Revin şi eu pe aceste subiect, deoarece am remarcat schimbări şi la maşina mea.
La începutul lunii august am fost pînă la Predeal. La întoarcere, pe la miezul nopţii la o temperatură exterioară de aproximativ 18 grade, acul de la ceasul de temperatură al lichidului de răcire stătea la prima gradaţie din stînga, la 50 de grade. Am mers în regim constant, fără mari variaţii de turaţie pînă la Sinaia, fără ca acul să urce pe ceas. Am început urcarea spre Tîrgovişte, şi abia aici, pe serpentine, acul a început să urce spre a doua gradaţie a ceasului. Cum am terminat cu serpentinele şi am acul a revenit pe o poziţie apropiată de 50 de grade. Acelaşi lucru s-a întîmplat şi aseară, mergînd noaptea, în regim regulat de funcţionare, temperatura îndicată este de 50 de grade. În schimb ziua, la fîţîială prin oraş ajung foarte repede la 90 de grade, şi chiar un pic peste şi cu toate că venilatoarele intră în funcţiune temperatura scade cu puţin sub 90.
În concluzie, dacă afară e răcoare şi motorul merge la un regim constant de turaţie, sau cu creşteri liniare temperatura indicată le bord e undeva pe la 50 de grade sau un pic mai sus, iar în regim de circulaţie urbană temperatura motorului creşte destul de repede la valoare de 90 de grade în jurul căreia se şi stabilizează.
Nu interveneam cu aceste observaţii, dar, după cum spuneam în trecut pe acest topic, la maşina mea nu apăreau aşa mari şi dese variaţii. În mers, după ce motorul se încălzea, temperatura indicată era undeva în zona jumătăţii sectorului stînga al ceasului (a doua gradaţie, aprox. 70 de grade) aproape în orice regim de funcţionare a motorului (forjă sau cuminte) cu rare momente de creştere la 90 de grade, atunci cînd motorul funcţiona mult la relanti sau mergeam în trafic aglomerat, cu dese schimbări de viteze, mai ales treptele 1-2-3.
_________________ Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano
Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK
|