EGE, pai hai sa iti explic. Am 3 dieseluri acasa, plus 5 masini pe benzina(da, stiu, trebuie sa scap de multe din ele, si nu doar eu). How about that ? Culmea e ca unele sa fie chiar de comparat, adica motoare de 1.6, unul turbo-diesel, altul N/A benzina.
Oricum, esti constient de faptul ca o masina cu tractiune integrala permanenta, mai ales de tip Torsen(A3 e Haldex, A4 e Torsen, but you get my point), consuma sensibil mai mult decit o masina cu tractiunea pe o singura punte.
Revenind, imi poti spune care este media de consum la tine, mers doar in Bucuresti ? Mie JTS-ul imi consuma (facut la pompa nu minciuni ale computerului de bord), mergind numai la orele alea maxime prin traficul maxim, ca asta era programul, aproximativ 13l/100km. Recunosc, eu merg ca o baba in oras, but never mind that. La drum intins, 130-150km/h, no idea, sub 7.5l/100km oricum.
Totusi, sunt curios de ce ne tot agatzam de consum, ti-am zis, un diesel consuma mai putin. Nu mult mai putin, dar mai putin. Daca vrei neaparat facem un calcul de intretinere, consum, etc, si ne lamurim.
Meme, si eu in oras tot Diesel aleg de cite ori am ocazia. Imi trebuie motor mult mai mare pe benzina pentru acelasi cuplu la 1500RPM or so. Imi tzacane in cap, vibreaza tot, dar aia e, nu ma plimb prin oras de placere, sa ma desfat cu privelistea minunata si oamenii de vita nobila ce participa si ei trafic.
La drum lung mi se schimba preferintele.
In rest, tu sa fii sanatos, sa cunosti cit mai multe diesel-uri care fug mai bine ca un GTA si cit mai multe benzinare care fug
e mai rau
Eu sincer iti spun ca n-am prea inteles cine fuge cel mai bine si consuma cel mai putin. Poate nu era o comparatie directa si sunt eu obosit, naiba stie.