Salut, am deschis acest topic pentru voi; pentru cuore sportivo si pentru Bamse.
Actori:
Bamse: 156 1.8 TS, nascut in `97 in Italia, emigrat, infiat si rebotezat in 2008 in Brno, Cehia la 150k km
Taticul: eu, sofer de 6 ani - km alaturi de bamse 6000; 26 ani, sofer in forta - solicit masina la max cat poate in masuri de siguranta, sofer extra atent si extra prudent in aceeasi masura cu sofatu' in fortza.
Bamse la infiere:
http://www.myworld.joemaniax.ro/index.php?view=my_car
Bamse in momentu' de fata:
http://www.myworld.joemaniax.ro/index.php?view=bamse
Pentru cine are un cuvant de spus... exista acest topic.
Conditiile ultimului drum:
- 1100 km parcursi din Slatina/Olt - Craiova - Tg. Jiu - Petrosani - Deva - Nadlac - Budapesta - Bratislava - Brno
- de la Tg. Jiu la Szeghet drum infernal: ceatza, polei ca sticla, noapte... solicitant la max; mici derapaje chiar si la 20km/ora in unele locuri
- oboseala extrema dupa un astfel de drum
- ajuns cu bine in Brno, aproape acasa, conditii optime de drum: soseaua luminata, uscat pe jos...
- am rasuflat usurat ca "am ajuns acasa" si... n-am mai fost atent la drum... autostrada mai continua in oras cale de inca 5-10km insa n-am mai fost atent la drum... rasuflasem usarat si mintea imi mergea aiurea la cu totu' alte chestii
- evenimentul: curba de 90 de grade observata prea tarziu la 150km/ora
- masuri: frana instant pana la poate 120km/ora si viraj curba, viraj brusc dreapta si accelerat pentru a evita impactu` frontal
- impact spate / lateral / fata in parapet - bordura a retezat rotiile si a spart rezervoru'... Bamse a facut bubitze si s-a facut titirez cale de vreo 25-30 de metrii si s-a oprit pe mijlocu dintre sensuri "aluncand" pe doua roti si 2 jante
- in momentul impactului (Zbang) automat am inchis ochii o fractiune de secunda, Zbang cu ochii inchisi (fata masinii in parapet), am deschis ochii... scantei peste tot in juru masinii pana ne-am oprit
- la primu' zbang am luat picioru de pe aceleratie iar de volan doar ma tineam... pasageru' din dreapta l-am vazut inainte de impact ca se tinea cu o mana de bord si o mana de stalpul dintre parbriz si usa.
- rezervorul plin si spart a aruncat benzina peste tot, electrica a murit instant la 1-2 secunde inainte de full stop din inertie
- nici eu nici cumnata-miu n-am avut absolut nimic, centurile ne-au tinut in scaune, manevra sa o lovesc cu spatele mai intai a fost o inspiratie extrem de buna caci a amortizat din soc si impactul pe traiectoria masinii a fost amortizat suficient ca sa nu trecem prin parapet (si-apoi in stalp sau in casa de dincolo)
- n-am putut decat sa radem cand ne-am dat jos... n-aveam nimic, n-am luat foc, n-am ramas fara sarmalele din portbagaj.
Am un prieten care a intrat cu un gtv intr-un zid cam la aceeasi maniera (insa doar cu fata dreapta)... nu l-am crezut pana in ziua de ieri ca a avut 100/ora la impact... insa acum... si eu i-am tras un facelift cu peste 100 la ora (20 de metrii de franat de la 150-160 la ora)... oricum... nu incercati la viteza asta un impact frontal... n-o sa va iasa schema...
Morala: nu stiam ca pe defileul Jiului se poate merge si cu 139km/ora! Totodata, nu rasufla usurat pana n-ai stins motorul - s-ar putea sa fi mai obosit decat ai impresia!
P.S.: pompierii mi-au furat toata benzina care mai ramasese in rezervor... peste 40 de litrii... i-as vrea innapoi, lol. Imi trebuie ca s-o vand caci n-am bani suficienti pentru mecanic, orice banut conteza acum...