Colegial vorbind, ai de citit o intreaga controversa despre xenon aftermarket
aici. Pe alocuri scrie si despre instalatia de spalat faruri..
Parerea mea nu are sens sa o mai exprim incaodata din moment ce o gasesti (tot)
aici.
Mai mult, este recunoscut faptul ca vizibilitatea la 147 pe timp de noapte nu este spectaculoasa, dar mai departe tine si de tine si de felul in care s-a intretinut masina. Niste faruri matuite, mai mult, murdare (pe interior presupun) scad cu mult vizibilitatea! Daca pui xenon pe astfel de faruri, nu faci decat sa inrautatesti si mai mult situatia! Xenon-ul a fost gandit pentru far cu lupa tocmai ca sa concentreze fasciculul de lumina si sa il pozitioneze corect pe sosea, presupun ca intelegi de ce este deranjant pe un far fara lupa. Ei bine, pus pe un astfel de far (murdar, matuit) iti va crea niste reflexii si mai aiurea si mai deranjante!
Mai mult, o instalatie de xenon aftermarket presupune niste artificii facute la far, cel mai intalnit mod fiind gaurirea capacului din spatele farului pentru a putea face legatura intre balastierele pozitionate pe exterior si becurile din interior. Pe acolo risti sa intre din nou mizerie, in timp sa iti murdareasca farul pe interior, sa faca condens etc, si risti sa ajungi cu niste faruri execrabile (din nou vorbesc din experienta, un far la 147 se facuse ca naiba dupa doar 2 zile de mers fara capac, din nou din cauza experimentului cu xenon).
Despre becurile Philips nu pot sa iti spun decat un lucru: sunt foarte scumpe, iar efectul nu este deosebit (exista o imbunatatire usoara, poate mai mult placebo). Punctul lor forte este faptul ca rezista bine in timp, se vorbeste de faptul ca Alfa este mancatoare de becuri, si pe buna dreptate cele ieftine intradevar se ardeau repede, astea rezista eroic. Partea mai putin buna este faptul ca daca ai ghinionul sa se arda unul, te-ai scos de ~65RON.