marian Quote:
senzorul de temp e infiletat pe corpul termostatului...nu ai decat sa-l scoti si sa astupi gaura cu un dop dar asta nu te ajuta la nimic
Daca faci asta f#%i motorul garantat.
marian Quote:
Din cate am auzit eu la Alfa se mai geseste un senzor de temperatura pentru motor, a carui temperatura poate fi citita pe computer.
Eu fix acest lucru am facut: am pus testerul sa citesc cate grade am la cea de-a doua sonda de temperatura (pt ECU) si sa compar cu cea de pe termostat (pt bord) si sa verific corespondenta.
Este important sa se verifice buna functionare a sistemelor dupa schimbarea termostatelor, insa din pacate nu am intalnit personal NICI UN SERVICE care sa faca acest lucru. Tragic... si periculos. De ce: ventilatoarele pornesc comandate de senzorul DE PE TERMOSTAT. Or, daca el e decalibrat (nu radeti, IRBabuin e unul din multii care au avut senzor NOU si DE ORIGINE defect), poate sa plece ventilatorul abia cand ajunge la 98 grade, chiar am intalnit unul care se deschidea treapta 1 la 112 grade si treapta 2 la ... ahem... 119 grade!!!
Si DA, exista termostate FARA senzor, adica nu au sonda aia, e doar filetul sa ii pui sonda veche. E mai ieftina evident.
marian Quote:
Poate sa-mi spuna si mie care e motivul pentru un ventilator care intra de nebun direct in treapta 2, destul de des(adica motivul il intuiesc - e defecta treapta 1)...dar cum verific asta si mai bine...cum se remediaza?
Daca se intampla asta verifica sa nu ai papucii de la releu si/sau rezistenta aditionala beliti, caliti, oxidati.
Daca totul e OK, ia la verificat sonda. O scoti si cu o bricheta cu care incalzesti capatul urmaresti pe tester la ce temperatura pleaca treapta 1 sau 2. Se intampla sa fie doar decalibrat sa plece treapta 1 la 97 grade incat ai impresia ca a plecat direct 2-ul (cazul lui IRBabuin).