It is currently 20 Nov 2024, 02:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: CU "CON" SAU FARA "CON"
PostPosted: 15 Feb 2008, 11:50 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
dupa un search destul de temeinic pe net am gasit un subiect care mie mi se pare interesant.
este vorba de piesa care se afla in air box in interiorul filtrului de aer si care arata ca un con sau ca o trompeta. e o piesa care se gaseste la TS-uri, iar deja la JTS nu mai apare.
ei bine am decis sa-l scot... Operatiunea e simpla si se face prin desfacerea celor doua coliere unul de la debitmetru si celelalt de la air box. am remarcat ca , conul respectiv e la liber.
Rezultate - un plus de putere, ajuta la pornirea la rece, raspuns mai bun la turatii joase, raspuns mai rapid la acceleratii puternice, sound mai puternic si inca nu imi dau seama daca va avea efect pozitiv si asupra consumului.
se pare ca nu are efect asupra debitmetrului.
Sebi


Attachments:
lift-up-cone.jpg
lift-up-cone.jpg [ 39.71 KiB | Viewed 2824 times ]
remove-pipe.jpg
remove-pipe.jpg [ 80.97 KiB | Viewed 2829 times ]
cone.jpg
cone.jpg [ 103.69 KiB | Viewed 2829 times ]

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Feb 2008, 15:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Vip, scoaterea conului nu are nici un efect pozitiv asupra motorului. Crede-ma ca am testat varianta anul trecut cand @Dany a deschis subiectul si in afara faptului ca filtrul de aer s-a imbacsit mai repede , miracole nu am sesizat. @Dany pomenea de faptul ca la el se aude motorul mai frumos, eu nu am sesizat acest fapt, drept pentru care in septembrie am montat "trompeta".

respect

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Feb 2008, 21:26 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Io l-am lasat afara. Consumu nu am observat sa fi crescut, chiar mi se pare neintuitiva ideea: daca chipurile trompeta aia inbunatateste eficienta volumetrica, inseamna ca bag mai mult aer, respectiv oxigen, deci ard mai cu folos gazu (care nu e de pomana). Evident daca scoaterea coincide cu adaugarea de plumb in talpa, atunci asteptam crestere de consum.
In rest ce sa zic, dupa ce am scos trompeta am avut impresia sa raspunde mai bine la pedala, si ca suna ceva mai tare motoru.

Ce vreau sa fac acu e sa ii schimb conducta de aer care intra in cutia filtrului, sau asa numitul V6 mod (mai nou chiar GTA mod, chiar si JTD mod in lipsa primelor doua). TS-urile au un traseu de admisie aer complicat, bagat pe undeva prin aripa stanga, in fata pasajului rotii. Ideea e sa schimb cutia aia cu o teava simpla de V6, GTA sau JTD, care imi pica prima in mana.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Feb 2008, 23:06 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
madkat Quote:
asa are si matizul... se cheama restrictor si eun pic mai incolo pe traseu - nu fix in cutia filtrului
scoaterea lui are urmatoarele efecte - motorul e ceva mai vioi, suna mai bine, dar si consuma oleaca mai mult...
la matiz a crescut consumul considerabil, adica vreo 2-3%

:lol:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2008, 11:08 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
Dany Quote:
Ce vreau sa fac acu e sa ii schimb conducta de aer care intra in cutia filtrului, sau asa numitul V6 mod (mai nou chiar GTA mod, chiar si JTD mod in lipsa primelor doua). TS-urile au un traseu de admisie aer complicat, bagat pe undeva prin aripa stanga, in fata pasajului rotii. Ideea e sa schimb cutia aia cu o teava simpla de V6, GTA sau JTD, care imi pica prima in mana.
in fine trecand peste caterinca cu matizuri si alte cele am trecut la GTA mod adica am inlocuit rezonatorul ala urat si inutil dupa parerea mea cu un GTA intake pipe cuplat direct la cutia de filtru destul de simplu( e mai greu pana se scoate rezonatorul de la locul lui). mai e nevoie de un distantier si niste piulite. dureaza cam o jumatate de ora.
is multumit de ce a iesit, o simt mai vioaie un raspuns mai rapid la acceleratie,pleaca mai bine, suna mai tare - imi place!


Attachments:
File comment: gta intake pipe part No. 60677409
Copy of IMAG0018.jpg
Copy of IMAG0018.jpg [ 84.95 KiB | Viewed 2666 times ]
File comment: rezonator urat
Copy of IMAG0016.jpg
Copy of IMAG0016.jpg [ 89.92 KiB | Viewed 2666 times ]

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2008, 12:02 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
din pacate nu am mai facut poze dar ca procedura am ridicat masina pe elevator , am dat scutul jos, am desfcut un surub in care era prins rezonatorul, l-am extras din cutia filtrului(destul de greu), a trebuit sa inventez un distantier pentru ca distanta de la lonjeron pana la urechea de prindere a tubului e cam de 7-8 cm ca m-am zgarcit sa iau un distantier original cu ce mai trebuia (7663916 Pad, 60630491 Spacer, 12624101 washer, 1567604 Screw - codurile pieselor necesare pentru o munca mai usoara).
asa arata montat - poza nu imi apartine


Attachments:
intake montat.jpg
intake montat.jpg [ 55.48 KiB | Viewed 2655 times ]

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2008, 12:58 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@vipi de unde ai facut rost de GTA intake pipe?

LE: a trebuit sa dai aripa jos? - asa pare din ultima poza

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2008, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
de la reprezentanta din cj - cod piesa 60677409 am scris mai sus si celelalte repere necesare dar nu obligatorii pentru a usura munca.
ultima poza nu imi apartine, dar asa arata montat si nu nu am dat bara jos

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2008, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
ca si orientare da gura tubului este spre stanga chiar sub far si pare a fi destul de protejata de mizerie. plus de asta daca e nevoie desi nu cred se poate pune o plasa metalica la gura tevii!!

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2008, 14:12 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@vipi un pret se poate pentru furtun?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2008, 15:28 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
155 lei

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Apr 2008, 15:46 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Ok merci! sper sa fac si eu smecheria in curand.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Apr 2008, 13:07 
Offline

Joined: 15 Jan 2006, 13:07
Posts: 131
Am facut si eu ambele modificari de care pomeniti aici, acum aproape 2 ani. Pot spune ca in afara de un zgomot mai placut, scoaterea conului nu cred sa aiba vreun efect benefic. Cum spuneau si altii, filtrul de aer se uzeaza mai repede, in partea in care este gaura de admisie.
Despre rezonator, personal cred ca merita sa fie inlocuit cu intake pipe-ul de la motorizarea 2.5 v6. Pe alte forumuri vazusem si persoane care si-au confectionat singure o conducta pe care au montat-o in locul rezonatorului. Totusi, ce am vazut eu este ca intake-pipe-ul are gura orientata aproximativ spre aripa si ca inaltime, aproape de far. Cred ca o optimizare ar putea fi facuta prin gasirea unei solutii ca aceasta gura sa fie orientata spre fatza si poate pozitionata intr-un loc in care patrunde mai mult aer rece.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2009, 20:07 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
salutare vad ca nu s-a mai postat de multa vreme aici....bunnnn eu am un 147 1,6 105 ps , am desfacut cutia in care este filtrul si am dat de 2 trompete 1 dupa filtru , 2 inainte de... ambele in aceeasi cutie. le-am scos ulterior afara , nu am simtit nimic , nici sunet nici power , nici nimic exact lafel , in schimb am mai gasit o conducta in forma de "L" care iese tot inaintea filtrului de aer in cutie langa trompeta 2 , acela se poate lua jos, dar nu l-am scos ...o fi ceva chestie legata de condessul din cutie??????? se poate asa ceva ?? hmmmm


concluzie poate e mai bine fara cele 2 trompete , dar efect nu are , asa ca nu le-am mai pus inapoi , nic i consumul nu a crescut ....nimic....

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited