It is currently 20 Sep 2024, 06:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Schimb ulei alfa
PostPosted: 06 Jun 2006, 22:59 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
Vroiam sa va intreb parerea despre schimbul de ulei la 10000km.
La prima masina avuta in planul de intretinere nu erau aceste schimburi la 10k, erau reviziile la 20k cu schimb ulei. Pe la 30000 cand m-am dus sa imi schimbe variatorul mi-au spus ca e nevoie sa fac si schimbul de ulei ca acuma e din 10 in 10 mii, era prin 2003 parca.
Cred ca este doar a gaselnita a AI sa mai ia niste bani. Chiar sunt curios daca in planurile din Italia au schimbul la 10k.
Mai la toate marcile serioase schimbul e la 20k daca nu la 25k. Plus ca mai sunt si alte probleme care apar in urma schimburilor dese de ulei. Mie mi s-a corodat filet busonului de la baia de ulei si astfel a trebuit refiletat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:24 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Nu este o gaselnita AI, uleiul cu cat este schimbat mai des cu atat este mai bine pentru motor. Schimbul acestuia la 10.000 km este cat se poate de OK.

P.S. Este foarte posibil ca variatorul sa se fi stricat din cauza uleiului neschimbat la timp.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:25 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
In Nemtia si Italia schimburile de ulei se fac la 20k km, la fel si reviziile.
Se pare k in Romania sunt mai dese datorita conditiilor proaste ale drumurilor , combustibilulului prost, in genere uzarea mai rapida a masinii.
Probabil ca politica AI este in momentul de fata: "better safe than sorry", asta in dorinta de a scapa de stampila aplicata marcii <<nefiabila>> , catalogare demult intiparita in memoria afectiva a consumatorului obisnuit deja cu produsele "made in germany".
Apropo: bine ai venit Radule! sa ne traiesti! :lol:

Edit: salut baieti (alxu, Aicu).... postarea asta simultana...ehh

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Last edited by Alexx on 06 Jun 2006, 23:27, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:26 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15244
Car: 115/960
Location: Bucuresti
nush ce sa-ti zic, dar personal consider ca 10mii km e o cifra de bun simt, 20mii mi se pare enorm..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 00:31 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2005, 23:08
Posts: 568
Location: Berghem
confirm faptul ca in Italia reviziile sunt la 20k.
dar, schimbul de ulei il poti face , cand simti ca nu se mai poate...chiar si la kilometraj inferior.
daca inaintea reviziei ai facut schimbul, clar, nu ti-l mai fac.

_________________
Tu chiamale se vuoi, emozioni...
1971 e dintorni...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 09:25 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
sunt si eu de acord cu schimbul uleiului de cat mai dese ori posibil. uleiul pentru motor e ca sangele pentru coprul nostru (na, c-am scos-o...). si la praful din bucuresti, de exemplu, 15k km ar putea sa scada la 10k linistit; nu mai vorbim de conditiile de trafic, care sunt groaznice...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 09:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Da, nu vreti sa stiti cum arata oloiu & stuff dupa 10mii km, e deja la limita, peste 10,000km nu prea e okei, doar daca mergeti mult si extraurban, se poate intinde spre 15,000km intervalul de revizie!
Oricum, 6L ulei Selenia 20k Alfa Romeo (4,4L in motor si raman 1,6L de completare) + filtru ulei + filtru aer costa ~250 RON, nu e mult!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 10:50 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
Ok am inteles e bine la 10 mii.
Alex vezi ca poveastea cu Don Enzo Ferrari si Henry Ford e in felul urmator:
Henry Ford: " Every time I see an Alfa I tip my hat"
Don Enzo - nu prea purta palarie, insa el a plans ca un copil cand a invins masinile AR a si cred ca stiti ca a fost mecanic sau inginer(uite ca nu mai stiu) in cadrul echipei AR.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 15:10 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Radu,

daca iti place sa dai "giri"....trebuie schimbat mai des
oricum nu poti sa compari un golf , opel &stuff cu o alfa !
daca ai alfa ai si turatii deci uleiul se uzeaza mai repede.
Sunt de acord cu baietii pentru schimb la 10 k

bob

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 15:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Si mai fac o precizare: la diesel-uri intervalul de schimb ulei + filtru e la 7,500km si mai ai si filtru de motorina care se schimba la 15,000km!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 16:10 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
alexe, nu e cam repede? adica la selenia turbo diesel specificatiile zic 20k km. la un 10k km nu e suficient?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 16:17 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
cu filtrul de motorina proaspat schimbat, mi s-a oprit motorul intr-o intersectie odata... si bag numai diesel de import... ma rog, o singura data s-a intamplat

[later edit: nu era de la carburant ci de la regulatorul de presiune]


Last edited by 15624jtd on 13 Feb 2007, 12:48, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Feb 2007, 20:59 
Offline

Joined: 16 Aug 2007, 17:05
Posts: 32
Location: Bucuresti
:) lucrez in domeniul lubrifiantilor. Intr-adevar conteaza mediul de "lucru". Oricum un ulei sintetic sau semi-sintetic merge lejer chiar si in Romania 20.000 km(unde praful este mai nociv decat pornirile si opririle dese). In momentul de fata datorita dezvoltarii aditivilor (inclusi in ulei) pot fi folosite pana la 35-60.000 km. ASA CA: schimbati-l la 20.000 Km si maxim 1 an, ca nu sunt probleme. Asta daca nu vreti sa dati banii de pomana. Mai bine schimbati filtrele (de aer si combustibil) mai des :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Feb 2007, 21:16 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Ok, si daca motorul e tinut in regim de turatii mari?
Vorbesc de Twin Spark care canta si la 7000 RPM.. si de ulei 10w60 Selenia Racing sau Castrol RS
In cazul asta cam la cat se schimba..?

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Feb 2007, 21:26 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Am facut deja 10k km cu Castrol GTD 10W-40, am depasit chiar cu vreo 200 Km cred :), voi mai depasi ceva pana saptamana viitoare cand imi vine uleiul...asta e, nu se intampla nimic. Si eu as schimba uleiul la 5000 Km daca mi-as permite :roll: , dar cum sunt un om normal, il voi schimba mereu la 10k, in nici un caz la 7500 ca nu ma dau banii afara din casa :( (nici nu am casa, hic.. )


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Feb 2007, 11:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Din experienta mea cu o gramada de service-uri de reprezentanta am ajuns la o singura concluzie in privinta uleiului : sa-l schimb la cat zice producatorul uleiului. Asta cu praful, cu regimul de turatie, este frectie la picior de lemn.
ULEIUL BUN SE INEGRESTE FARA A PIERDE DIN PROPRIETATI !!!
@mulder77 are perfecta dreptate.
Nu va suparati, cititi specificatiile/proprietatile mentionate pe produs de catre producatorii de uleiuri fie el mineral, sintetic, semisintetic.
Asa ca nu mai faceti buzunarul mare vanzatorilor de lubrifianti si nu mai ascultati vrajeala altora.

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Feb 2007, 21:01 
Offline

Joined: 16 Aug 2007, 17:05
Posts: 32
Location: Bucuresti
: sa-l schimb la cat zice producatorul uleiului. Asta cu praful, cu regimul de turatie, este frectie la picior de lemn.

Daca ar scrie prostii ar fi iesit de pe piata. Credeti-ma ca stiu ei ce spun. Oare sunt cei de la magazin sau service mai profesionisti decat cei de la Castrol sau Shell, sau orice alt producator de lubrifianti?!? Americanii folosesc uleiuri minerale (15w-40 sau 20w-50, au dezvoltat chiar un 10w-40 mineral) si-l schimba la 5000 sau 7500 km. In europa exista uleiurile sintetice si semisintetice care pot fi schimbate de la 10.000 pana la 120.000 de km ( aste peste 60.000 km- pentru camioane). La autoturisme 10.000-60.000 km. Cei de la Mobil au probat Mobil 1 0w-40 la peste 1 milion de km, fara schimb de filtru in conditii diverse.
Problema cu innegritul uleiului sta in felul urmator (e invers decat cred majoritatea). Daca uleiul nu se inegreste dupa 5000 km inseamna ca este foarte prost.
OK, acu o sa explic. In ulei exista aditivi dispersanti si detergenti (printre altele). Daca nu exista sau sunt insuficienti, atunci cenusa, praful, nisipul si alti contaminatori (Fe, Cu, etc), se depun si deci uleiul ramane curat. Depunerile infunda supapele filtrele, etc.
Deci astea cu mesteru de la magazin care spune sa schimbi la 5.000 de km si aia cu "meseriasu" de la service care ia pe degete putin ulei de pe joja, il freaca intre degete si zice ca ar trebui schimbat sau "asta-i ulei bun" dupa ce-i spui ca ai bagat Castrol :lol: , nu stau in picioare.
Io cam asta am de spus, desi puteam sa va spun sa-l schimbati la 3.500 km ca doar fac bani din vanzarea de lubrifianti :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Feb 2007, 00:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Gresit!
Argumentul meu e altul: in traficul asta de cacao, in care mergem practic cu viteza medie masurata pe o distanta de 9,800km de numai.... 11,3 Km/h... faceti socoteala cate rotatii face motorul...
Io am afirmat ca daca mergi urban si deseori extraurban, mergi pana la 15-20,000 km, asa cum se recomanda. Insa, daca mergi mai mult urban si rareori extra (cazul meu, io ies cam odata la 6 saptamani), intervalul scade, io schimb practic la 10,000km maxim. Limpede?

Alex.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Feb 2007, 02:02 
Offline

Joined: 16 Aug 2007, 17:05
Posts: 32
Location: Bucuresti
...mda :D cum vrei, daca schimbi mai des poate iti vand io ulei. oricum ti-l dau mai ieftin decat gasesti tu. Mobil, Esso, Selenia, Castrol, Agip.
Oricum uleiurile sunt dezvoltate special pentru ce spuneai tu...trafic greu porniri de la 0 km pana la 100 km/h. Sute de cicluri zilnic. Pentru tipul asta de folosire sunt garantate 15.000-25.000 sau chiar mai mult cele sintetice (0w-40 si 5w-50).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Feb 2007, 10:06 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Dupa cum afirmi, asta inseamna practic ca daca las motorul pornit 4 ore pe zi apoi fac 2km (cat e pana la birou) de cateva ori pe zi si asta pana fac 20,000km nu are nici pe naiba? Ma indoiesc. Motorul cand sta pe loc nu se uzeaza? :?:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Feb 2007, 10:34 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
@mulder77 : Parerea mea este ca nu mai are rost sa explicam cum este treaba cu uleiul.
Ma bucur cand sunt si altii care stiu despre proprietatile uleiurilor si nu fac buzunarul mare vanzatorilor :wink:

@alexmirica : Cu un ulei bun, nu contrafacut, mergi foarte bine si in conditii de trafic intens, pe distante mici si nu are nici pe dreaq 15 - 20.000 km. La tine aveam pretentii cu cunostintele de mecanica.
Cine te pune sa lasi motorul pornit patru ore pe zi ?

PS: Am terminat liceul (in `89) ca MECANIC PT. MASINI SI UTILAJE si chiar am invatat despre proprietatile uleiurilor in conditii extreme. Daca de multe ori fac pe prostu`, afla ca am facut mai multe motoare, cutii de viteze, pivoti, bascule etc. si stiu bine despre ce vorbesc.

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Feb 2007, 13:58 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Go Silviu, go! :clapping:
:coolspeak:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Feb 2007, 14:07 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Offtopic : Aaaaa, de ce la motoarele multijet se schimba uleiul la 35.000 km ? :roll:
Nu o bagati pe aia ca este motor cu tehnologie noua si merge la turatii scazute, ca nu tine. 8)

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject: Re: Schimb ulei alfa
PostPosted: 10 Sep 2011, 19:06 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2011, 10:26
Posts: 77
Car: Alfa 156 CW Q4
Location: Arad
Cam mult de cand nu s-a scris pe acest topic, dar imi permit sa imi spun si eu o parere legata de intervalul schimbului de ulei.
Din cate stiu si din ce am citit pe o gramada de forumuri (si la alte marci de masini), uleiul de motor are in compozitie printre altele si detergenti care curata motorul. Asadar, la schimbul de ulei, primul ciclu de cateva sute de km este de curatare a motorului, apoi intrand in componenta uleiului diferitele depuneri curatate din motor, acest efect se mai "dilueaza". Asa ca, daca se face un schimb mai des al uleiului decat cel recomandat, va interveni o curatare mai deasa a motorului. Las la parerea voastra daca acest lucru este benefic pt motor sau nu.
Am tinut sa duc aceasta completare deoarece am vazut ca acest aspect nu a fost mentionat aici.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD 150 CP Crosswagon Q4 2005
Ex: Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 CP an 2002 (facelift interior)


Top
   
 Post subject: Re: Schimb ulei alfa
PostPosted: 11 Sep 2011, 04:04 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Da, ai spus un fel de hocus pocus, uite ... nimic.
Maxim efortul, multumim.
Pe de alta parte, imi place enorm cum oameni calificati, precum .... mecanici, ITisti si economisti, cumva se considera deosebit de bine pregatiti in petrochimie.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited