It is currently 12 Nov 2024, 02:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 17 Jan 2009, 19:25 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1350
Location: Lisbon
georgeg Quote:
...masina nu este turbo ca sa aiba nevoie de aer rece, masina are nevoie de aer de orice fel in cantiate cat mai mare pentru a realiza o ardere cat mai buna.
Nu are nevoie de aer rece? :shock: ...deci zici ca cu aer cald sau rece este acelasi lucru? :? nu cred

Cu BMC-CDA si o iesire de esapament de la SuperSprint,se castiga aprox. 6-7Hp :wink:

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 19:45 
Offline
User avatar

Joined: 14 Jan 2009, 20:42
Posts: 5
Location: bucuresti
ma scuzati..[entru 1.9 jtd-uri se poate monta kit/sistem admisie.filrtru/
are cineva montat ..

_________________
----------------------------------------------
alfa romeo 156 1.9JTD [/list]105cp


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 20:13 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
georgeg Quote:
Sa nu te astepti din pacate la rezultate spectaculoase...cresterea de putere nu aproape deloc sesizabila...masina nu este turbo ca sa aiba nevoie de aer rece, masina are nevoie de aer de orice fel in cantiate cat mai mare pentru a realiza o ardere cat mai buna.
Aici te contrazic putin.
Puterea e mai mare daca aerul introdus e mai rece. Motivul: La acelasi volum de aer(volumul in piston e constant) cantitatea de oxigen din acel volum de e mai mare la temperaturi mai mici(cel putin asa spun legile fizicii). Cu cat ai mai mult oxigen in amestecul carburant din piston cu atat ai "bang-ul" mai puternic, adica putere mai mare. Modurile de a "spori" cantitatea de aer ce intra in cilindri difera de la turbocompresoare la superchargere, intercoolere si alte asemenea metode. Inclusiv sistemele NOS se bazeaza pe introducerea de mai mult oxigen in motor pentru a spori puterea.
Nu mai continui ca nu despre asta se discuta aici.
cu stima, marian melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
din contra, la motoarele turbo conteaza ceva mai putin temperatura din admisie, aerul este oricum racit de intercooler.
In schimb, la masinile aspidate conteaza enorm, remember cazul de pierderi de putere in cazul montarii kitului de admisie K&N deasupra galeriei de evacuare?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Oameni buni, am BMC-CDA montat pe masina de 1 an si ceva.
Intre noi fie vorba, la primul dyno`run masina nu a facut nici caii declarati in talon, asa ca nu e cazu de estimari gen 6-7 cai, pur si simplu nu intr-un filtru sta secretul.
Vrei sunet mai sportiv si sa nu ramai fara maf, pune un CDA daca ai banii necesari, daca nu mai bine se ramane la stock.
Mai bine o masina impecabila mecanic, un ulei mai bun, etc decat un CDA de ~200euro.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 21:51 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1350
Location: Lisbon
seth Quote:
Intre noi fie vorba, la primul dyno`run masina nu a facut nici caii declarati in talon, asa ca nu e cazu de estimari gen 6-7 cai, pur si simplu nu intr-un filtru sta secretul.
Am spus 6-7Hp cu filtru BMC in cutia CDA + panela finala Supersprint(2x70mm)...verificati pe dyno :twisted:

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 21:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Inainte si dupa filtru si finala?
Rularile fiind la aceeasi temperatura?
Ok, daca zici ca asa ai testat pe dyno eu te cred.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 22:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4269
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
ALXege Quote:
din contra, la motoarele turbo conteaza ceva mai putin temperatura din admisie, aerul este oricum racit de intercooler.
In schimb, la masinile aspidate conteaza enorm, remember cazul de pierderi de putere in cazul montarii kitului de admisie K&N deasupra galeriei de evacuare?

Sunt de acord cu asa ceva, nu m-am exprimat eu cum trebuie, vroiam sa spun ca cel putin in cazul acestui motor(putere, cilindree, etc) nu cred ca surplusul de aer rece adus de acel furtun nu stiu daca va fi resimtit.Eu fara furtunul acela am simtit doar o fffff usoara imbunatatire a raspunsului pedalei de acceleratie, dar totodata o foarte buna acustica a motorului.

Cat despre bmc cu admisia de carbon plus doar finala de la supersprint => 6-7 cp pe dyno, parerea mea e ca e destul de greu.Repet, e doar o parere.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2009, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
hai ma George, altiiscot 10cp din motorul de 1.6TS doar eliminand catalizatoarele :haha:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 13:40 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
ALXege Quote:
la motoarele turbo ..., aerul este oricum racit de intercooler.
Si incalzit in draci de procesul de comprimare.

Revenind, ce pot sa zic, ori nu am inteles eu de unde aia 6-7CP, ori e placebo alimentat de un operator dyno.
Daca e doar un filtru de aer, poate fi el din carbon inghetat si refrigerat, si finala, 6-7CP mi se pare mult pentru un motor de 1.8. Daca era ceva de 3.0 sau mai sus, erau mai multe sanse sa fie adevarat(desi nici acolo nu m-as inghesui sa cred, ca deh, finala nu face NIMIC, iar filtrul...prea putin), dar asa ....

Parerea mea sincera e ca daca vrei sa schimbi admisia, nu te gindesti "gata, pun CDA si sparg norma". Daca schimbi doar cutia filtrului si filtrul nu se va intimpla nimic, sau nimic fericit, eventual suna mai altfel si daca nu e pus bine sistemul, mai mult se strica decit se imbunatateste. Eu unul nu as da 270 Euro, in cazul meu, pe un CDA doar sa inlocuiesc cutia filtrului. Daca tot dau banii aia, mai dau 100 Euro si schimb toata admisia pina in clapeta, furtune Samco sau orice altceva, mai putine coturi pe admisie, etc. Poate nici asa nu or sa fie niste rezultate spectaculoase, dar macar stiu ca am facut o treaba bine, de la cap la coada.


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
:goodpost:
Se pot face si alte lucruri mai folositoare decat filtrul sport, cu banii aia. Un tuning serios presupune multe modificari mai importante, printre care si filtrul ala "amarat". La ce e buna cutia de carbon si de ce sa dau banii pe ea, cand restul tubulaturii e stock? (s-a mai zis lucrul asta parca). Sunt de parere ca sunt bani cam irositi totusi.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 17:08 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Eu mi-am cumparat un filtru de aer, din Italia, printr-un mecanic de la reprezentanta Alfa Romeo.
Am vrut sa iau un filtru sport K&N sau Pipercross iar mecanicul mi-a zis sa nu iau asa ceva ca-mi termina debitmetrul si chiar uzeaza prematur motorul. Mi-a recomandat sa pastrez tubulatura masinii inclusiv carcasa filtrului de aer si sa iau un filtru sport de la KingDragon (din acela reutilizabil) plus solutia de curatare si cea de lubrifiere.M-a costat 120Euro filtrul (care l-am bagat in carcasa originala a masinii) plus inca 15euro solutiile de spalare si lubrifiere. Sunetul e total schimbat, se aude muuult mai frumos, un vârâit infundat in turatie si se simte putin in pedala mai ales in turatii joase, unde era cam sugrumata cu vechiul filtru.
Eu sunt multumit. Deja e a doua oara cand il scot si-l spal si consider ca-si merita toti banii. Eventual as mai vrea sa-i fac o schimbare a tubulaturii existente cu una din ceva metalic pentru o racire sporita a aerului de admisie.
Numai bine tuturor Alfistilor!

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 17:19 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Si aberatiile continua....

1. Lubrifierea aia iti trica debitmetrul. E filtru de aer, nu prezervativ, nu are nevoie de lubrifiera pentru ca uleiul ala daca ajunge pe lamela debitmetrului strica tot, nu neaparat fizic.
2. Alt filtru in aceeasi cutie si totusi se simte si chiar suna altfel ? Mai sa fie... in cel mai bun caz se aude puuutin altfel, desi nici asta nu e neaparat adevarat, dar de simtit....placebo.


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 19:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Se poate simti altfel doar daca filtru cel vechi ii imbacsit, de aici si feelingu` de crestere a puterii

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Cred ca trebuie sa fie de-a dreptul sugrumata sa se simta cum zici tu.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 23:13 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Alexandrus, nu neg ca te pricepi, dar incearca totusi sa nu mai fii asa sigur in declaratii pt. ca uneori nu ai dreptate. Sunetul motorului se schimba si de la un filtru de aer stock la altul tot stock lucru observat de mine si nu citit pe un forum. Filtru "sport" nu am avut in carcasa, dar am ascultat unul pe un motor ca al meu (1.6) si da suna diferit.

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 00:00 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Si cum stii sigur ca acel sound se datoreaza doar filtrului sport?
Daca vrei sa fii obiectiv trebuie sa iei ca referinta aceeasi masina, respectiv motor.
Cel putin asa gandesc eu.
Intr-adevar, daca scoti filtrul si lasi pe liber tubulatura, suna diferit, dar parca nu indeajuns de diferit.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 00:21 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Alexandrus Quote:
Si aberatiile continua....

1. Lubrifierea aia iti trica debitmetrul. E filtru de aer, nu prezervativ, nu are nevoie de lubrifiera pentru ca uleiul ala daca ajunge pe lamela debitmetrului strica tot, nu neaparat fizic.
2. Alt filtru in aceeasi cutie si totusi se simte si chiar suna altfel ? Mai sa fie... in cel mai bun caz se aude puuutin altfel, desi nici asta nu e neaparat adevarat, dar de simtit....placebo.
...........Si aberatiile continua.....
1. Nu se face baie cu ulei la filtrul de aer. Se pulverizeaza un jet fin de lubrifiant pe filtrul de aer; asta deoarece orice filtru sport este mai rarefiat ca un filtru normal si acel ulei pulverizat ajuta la oprirea particolelor de praf.
Ca sa contrazic spusele tale.....astazi am schimbat termostatul motorului si am desfacut toata tubulatura, debitmetrul, pana la clapeta de acceleratie, chiar am curatat clapeta si nu am gasit gram de ulei pe interiorul tubulaturii. Banuiesc ca trebuia sa fie macar putin unsuroasa daca acel ulei se desprindea cum spuneai tu de pe filtrul de aer.
De ce crezi ca TOTI producatorii de filtre aer sport, vand si kituri de curatare care includ un recipient cu detergent si unul cu lubrifiant??? De prosti???
2. De ce se mai fabrica filtre sport care vin montate pe tubulatura si cutia existenta pe masina? Nu neg faptul ca unul extern are randament mai mare, insa nu poti spune ca filtrul sport pus in carcasa originala a masinii are acelasi randament cu cel stock. Cu puterea, o fi placebo.....nu sunt in masura sa dau date precise in acest caz.
Numai bine domnule Gigi Contra

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 01:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
danteo, daca ai lasa prostiile la o parte si ai face un exercitiu de gindire, ai ajunge la multe concluzii.
1. Toti producatorii de filtre de aer iti vind si ulei ca sa mai ia un ban de la fraier, alt motiv nu exista. Oricine stie ce spune iti va recomanda sa speli filtrul de ulei inainte sa il montezi. De obicei nu se intimpla nimic de la ulei, dar uneori te trezesti cu MAF prajit, la propriu, si atunci mai scoti din buzunar 150 Euro.
2. Din 2 motive, unul e sa iti ia banii, al doilea e ca te ajuta pe tine sa nu schimbi filtrul la fiecare revizie, doar sa il speli.
Logica asta...

Allex, evident ca de la un filtru imbicsit la unul nou se mai schimba sunetul, dar cam asta e tot. Filtrul in sine nu "suna" altfel ca nu e cimpoi, e o bucata de hirtie(bumbac, fibre, etc) pina la urma.


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 01:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Mai baieti, Alexandrus are dreptate.
Atat filtrele stock cat si carcasele lor si tubulaturile aferente sunt calculate pentru specificatiile motorului. Daca il scoti si pui ce filtru sport vrei tu, nu se schimba nimic la CP/cuplu, ci doar e placebo-ul cauzat de modificarea sunetului motorului.
Daca vrei sa beneficiezi de potentialul filtrului sport, mai intai schimba mizeriile de axe cu came stock, arunca la gunoi admisia si fa una ca la carte si abia pe urma MERITA sa iti pui K/N, BMC CDA, Pipercross sau ce vrei tu. Pana atunci nu. Pentru tine poate merita 200 coco sunetul, dar pentru mine nu. Mai bine iau o bormasina, gauresc nitel evacuarea si suna mult mai misto. Si costa zero coco...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 02:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4269
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Foarte adevarat ce a scris alex, eu am bmc pe masina mea cu traseul normal si pot sa spun ca doar suna putin mai bine.Atat.Nu ca trage, face, drege sau mai stiu eu ce.

Toti spuneti ca trage mai bine...la fel am simtit si eu cand schimbam la orice masina filtrul de aer vechi cu cel nou.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 02:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Daca vreti, o sa caut prin sertare, am un dyno run facut avum vreo 3 ani din curiozitate cu Vali cu doua grafice ale puterii si cuplului in doua situatii:
- filtru stock in carcasa stock
- fara nici un fel de filtru, aveam o teava trasa pana in fata masinii, ca sa nu traga aer cald din evacuare.
Diferenta de CP? 1CP... Perfect explicabil prin diferenta de temperatura a aerului, nu datorita lipsei vreunei "obturatii", a se citi filtru.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 03:03 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
@Alexandrus, eu vb de 2 filtre noi stock de la prducatori diferiti. De fapt cel care suna aiurea, a sunat asa de la km 1. Si de sunat "suna" orice prin care trece aerul cu o anumita viteza.

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 04:27 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Atunci poate ai tu un auz mai fin decit mine, sincer. Eu n-am auzit diferenta nici intre filtru normal si un filtru BMC.


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Deci...concluzia este:
Nu dati banii pe filtre sport decat daca vreti neaparat sunet diferit al motorului. Filtru nu ajuta de unul singur la marirea performantelor, e util daca este alaturi de alte modificari mai importante: axe cu came, admisie, etc.
Va rog sa ma corectati daca am inteles gresit. :roll:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited