marian Quote:
pai daca tot ai rezolvat-o, poate ne impartasesti si noua experianta si modul in care ai gasit rezolvarea corecta.
cu stima,
marian melinte
Normal,ca am fost si la un mecanic...in prealabil!
Desi eram convins ca nu era de la pompa de apa,el a zis ca ea e de vina!Asadar am desfacut distributia ca sa constatam ca era ok...urmatoarea piesa pe circuit era termostatul..."il spargem"...nici el nu era...din termostat era infundat returul...S-a desfundat si totul parea ok...Dar pt ca termostatul nu mai functiona,a trebuit sa indur in masina vreo 100km un frig ingrozitor...Cum ar fi fost sa umblu cu cartoane in fata radiatorului,daca nu cumva penibil?...Am desfacut termostatul si spre norocul meu l-am refacut...insa tot pierdea antigel pe undeva pe sub pompa...M-am bagat sub masina si am vazut ca furtunul care intra in radiatorul de ulei era cauza...L-am schimbat...Iar acum totul e ok...In concluzie,chiar daca unii mecanici s-au confruntat cu o gramada de probleme,pe care sunt convins ca le-au si rezolvat,nu pot fi siguri pe un diagnostic superficial...
Dat fiind faptul ca sistemul de racire functioneaza pe baza antigelului,vedeti mai intai daca revine lichidul in vas.Daca nu,ori aveti scurgeri,ori pe undeva sistemul e infundat.
Daca aveti scurgeri eliminatile prin etansare,inlocuire furtune si strangere coliere(unele din ele sunt de unica folosinta,deci trebuiesc inlocuite)...
Daca e infundat(slabe sunt sansele,caci pe undeva tot ar trebui sa cedeze ceva)...incercati sa desfaceti din furtune si va veti da seama cam unde e problema(atentie,caci apa din circuit fierbe si exista pericolul sa va opariti)...
Daca pompa de apa nu functioneaza ar trebui sa pierdeti pe acolo lichid,si eventual sa se auda un zgomot(un scartait)...
Termostatul se deschide la diferite temperaturi,de obicei undeva intre 75-85grade,dar poate avea 2probleme:sa ramana deschis(si in acest caz nu veti mai avea caldura in interior pt ca apa va circula si in radiator) sau sa ramana inchis(in acest caz chiar daca apa ar atinge 90grade nu s-ar mai duce si in radiator)...
Ventilatorul trebuie sa porneasca cand apa atinge 90grade,daca nu o face ori partea electrica are o problema ori termocupla nu isi mai face treaba...
In orice caz problemele nu apar in aceiasi situatie,pot aparea la functionarea motorului cand masina sta(in acest caz influenta temperaturii aerului exterior e aproape minima),pot aparea in traficul urban(in acest caz motorul e solicitat si nu mereu exista suficienta temperatura exterioara care sa raceasca antigelul si radiatorul ar trebui sa-si faca treaba) sau la cel extraurban(cand motorul este solicitat dar si temperatura aerului,datorita vitezei il raceste suficient).