It is currently 16 Nov 2024, 18:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 31 Oct 2008, 15:27 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2008, 08:31
Posts: 41
mai nou scartzaie si cand invart de volan
azi ma duc sa fac comanda la bratze

_________________
Alfa 156 2.0TS 16V 155cp


Top
   
PostPosted: 31 Oct 2008, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Daca scartaie cand invarti de volan iar sunetul apare de obicei cand il rotesti pe loc, este posibil sa fie vinovata pompa de servo. Oricum, sunetul emis de pompa este constant pe perioada in care tu invarti volanul si nu prea apare atunci cand masina este in miscare decat daca pompa este deja praf.

Dupa cum au raspuns deja colegii:

Vibratii: in general sunt provocate de tampoanele motorului si de bieletele de stabilizare ale acestuia sau de tampoanele cutiei de viteze.
Scartaituri: flansele amortizoarelor, frecarea arcurilor in talerele amortizoarelor, bucsile de la bara de stabilizare.
Troncanituri: bucsile de la basculele superioare si inferioare, jocuri in pivoti. (in general bucsile de la bascule nu prea scartie) Situatiile in care bucsile de la bascule scartaie sunt destul de rare dar provizoriu se pot elimina cu spary pentru bucse (este un fel de solutie gresanta). Nu pune vaselina pe bucse pentru ca le vei reduce viata la jumatate.

Toate situatiile prezentate mai sus apar in urma suprasolicitarii trenului de rulare sau a componentelor de amortizare ale vibratiilor (tampoane motor de ex). In cazul unui condus sportiv, cumulat cu amvelope cu talon mic si presiune mare, la care se adaoga in primul rand starea drumurilor, trebuie sa te astepti des la astfel de situatii.

Te voi ajuta cu placere si cu alte raspunsuri daca acestea le consideri utile.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 31 Oct 2008, 16:02 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2008, 08:31
Posts: 41
firestarter Quote:
Daca scartaie cand invarti de volan iar sunetul apare de obicei cand il rotesti pe loc, este posibil sa fie vinovata pompa de servo. Oricum, sunetul emis de pompa este constant pe perioada in care tu invarti volanul si nu prea apare atunci cand masina este in miscare decat daca pompa este deja praf.

Dupa cum au raspuns deja colegii:

Vibratii: in general sunt provocate de tampoanele motorului si de bieletele de stabilizare ale acestuia sau de tampoanele cutiei de viteze.
Scartaituri: flansele amortizoarelor, frecarea arcurilor in talerele amortizoarelor, bucsile de la bara de stabilizare.
Troncanituri: bucsile de la basculele superioare si inferioare, jocuri in pivoti. (in general bucsile de la bascule nu prea scartie) Situatiile in care bucsile de la bascule scartaie sunt destul de rare dar provizoriu se pot elimina cu spary pentru bucse (este un fel de solutie gresanta). Nu pune vaselina pe bucse pentru ca le vei reduce viata la jumatate.

Toate situatiile prezentate mai sus apar in urma suprasolicitarii trenului de rulare sau a componentelor de amortizare ale vibratiilor (tampoane motor de ex). In cazul unui condus sportiv, cumulat cu amvelope cu talon mic si presiune mare, la care se adaoga in primul rand starea drumurilor, trebuie sa te astepti des la astfel de situatii.

Te voi ajuta cu placere si cu alte raspunsuri daca acestea le consideri utile.

ala de la servodirectie apare rar si e diferit.
la mine cand invart de volan e acelas scartait ca ala cand te lasi pe masina si scartaie bratzu
e la pamant, scartzaie 99% din mers
oricum azi fac comanda la 2 bratze superioare, si o sa schimb si bucsile la bratzele inferioare
zimi te rog daca asta rezolva toata problema atat scartzait cat si troncanit
vreau din nou placerea aia de a conduce
ms

_________________
Alfa 156 2.0TS 16V 155cp


Top
   
PostPosted: 31 Oct 2008, 16:11 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Dupa cum spuneam, troncaniturile sunt generate de bucsile bratelor care permit jocuri (in situatia in care sunt foarte uzate). Scartaiturile pot fi cauzate de mai multi factori insa felul in care le-ai descris tu pe cele provocate de directie ma duce cu gandul la flansele amortizoarelor. Cu exceptia bucsilor de la bara de stabilizare, toate celelalte se pot inlocui doar prin schimbarea bratelor. Singura solutie prin care poti pastra bratele schimband doar bucsile, este sa treci pe buscse de polioretan Powerflex. Sunt garantate pe viata, cresc simtitor precizia directiei insa scad cu 50% confortul si amplifica vibratiile (pe GTV am Powerflex pe absolut toate bucsile de la amblele trenuri de rulare).

Inainte de a comanda bratele superioare verifica la un service toate jocurile din trenul de rulare fata.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 31 Oct 2008, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
firestarter Quote:

Vibratii: in general sunt provocate de tampoanele motorului si de bieletele de stabilizare ale acestuia sau de tampoanele cutiei de viteze.
Scartaituri: flansele amortizoarelor, frecarea arcurilor in talerele amortizoarelor, bucsile de la bara de stabilizare.
Troncanituri: bucsile de la basculele superioare si inferioare, jocuri in pivoti. (in general bucsile de la bascule nu prea scartie) Situatiile in care bucsile de la bascule scartaie sunt destul de rare dar provizoriu se pot elimina cu spary pentru bucse (este un fel de solutie gresanta). Nu pune vaselina pe bucse pentru ca le vei reduce viata la jumatate.
:goodpost:

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 13 Nov 2008, 18:47 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2008, 08:31
Posts: 41
firestarter Quote:
Dupa cum spuneam, troncaniturile sunt generate de bucsile bratelor care permit jocuri (in situatia in care sunt foarte uzate). Scartaiturile pot fi cauzate de mai multi factori insa felul in care le-ai descris tu pe cele provocate de directie ma duce cu gandul la flansele amortizoarelor. Cu exceptia bucsilor de la bara de stabilizare, toate celelalte se pot inlocui doar prin schimbarea bratelor. Singura solutie prin care poti pastra bratele schimband doar bucsile, este sa treci pe buscse de polioretan Powerflex. Sunt garantate pe viata, cresc simtitor precizia directiei insa scad cu 50% confortul si amplifica vibratiile (pe GTV am Powerflex pe absolut toate bucsile de la amblele trenuri de rulare).

Inainte de a comanda bratele superioare verifica la un service toate jocurile din trenul de rulare fata.
exact asta am facut
am fost la un service si cu 200mii am descoperit ca: bratzele nu au nicio problema, scartzaitul la rezolvat in 5 min( a zis ca e de la apa "ploaie"). troncanitul provenea de la pivotzi si inca 2 piese mici si ieftine care numai stiu cum le zice ( in niciun caz bucsi )
si mai mult de atat ma lamurit si cu servodirectia
ms pt sfat firestarter

_________________
Alfa 156 2.0TS 16V 155cp


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 19:42 
Offline
User avatar

Joined: 13 Nov 2008, 12:46
Posts: 172
Location: Rm. Valcea
care e treaba cu apa de ploaie si cum s-a rezolvat. Si mie imi scartaie dar din ce am observat doar cand e foarte frig si doar la denivelari. nu cand intorc volanul sau alte alea. sfaturi please si eventual costuri. 147 1.6 TS 16V

_________________
Ex: 147 din 2001, 1.6 T. SPARK 120 Horses
Ford focus sedan 1.8TDdi


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2008, 17:31 
Offline

Joined: 29 Nov 2008, 22:50
Posts: 1
firestarter Quote:
Daca scartaie cand invarti de volan iar sunetul apare de obicei cand il rotesti pe loc, este posibil sa fie vinovata pompa de servo. Oricum, sunetul emis de pompa este constant pe perioada in care tu invarti volanul si nu prea apare atunci cand masina este in miscare decat daca pompa este deja praf.

Dupa cum au raspuns deja colegii:

Vibratii: in general sunt provocate de tampoanele motorului si de bieletele de stabilizare ale acestuia sau de tampoanele cutiei de viteze.
Scartaituri: flansele amortizoarelor, frecarea arcurilor in talerele amortizoarelor, bucsile de la bara de stabilizare.
Troncanituri: bucsile de la basculele superioare si inferioare, jocuri in pivoti. (in general bucsile de la bascule nu prea scartie) Situatiile in care bucsile de la bascule scartaie sunt destul de rare dar provizoriu se pot elimina cu spary pentru bucse (este un fel de solutie gresanta). Nu pune vaselina pe bucse pentru ca le vei reduce viata la jumatate.

Toate situatiile prezentate mai sus apar in urma suprasolicitarii trenului de rulare sau a componentelor de amortizare ale vibratiilor (tampoane motor de ex). In cazul unui condus sportiv, cumulat cu amvelope cu talon mic si presiune mare, la care se adaoga in primul rand starea drumurilor, trebuie sa te astepti des la astfel de situatii.

Te voi ajuta cu placere si cu alte raspunsuri daca acestea le consideri utile.
Salut,

Am o Alfa 147, benzina din 2003 cu 90.000 km.
Raspunsul tau mi s-a parut cel mai bine argumentat, asa ca am si eu o intrebare la care mecanicii la care am fost nu au stiut sa-mi raspunda.
Cnad merg incet in viteza I si a II a la plecarea de pe loc, la 1000 -1500 rotatii, de sub capota, se aude un zgomot ciudat, ca un "rontatit" metalic.
Initial am crezut ca e de la distributie, pe care am si schimbat-o inclusiv pompa de aer, dar zgomotul persista.

Vreo idee, de la ce ar putea fi?


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2008, 18:00 
Offline
User avatar

Joined: 13 Nov 2008, 12:46
Posts: 172
Location: Rm. Valcea
Sunet gen diesel cumva? daca da citisem pe forum ca e vorba de variator.

_________________
Ex: 147 din 2001, 1.6 T. SPARK 120 Horses
Ford focus sedan 1.8TDdi


Top
   
PostPosted: 02 Dec 2008, 05:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2008, 08:31
Posts: 41
RobertoFulgos Quote:
care e treaba cu apa de ploaie si cum s-a rezolvat. Si mie imi scartaie dar din ce am observat doar cand e foarte frig si doar la denivelari. nu cand intorc volanul sau alte alea. sfaturi please si eventual costuri. 147 1.6 TS 16V
la mine cand ploua numai scartzaia
cand venea soarele mai bine luam taxi
undeva langa pivot e un cauciuc care la mine era cam rupt, la uns mecanicu pe acolo si gata
nustiu sa iti zic ceva concret pt ca nu ma pricep, iti zic ce mia aratat mecanicu desi nu sunt ff sigur pe ce a facut el pe acolo ca deja ma avertizeaza ca vor urma scartzaieli cat de curand
costuri? pt asta ii zici ca ii dai de o bere in plus la urmatoarea reparatie

_________________
Alfa 156 2.0TS 16V 155cp


Top
   
PostPosted: 02 Dec 2008, 09:52 
Offline
User avatar

Joined: 13 Nov 2008, 12:46
Posts: 172
Location: Rm. Valcea
ok. daca e asa ieftin ii dau un carlsberg :tongue: Mersi mult.

_________________
Ex: 147 din 2001, 1.6 T. SPARK 120 Horses
Ford focus sedan 1.8TDdi


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2009, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2008, 12:47
Posts: 125
Location: Oradea
Informatie despre bratele inferioare cand le schimbi ii recomandat sa le schimbi pe amandoua deodata???
Ale mele au inceput sa aiba joc la pivot, nu prea mare dar se pare ca se vor duce in curand.

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 Jtdm 2011 136 cp
Ex: Alfa Romeo 156 1.9Jtd 2001


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2009, 21:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Daca ai bani, da, este recomandabil sa le schimbi pe amandoua.Altfel geometria suspensiei va fi afectata si vei avea un comportament diferita al rotilor stanga/dreapta.
Oricum, probabil si celalat brat are uzura si se va manifesta destul de rapid.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2009, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2008, 12:47
Posts: 125
Location: Oradea
Mersi de informatie, bratele sunt cele originale puse de fabrica, mi-a spus mecanicul, se poate sa nu fi fost schimbate niciodata????

Masina am luat-o din Germania si ii din 2001.

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 Jtdm 2011 136 cp
Ex: Alfa Romeo 156 1.9Jtd 2001


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2009, 18:24 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Se poate, nici la mine nu au fost schimbate vreodata, dar acum chiar trebuie, ma omoara cand merg pe un drum desfundat. Canta la unison cu bucsile de la stabilizatoare :lol:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2009, 21:48 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Daca pivotul de la bratele superioare e bun , nu mai cumparati brate noi nu merita ( experienta proprie) schimbati doar bucsele si putina vasilina de buna calitate.Prerea mea ramane ca trebuiesc inlocuite odata la un an:)


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2009, 23:06 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Quote:
Daca pivotul de la bratele superioare e bun , nu mai cumparati brate noi nu merita ( experienta proprie) schimbati doar bucsele si putina vasilina de buna calitate.
Despre brate, eu cred ca daca sunt Lemforder sau Swag tin ca si cele din fabrica. Ca sunt scumpe in draci e partea a doua.
Quote:
Prerea mea ramane ca trebuiesc inlocuite odata la un an:)
Depinde unde circuli, daca mergi prin Targoviste, la 6 luni sunt varza.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited