Va multumesc tuturor pentru urari si cuvintele bune.
Varianta scurta a descrierii acestei masini ar fi ca fiecare clipa petrecuta la volan e ca cea mai frumoasa sarbatoare.Vreau sa va spun ca datorita acestei masini am redescoperit bucuria de a conduce,doar de dragul de a conduce ,de a avea o masina unica si deosebita,si de ce nu,de a a trai si de te bucura de fiecare moment in parte.
Sincer sa fiu,desi am admirat intotdeauna acest model,pana nu demult nu ma vedeam proprietarul unuia.Nu din cauza ca ar fi o neconcordanta intre varsta mea si targetul pentru care a fost gandita ea,ci datorita faptului ca aceasta Alfa este intr-adevar una care se regaseste in elemental ei pe autobahn-urile nerestrictionate sau pe drumurile de poveste din jurul Lacului Commo.
De vreo luna sau asa ceva ma aflam in fericita postura de a deschide zilnic pagina de mobile pentru a vedea ce noutati au mai aparut.Mi-a placut intotdeauna GT-ul,mi l-am dorit de cand a fost lansat si asta am cautat intr-o prima faza.Nu am gasit nici una in configuratia dorita de mine(stromboli/rosu sau rosu/crem),bordul preluat de pe 147 reprezinta un minus pentru mine,si pe de alta parte imi doream parca si o masina mai solida.Numiti-l instinct de protejare a speciei sau cum vreti voi.Apoi mi-am indreptat cautarile inspre 159.Masina cu 5 stele in testele NCAP,design contemporan superb,noua generatie Alfa Romeo.Insa pentru un 159 bun si in cofiguratia dorita ar fi trebuit sa-mi vand sufletul bancilor,asa ca cel putin deocamdata a trebuit sa spun pas.Poate ca in viitor voi avea un MY08 TI alb cu piele rosie,dar pana atunci am the next best thing la dispozitie.
De fapt,second best nu este descrierea corecta.Sloganul publicitar cu care a fost lansata Alfa 159 cred ca se potriveste mai bine Alfei 166 :
o alta specia de Alfa. Atmostfera interioara este familiara dar totusi diferita.Pielea neagra este impecabila, inobilata parca de logo-ul Alfa brodat in spaterele scaunelor.Pragurile sunt cromate, inscriptionate TI,iar scaunele din spate sunt mai profilate decat scaunele din fata ale multor masini cu pretentii.Suieratul turbinei care alimenteaza cei 5 cilindri e facut parca pentru a complementa cele mai celebre arii italiene ori coloana sonora a filmului Nasul.Sau pentru ca am de-a face cu un TI rosu pe roti de 18 inch,poate ar fi mai potrivita coloana sonora a Sopranos...Cele 18 bucsi sau cate or fi pe spate fac o treaba pentru care Aladin si al sau covor zburator ar fi invidiosi.Nu va inchipuiti insa o barca hidropneumatica in genul Citroenurilor sau a vechilor Mercedesuri.Mi s-a spus ca vazuta din spate,masina nici nu se clinteste in curbele luate cu viteze usor neortodoxe.
Pe denivelari usoare suspensia filtreaza absolut totul fara efort.Nici urma de smuncituri,lovituri,chitaituri sau pietre transformate in nisip in rinichi.Despre denivalarile mari nu va pot spune nimic pentru ca nu le-am incercat si nici n-am de gand.
Dincolo de senzatiile deosebite percepute la volan,mai sunt,deloc de neglijat, reactiile oamenilor care vad aceasta masina.Nu sunt o persoana vanitoasa,chiar atentia care mi se acorda in ultima vreme e flatanta dar putin stajenitoare.Intorc capul dupa ea absolut toate categoriile de oameni,femei si barbati,batrani si copii.Cei mai curajosi vin si ma intreaba cat,cum,ce,de unde si imi spun ca este extraordinar de frumoasa.Consensul general pare sa fie ca este genul de masina cu care poti sa apari in fata celor mai fitoase cluburi si sa pretinzi cele mai bune locuri pentru tine si fan-clubul feminine care te acompaniaza.
Dupa cum va spuneam,masina a fost gasita in Germania dupa ceva cautari la un dealer mare al grupui Fiat.Am urmat reteta de anul trecut,si intocmai ca si in cazul SW-ului,si aceasta masina a fost cumparata de de la cei care o vandusera initial - pretul automobilul nou in Septembrie 2004 fusese de 52.000 Euro !!!
- care au intretinut-o si care i-au stampilat carnetul service.Din punctual meu de vedere o Alfa care se vinde in conditiile acestea are foarte mari sanse sa fie in toate mintile,o masina folosita,dar vanduta in mod corect.Nemtii in cinstea lor mi-au ridicat-o pe un elevator,mi-au dat-o pe mana pentru un drive test care ar fi putut include si portiuni de autostrada,mi-au povestit in fata calculatorului despre toate interventiile la care a fost supusa masina si despre toate piesele care i-au fost schimbate (ambreiaj,bujii).Toate acestea erau insa inutile.Din prima clipa in care am vazut masina,asa cum o vedeti voi in prima poza de pe aceasta pagina,eram vrajit.Mi-ar fi putut spune ca a fos arsa,inundata si scapata din avion,tot as fi luat-o.Echiparea este una de varf pentru anul 2004.La inceput am fost coplesit de toate butoanele si functiile disponibile,toate telecomenzile mele la un loc nu stiu sa faca atatea chestii.O mentiune deosebita in ochii mei merita cruise controlul.Este prima masina pe care o am cu acasta optiune,si pentru mine a fost o revelatie.Este o senzatie ciudata sa incredintezi controlul masinii unui calculator,dar odata obisnuit cu ideea,pe kilometrii care devin la un moment dat pe autostrada cam lungi si monotoni,este un gadget deloc de neglijat.Ca sa fiu carcotas,ii voi reprosa o singura chestie de-i lipseste :trapa.
Odata ajuns acasa am lasat-o in spalatoria unui prieten timp de 2 zile pentru un detailing ca la carte,iar apoi cu ajutorul maestrului fotograf Firestarter am supus-o unei sedinte foto lunga cat o juma' de zi intreaga.
Va urma.