Salut!
Am urmarit topicul vostru si desi poate va adresez o intrebare stupida chiar va rog sa ma ajutati.
Detin o Alfa Romeo 146 Junior, 1.6 16V Twin Spark, 120 cai. Recent i-am facut schimbul de ulei cu Valvoline 10 W-40. In cartea tehnica scrie ca trebuie sa bag 4,4 litri, insa cu 4 litri nivelul de pe joja este la maxim. Am lasat-o doar cu 4 litri si dupa 1 saptamana de mers si cam 200 de km subit a capatat o bataie cand am turat-o mai mult(3500 ture), iar aceasta bataie se auzea numai in decelerari sau ture mai mari.
Am mers la mecanic a dat baia de ulei jos, iar in baie a gasit 2 bucati metalice cam de 2 cm(invelisul de pe cuzineti). A dat cuzinetii jos si a gasit la un piston cuzinetii deteriorati si arborele putin zgariat. Mecanicul l-a dat cu jmilghel si pe urma ca sa compenseze a pus intre lagare si cuzinetii noi foaie de indigo.
Am montat cuzinetii, baia, am pus la loc uleiul(tot 4 litri), iar cand am pornit masina a facut putin zgomot la accelerare si dupa si-a revenit(zgomotul fost de intensitate mai mica), a mai turat-o de cateva ori si n-a mai facut zgomot. Mecanicul mi-a recomandat sa pun in ulei aditiv de ulei 2+2. Credeti ca este necesar?
Am mers pana acasa foarte incet(max 40/h), deoarece mecanicul sta aproape de mine si am mers pe stradute. Cand am ajuns in fata portii am observat ca iar se auzea un zgomot atunci cand luam piciorul de pe acceleratie(intensitatea mult mai scazuta fata de cum facea cand a aparut aceasta problema).
Mecanicul mi-a specificat ca a folosit indigo deoarece arborele nu a fost tocit foarte mult si ca pot merge in jur de 20-30k cu indigoul fara probleme.
Am gresit ca am pus doar 4 litri de ulei si nu 4,4 cat scrie in cartea tehnica? asta sa fie cauza defectarii cuzinetilor?
Masina o am de curand si recunosc ca am dus-o de cateva ori pana la 6000 de ture.
Va multumesc aniticipat si scuze ca am scris asa mult!