It is currently 22 Nov 2024, 21:59

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 27 Oct 2008, 00:20 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Există mai multe topicuri despre acest subiect dar la nici unul nu se explică clar cu poze ce să faci. Plus că multe explicaţi nu sunt traduse din engleză, aşa că m-am gândit să fiu de ajutor şi pentru alti arătând pas cu pas cum se schimbă o distribuţie şi un variator.

Chiar dacă motorul este de 1,6 este la fel şi pentru motorul de 1.8.
Voi explica simplu pentru a înţelege toţi.

Dacă am uitat ceva să scriu, vă rog să mă completaţi sau să mă corectaţi.

Iată de ce piese aveţi nevoie: - rolă ghidaj
- rolă întinzătoare
- curea distribuţie
- variator de faze
- pompă apă
Attachment:
piese necesare schimb distributie + variator....jpg
piese necesare schimb distributie + variator....jpg [ 310.33 KiB | Viewed 7690 times ]
Attachment:
File comment: 1. desfasce borna de la baterie
2. desfaceţi capac fişe bujii

capac fiÅŸe buji.jpg
capac fiÅŸe buji.jpg [ 224.98 KiB | Viewed 7688 times ]
Attachment:
File comment: desfaceţi placa cu fişele de bujii
fiÅŸe buji.jpg
fiÅŸe buji.jpg [ 233.12 KiB | Viewed 7682 times ]
Attachment:
File comment: desfaceÅŸi capac axe cu came
capac ax cu came.jpg
capac ax cu came.jpg [ 262.8 KiB | Viewed 7684 times ]
Attachment:
File comment: desfaceţi apărătoare aripă şi cureaua de transmisie (accesorii)
fulie vibrochen.jpg
fulie vibrochen.jpg [ 166.9 KiB | Viewed 7673 times ]
Attachment:
File comment: montaţi în locul bujiei de la pistonul numărul 1, ceas de măsurat presiunea în piston.
piston 1, ceas de masurat presiunea.jpg
piston 1, ceas de masurat presiunea.jpg [ 260.92 KiB | Viewed 7670 times ]
Attachment:
File comment: desfaceti fulia de la vibrochen si învârtiţi în sensul acelor ceasorniculul până pistonul nr.1 are compresie şi este în poziţia sus cu supapele închise (pe înţelesul tuturor)
scos fulie vibrochen, pozitia ora 9.jpg
scos fulie vibrochen, pozitia ora 9.jpg [ 163.3 KiB | Viewed 7660 times ]
Attachment:
File comment: poziţia fuliei de la axul de evacuare este în poziţia orei 3
fulie ax evacuare ora 3.jpg
fulie ax evacuare ora 3.jpg [ 229.23 KiB | Viewed 7657 times ]
Attachment:
File comment: acum desfaceţi capacul de la axul de admisie piston 2 şi capa ax evacuare piston 3
ax evacuare piston 3.jpg
ax evacuare piston 3.jpg [ 255.24 KiB | Viewed 7647 times ]
Attachment:
File comment: fixaţi calele pe axele cu came. Acestea trebuie să se potrivească perfec.
fixat cale.jpg
fixat cale.jpg [ 259.33 KiB | Viewed 7646 times ]
Attachment:
File comment: demontaţi cureaua de distribuţie
scos curea distributie.jpg
scos curea distributie.jpg [ 239.21 KiB | Viewed 7640 times ]
Attachment:
File comment: demontaţi fulia ax admisie
desfacut fulie admisie.jpg
desfacut fulie admisie.jpg [ 237.61 KiB | Viewed 7635 times ]
Attachment:
File comment: iată ce se vede, variatorul.
variator.jpg
variator.jpg [ 251.49 KiB | Viewed 7629 times ]
Attachment:
File comment: demontaţi variatorul
defacut variator.jpg
defacut variator.jpg [ 241.4 KiB | Viewed 7622 times ]
Attachment:
File comment: cheia pentru desfăcut variatoare
cheie variator.jpg
cheie variator.jpg [ 163.48 KiB | Viewed 7626 times ]
Attachment:
File comment: puneţi pe filetul noului variator soluţie antideşurubare (solutie temporară). Să nu vă intre în gaura pentru ulei.
solutie antidesurubare.jpg
solutie antidesurubare.jpg [ 152.82 KiB | Viewed 7619 times ]
Attachment:
File comment: montaţi noul variator
motat variator nou.jpg
motat variator nou.jpg [ 214.09 KiB | Viewed 7627 times ]
Attachment:
File comment: puneţi fulia pe variator şi montaţi noua rolă ghidaj, rola întinzătoare + pompa apă.
Pe garnitura pompei de apă puneţi un pic de vaselină.

montat pompă apă.jpg
montat pompă apă.jpg [ 153.59 KiB | Viewed 7620 times ]
Attachment:
File comment: Acum sunteţi gata să montaţi noua curea de distribuţie. Aceasta are semne pe ea. Un semn va veni exact pe semnul de pe vibrochen în dreptul orei 9.
montat curea nouă.jpg
montat curea nouă.jpg [ 162.41 KiB | Viewed 7613 times ]
Attachment:
File comment: Al doilea semn de pe curea vine la semnul de pe fulie evacuare. ÃŽn dreptul orei 3.
semn curea, fulie ax evacuare.jpg
semn curea, fulie ax evacuare.jpg [ 157.78 KiB | Viewed 7608 times ]
Acum tensionaţi cureaua până când indicatorul de la rola întinzătoare este la semnul de pe ea.
Învârtiţi patru ture motorul pentru a vă asigura că totul este bine. Dacă cureaua nu rămâne la fel cum de aţi tensionat-o repetaţi tensionarea.
Următorii pasi, montaţi restul la loc în ordinea inversă de cum le-aţi desfăcut.
Acum este momentul cel mare.

Succes!

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2008, 00:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Inca ceva: dupa rotirea motorului 4 ture, aduceti din nou cilindrul 1 la PMS (punct mort superior) (apropos, ceasul ala nu e pentru masurat compresia, ci e un comparator!!!), si puneti calele la loc si vedeti sa nu fi fugit. Se intampla!

LE: Trebuie desfacut si surubul fuliei axei cu came evacuare!!! Si ala permite un mic joc!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2008, 00:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Ai dreptate SEFU. (AÅŸa este ÅŸi cu ceasul, dar m-am descurcat ÅŸi cu el).
Multe lucruri nu le-am mai scris cu speranţa că vor mai scrie şi alţii.
Azi am făcut operaţia aceasta şi sunt deja obosit, dar si bucuros văzând cum trage Alfiţa.

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2009, 15:57 
Offline

Joined: 15 Apr 2006, 00:14
Posts: 20
As avea si eu o intreabare?
Mi-au schimbat la service cureaua de distribuie acum vreo 10-12000km dar nu am schimbat si variatorul, problema este ca masina imi da semne ca ar trebui schimbat, nu mai se simte acel impuls dupa 4000rpm si plus de asta cand o pornesc suna a diesel.
Pot sa astept pana la urmatorul schimb de distributie fara sa se intample nimic, sau trebuie schimbat ?
Salutari

_________________
Alfa 156 1.6 16V


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Daca mergi cu variatorul obosit nu se strica nimic la masina, doar pierzi cativa caluti, atata tot.
Si un consum mai mare, era sa uit.

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2009, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 13 Dec 2007, 12:11
Posts: 10
Location: bucuresti-pitesti
Toata aceasta operatiune este valabila si pentru 147 2,0 ts :?
Multumesc

_________________
Born to run......

Alfa 147 2.0 TS 150 cv


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2009, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
intrebare : exista diferenta intre variatorul de 1,6 105CP si cel de 1,6 120 CP? si daca se potriveste cel de 120 CP la cel de 105CP ? poate influenta cu ceva ? sau este pura fantezie?

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2009, 14:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
1.6 105CP NU are variator, cel de 120CP are. Asta de fapt e si singura diferenta intre cele 2 motoare: prezenta/lipsa variatorului!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2009, 11:21 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
alexmirica Quote:
1.6 105CP NU are variator, cel de 120CP are. Asta de fapt e si singura diferenta intre cele 2 motoare: prezenta/lipsa variatorului!
Cu toate astea, un 1,6 de 106 CP scoate acelasi sunet de dieselache la ralanti. Are 90.000 km, ulei schimbat, distributie, tacheti verificati, tot...... si tot acelasi sunet....
Any ideeas? :scratch:


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2009, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2007, 23:28
Posts: 510
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
gabyrally Quote:
Toata aceasta operatiune este valabila si pentru 147 2,0 ts :?
Multumesc
Nu stiu daca e la fel dar stiu ca la 2,0ts ai 2 curele de distributie nu una.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2009, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cum ai verificat tachetii?

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2009, 22:45 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
alexmirica Quote:
Cum ai verificat tachetii?
Si eu sunt curios... :scratch: :scratch: :scratch:

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 10:53 
Offline

Joined: 30 Jan 2009, 21:42
Posts: 11
Location: titu dambovita
Foarte misto explicatia, dar nu am inteles cum se pune la punct cureaua de distributie pe fulia de admisie.
buck Quote:
Există mai multe topicuri despre acest subiect dar la nici unul nu se explică clar cu poze ce să faci. Plus că multe explicaţi nu sunt traduse din engleză, aşa că m-am gândit să fiu de ajutor şi pentru alti arătând pas cu pas cum se schimbă o distribuţie şi un variator.

Chiar dacă motorul este de 1,6 este la fel şi pentru motorul de 1.8.
Voi explica simplu pentru a înţelege toţi.

Dacă am uitat ceva să scriu, vă rog să mă completaţi sau să mă corectaţi.

Iată de ce piese aveţi nevoie: - rolă ghidaj
- rolă întinzătoare
- curea distribuţie
- variator de faze
- pompă apă
Attachment:
piese necesare schimb distributie + variator....jpg
Attachment:
capac fiÅŸe buji.jpg
Attachment:
fiÅŸe buji.jpg
Attachment:
capac ax cu came.jpg
Attachment:
fulie vibrochen.jpg
Attachment:
piston 1, ceas de masurat presiunea.jpg
Attachment:
scos fulie vibrochen, pozitia ora 9.jpg
Attachment:
fulie ax evacuare ora 3.jpg
Attachment:
ax evacuare piston 3.jpg
Attachment:
fixat cale.jpg
Attachment:
scos curea distributie.jpg
Attachment:
desfacut fulie admisie.jpg
Attachment:
variator.jpg
Attachment:
defacut variator.jpg
Attachment:
cheie variator.jpg
Attachment:
solutie antidesurubare.jpg
Attachment:
motat variator nou.jpg
Attachment:
montat pompă apă.jpg
Attachment:
montat curea nouă.jpg
Attachment:
semn curea, fulie ax evacuare.jpg
Acum tensionaţi cureaua până când indicatorul de la rola întinzătoare este la semnul de pe ea.
Învârtiţi patru ture motorul pentru a vă asigura că totul este bine. Dacă cureaua nu rămâne la fel cum de aţi tensionat-o repetaţi tensionarea.
Următorii pasi, montaţi restul la loc în ordinea inversă de cum le-aţi desfăcut.
Acum este momentul cel mare.

Succes!


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 11:29 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2009, 20:13
Posts: 384
Car: AR 156
Location: Bucuresti
alexmirica Quote:
Cum ai verificat tachetii?


as vrea sa stiu si eu ..cum se verifica tachetii... si eu am aceeasi problema (sunetul de disel si consumul cam mare -14-15%). Daca poate cineva sa explice il rom mult, sambata urmeaza sa ii schimb niste chestii si as vrea sa fac si tachetii.


ms mult


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2009, 22:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Fulia de admisie> se slabesc suruburile, se intinde cureaua de la rola intinzatoare, se strange rola intinzatoare si apoi se strang suruburile de la fulia de admisie.
Aceasta este o explicatie scurta.
Cureaua o pui pe fulia de admisie cum cade si apoi faci pasi de mai sus. nu are nici un semn pe ea, este admisie variabila. Dar nu uita sa fie cu calele pe ea cand faci.

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2009, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2006, 14:04
Posts: 1432
Car: Gtv V6 tb
Location: Zalau
UN TOPIC BINEVENIT SI FOARTE UTIL :first:

_________________
Alfa Romeo Gtv 2.0 tb rosso miro

ex: Alfa Romeo 159 1.9 jtd grigio vesuvio
ex: Alfa Romeo 166 Super 2.0 tb grigio chiaro metallizzato
ex: Alfa Romeo 156 1.8 ts rosso proteo


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2009, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2009, 20:13
Posts: 384
Car: AR 156
Location: Bucuresti
tiestob Quote:
alexmirica Quote:
Cum ai verificat tachetii?


as vrea sa stiu si eu ..cum se verifica tachetii... si eu am aceeasi problema (sunetul de disel si consumul cam mare -14-15%). Daca poate cineva sa explice il rom mult, sambata urmeaza sa ii schimb niste chestii si as vrea sa fac si tachetii.


ms mult


imi explica si mie cineeva, va roog!!


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2009, 12:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Daca o sa ai rabdare voi reveni si cu poze pentru tacheti. Momentan sunt foarte ocupat si nu am nici net/ul unde m-am mutat acum.

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2009, 17:37 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2009, 20:13
Posts: 384
Car: AR 156
Location: Bucuresti
buck Quote:
Daca o sa ai rabdare voi reveni si cu poze pentru tacheti. Momentan sunt foarte ocupat si nu am nici net/ul unde m-am mutat acum.

salut ti-ai pus net ?! acolo unde te-ai mutat ... ramasesei dator cu niste poze ... cu tachetii ;)


Top
   
PostPosted: 25 Apr 2009, 18:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Acum am net dar nu mai găsesc pozele de când am făcut un motor astă iarna, care era varză în el (s-a rupt distribuţia şi toate cele necesare în el). Când le voi găsi voi posta un nou topic cu acest subiect.
Acum să nu deviem subiectul de la acest topic.

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 12 May 2009, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 22:33
Posts: 129
Salut.La diesel are cineva operatia de schimbare a distributiei???(la 1.9 jtd)

_________________
AR 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 13 May 2009, 14:37 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
keyafy Quote:
Salut.La diesel are cineva operatia de schimbare a distributiei???(la 1.9 jtd)
Pentru diesel uite aici un ghid de schimbarea distribuţiei la JTD: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_jtd_cambelt.shtml

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 02:02 
Offline
User avatar

Joined: 10 Feb 2008, 23:03
Posts: 3
Location: Hunedoara
Esti bun tare! :lol: Poate acum cai luat un dieselar o sa postezi si cum schimbi distributia la un diesel de 1,9 jtd. :D Ar fi interesant. Nu-i asa?
:clapping:

_________________
Cand totul pare pierdut ia-ti o ALFA ROMEO si vezi cat de mult ai castigat...!


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Pentru diesel este mult mai simplu şi este explicat în prezentarea masini lui HOT de la garaje.

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2010, 22:47 
Offline

Joined: 03 Mar 2010, 20:35
Posts: 20
Location: Brasov
Salut.Am si eu o alfa 145 1.4 ts sin 2000 si in urma unei diagnoze la un service deoarece nu porneste mi s.a spus ca este stricat variatorul de faza.Intrebarea mea este daca acesta este universal motoarelor ts sau exista cate un tip de variator ptr capacitate a motorului.Multumesc. :)

_________________
Stanila Florin
Alfa Romeo 1451.4 ts


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited