Pregatirile pentru iarna cred ca difera in functie de localitatea in care va aflati si de drumurile pe care le faceti.
1. Antigelul trebuie verificat peste tot. De-a lungul timpului mecanicii spuneau ca ajunge sa reziste pana la -25, alte variante pana la -35 ...Eu mereu faceam mixul pe la -30 sau -35, just in case...Am auzit pareri ca daca e prea concentrat iti strica una alta pe la motor bla bla...Atata timp cat nu e 100% antigel si il diluezi cu apa distilata nu are ce sa iti faca rau. Oricum in Siberia rusii baga o solutie ultra conentrata si vorba aia masinile lor sunt vechi de cand e lumea si tot nu au nimic.
2.Lichidul de parbriz gasit la noi in comert se poate sa iti joace feste chiar daca el e garantat la -25 si afara sunt -10. Daca mergi tare si te decizi sa cureti parbrizul, din cauza vitezei acesta ingheata pana la urma pe parbriz cateodata. Incercati numai vara la + 35 sa vedeti care e senzatia cand stati pe loc sau cand mergeti cu masina la 80-100 cu mana pe geam. In 2 minute iti "ingheata" mana si nu mai simti cele 35 de grade si mai degraba 10...
Eu mai bag si solutie concentrata peste cea de -25, iar just in case...
3. Jante si gume de iarna. Aici e o intreaga discutie. De la inceput vreau sa zic ca nu stau nici in Brasov si nici in Sibiu ca sa ma astept la tone de zapada iarna. Mai ales ca in ultimii 4 ani, nu se prea arata zapada prin orasele de la noi de mai mult de 2-3 ori.
Merg foarte des la schi si in general la munte, asa incat imi montez gume de iarna. Alte persoane le lasa pe cele de vara sau all season. Eu zic ca cele de iarna nu sunt un moft in cazul meu si cred ca asa ar trebui sa fie in cazul tuturor.
De ce nu las jantele de vara de 17 pe masina cu cauciucuri de iarna si pun de 15 de tabla? Simplu, la noi nu se dezapezeste cand trebuie, asa incat e cam greu sa inaintezi cu 215/45/17 decat cu 195/65/15 sau 185/65/15. In locuri in care zapada e mare te incurca rau de tot, iar gumele mai inguste taie mult mai bine zapada.
Alt motiv il constituie costul gumelor pe 17 fata de cele de 15...chiar nu merita din punctul meu de vedere.
Flescaiala de pe drum iarna face ca jantele sa arate oricum ca si cum nu ar exista.
Jantele de tabla asigura o protectie mai buna a discurilor si placutelor iarna, cand nu trebuie racite atat de mult ca vara si chiar trebuie protejate. Nu sunt prosti cei din Vest de Romania. In Austria, Polonia, Germania etc...iarna sunt cam putini cei cu jante. Nu cred ca din intamplare.
4. Nu sunt adeptul saculetului cu nisip si a cazmalei de armata in portbagaj. Daca nu ma descurc cu gumele, nu cred ca ma ajuta 5 kile de nisip, pe unde merg eu. In locul lor am pus ceva mai bun: un woofer
Ultimele lucruri de care am nevoie: spray de yale si perie de curatat zapada mare de pe masina (astea se tin in casa si nu in masina, ca atunci cand te trezesti sa mergi la munca nu sa te gandesti cu jind la ele si la faptul ca ai fost un cascat lasandu-le peste noapte in masina), ustensila aceea de plastic cu care se razuiesc geamurile, stergatoarele le ridic seara daca e frig sau nu le pornesc pana nu e dezghetat tot parbrizul (mimim 10 minute), motorina cu aditiv de la pompa si eventul aditiv antiinghet (la mai putin de -17 nu mai porneste masina cu cea de vara).
Astea sunt chestiunile mai importante. As mai adauga faptul ca spal masina ori de cate ori dau drumarii cu sare (la interval de o saptamana jumate) si pun presurile la uscat in garaj pentru ca sunt textile si se imput daca stau umede...
Voi???