It is currently 24 Nov 2024, 12:50

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 Jul 2008, 22:22 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
SAl. am si eu o problema .. am o alfa 156 1.9 JTD 16 V 140 de cai .. nu trage deloc masina .. nu are forta .. am bagat-o pe tester la reprezentanta si mi-au gasit defect senzorul de presiune turbo (corectati-ma daca gresesc) . L-am schimbat , masina tot nu trage . Cateodata nu se tureaza mai mult de 2500-3000 de ture , nici in mers nici cand stau pe loc.La 140 de cai ar trebui sa manance pamantul , insa masina este mai puturoasa ca un fiat 600 ( sau nu mai stiu ce masina avea MR Bean).Cum pot sa verific daca turbina este dusa ? Exista posibilitatea sa fie turbina dusa ? Sau debimetrul de aer ? Cand este de vina debimetrul nu trebuie sa dea eroare in bord ?Tin sa mentionez ca inainte sa schimb senzorul acela de presiune turbo imi aparea eroarea check engine , dupa schimbare si sters eroare nu imi mai apare .In schimb masina nu trage deloc!!!! :oops: :oops: :ziped: Daca ati mai intalnit aceasta problema va rog sa ma ajutati..nu stiu cum sa-i dau de cap :samui: Multumesc anticipat ..


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2008, 12:52 
Offline
User avatar

Joined: 02 Dec 2006, 00:02
Posts: 677
Location: Baia Mare
Salut...incearca asa:scoate mufa de la debitmetru si vezi cum merge...daca merge mai bine atunci DEBITMETRU BULIT....mie nu mi-a aratat niciodata pe computerul de bord eroare si imi era dus debitmetru....

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 165cp
ex:Seat Leon 1.9 TDI 2001 110cp+
ex:Skoda Octavia 1.9 TDI 2007 105cp
ex:Audi A6 2.7 quattro 2006 180 cp
ex:Alfa 155 1.9 TD 1993 90cp
ex:Alfa 156 1.9 JTD 2002 115 cp


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2008, 16:52 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
nu inteleg :shock: , :blink: masina trebuie sa mearga mai bine fara debimetru ( cu mufa scoasa ) , sau daca atunci cand scot mufa merge la fel adica nu se observa nici o diferenta - atunci este debimetrul dus ? mersi frumos . am sa scot mufa si o sa vad cum se comporta.


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2008, 19:49 
Offline
User avatar

Joined: 02 Dec 2006, 00:02
Posts: 677
Location: Baia Mare
Pai daca scoti mufa de la debitmetru o sa iti scoata mult fum negru pe toba dar precum tiam spus....daca e problema debitmetru cand e scoasa mufa de la debitmetru ar trebui sa traga mai bine decat acum....fa o tura si o sa iti dai seama...

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 165cp
ex:Seat Leon 1.9 TDI 2001 110cp+
ex:Skoda Octavia 1.9 TDI 2007 105cp
ex:Audi A6 2.7 quattro 2006 180 cp
ex:Alfa 155 1.9 TD 1993 90cp
ex:Alfa 156 1.9 JTD 2002 115 cp


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2008, 08:03 
Offline
User avatar

Joined: 02 Apr 2008, 13:26
Posts: 87
Location: Ploiesti/Bucuresti
confirm ce a zis @Nicorec,eu am 156 1.6 benzina si nu mi-se tura peste 3500 4000 ,aceleasi simptome ca la tine(masina nu tragea).am scos mufa de la debitmetru si am dat o tura(am constatat cu stupoare ca "manca asfaltul" fata de inainte).fa acelasi lucru si vezi .
bafta

_________________
alfa 156 1.6 t.s. 120 h.p.


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2008, 21:22 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Verifica si furtunele care pleaca din intercooler sa nu fie crapate.


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2008, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
multumesc pentru sfaturi ... momentan sunt plecat din tara .. cu masina a ramas batranu´care din pacate nu se pricepe deloc cand vine vorba de motoare . cu problemele astea la masina a trebuit sa plec cu avionul :cry: :roll: o sa ma intorc joi si o sa verific debitmetrul si furtunele . ar fii bine problema sa se traga de aici . imi este teama sa nu fie de la turbina .. sau mai rau , sa fie de la motor :oops: :cry: :cry: :cry:


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2008, 00:06 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Curata turbina. O sa ai o mare surpriza, insa mare atentie : are geometrie variabila.

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2008, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
Multumesc pentru sfaturi. Acum o sa va spun ce am rezolvat .Am scos mufa de la debimetrul de aer ... masina nu a mai pornit sub nici o forma. Am bagat mufa la loc.Cineva mi-a recomandat sa o duc la tester la Pitesti - cum ca oamenii de acolo ar fii mai cu experienta decat cei de la Rm. Valcea . Pe drumul spre Pitesti ( un drum fara prea multe depasiri , doar carute si tractoare ) mi s-a aprins martorul de la motor din nou. Cand mi-au bagat-o pe tester la Pitesti eroarea a fost din nou - senzorul de presiune turbo - dupa ce acesta a fost schimbat ! Cand mi-au verificat turbina , mi-au verificat-o cu nu stiu ce aparat , au bagat presiune nu stiu cum si mi-au zis ca este ceva care nu se misca si ca trebuie schimbata turbina ! Va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti cum se verifica daca turbina este stricata , pentru ca nu am incredere in mecanicii din Romania si nu numai .. si turbina nu este chiar ieftina .. avand geometrie variabila , este mai scumpa si mai "complicata" decat una cu geometrie fixa. Noua este vreo mie si ceva de euro , iar la mana a doua cred ca este 2-300 . Si cand o iei second poti sa ai surpriza sa cada destul de repede in functie de cum a intretinut-o anteriorul proprietar.A doua varianta care mi-au spus-o baietii de la service a fost sa o reconditionez . Am auzit insa ca poti sa ai aceeasi surpriza sa nu-ti mai mearga cum trebuie dupa ceva timp scurt.Si a treia varianta , sa mergi cu ea turat un timp si poate :ziped: :? isi da drumul.cat de turat , in ce regim nu stiu pentru ca nu ma pricep.Dar vreau sa fiu sigur ca este turbina inainte sa fac vreo alegere. Mecanicii au spus SIGUR ca este turbina . Va rog sa ma ajutati cei care au mai trecut prin asta si care se pricep bine la asa ceva.Multumesc din nou anticipat.aaaq... si inca ceva .. mi-a mai spus cineva ca poate sa mi-o curete .. dar nu imi recomanda pentru ca s-ar putea ca deznodamantul sa nu fie tocmai fericit.


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2008, 17:55 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
just_me_on Quote:
Multumesc pentru sfaturi. Acum o sa va spun ce am rezolvat .Am scos mufa de la debimetrul de aer ... masina nu a mai pornit sub nici o forma. Am bagat mufa la loc.Cineva mi-a recomandat sa o duc la tester la Pitesti - cum ca oamenii de acolo ar fii mai cu experienta decat cei de la Rm. Valcea . Pe drumul spre Pitesti ( un drum fara prea multe depasiri , doar carute si tractoare ) mi s-a aprins martorul de la motor din nou. Cand mi-au bagat-o pe tester la Pitesti eroarea a fost din nou - senzorul de presiune turbo - dupa ce acesta a fost schimbat ! Cand mi-au verificat turbina , mi-au verificat-o cu nu stiu ce aparat , au bagat presiune nu stiu cum si mi-au zis ca este ceva care nu se misca si ca trebuie schimbata turbina ! Va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti cum se verifica daca turbina este stricata , pentru ca nu am incredere in mecanicii din Romania si nu numai .. si turbina nu este chiar ieftina .. avand geometrie variabila , este mai scumpa si mai "complicata" decat una cu geometrie fixa. Noua este vreo mie si ceva de euro , iar la mana a doua cred ca este 2-300 . Si cand o iei second poti sa ai surpriza sa cada destul de repede in functie de cum a intretinut-o anteriorul proprietar.A doua varianta care mi-au spus-o baietii de la service a fost sa o reconditionez . Am auzit insa ca poti sa ai aceeasi surpriza sa nu-ti mai mearga cum trebuie dupa ceva timp scurt.Si a treia varianta , sa mergi cu ea turat un timp si poate :ziped: :? isi da drumul.cat de turat , in ce regim nu stiu pentru ca nu ma pricep.Dar vreau sa fiu sigur ca este turbina inainte sa fac vreo alegere. Mecanicii au spus SIGUR ca este turbina . Va rog sa ma ajutati cei care au mai trecut prin asta si care se pricep bine la asa ceva.Multumesc din nou anticipat.aaaq... si inca ceva .. mi-a mai spus cineva ca poate sa mi-o curete .. dar nu imi recomanda pentru ca s-ar putea ca deznodamantul sa nu fie tocmai fericit.
Salut,

Eu am avut o problema asemanatoare dar cu un Opel Astra 1.6 benzina. Nu ma prea pricep eu la mecanica dar o sa iti zic care a fost problema la mine: Distributia fulia de la distrubutie era miscatea c-am un jumate de milimetru si in felul asta explozia nu se mai producea in motor ci la intrarea in galerie fapt pt care a mea se incingea pana ajungea galeria rosie. -- Asta mi-au spus cei din service si dupa ce am schimbat Cureaua si intinzatoru a fost perfect - sper ca nu am zis vreo si sper sa te ajute cu ceva prostie si sper sa iti fie de folos

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2008, 21:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Nu prea gasesti la SH turbine bune la 2-300 de euro. Repet, turbina se poate curata.

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2008, 02:27 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
multumesc pentru sfaturi ... insa inainte de a da turbina jos de pe masina vreau sa fiu sigur ca este turbina de vina..se paote verifica cumva ? sau trebuie sa ma duc intr-un service sa fac lucrul asta ? mi-e o frica de mecanicii din tara asta ca de dracu'.una iti spun ca e si alta e .. si inca ceva .. am mers astazi cu masina turata -- poate poate s-o 'desfunda' .. dupa vreo 5 minute de mers turat la 4-5000 de ture , de la 3000 parca , repet , parca se ''ducea'' masina in forta . am mers cu ea cam 2 km si dupa aceea iarasi turometrul scadea pana la 3000 de ture si gata putere !acolo ramanea , nu se tura peste !am oprit-o , am lasat-o asa 2 minute si dupa ce am pornit-o din nou , iarasi se tura pana la 5000 1 minut doua dupa care iarasi ramanea turometrul la 3000 de turatii!(ce ar vrea sa insemne asta?) insa pana pe la 3000 de turatii tot asa ca inainte tragea .. normal un diesel trebuie sa traga mai bine pana pe la 3500-4000 si apoi elanul moare.daca altceva nu este de facut , trebuie sa dau jos turbina si sa o curete un specialist . este greu procedeul de curatare ? implica riscuri ? se poate curata si face ca noua sau doar asa .. sa zici ca o cureti .. daca persoana care o curata nu este un mecanic experimentat , se poate defecta ' mai rau ' turbina ? multumesc


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2008, 04:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Ia scoate mufa de la debitmetru si vezi cum e. :)

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2008, 05:33 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
Am gasit problema.Nu stiu prea bine cum sa va explic dar o sa incerc.

Masina a stat pe dreapta cam 2 ani de zile inainte sa o cumpar.Nu stiu ce de la turbina(ceva care deschide sau inchide ceva) a ramas blocat!Mecanicul mi-a explicat ca tija care deschide si care inchide(nu am inteles prea bine ce)era blocata.Mi-a bagat cu o seringa o gramada de lichid de frana pe langa acea tija , a folosit un spray special si in final a reusit sa o deblocheze pana ce aceasta a putut fii miscata cu mana.Martorul de avarie la motor a disparut.Surpriza--- masina rupe pamantul acum!Insa.Dupa ce merg in forta cateva minute(forja) martorul de motor apare din nou,masina pierde brusc din putere, iarasi nu se tureaza mai mult de 3000!Daca o opresc pe dreapta, o las 10 secunde si o pornesc din nou, martorul avarie motor dispare si masina trage de rupe pamantul!

Va rog , cine se pricepe bine la asa ceva , in special cei care aveti experienta in ''turbine'' , sfatuiti-ma ce ar fii de facut . Nu am habar despre cum functioneaza o turbina si cum este ea facuta.
Multumesc.


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2008, 05:34 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
Ia scoate mufa de la debitmetru si vezi cum e.




Am scos mufa de la debitmetru si masina nu mai porneste.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2008, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 24 Feb 2008, 20:20
Posts: 129
Location: Iasi
recent mi-a cazut turbina...avea joc in ax (lagare) de atingeau paletele din compresor in carcasa...Masina scotea fum alb ff mult (faceai ceata) deci; turbina a luato pe ulei...ce intra in admisie.Stiu ca inainte sa cada, motorul s-a turat singur la 3000 de ture si batea mai tare... ca nu mai avea ulei in baie, pt ungere, asa ca tre` sa-l opresti imediat... dar nu cred ca e cazul tau

Asa ca ...ai putea sa verifici daca ai joc in axul turbinei demontand furtunul ala gros ce intra in filtrul de aer dinspre turbina.

_________________
Un om bogat nu este acela care are cel mai MULT ci acela care are nevoie de cel mai PUTIN


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2008, 02:43 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
si ce ar trebui sa se intample atunci cand demontez acel furtun ? cum imi dau seama daca are joc sau nu ?


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2008, 18:56 
Offline
User avatar

Joined: 24 Feb 2008, 20:20
Posts: 129
Location: Iasi
bagi degetul in turbina si va fi un ax in centru... misti de el. Trebuie sa se roteasca liber fara frecari si nu tre `sa aibe joc

_________________
Un om bogat nu este acela care are cel mai MULT ci acela care are nevoie de cel mai PUTIN


Top
   
PostPosted: 17 Sep 2008, 18:02 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Salut,

Am o bataie constanta la Alfa mea 156 o bataie la roata dreapta fata constanta dar care se simte mult mai tare la 50-70 km/h si cand virez stanga. Am fost azi la service cu masina si mi-a zis ca problema cu bataia mea este de la Rulmentul de la roata fata ca s-ar putea sa fie si camasa crapata de aia bate.
Explicatia lui cand am zis ca bate mai tare can virez stanga a fost ca in momentul cand virez stanga pe roata din dreapta e presiune mai mare si de aici si bataia.
A zis ca nu am joc la roata si restul par ok iar daca bataia este tot timpul (se aude mai tot timpul dar mai mult pe la 60-70 la ora si cand virez stanga) este o bataie la o piesa care se roteste. Si intradevar se aude parca un zgomot ciudat gen huruit cand invart roata dar poate provoca asta asa o bataie ?

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2012, 15:14 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jul 2009, 21:00
Posts: 20
Car: Alfa 156 1,9jtd 85kw
Location: Bucuresti
Pana la urma nu ne-ai spus care era problema cu masina ta :)

Sunt curios ca si eu sunt cam in aceeasi situatie. Masina nu se tureaza peste 3200. Nu se tura nici la inceput cand am luat-o, dar si-a revenit dupa cateva luni si de acum ceva timp iar se limiteaza la 3200 turatii.

Semnalul in bord, de motor, sta aprins. Fara debitmetru merg de ceva timp :oops: pentru ca mi s-a stricat si masina trebuia supraturata pentru a pleca de pe loc si scotea un fum ca de tractor. Asa, fara debitmetru, se comporta normal - cel putin deocamdata x_x

Pe test mi-a iesit ca ar fi supercharger-ul de vina. Am probat cu o electrovalva buna si degeaba. Tot nu se tureaza peste 3200 :(

Ce ma sfatuiti?
Va multumesc anticipat.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited