici 2.4 nu sta rau la capitolul sunet (este diferenta clara fata de 1.9 JTDm). Oricum, e vorba de mult subiectivism dupa cum spuneam, iar o masina inseamna in primul rand ceea ce simti direct, intr-o experienta consistenta, si nu doar zecimile de secunda de pe hartie.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 23:47 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Lasati mai omul sa faca ce vrea. La urma urmei sunt banii lui si face ce vrea cu ei.
De pe urma modificarilor pe care le va face va putea trage si singur o concluzie. La urma urmei si placebo e bun la ceva. Te face sa te simti mai bine. :)
Noi nu avem decat de invatat din asta .
cu stima, M M

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2009, 00:45 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
ALXege Quote:
Sa fim seriosi, la diesel este aproape insesizabil turbolagul.......
Franele, da, de acord, superioare net la 2.4.....
Eu unul turbo lag am simtit din plin la 2.4 JTDm, mi s-a parut grosolan fata de alte masini.
Cit despre frine, or fi mai bune, dar si la 2.4 sunt vai de capul lor, imho, greutatea masinii se face resimtita in mod neplacut si aici.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2009, 15:37 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2008, 02:11
Posts: 248
In principiu, legat de putere, as vrea sa ajung de la cei 160cp la 185 cat are motorul de 2.2 JTS.
Asta din schimbarea axelor(sau reprofilarea lobilor direct pe alea stock), filtru de aer sport(ori un filtru panel, ori un kit BMC CDA sau pipercross), evacuare sport + remapare. Evacuare sport as fi pus si pe 2.2 daca as fi avut 2.2. Dupa astea consider ca as avea un motor decent. Apoi putem trece si la un compresor :))

Acum, dupa schimbarile astea nu cred ca as cheltui chiar o avere, si cred ca e mai convenabil decat sa schimb masina pe un 2.2 JTS. Nu mai vb de faptul ca trebuie sa vand masina in prealabil si stim cu totii cam ce greu se vand alfele :). 159 2.2 e comparabil cu 2.4 JTDm la performante.
Motorul de 3.2 nu ma atrage asa mult deocamdata. Numai consumul cred ca ma poate baga in mormant. Deci nu mai am optiuni la 159 deocamdata si altceva nu vreau!
Motivele de mai sus + distractia de a face putin tuning la motor(ceva slabut si cat de cat safe; not safe mi se pare un compresor de exemplu) m-au determinat sa ma gandesc mai serios la treaba asta.

Pe partea de suspensii, chiar si pe 2.2 mi-as fi pus probabil problema diminuarii ruliului, nose diving-ului... plus partea estetica. Aici, din cauza ca nu vreau o masina supersportiva, m-am gandit la Koni FSD pentru ca ar fi ceva mai confortabile in conditii de drum mai nasol(cel putin cam asta am citit despre ele). Si tot de asta nu-mi trebuie nici un kit ARB de genul celui eibach de pe alfisti. A testat careva dintre voi bilstein B6 pe o alfa? Sau poate chiat Koni FSD? :).

Cu franele nu ma grabesc foarte tare. Probabil cand o sa vina momentul sa imi schimb discurile o sa ma gandesc mai serios sa fac o schimbare si aici. Acum am ~50k km.

Acum, referitor la motor, avand in vedere ce am scris mai sus(in principiu, tinta mea de a atinge performantele lui 2.2) de ce ma sfatuiti sa nu o fac?:)
Ce probleme pot aparea? Axele nu o sa fie super sport, iar dintr-o remapare simpla, fara schimbarea axelor, se pot obtine cam 16-17cp (~10% ca la orice benzinar), plus inca vreo 3cp acolo din filtru si evacuare :)... Adica 185cp mi se pare destul de usor de atins, poate chiar si de depasit putin. Unde gresesc?

_________________
Frumoasa: 159 2.4 Ti nero carbonio, DPF off, Alfatune F1 Map
Bestia: Leon Cupra 1p rojo emocion, CAI EvoMS, TBE Milltek, THS intercooler, HPFP Autotech, Revo Stage 2+


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2009, 16:07 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ca sa iti raspund la intrebarea finala, gresesti peste tot. Nu vei obtine aia 185CP nici intr-o mie de ani.
Tu faci tuning, cum spuneam, dupa ureche, din citit pe net, si crezi ca dupa remap creste puterea cu 10%, se mai adauga 3CP din filtru(asta e o perla), 2CP din evacuare, si tot asa.
NU MERGE ASA.
Vezi cit s-a zbatut Seth sa ajunga de la 165CP teoretici(in mod real erau mai putini) la 175-180CP reali. Adica, axe cu came, evacuare completa(evacuarea nu e doar finala, cum esti tu tentat sa crezi), crestere compresie, BMC CDA, remap peste remap. Poti cauta topicul dedicat si vei vedea.


Referitor la suspensii, daca exista Koni FSD pentru 159 1.9 JTS, perfect, eu unul ca performance/buck as merge pe ele, combinate cu niste arcuri Eibach.
Bilstein sunt niste prostii imho, nu stiu de ce le tot lauda lumea. Prefer KW de 100 de ori, Intrax de 150 de ori, etc.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited