marketingul a fost intotdeauna o problema la italieni, mai ales la fiat, si mai ales la alfa si ce sa mai zic de lancia. Italienii din pacate au o boala: au impresia ca produsele lor se vand singure. Din pacate nu prea mai e asa, si asta o dovedesc campaniile de vanzari la alti producatori sau la alte produse. Din pacate 166 ca si Lybra la lancia, este produsul unei incapacitati de a promova un produs prin publicitate. Este pacat, dar asa sunt italienii. Din punctul meu de vedere, alfa si lancia se mai vand doar datorita impatimitilor acestor marci. Fiatul se vinde ca e ieftin, dar dupa ce il iei cam stai cu el prin service. Uitati-va la Lancia Delta: din pacate masina asta nu a avut parte de o promovare corespunzatoare, desi se vrea ca modelul asta sa ii scoata din cacat pe astia de la lancia. Nu stiu de ce nu sunt in stare italienii sa faca niste campanii calumea. Cam de aceeasi boala sufera si alfa. S-a facut mare tam-tam pe seama lui MITO datorita presei care a fortat nota, dar altfel campania ei de promovare e slabuta. Uitati-va de exemplu ce fulminante sunt prezentarile pentru un nou Golf (imi pare rau ca aduc numele asta ca exemplu, dar trebuie sa vedem si partile bune ale dusmanului, si mai mult, sa invatam din ele). Nu sunt niste masini mai bune ca o 147 sau ca o astra, dar se face multa valva in jurul ei si se vinde ca painea calda. Ganditi-va ce s-ar intampla daca si grupul fiat ar face asemenea campanii agresive ori de cate ori ar scoate alfa sau lancia un model nou.
Imi pare rau ca se intampla asa, dar asta e realitatea: in anumite directii italienii sunt chiar impotenti, la fel cum germanii sunt incapabili de a face masini care sa fie alese cu inima si nu cu ratiunea.
Sanatate si virtute.
_________________ 147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
|