It is currently 17 Nov 2024, 05:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 17 8 9 10 1130 Next
Author Message
PostPosted: 29 Sep 2008, 19:10 
Offline

Joined: 23 Jul 2008, 20:45
Posts: 143
Location: Romania
termostat luat de la auto vest din dej jud cluj


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2008, 22:22 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
simbart Quote:
AndreiSW Quote:
Schimba-i termostatul. Eu l-am schimbat pe al meu si am pus unul BEHR.
Spune-mi si mie, te rog, de unde l-ai cumparat si cat ai dat pe el. L-ai luat din BV? Mersi!
De la UNIX l-am cumparat, din Brasov.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 30 Sep 2008, 21:43 
Offline
User avatar

Joined: 21 Oct 2007, 17:36
Posts: 31
Location: Sf.Gheorghe
De la UNIX l-am cumparat, din Brasov.[/quote]
Mersi! Merg destul de des prin BV si sper sa reusesc sa-l cumpar de la UNIX desi am inteles ca ei vand doar la firme. Si eu am aceiasi problema: nu-mi creste temperatura mai sus de 75 de grade. Sper sa reusesc sa schimb termostatul pana vine iarna sa nu am probleme cu incalzirea.
Si totusi cat a costat?


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2008, 22:57 
Offline

Joined: 26 Nov 2008, 20:00
Posts: 33
Salut!!!
Am cumparat de curand o Alfa 156 SW din germania....Am o problema cu ea.....la mers de 100 cu aerul conditionat mi se incalzea cam rau......atashez o poza sa vedeti acul de la apa....

AS vrea sa stiu cam ce problema ar putea avea


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 44.39 KiB | Viewed 2295 times ]
Top
   
PostPosted: 26 Nov 2008, 23:16 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Posibil termostat defect. Mai verifica si cit de curat este radiatorul, daca iti merge treapta 2 la ventilator.

Cureti radiator si verifici ventilatoare mai intii, termostatul este scump cu draci (mai ales la JTD).

In alta ordine de idei, miercuri il schimb, impreuna cu antigelul. Abia astep sa vad schimbarea :wave:


Top
   
PostPosted: 28 Nov 2008, 07:51 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Cat mai e un termostat BEHR pt. ALFA 156 1.9JTD 85KW ?


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2008, 01:40 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Asa imi arata mie acul dupa 12km prin oras 5grade afara, mers cu 50-60km/h. E defect? Trebuia sa ajunga la 90 grade in astia 12km, nu ?


Attachments:
02122008(001).jpg
02122008(001).jpg [ 94.71 KiB | Viewed 2181 times ]
Top
   
PostPosted: 03 Dec 2008, 02:25 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
Exact in situatia asta sunt si eu, cu un motor ceva mai putenic (>150CP), si cred ca multi alti posesori de Alfe de la care am citit si invatat aici pe forum. Ajung la concluzia ca termostatele cu care ne sunt echipate masinile noastre deschid ceva mai repede decit avem nevoie la climatul din Romania; mi s-a mai intimplat situatia asta pe o alta masina, echipata pentru Grecia, al carei termostat deschidea prea repede pentru cit ar fi trebuit pe plaiurile mioritice.
"Exista o solutie": schimba termostatul cu senzori si alte cele, cu tot. Punct.

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2008, 03:59 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Masina mea e adusa din olanda. Nu cred ca exista asa ceva, adica sa deschida prea repede pt. un anumit climat. La 90grade ar trebui sa deschida si atat. Nu te contrazic, imi spun parerea, nu ma pricep bine deci asteptam si alte pareri. :evil:


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2008, 09:59 
Offline

Joined: 08 Aug 2008, 20:52
Posts: 135
Location: bucuresti
salut pe toti alfisti ma bag si eu in aceasta discutie fiindca mi se pare ceva suspect la alfita mea cum ar fi la mine urca putin peste 90 de grade ,cred ca urca pana la 95 si dupa aia imi scade pana la 70 mai degraba 75 si dupa aia la scurt timp iar se reia ciclu, e in regula??????

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 ts "01 (TS Power)


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 11:31 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Nu deschid mai devreme, nu e nici o filosofie complicata. Pur si simplu sint PROASTE RAU.

Ieri prin binevointa maestrului Mirica :wave: , am schimbt termostatul (pe linga dixstributie+antigel) cu unul original (cel putin conform Italoparts, 380RON). Pina atunci, in conditiile de temperatura 10grade si mers in oras cu caldura data drumu, temperatura sarea foarte putin de 70grade pe ceasul de bord.
Ce se intimpla acum: acul sta foarte apropiat de 90grade, in conditii normale, coboara o idee, cam la jumatea distantei intre 70-90 la mers 130-140 si urca usor peste 90 pina porneste ventilatorul pe prima treapta in trafic aglomerat, tip start-stop. O sa pun o poza cu acul in cod normale acu, la 1 zi dupa schimbare.

Povestea de ieri se desfasoara asa: se schimba termostatul, se porneste masina si se asteapta deschiderea lui. Masina trece usor de 90grade nu se intimpla nimic, ajunge aproape de 100, tot nimic, Cind se indrepta vertiginos spre 110 (spre groaza mea), incep ventilatoarele. Cinstitul admin ia usor la verificat: releele de pornire (toate OK) si rezistenta de treapta 1 (functionala si ea). Masina tot se incingea in draci. Baga laptop cu diagnoza, SURPRIZA: masina avea 89grade. Se schimba senzorul de temperatura cu ala vechi, indicatia din bord revine la normal si precis. :clapping:

Concluzii:
Mergeti la diagnoza si vedeti ce e defacut, dar in 99% din cazuri nu prea e scapare, luati termostat nou.:fuck:


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 12:39 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Senzorul NOU era prost. Termostatul probabil e sigur de origine :D . Probabil 1-2 ani o sa tina. Cam multi "probabil".


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 16:45 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
madkat Quote:
deci pentru a rezolva problema "apei" care sta la 70 de grade (nu se stie pentru cat timp insa) se schimba termostatul
...sau SENZORUL!

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 17:43 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Ieri am mers si eu vreo 30km, o parte urban o parte extra si mi s-a apropiat acul de 90 grade, dupa care a ajuns la 70, am crezut ca e normal asa dar dupa ce a zis IR se pare ca si al meu are o problema. Sunt la a 3-a masina, la toate am avut termostatul defect pana acum, prima un espero, a doua o leganza la care i-am schimbat ieri termostatul si a fost 100 ron e tot marca behr si acum alfa care din pacate tot termostat behr am inteles ca are. Nu gasim alta marca de termostat inlocuitor? AM senzatia ca marca asta BEHR e proasta. Termostat gasesc fara senzor de temperatura ?


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 17:56 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Daca ai norocul sa fie senzorul, toata stima, dar NU CRED. Oricum tre sa te duci la diagnoza sa stii sigur. Eu acum astept sa scada consumul.....

Si acum poze in functionare:
1. Poza la 90 in a 5-a, deci sarcina mica, ventilatie suficienta prin radiator.
Image

2.Poza la intrarea in aglomeratie, mers rezon, nu bara-bara (verificat cu diagnoza, ¬88grade)
Image

3.Momentul in care porneste treapta 1 (verificat cu diagnoza, 96-97 grade)
Image

Temperatura exterioara, 14 grade, fara caldura data drumu.
:wave:


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 18:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Bimm3r Quote:
...Termostat gasesc fara senzor de temperatura ?
senzorul de temp e infiletat pe corpul termostatului...nu ai decat sa-l scoti si sa astupi gaura cu un dop dar asta nu te ajuta la nimic
Problema indicatiilor "eronate" sau a proastei functionari a sistemului de racire poate veni de la:
-element termostatic defect- deschide mai devreme sau mai tarziu decat trebuie
-senzor de temperatura decalibrat- iesirea senzorului nu mai corespunde curbei date de producator. Asta inseamna ca un senzor defect care indica faptul ca apa are doar 70 grade cand ea are 90 e la fel de periculos ca si un termostat defect.(te face sa intri in panica)
-salturile de temperatura mai pot fi cauzate de proasta functionare a electroventilatoarelor(defecte ale treptelor de turatie, etc.) , radiatoare infundate, sau aer in instalatie (caz mai putin probabil)

Din cate am auzit eu la Alfa se mai geseste un senzor de temperatura pentru motor, a carui temperatura poate fi citita pe computer. Rog pe Alex Mirica sau altcineva mai bine informat ca mine sa confirme/infirme acest lucru eventual sa ofere mai multe informatii.

LE
Poate sa-mi spuna si mie care e motivul pentru un ventilator care intra de nebun direct in treapta 2, destul de des(adica motivul il intuiesc - e defecta treapta 1)...dar cum verific asta si mai bine...cum se remediaza?

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 18:36 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
OFFTOPIC - Cum pot sa vorbesc si eu cu alexmirica sa aduca testerul la intalnirea alfaclub de duminica asta ca as vrea si eu sa vin :) Si sa vedem daca am ceva probleme cu masina. THX :)


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 18:39 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2008, 17:33
Posts: 92
Location: Craiova
marian Quote:
Poate sa-mi spuna si mie care e motivul pentru un ventilator care intra de nebun direct in treapta 2, destul de des(adica motivul il intuiesc - e defecta treapta 1)...dar cum verific asta si mai bine...cum se remediaza?
Desfaci rezistenta (o chestie montata pe sasiul ventilatorului la care vin doua fire)si o masori (chiar si cu un bec). Ori ai surpriza ca rezistenta sa fie buna dar unul dintre papuci sa fie corodat/ars (cazul meu). Daca e intrerupta rezistenta, o poti sunta cu o sarma groasa pana o schimbi.

Am si eu cateva intrebari.
Azi mi-a sosit termostatul si antigelul Paraflu si, vazand soarele de afara, ma gandeam ca maine sa le schimb.
Ce se desface pentru o golire cat mai completa a instalatiei? Furtunul de la partea inferioara a radiatorului ori exista vreun buson de golire? Din ePER nu imi dau seama.
Se impune o spalare a instalatiei si daca da ce solutii sunt recomandate (gen radiator flush, etc.)?
Multumesc.

_________________
2003 Alfa Romeo 156 2.0JTS


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 18:58 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2008, 17:33
Posts: 92
Location: Craiova
Ba o desfaci, pentru ca esti curios sa vezi cum arata :lol:
Eu am desfacut-o pentru ca papucul ars nu voia in ruptul capului sa iasa. Si bruma de simt tehnic din dotare ma retine uneori sa folosesc ciocanul mai mare :bash: :D

_________________
2003 Alfa Romeo 156 2.0JTS


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 19:25 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
multumesc madkat, multumesc manu64 ! :thanks:
@madkat: eu sunt unul din "norocosii" cu doua ventilatoare....ceva idei ca sunt in ceata. Cat de mult difera sistemul de cel cu un ventilator? As cinsti pe cineva pentru nishte scheme electrice complete de Alfa 156 FL :naughty:
Daca eu am doua ventilatoare la care din ele se afla rezistenta buclucasa?

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 19:44 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2008, 17:33
Posts: 92
Location: Craiova
Nu cumva al doilea ventilator este doar pentru radiatorul de clima? Nu ma hazardez sa dau solutii, eu nu am vazut modelul cu doua ventilatoare. Rezistenta cu pricina este de dimensiunile unei cutii de chibrituri, rosie, este prinsa cu doua surubele cap cruce. Cel putin asa este la mine.

_________________
2003 Alfa Romeo 156 2.0JTS


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
ma uit maine, eventual fac niste poze, ca sa avem pe ce vorbi. multam!

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2008, 21:59 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Nu are nici o legatura, rezistenta este pentru ambele ventilatoare. Avind in vedere ca pe acolo trec curenti MARI si se disipa puteri sanatoase, papucii aia trebuie sa faca contact PERFECT altfel se incing si se intimpla lucruri ciudat.

madkat, fata de cum era inainte, adica statea nemiscat acu la 70 grade, acum este o MARE diferenta.


ventilatoarele se invirt la comun ca sa zic asa pe treapta 1, l-am vazut in miscare. Cred ca toate cu facelift au 2. Nu vad in asta un mare capat de tara, am vazut vectre cu un ventilator si 3 trepte. BMW noi au toate un singur vent, dar nu m-ar mira sa aibe un control tip PWM.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 01:06 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
marian Quote:
senzorul de temp e infiletat pe corpul termostatului...nu ai decat sa-l scoti si sa astupi gaura cu un dop dar asta nu te ajuta la nimic
Daca faci asta f#%i motorul garantat.
marian Quote:
Din cate am auzit eu la Alfa se mai geseste un senzor de temperatura pentru motor, a carui temperatura poate fi citita pe computer.
Eu fix acest lucru am facut: am pus testerul sa citesc cate grade am la cea de-a doua sonda de temperatura (pt ECU) si sa compar cu cea de pe termostat (pt bord) si sa verific corespondenta.
Este important sa se verifice buna functionare a sistemelor dupa schimbarea termostatelor, insa din pacate nu am intalnit personal NICI UN SERVICE care sa faca acest lucru. Tragic... si periculos. De ce: ventilatoarele pornesc comandate de senzorul DE PE TERMOSTAT. Or, daca el e decalibrat (nu radeti, IRBabuin e unul din multii care au avut senzor NOU si DE ORIGINE defect), poate sa plece ventilatorul abia cand ajunge la 98 grade, chiar am intalnit unul care se deschidea treapta 1 la 112 grade si treapta 2 la ... ahem... 119 grade!!! :shock:

Si DA, exista termostate FARA senzor, adica nu au sonda aia, e doar filetul sa ii pui sonda veche. E mai ieftina evident.

marian Quote:
Poate sa-mi spuna si mie care e motivul pentru un ventilator care intra de nebun direct in treapta 2, destul de des(adica motivul il intuiesc - e defecta treapta 1)...dar cum verific asta si mai bine...cum se remediaza?
Daca se intampla asta verifica sa nu ai papucii de la releu si/sau rezistenta aditionala beliti, caliti, oxidati.
Daca totul e OK, ia la verificat sonda. O scoti si cu o bricheta cu care incalzesti capatul urmaresti pe tester la ce temperatura pleaca treapta 1 sau 2. Se intampla sa fie doar decalibrat sa plece treapta 1 la 97 grade incat ai impresia ca a plecat direct 2-ul (cazul lui IRBabuin).

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2008, 03:01 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Bimm3r Quote:
OFFTOPIC - Cum pot sa vorbesc si eu cu alexmirica sa aduca testerul la intalnirea alfaclub de duminica asta ca as vrea si eu sa vin :) Si sa vedem daca am ceva probleme cu masina. THX :)

As fi vrut si eu sa primesc un raspuns, asa ca mai intreb odata ca sa stiu ce fac. Pt. alexmirica: Daca vin duminica la casa armatei la intalnire, e posibil sa aduci si tu testerul sa vedem cum merge masina mea si daca am erori? Contra cost evident. Daca da, lasa-mi te rog nr. tau pe privat.

Referitor la temp. Eu mergand prin oras in conditii normale si cu clima la 25grade motorul ajunge la 70grade. Am stat cu ea la relanti 1-2 minute turata la 1800-2000rpm si a ajuns la peste 90 grade. E normal?


Attachments:
DSC01041.jpg
DSC01041.jpg [ 35.52 KiB | Viewed 3189 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 17 8 9 10 1130 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited