Cristi, ai reusit sa te contrazici singur in acealasi post
Ba nu iti pasa de cuore sportivo, ba ai pretentii de sportivitate. Pina la urma care e ?
Oricum, eu unul n-am zis ca gata, orice ai avea nevoie, nu se poate decit pe benzina. Nu stau asa lucrurile, insa mi se pare mie aberant ca multi de pe aici si-au luat diesel din motive de pseudo-economie(adica astea ar fi cerintele, ca nu o sa imi spui tu mie ca daca toti aveau bani de 8C sa zicem, de intretinere si tot ce implica, alegeau diesel ca le place lor mai mult), dar acuma o dau sus si mare cu sportivitate si alte cele, gen sunet motor, etc. Pai asa nu prea merge, adica si cu dinsa-n-trinsa si cu sufletul in Rai nu e posibil.
A, ca au vrut un consum mic si look de Alfa, asta am inteles, dar, ca orice compromis, nu este prea dezirabil si prea placut. Acuma incearca sa isi justifice mai mult lor, ca bine ai zis tu de justificat, alegerea facuta, incercind sa mai convinga pe cite unul si altul ca nu e atit de rau cu tractorasul sub capota, ca e aproape la fel de placut ca si cu un V6, si asa mai departe, in speranta ca asta le va valida optiunea.
Eu inteleg, anumite persoane au nevoie de o masina de oras, sa nu consume mult, nu e nevoie sa fie prea rapida si nici prea sportiva, pentru deplasatul din A in B si asa mai departe. Au ales Alfa ca arata mai altfel, OK, perfect normal. Nu toti isi permit o masina de weekend, sau de condus doar de placere, inteleg, nici eu nu sunt la stadiul acela de fericire financiara, asa ca am ales sa merg prin oras cu metroul, cu alta masina care e oribila la condus, si asa mai departe.
Echivalentul la argumente de genul "nu se aude chiar ca un diesel, ba chiar suna placut, si e sportiva la condus" ar fi sa zic eu "pai imi consuma aproape la fel de putin ca un diesel". Macar eu as fi mai aproape de adevar, ca imi consuma cit de cit apropiat de un 159 2.4 JTD Q4
Romeo, "argumente tehnice" >< "ce ne place si ce nu"
yum, nu te avantajeaza pe depasiri prea mult decit daca iti e frica sa treci de 4000RPM cu un motor pe benzina, dar stai fara grija, nu sar pistoanele prin capota. Si oricum, putere(kW) = [cuplu(N * m) * turatie(t^-1) *2pi] * 1/60000. Cum 2pi/60000 e constanta, ramine ca ecuatia sa fie in functie de cuplu si turatie. Degeaba ai cuplu mare la turatii mici, ca putere vei fi egal cu o masina ce are cuplu mai mic la turatii mai mari. Ba chiar turatia fiind de ordinul miilor si cuplul de ordinul sutelor de Nm, puterea creste mai repede odata cu turatia decit ar creste odata cu momentul, ca sa nu zic cuplu.
PS. Voi astia care tot o tineti sus si tare ca exista 1.9 JTDm pe 156 limuzina in varianta de 150CP, va rog mult, un link catre o singura masina in varianta asta. Eu nu am gasit. Ca prostii de la noi de la RAR dupa seria motor zic ei ca e varianta de 150CP in loc de aia de 140CP, tzeapa lor.