It is currently 17 Nov 2024, 11:03

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 110 11 12 13 1430 Next
Author Message
PostPosted: 17 Dec 2008, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
am identificat pinii senzorului. Se pare ca e o banala termorezistenta, deci nu ma mai mir daca da erori.
valori masurate: 1-2 > 2,5Ko 3-4 > 2,2Ko si pinul 3 este intradevar legat la corpul senzorului (ground)
si inca o poza cu temperatura la mine la masina dupa 40 min de mers, greu frate greu.


Attachments:
mufa senzor temperatura.jpg
mufa senzor temperatura.jpg [ 18.38 KiB | Viewed 1771 times ]
08 temperatura apa _resize.JPG
08 temperatura apa _resize.JPG [ 83.49 KiB | Viewed 1764 times ]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V
Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 00:27 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Am gasit ceva informatii cu un NTC de 2.2kohmi, postez maine mai multe legat de asta.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 01:05 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Maine e randul meu sa vad cum e treaba.Merg la service sa schimb termostatul,care nu este Behr ci EPS.NU pot sa zic altceva decat,D-zeu cu mila.Revin maine cu detalii :lol:

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 01:20 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Boon, l-am prajit acu cu un tun de caldura de l-a luat si mama dracilor pe termostatul vechi. De inchis, inchide perfect. De deschis, la fel. Nu stiu cam cit de repede ar trebui sa faca chestiile astea, la flux de aer de 150grade la 2cm de el, treceau cam 40-60sec sa deschida macar partial. Am vrut sa filmez, dar va lua somnu pina se deschidea. Nu pare sa aibe nici un impediment, ceea ce ma lasa masca.

Tot incercind asta, am observat ca tevile cu fi 9 si 16 din pozele puse de marian nu sunt deloc controlate de termostat, ele fiind "la liber" sa zic asa. Una raceste EGR din ce stiu, cealalata se duce direct in vasul de expansiune. Se foloseste ceara proasta in termostate? Se raceste suficient cu raditorul din habitaclu?


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 01:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
De deschis se deschide termostatul, numai ca din cauza faptului ca parafina din capsula termostatului se "duce", se deschide mai devreme sau mai tarziu (decalibrare).

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 12:39 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Ceva este in neregula totusi. Nu ar trebui sa se decalibreze asa repede. Ori termostatul este bun dar din cauza proiectarii idioate a circuitului de racire se distruge repede ori termostatul este intr-adevar foarte prost, parafina aia isi pierde repede proprietatile si nu mai deschide/inchide cand trebuie. Tind sa cred ca este adevarata prima premisa. Corpul termostatului cred ca este acelasi pentru mai multe marci/modele ca doar nu-s idioti producatorii gen Behr sa faca numai pentru anume motor cilindrul ala amarat, insa modul cum circula agentul de racire pe acolo ii scurteaza viata. Ori mai este varianta senzorului de temperatura, desi am inteles ca se poate citi din alt senzor, diferit de cel de pe termostat.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
IRBabuin Quote:
Boon, l-am prajit acu cu un tun de caldura de l-a luat si mama dracilor pe termostatul vechi. De inchis, inchide perfect. De deschis, la fel. Nu stiu cam cit de repede ar trebui sa faca chestiile astea, la flux de aer de 150grade la 2cm de el, treceau cam 40-60sec sa deschida macar partial. Am vrut sa filmez, dar va lua somnu pina se deschidea. Nu pare sa aibe nici un impediment, ceea ce ma lasa masca.

Tot incercind asta, am observat ca tevile cu fi 9 si 16 din pozele puse de marian nu sunt deloc controlate de termostat, ele fiind "la liber" sa zic asa. Una raceste EGR din ce stiu, cealalata se duce direct in vasul de expansiune. Se foloseste ceara proasta in termostate? Se raceste suficient cu raditorul din habitaclu?
Nu cred ca este o metoda buna de testare cu suflanta de aer cald deoarece transferul de temperatura se face prin convectie si nu prin conductie termica. Probabil ca termostatul desi pare ca functioneaza el nu deschide/inchide cand trebuie. Degeaba daca el deschide prea tarziu sau prea devreme. Atat timp cat nu respecta valorile postate de mine cu ceva post-uri in urma e inutil si nu-si mai face treaba bine.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 12:55 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
madkat Quote:
da daca il pui intr-o oala cu apa pe aragaz... - cu sonda unui termometru digital bagata in apa - nu se vede cabd deschide?
teoretic ce spui e corect
mai greu e sa "vezi" exact cand incepe sa deschida. asta pentru ca prin procesul de evaporare in masa lichidului in preajma temperaturii de 80 grade ai sa ai numai bule de gaz pe tot termostatul si asta te va impiedica sa vezi bine in interior, ca sa nu mai spun ca deschiderea se face usor, milimetru cu milimetru

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 13:16 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Offtopic:
In ritmu asa se fac 20 pagini pe topic si in final sa ajungem la concluzia super folositoare:
"Asta e, ce sa facem schimbam termostatul mai des sa n-avem probleme"
Propun sa facem un topic :"De ce p... m.. au facut italienii asa :scratch: :bash: " :lol:
Astept reactii :samui:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 13:21 
Offline
User avatar

Joined: 30 Nov 2008, 15:04
Posts: 128
Location: Botosani
Am mers la "diagnoza", mesterii de acolo nu au gasit erori, ci doar au spus , citez: "Lasa dom-le pan' la vara" :blink:
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Am gasit termostat doar marcile: Vernet Calorstat(fara senzor temperatura) si Facet(cu senzor temperatura).
Cred ca ma bag pe Vernet Calorstat, sper sa nu regret mai tarziu.
:peace:

_________________
ImageAlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2003
Apar in toate pozele cu mine............ oare?!?!?!


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 13:58 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
madkat Quote:
nu e nevoi de topic pt asta - italienii l-au facut asa din acelas motiv pentru care au facut filtrul de aer cum l-au facut, variatorul cum l-au facut, becurile de pozitie fata, bujiile incadescente etc...
de idioti :lol:
Ata ete, "nu se poate sa le ai pe toate", cum ar zice batranul. :blink:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 16:02 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Eu cred ca trebuie multa motivatie si un psihic puternic sa rezisti. :roll:
Scuze de offtopic, promit ca e ultimul :wave:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 21:18 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Mi-am montat si eu un termostat Vernet Calorstat, efectul e imediat. Motorul ajunge rapid la 87-90 grade, in trafic puternic sare pe la 93 si revine pe la 87. La drum intins temp sta pe la 87. Adica 2 mm sub acul de 90 grade.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2008, 11:11 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Am schimbat termostatu,situatia e cam asa:

-apa urca foarte repede la 90 si spre uimirea mea acul sta fix pe linia de 90 :jumpcolor:
-i-am dat un pic de talpa,apa a trecut de 90 cu o grosime juma` de ac si api a cazut inapoi la 90
-ceea ce m-a surprins este faptul ca,dupa ce i-am dat un pic de forja la masina,m-am oprit, acul era la 90 si am tinut masina accelerata la 3000 rpm vreo 3 minute.Am avut surpriza sa vad ca temperatura urca pana pe la 95~97 grade dupa care a inceput sa scada spre 90.E normal sa faca asa?Mentionez ca tot ce am scris mai sus s-a intamplat fara sa am clima pornita.


Attachments:
18122008436.jpg
18122008436.jpg [ 98.67 KiB | Viewed 2013 times ]

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:
Top
   
PostPosted: 19 Dec 2008, 11:42 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
uite si un caz fericit.... I hate U !!!! :lol:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2008, 13:26 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
mike20 Quote:
Am schimbat termostatu,situatia e cam asa:

-apa urca foarte repede la 90 si spre uimirea mea acul sta fix pe linia de 90 :jumpcolor:
-i-am dat un pic de talpa,apa a trecut de 90 cu o grosime juma` de ac si api a cazut inapoi la 90
-ceea ce m-a surprins este faptul ca,dupa ce i-am dat un pic de forja la masina,m-am oprit, acul era la 90 si am tinut masina accelerata la 3000 rpm vreo 3 minute.Am avut surpriza sa vad ca temperatura urca pana pe la 95~97 grade dupa care a inceput sa scada spre 90.E normal sa faca asa?Mentionez ca tot ce am scris mai sus s-a intamplat fara sa am clima pornita.
E normal sa se incinga rau cand stai pe loc si o turezi aiurea pentru ca nu se mai raceste pasiv si are nevoie de ventilator. Poate nu cupleza prima treapta a ventilatorului si d-aia nu s-a racit imediat.
Trebuia sa asculti afara daca pleaca prima treapta si evental a doua treapta de viteza a ventilatorului daca e nevoie.
Asteptam si alte pareri.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2008, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Bimm3r Quote:
Mi-am montat si eu un termostat Vernet Calorstat, efectul e imediat. Motorul ajunge rapid la 87-90 grade, in trafic puternic sare pe la 93 si revine pe la 87. La drum intins temp sta pe la 87. Adica 2 mm sub acul de 90 grade.
Acum ramane de vazut cat va functiona asa.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2008, 17:11 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
MainEvent Quote:
E normal sa se incinga rau cand stai pe loc si o turezi aiurea pentru ca nu se mai raceste pasiv si are nevoie de ventilator. Poate nu cupleza prima treapta a ventilatorului si d-aia nu s-a racit imediat.
Trebuia sa asculti afara daca pleaca prima treapta si evental a doua treapta de viteza a ventilatorului daca e nevoie.
Asteptam si alte pareri.
E buna ideea cu treapta a doua a ventilatorului.Aveam o banuiala mai veche ca prima treapta nu merge.O sa verific si revin.

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2008, 09:42 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
....sau ca senzorul este dus cu pluta. Firma Behr cred ca ia ceara din romania de sunt asa bune termostatele lor. Sau din ureki.


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2008, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2008, 16:54
Posts: 141
Location: Bucuresti
Ma bag si eu in seama la topicul asta.
Am aceeasi problema la 156 1.8 TS. In oras cand stau pe la semafoare se ridica acul la apa pana la 90 sau dupa, cum ies din aglomeratie si incep sa-i dau talpa, imi scade temperatura instant sub 50 grade.


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2008, 14:51 
Offline

Joined: 17 Apr 2008, 04:52
Posts: 7
Location: Brno - Czech rep.
156 1.8 TS
am vazut acu sa sara peste 50 de grade doar odata vara la un drum mai lung... in rest...timp de 6 luni... zici ca e stricat... :))


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2008, 20:56 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2007, 18:20
Posts: 90
Location: Cluj-Napoca
Chiar astazi am patit cu alfa mea ca in trafic fiind acul sa treaca de 90...(masina e cea din semnatura GTV 2.0 TS)
M-am speriat pentru ca in vara-toamna cand mergeam cu ea super-turata (5-6k de ture) deabia daca trecea cu vreo cateva grade de 90. Oricum am crezut ca fie e termostatul de vina sau poate s-o belit indicatorul... cert e ca stand la stop observ ca acul bate inspre 130 de grade, si se aprinde becul galben...Cand am vazut tot am inghetat si am tras pe dreapta. Atunci ma tot gandeam eu complicat care ar putea sa fie cauza, cand raspunsul era f. simplu: lichidul de racire aproape lipsea cu desavrsire...Masina avusese pus antigel asta-vara, insa nu l-am mai verificat de atunci :bash: Asa ca i-am dat sa bea 2.5l de antigel...si acuma totul a revenit la normal. Ideea e sa fiti tot timpul cu un ochi pe la lichide. [la mine ceva colier nu a fost strans k-lumea, si se vedea ceva scurgere minuscula si pe la radiator...care in timp mi-o papat aproape tot lichidul].

_________________
Porsche 911
BMW X5 45e G05
Ex: AR GTV 2.0 TS edizione sportiva
Ex: BMW 420i G26, X5 3.0D G05, 528i F10, 320d E92
Ex: BMW 17' R1200 GSA, 88' R100RT, '07 F650 Dakar, '12 R1200 GSA


An Alfa Romeo passing by, gave Mona Lisa that smile!


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2009, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
MainEvent Quote:
Cum iti dai seama daca termostatul deschide cand trebuie, fara sa-l montezi pe masina?
Introduci termostatul intr-un vas cu apa.Apoi vasul il incalzesti...Trebuie sa ai si un termometru cu care sa masori temperatura apei...Al meu deschide pe la 75 de grade,dar temperatura de deschidere difera...Deci trebuie sa fii cu ochii pe temperatura si pe termostat...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2009, 14:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
antonelcodreanu Quote:
Mi-a luat cam 2 ore sa trec prin tot ce ati expus pana acum si tot nu am gasit o solutie la problema mea!Eu am un 155 cu motor 2.0...acum o saptamana eram pe autostrada la km 12,mergeam bara la bara apa era pe la 90 si deodata a inceput sa se ridice!Se apropia vertiginos de 110,am luat-o pe margine cu avariile puse cu gandul ca se va raci...Ventilatorul nu pornea!Cand am intrat in Bucuresti deja eram in panica...Am oprit intr-o benzinarie...apa bolborosea si curgea pe undeva pe sub pompa de apa...Am asteptat sa se raceasca...si sa-si revina,am completat cu apa...M-am dus la un electrician care a curatat niste relee oxidate,si ventilatorul a inceput sa-si faca treaba undeva peste 90...Am crezut ca s-a rezolvat,dar acum 2 zile...acelasi lucru...Merg cu masina normal,fara sa o fortez deloc,tin la ea,mai mult decat la...(nu zic)...Sa fie de vina antigelul?Termostatul?Pompa de apa?Vreun releu care nu porneste ventilatorul?Vreun senzor de temperatura?Are vreo influenta folosirea instalatiei de climatizare?Sunt din Bucuresti(plaza Romania),masina o am de 2 saptamani si vreau sa ajung cu ea la un mecanic la care sa ma duc ca la un prieten(gen:medic de familie),imi puteti recomanda pe cineva?
Imi pare rau sa o spun,dar nu am gasit ajutor din partea nimanui,nici din partea celor cu "inima sportiva",dar spre mandria mea,am reusit sa-mi rezolv singur problema...Mi-a luat 6ore,dar am rezolvat-o!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2009, 15:01 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
pai daca tot ai rezolvat-o, poate ne impartasesti si noua experianta si modul in care ai gasit rezolvarea corecta.
cu stima,
marian melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 110 11 12 13 1430 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited