It is currently 17 Nov 2024, 07:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1230 Next
Author Message
PostPosted: 06 Dec 2008, 03:19 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Pana la 80 grade furtunul dintre termostat si radiator nu are voie sa se incalzeasca! Daca se incalzeste, e defect termostatul!!!
Din pacate testerul nu imi apartine, deci nu vin cu el la intalnire. Vii la mine la service si verificam.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 16:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
cum am promis revin cu poze:
am verificat:
1-rezistenta buclucasa: masoara fix 0,0 ohmi. Nu stiu cat trebuie sa masoare dar nu cred ca valoarea trebuie sa fie nula. Am demontat-o , am curatat contactele apoi am montat-o la loc.
2-releele de comanda ale ventilatoarelor. Le-am scos, le-am curatat contactele si le-am montat la loc.
Dupa aceste operatiuni nu s-a modificat nimic in comportamentul masinii, adica:
Ventilatoarele tot asa, pornesc cam 30 de secunde la 2 minute si vajaie de le ia dracu, asta desi temperatura in bord este de abia pe la 50 de grade.
Dupa 15 minute de plimbat prin oras acul de la temperatura apa sta pe la jumatate intre 70 si 90 ~80 sa zicem. Asta dupa ce am schimbat termostatul acum o luna, pentru ca inainte imi statea pe la ~65. Pentru ca temperatura apei sa ajunga pe la 90 trebuie sa fortez putin mai mult masina, adica sa merg ceva vreme cu ea peste 3000-3500rpm (tineti cont ca am un diesel)
Cred ca singura varianta ramane sa gasesc un tester si sa fac o plimbare cu el montat pe masina pentru a putea analiza daca intradevar senzorul de pe termostat e defect sau eu sunt nebun.
Dom' Mirica, poate ma lamuresti si pe mine cu dilema mea ca eu nu pricep. De altfel masina merge perfect, trage cum trebuie, caldura baga suficient, nu am ce sa ma plang, dar ma omoara faptul ca nu stiu de ce nu merge bine indicatorul ala de temperatura....ca.... daca o fi o problema???


Attachments:
primul ventilator R.JPG
primul ventilator R.JPG [ 166.52 KiB | Viewed 3100 times ]
al doilea ventilator L in spatele cotului de admisie aer.JPG
al doilea ventilator L in spatele cotului de admisie aer.JPG [ 130.33 KiB | Viewed 3101 times ]
imagine catre rezistenta dintre cele doua ventilatoare.JPG
imagine catre rezistenta dintre cele doua ventilatoare.JPG [ 179.87 KiB | Viewed 3103 times ]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V
Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 20:16 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
se pare ca problema cu senzorul de temperatura decalibrat (gresit!!) mai apare si la altii. Citez de pe Alfaowner:
Quote:
Re: 156 1.9jtd sportswagon thermostate/temp reading

--------------------------------------------------------------------------------

i have just changed my stat last weekend 5 hour job for me on my 2.4 gauge used to be stuck at 60 now sits 85/90 i also have never heard my fans kick in until today air con working
incidently my stat was a genuine part and came with the wrong sender unit in it making the guage read really high.
cred ca am sa incerc si eu sa montez senzorul vechi pe termostatul nou...astept din nou pareri.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 20:18 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
0.0 inseamna strapunsa, ai undeva un scurt, cred ca trebuie sa indice valori in jurul zecilor de ohmi.
Este foarte ciudat ca iti pleaca la 50grade, comanda pentru ventilatoare se pare ca este data de senzeorul de pe termostat, ai putea sa il incerci pe celalalti. Daca nu, ti-l dau pe al meu ala aiuristic sa incerci cu el, sa elimini una din posibilele cauze.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 20:25 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Ba chiar are 0,15 ohmi. Ca sunt multi amperi... Or conform relatiei U=I*R unde I=30A, reiese ca avem o cadere de tensiune de U=0,15 * 30 = 4,5V... Cu alte cuvinte la treapta 1 ventilatorul este alimentat la Ubat-3V adica aprox 9,5V. Deci e bine.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 21:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Mirica are dreptate: rezistenta are 0,15 ohmi (de fapt parca pe ea scrie ca are 0,16- sau am citit eu aiurea), dar ori multimetrul meu e nebun ori chiar rezistenta e strapunsa. trebuia sa masor caderea de tensiune pe rezistenta dar nu mi-a trecut prin cap. in cazul unei rezistente strapunse treapta 1 ar trebui sa fie la fel (aceeasi turatie a ventilatorului) cu treapta 2, corect???
maine ma apuc iar de problema: schimb senzorul de pe termostat, verific pe contactul de la releul de comanda a ventilatoarelor la ce temperatura pornesc acestea
de fapt am sa iau un termos cu apa fiarta am sa leg senzorul vechi la mufa aferenta si am sa-l bag in apa la diverse temperaturi...sunt f curios daca asa indica si pe bord. Apa din termos pot sa o masor ca am un termometru digital, calibrat si verificat metrologic
Macar asa stiu daca senzorul e prost sau nu.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 21:34 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
madkat Quote:
bre mariene - mergi cu compresorul de clima pornit au ba? sa nu te apuci degeaba de fiert senzori :lol:
scuze madkat...am uitat sa-ti raspund :P
ce sa fac frate...fierb si senzori....daca aveam fisa lui tehnica ii faceam un stand de testare...daca nu am...il testez babeste ;)
nu era clima pornita ....am sa verific cu ocazia asta si contactul de la releul de la compresor...poate acolo e o problema, poate e blocat
tu ai dreptate...daca am compresorul cuplat, porneste si ventilatorul.
va spun maine ca acu e intuneric si e frig :lol:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 22:29 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2008, 17:33
Posts: 92
Location: Craiova
Azi am schimbat termostatul si am inlocuit lichidul de racire. M-am inspirat de aici:
http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... spark.html si
http://www.alfanatiques.com/forum/156-t ... 5240.html.
Totul s-a terminat cu bine, as dori sa subliniez cateva aspecte:
Colierele originale sunt de unica folosinta; se dau greu jos, nu se mai pot refolosi; asigurati-va ca aveti inlocuitoare corespunzatoare si de rezerva, poate mai cedeaza vreunul la montare;
Scule necesare:
- tubulara de 13 cu prelungitor de 8-12 cm, clichet si parghie simpla. Unul din suruburi (binenteles cel din partea de jos, ascuns privirii) a fost asa de tare strans incat am rupt un prelungitor;
- cheie fixa de 21 pentru senzorul de temperatura;
- surubelnita plata si spitz pentru demontat/montat colierele.
Nu se poate ajunge in nici un chip la colierul din partea de jos a radiatorului, asa ca am demontat acelasi furtun de la priderea din blocul motor si l-am indoit in jos in vasul de colectare.
Dupa montarea termostatului si umplerea instalatiei se porneste motorul si se da drumul la incalzire. La relanti si cu incalzirea pornita, acul termometrului aproape sta pe loc. Abia la oprirea climei temperatura a inceput sa urce, apoi, dupa kativa km parcursi, s-a stabilizat in jurul lui 90.

_________________
2003 Alfa Romeo 156 2.0JTS


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2008, 21:52 
Offline

Joined: 05 Dec 2008, 22:05
Posts: 2
Location: Pitesti
HELLO, MAINE O SA FAC SI EU TREABA CU VERIFICATUL. ACUM AM UN 156 1,9 JTD SI AM SCHIMBAT TERMOSTATUL DE 2 LUNI CA NU SE INCALZEA APA SUFICIENT(AVEA CAM 70). ACUM CU TERMOSTATUL NOU IN REGIM NORMAL APA STA LA 90 DAR CAND STAU IN TRAFIC NU IMI PLEACA VENTILATORUL DECAT PE LA 110 CAM ASA SI TIND SA CRED CA IMI PORNESTE DIRECT PE TREAPTA 2 CA SE AUDE TARE.PANA LA TEMPERATURA ASTA DE 110 NU SE MISCA DELOC.

O SA VERIFIC MAI INTAI REZISTENTA AIA SA VAD CE ARE SI DACA MAI E BUNA SI APOI SENZORUL. TIND SA CRED CA E DE LA REZISTENTA DACA PLEACA DIRECT PE TR 2(CEL PUTIN ASA CRED EU CA E TR 2).

O SA VA ANUNT DUPA OPERATIUNE CE AM DESCOPERIT. :D


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 02:52 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
La cit ti se duce maxim temperatura, cu noul temostat? (Si in ce conditii de trafic, daca poti sa ne spui, multumim!)

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 04:27 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Mi-am gasit si eu termostat BEHR la 265 ron e ok pretul? Nici la alfa mea nu pleaca termostatul pe treapta I, daca dau drumul la compresorul de AC... :peace:


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 05:39 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
Adica ventilatorul nu pleaca pe treapta intii...
Daca tot avem atitea probleme cu termostatele, si cu senzorii, poate cineva sa spuna aici ce marca de termostate e cea mai buna? :?

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 06:25 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Ventilatorul da, gresisem. Referitor la cea mai buna marca, probabil orice alta marca cu axceptia BEHR, am avut pe Leganza BEHR, tot defect, pe espero cred ca tot BEHR am avut, e defect si ala. Daca exista alte marci de termostate aici rog sa scrieti, daca exista altele mai bune eventual, maine vreau sa-mi comand unul.


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 06:29 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
Atunci e clar, inseamna ca pretul tau pentru termostatul BEHR e cam mare, fata de fiabilitatea si performantele lui. Cred ca ar trebui sa se situeze pe la 130-150 ron. Din cite stiu unul original poate ajunge si pe la 500-700 ron. Ma insel?

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 06:41 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Din cate am inteles de pe topicul asta AR 156 vine echipat cu termostat BEHR, deci cred ca e original daca ii pui aceeasi marca. Cel de Legannza a costat 100 RON, si mie mi se pare mult 265 ron, dar ce sa fac, alta variante u cred ca am. Poate ne lumineaza cineva.


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 11:15 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2008, 17:33
Posts: 92
Location: Craiova
Si la mine originalul a fost Behr, l-am inlocuit cu Gates, asta am gasit

_________________
2003 Alfa Romeo 156 2.0JTS


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2008, 00:06 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Eu am pus BEHR, identic cu cel original, aprox 165 Ron, de la UNIX.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2008, 01:00 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
La JTD eu stiu doua variante de termostat original(BEHR), unul scump pentru motorul AR 37101 de 81kw, si cel mai ieftin pentru motoarele de dupa 2001 cu codurile 932A2B, 932A2C, in general cele fiat.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2008, 02:56 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
A inceput sa-mi miroase un pic ciudat "aerul" cald pe care mi-l baga inauntru in momentul in care - intr-un tirziu, ca n-am schimbat inca termostatul si nici senzorul - s-a incalzit oleaca motorul.
Mirosul seamana cu cel de calorifer incins, e un fel de miros... "tehnic".
Ce-o fi?!...

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2008, 10:41 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Cum iti dai seama daca termostatul deschide cand trebuie, fara sa-l montezi pe masina?

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2008, 15:08 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2008, 14:28
Posts: 12
Location: Constanta
NU tre sa iti faci probleme din punctul asta de vedere... inainte de Alfa 156 am avut BMW. Diferenta intre cele 2 sisteme de racire este ca la BMW ventilatorul este pe o curea de transmisie, iar la Alfa ai 2 electroventilatoare. Primul pleaca cand tem trece un pic de 92 si al 2-lea am impresia ca pe la 100 si un pic. Stai fara griji. Cand apa este la 90 de grade, poti sa ii dai cox cat vrei ca e sigura treaba iar motorul functioneaza in parametrii

_________________
Code:
[size=85][color=#FF00FF][b]ARO-The Best[/b][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2008, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Nu la asta ma refeream. Termostatul de pe masina e blocat deschis. Deci am luat un termostat "nou" si am bagat apa fiarta in el asteptand sa se deschida. Nema nu s-a deschis. In mod normal stiam ca se pune corpul termostatului la propriu intr-o oala la fiert si ar trebui sa se deschida aproape de temperatura de fierbere a apei, cik ar trebui sa inceapa deschiderea pe la 82 si la 90 sa fie complet deschis. Problema in cazul termostatului de alfa e ca e bagat in acel corp de aluminiu cu tubulaturile acelea de plastic si sonda de temperatura deci nu prea merge faza asta. Ideea e ca nu as vrea sa-l montez pe asta pe masina si sa fiarba motorul d-aia intreb.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2008, 23:39 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Mi-am luat pana la urma un termostat "Vernet Calorstat" made in france, cred ca e mai bun decat BEHR (asa imi spune intuitia :) ) Am dat 295 ron pe el si nu are senzorul de temperatura inclus in pret. Ce parere aveti de termostatele astea?


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2008, 00:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Merg. Nu au dat rateuri pana acum...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2008, 00:20 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Super :D Pot sa mi-l schimb singur sau e nevoie de scule speciale ? LA Celelalte masini mi l-am schimbat singur fara probleme, pot sa completez cu alt antigel decat paraflu 11? La mine in oras nu am gasit decat la reprezentanta cu 49 ron litrul.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1230 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited