It is currently 13 Dec 2024, 08:47

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
PostPosted: 17 Jul 2008, 12:25 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Salut,
Pe alfa mea am aer conditionat (nu clima), si acum ca a venit vara la temperaturi normale (indicate de comp de bord) de 30-32 grade aerul merge multumitor,e ok si pe canicula cand merg extraurban.
Cand e canicula (bc imi arata in jur de 40-44 grade, masina e neagra, probabil atrage caldura mai multa), si merg prin Bucuresti 20-30 minute nu prea mai face fata. Am reincarcat cu freon si schimbat filtrul de polen crezand ca astea sunt probleme, dar p canicula in oras ma coc vreo 15 de minute in masina si apoi abia ajunge la o temperatura suportabila, dar nici dupa 30 de minute nu pot spune ca e racoare in masina...Vi se pare normal? O fi mai slab aerul la Alfa sa nu faca fata? Nu prea cred ca la ce calduri sunt in Italia... :scratch:
Poate are cineva o solutie... :peace:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 13:01 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Schimba filtrul de polen.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 13:12 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
dom' mirica....fii mai atent...omu' a schimbat filtru de polen si degeaba ;)

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 13:16 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Iti spun eu solutia: nu exista solutie. Iti spun si cauza: Alfa... :roll:
Daca ai masina in soare si a stat acolo ceva timp a.i. e sauna in ea, da, ai de asteptat un timp (acum n-as putea spune ca e vorba de 10-15 sau 20 minute exact) pana aerul conditionat chiar isi face simtita prezenta. Chestia asta am observat-o si eu la a mea, eu avand si clima...Si da, cred ca AC la Alfa este mai prost facut ca la alte masini. La Audi de ex, paralizezi de frig aproape instant...Oricum, nu mi se pare o chestia atat de naspa inca sa nu poti trece peste..trasnpiri si tu 10 minute si aia e :)


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 13:29 
Offline

Joined: 12 Feb 2008, 12:37
Posts: 113
Location: Bucuresti
si eu am cam aceeasi problema
culmea e ca am fost la service au pus termometrul si aerul iesea de la priza la 6 grade. mi-au zis ca... nu au ce sa ii faca, merge bine :)


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 13:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Aug 2007, 13:58
Posts: 907
Location: Popesti Leordeni - Bucuresti
@Tupac: Pot sa te asigur ca te inseli, eu la niciuna din Alfe (3 buc) pe care le-am avut nu am avut probleme, intr-adevar daca stateau in soare dura putin pana isi facea simtita prezenta aerul, dar undeva la 1-2 minute nu mai mult; si au facut fata cu brio temperaturilor de 40+.
Precizez ca toate au avut clima.
Asa ca, Alex, sigur e o problema pe undeva.


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
mda, si mie tipu care mi-a incarcat cu freon, mi-a aratat pe aparat ca temperatura de de 3 grade in instalatie sau whatever...
Nu pot sa zic acum ca e o mare problema dar daca am de facut drumuri scurte prin oras(20-30 min) mai bine merg cu geamurile deschise decat cu aerul... :thumbdown:
Banuiesc ca e aceeasi instalatie si la cele cu aer si la cele cu clima...
@ Bubu , eu cu Tupac om avea vreo editie limitata... :lol:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 14:22 
Offline
User avatar

Joined: 20 Aug 2007, 13:58
Posts: 907
Location: Popesti Leordeni - Bucuresti
Probabil, si atunci trebuie sa fiti mandri, nu sa va plangeti :lol:


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 14:38 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Mai..si la mine se face rece repejor, dar am avut situatii in care pana a fost frig efectiv in masina a durat si 10 minute poate.
Bubule, lasa frate ca nu suntem doar noi cazuri izolate. Si madkat iti poate confirma ca asa e si la el la 156, iar la 145 nici nu mai zic ce probleme erau. Hai sa nu ne ascundem dupa deget, instalatia de AC la Alfa putea fi si mai buna, parerea mea.
Eu cei drept trebuie sa schimb si filtrul de polen ca e varza, deci la mine o intarziere acum poate fi si de aici (de fapt sigur e ceva si de aici).

PS: sa nu fiu inteles gresit: deci la mine chiar face rece repejor, doar ca frig-frig nu face atat de repede cat am observat la alte masini (si asta cand masina a stat in soare bine de tot). Dupa ce incepe sa functioneze la parametrii, eu oricum o tin la treapta 1-2 maxim, 18 grade, ca altfel imi e chiar frig. Dar ideea era de perioada pana chair face ger..


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 15:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Aug 2007, 13:58
Posts: 907
Location: Popesti Leordeni - Bucuresti
Tupac Quote:
PS: sa nu fiu inteles gresit: deci la mine chiar face rece repejor, doar ca frig-frig nu face atat de repede cat am observat la alte masini (si asta cand masina a stat in soare bine de tot). Dupa ce incepe sa functioneze la parametrii, eu oricum o tin la treapta 1-2 maxim, 18 grade, ca altfel imi e chiar frig. Dar ideea era de perioada pana chair face ger..
Asta e altceva, eu nu am zis niciodata ca Alfa e masina perfecta, nu doar odata am zis ca o dau pe un Golf, multi stiu lucrul asta :roll:
Asta e adevarul, e o masina care se strica repede si din te miri ce, si vorba lui Clarkson, ale naibii daca gasesti 2 Alfe cu aceeasi problema in acelasi timp, nooo, fiecare are alte probleme.
Dar dupa ce ma enervez, o repar si merg cu ea, imi trece si mama supararii, si iar o iubesc...cel putin pana la urmatoarea problema :lol:


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 17:24 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
nush sigur daca se poate si la alfa. dar in principiu se poate schimba compresorul ..

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 18:04 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Hai sa nu mergem chiar acolo :)

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2008, 22:08 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
:) ehh e o solutie... o alta ar fi sa opresti climatizarea in spate, cand nu ai pasageri desigur :)

offtopic: ce se intampla cu pm-urile? nu imi pleaca mesajele din outbox, indiferent daca e reply sau pm nou..

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2008, 22:10 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Cu toate ca nu meritati, nu toti userii bine`nteles, va scriu GRATIS un pont pentru ca "frigul" sa se faca prezent mai repede in masina .... si anume :
1. Se spala cu sampon auto condensatorul de A/C, adica radiatorul de A/C, pe exterior, usor cu un burete, atat cat va intra mana printre "fiare", de insecte si alte minuni infipte printre celule, dupa care clatiti cu un jet de apa nu foarte puternic.
2. Contra sumei de 120 ron, se poate verifica/rencarca instalatia de "frig". Operatiunea se efectueaza cu statie de A/C nu cu improvizatii. ATENTIE ! : Pretul nu include si spalarea condesatorului A/C.
3. Rezultatul GARANTAT va fi ...... Mai bine va las sa-l descoperiti.
4. Nu ma contactati pentru punctul 2, pentru ca nu ma ocup cu asa ceva, chiar daca lucrez intr-un amarat de service auto.
5. Scoateti aricii din buzunare.
6. Succes !

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2008, 01:12 
Offline

Joined: 21 Sep 2006, 03:10
Posts: 53
Location: Bucuresti
Am avut si eu aceiasi problema si sa rezolvat cu spalare radiator mi sa zis ca se recomanda periodic acest lucru.
Acum parca am sub zero grade la iesirea aerului pe gurile de ventilatie.


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2008, 16:21 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2008, 16:54
Posts: 141
Location: Bucuresti
Silviu Quote:
Cu toate ca nu meritati, nu toti userii bine`nteles, va scriu GRATIS un pont pentru ca "frigul" sa se faca prezent mai repede in masina .... si anume :
1. Se spala cu sampon auto condensatorul de A/C, adica radiatorul de A/C, pe exterior, usor cu un burete, atat cat va intra mana printre "fiare", de insecte si alte minuni infipte printre celule, dupa care clatiti cu un jet de apa nu foarte puternic.
2. Contra sumei de 120 ron, se poate verifica/rencarca instalatia de "frig". Operatiunea se efectueaza cu statie de A/C nu cu improvizatii. ATENTIE ! : Pretul nu include si spalarea condesatorului A/C.
3. Rezultatul GARANTAT va fi ...... Mai bine va las sa-l descoperiti.
4. Nu ma contactati pentru punctul 2, pentru ca nu ma ocup cu asa ceva, chiar daca lucrez intr-un amarat de service auto.
5. Scoateti aricii din buzunare.
6. Succes !
Cred ca ai uitat sa treci si partea cu schimbatul filtrului de polen.
Poate ne dai un pret si pentru ala


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2009, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2009, 13:05
Posts: 37
Location: Cluj/Mures
In sfarsit am gasit si io topicu asta!!!
Credeam ca doar la mine nu merge bine clima, dar acu stiu ce am de facut. curatat radiator AC, schimbat filtru polen (care e negru... de jeg), ...si speram sa raceasca.... sa nu mai rada taica-miu de mine (vw golf) ca a lui te ingheata, iar a mea abia o simti.
Daca tot am atins subiectul clima, am o intrebare: cand am cumparat masina am constatat ca nu avea filtru de polen (nici macar suportul de filtru); imi puteti spune daca trebuie sa desfac ceva sa scot eventualul jeg care s-a depus in lipsa filtrului, si daca da, ce trebuie desfacut si curatat?

_________________
Alfa 156 1,9 JTD 8V


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2009, 11:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6702
Location: Brasov... oarecum.
salut. cateva tipsuri pentru a se raci masina mai repede: pornesti masina, dai toate geamurile jos, pornesti aerul conditionat/clima pe viteza maxima la temperatura/gradul de racire dorit, neaparat pe RECIRCULARE,pornesti cu masina si mergi vreo 2-300metri (sau mai bine zis atata timp cat e necesar sa iasa aerul incins din habitaclu). inchizi geamurile. mai poti merge ceva timp cu turatia la maxim (cea a ventilatorului aerului conditionat) pana se simte putina racoare, si apoi treci pe o turatie care sa nu-ti mute freza.

si inca o chestie: de preferat a se folosi varianta in care masina scuipa aerul in sus sau la nivelul duzelor de pe bord, niciodata folosirea duzelor de la picioare (asta in cazul in care racesti masina) deoarece scuipand aerul rece in partea de sus a masinii se va face o racire uniforma (aerul rece coboara). referitor la duzele folosite, totul se face exact invers in cazul incalzirii masinii.

nu spun ca in felul asta se rezolva complet problemele, dar ajuta mult la grabirea racirii habitaclului.
daca nici asa nu se vede vreo imbunatatire, atunci tre sa fie ceva probleme pe undeva. noroc

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2009, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Revin dupa ceva vreme. In urma cu o saptamana am descoperit un sunet ciudat in zona distributiei. Am fost cu masina la mecanic si se pare ca o rola de la accesorii era pusa aiurea. A schimbat mecanicul rola si acum se raceste ceva mai rapid in masina... sau o fi efectul placebo.

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2009, 12:36 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1230
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
salut. nu vreau sa par prost dar pot sa va intreb unde anume este situat filtrul de polen la alfa 147.va multumesc.

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2009, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1230
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
ai dreptate. am gasit si cu poze edificatoare chiar. :)

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited