It is currently 20 Sep 2024, 17:50

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 29 Mar 2008, 08:29 
Offline

Joined: 17 Jul 2007, 21:47
Posts: 52
Salut baieti , as avea si eu o intrebare pt cei care poate s-au mai confruntat cu asemenea probleme .
Acum vreo luna mi-a aparut semnul ca am probleme cu aprinderea...vechea poveste, dupa ce pornesti motorul 20 sec clipeste ledul de la aprindere , am fost la un service si le-am spus sa verifice bujiile, aveam una dintre ele arsa. Dupa ce am schimbat-o nu-mi venea sa cred ce bine merge masina, exact ca in prima zi cand am cumparat-o . Acum se comporta la capitolul putere exact ca atunci cand aveam una arsa (numai ca nu imi clipeste nici un beculet la bord - nu mai porneste la jumatate de cheie cu pornea atunci) , filtrul de aer+filtrul de motorina sunt noi(am crezut ca ele sunt de vina si le-am schimbat).
Masina are 65.000 , am cumparat-o in ianuarie anul trecut cand avea 25.000 Km , anul de fabricatie este 2003(fostul proprietar al masinii este proprietarul serviceului la care am fost).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Mar 2008, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Verifica bateria...

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Mar 2008, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Distribuţia a fost schimbată la 60.000 km?

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Mar 2008, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 14:56
Posts: 691
Location: Dorohoi
Nu prea inteleg ce treaba are bateria sau distributia cu faptul ca motorul nu mai are putere :roll: mai ales ca este unul pe motorina :wink:
Voi raspunde-ti asa numai ca sa va aflati in treaba..fara suparare.
Cand e dusa o bujie incandescenta nu porneste motorul repede dar dupa ce acesta se incalzeste rolul bujiilor este zero motorul mergand in parametri.
Incearca sa dai mai multe detalii cu privire la problema ta pentru a evita astfel de raspunsuri.Mai verific-o pe tester poate ti s-a mai dus o bujie.

_________________
Trecut: Dacia 1310 Nissan Sylvia(1987)1,8 turbo Ford Scorpio 2,9 i(1988) Ford Mondeo(2001) Alfa Romeo 156(2003) VW Golf 2(1985) Opel Vectra 1.9(2007) Ford Siera 2.0(1987)RWD, Nissan Pathfinder 2.5, Citroen C4 Cactus 2017,Mazda 5, Peugeot 807, Mercedes-Benz A classe, Toyota Celica
Alfa Romeo 159,2.4 mjtd


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Mar 2008, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Quote:
Nu prea inteleg ce treaba are bateria sau distributia cu faptul ca motorul nu mai are putere mai ales ca este unul pe motorina
Nu ai auzit de distribuţie sărită de la punct la motorină care să nu mai tragă bine?
Quote:
Voi raspunde-ti asa numai ca sa va aflati in treaba..fara suparare.
Iar în limbajul tău văd că ataci de fapt persoanele în loc să dai o mână de ajutor omului. Dacă noi greşim se poate explica frumos, şi de ce?

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Mar 2008, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 14:56
Posts: 691
Location: Dorohoi
Nu ai auzit de distribuţie sărită de la punct la motorină care să nu mai tragă bine?
Nu am auzit de asa ceva.Stiam ca in momentul cand sare de la fix nu mai functioneaza pur si simplu.Si la fel puteai sa faci si tu la fel adica decat sa scrii 3 cuvinte acolo puteai sa dai ceva explicatii de la inceput(tu de fapt cum raspunzi cu o alta intrebare)

_________________
Trecut: Dacia 1310 Nissan Sylvia(1987)1,8 turbo Ford Scorpio 2,9 i(1988) Ford Mondeo(2001) Alfa Romeo 156(2003) VW Golf 2(1985) Opel Vectra 1.9(2007) Ford Siera 2.0(1987)RWD, Nissan Pathfinder 2.5, Citroen C4 Cactus 2017,Mazda 5, Peugeot 807, Mercedes-Benz A classe, Toyota Celica
Alfa Romeo 159,2.4 mjtd


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Mar 2008, 00:56 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Bujiile incandescente nu au nici o treaba, eu am avut 2 arse toata iarna, pornea la cheie si mergea brici (inca mai am una arsa in prezent).
Daca masina nu trage cum trebuie, ar putea fi si de al turbina cred (dar ar face mereu banuiesc..) sau iseamna ca pierde presiune pe la un furtun cumva... Alte cauze nu stiu, dar eu sunt cam pe langa cu mecanica totusi.. :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2008, 09:26 
Offline

Joined: 17 Jul 2007, 21:47
Posts: 52
Distributia a fost schimbata pe la 25000 cand am cumparat-o ca a stat cam mult nefolosita(am zis sa nu ma risc) si bateria este noua , in toamna am schimbat-o.

PS: Cand am zis ca bujia era bulita inseamna ca nu mai fuctiona deloc nici dupa ce pornea motorul, au testat-o cei de la service dupa ce au inlocuit-o, au zis ca e arsa de tot , nu mai facea nici o scanteie (si eu sunt cam pe dinafara la capitolul motoare).

Chiar daca nu am precizat in primul post , nu as schimba Alfa mea pt nici o alta masina(poate doar o alta Alfa), imi place la nebunie cum merge.


Top
   
 Post subject: salutare
PostPosted: 31 Mar 2008, 10:42 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2008, 23:14
Posts: 91
Car: Alfa 159 SW 2.0 JTDm
Location: Arad
imi incep activitatea pe acest forum printr-un sfat...
bujiile incandescente (dupa cum scria si Tupac) nu au treba decat cu pornirea, si atat. Ele se incalzesc cand pui contactul (iti arata si la bord un beculet galben cu o "spirala"), dar odata motorul pornit, ele isi ies din rol. Zici ca ai schimbat filtrul de aer, putin mai sus de filtru ai debotmetrul de aer care are atasat un fir... in fine, ai putea cu motorul oprit sa scoti mufa de debitmetrul de aer si sa dai o tura sa vezi cum merge. Debitmetrul este foarte sensibil si s-ar putea sa se fi "dus"...
corectati-ma daca gresesc, dar cu blandete... :)
salutari din Arad tuturor "alfistilor"

_________________
Alfa 156 Sportwagon 1.9 jtd 110+
EX Opel Vectra B2 2.0 DTi


Top
   
 Post subject: Re: salutare
PostPosted: 31 Mar 2008, 10:58 
Offline

Joined: 15 Jan 2006, 13:07
Posts: 131
branconier Quote:
imi incep activitatea pe acest forum printr-un sfat...
bujiile incandescente (dupa cum scria si Tupac) nu au treba decat cu pornirea, si atat. Ele se incalzesc cand pui contactul (iti arata si la bord un beculet galben cu o "spirala"), dar odata motorul pornit, ele isi ies din rol. Zici ca ai schimbat filtrul de aer, putin mai sus de filtru ai debotmetrul de aer care are atasat un fir... in fine, ai putea cu motorul oprit sa scoti mufa de debitmetrul de aer si sa dai o tura sa vezi cum merge. Debitmetrul este foarte sensibil si s-ar putea sa se fi "dus"...
corectati-ma daca gresesc, dar cu blandete... :)
salutari din Arad tuturor "alfistilor"
Nu uita, totusi, ca dupa ce ai pornit fara debitmetru conectat, in ECU va fi o eroare ce nu va disparea decat cand il vei reseta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 15:18 
Offline

Joined: 17 Jul 2007, 21:47
Posts: 52
madkat Quote:
bujia nu are nici o legatura cu "trasul" prost, doar cu pornire eventual mai greoaie

mergi cu geamul deschis si asculat motorul in accelerare in jur de 3000 rpm, daca se aude un suierat/fluierat - e strapunsa tubulatura de la turbina
Partea cu suieratul/fluieratul (zgomotul de turbina - cam tipul de zgomot de la un avion cu reactie) mi se parea ca se aude mult mai accentuat de cand am cumparat masina pana acum cand nu prea mai merge in parametrii de la inceput, acum mi se pare mai silentioasa turbina (o sa incerc faza cu geamul deschis la 3000 RPM).
La ce service alfa imi recomandati sa ma duc ? Eu sunt din Focsani as putea sa ma duc la serviceul alfa din : Braila , Galati , Buzau sau astept sugestii .

Mai am o intrebare , la Alfa 156 1.9 JTD pe la motor , langa bujiile incandescente este vreun capacel de plastic (gri), format neuniform (cam 7cm diametru) - putin ovalizat , pe care sa scrie "made in Germany" ......pun intrebarea asta pt ca dupa ce mi-au schimbat bujia (am fost de fata cand a schimbat-o) si a scos masina din service am gasit capacul pe jos langa locul unde era masina , atunci am vazut ca scrie ca e facut in Germania si nu prea i-am dat importanta . L-am intrebat pe mecanic daca stie ce e cu capacelul , a zis ca nu stie ce e cu el, ca nu a desfacut nici un capacel asemanator cand a schimbat bujia (nici eu nu am vazut sa desfaca asa ceva). Verificarea preliminara a bujiilor a fost facuta de un electrician de la firma (cu o zi in urma) , si ma gandesc sa nu-l fi lasat nefixat .
In principal as vrea sa stiu unde as putea sa vad piesele secundare care intra in componenta unui motor pote il vad in schita aia .
In principal pun intrebarea asta pt ca imediat dupa ce am plecat de la service masina mergea ca noua , dupa aceea in timp(1-2 sapt) a inceput sa prezinte simptomele de mai sus .


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 17:17 
Offline

Joined: 17 Jul 2007, 21:47
Posts: 52
Mda.... am verificat daca se aude turbina cand merg cu geamul deschis pe la 3000-3500 de turatii , nu se aude mai deloc (inainte se auzea ca zgomotul de avion - destul de pronuntat , faza e ca atunci cand se auzea zgomotul turbinei masina mergea impecabil).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 18:46 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
atunci poti sa faci asta :
1- verifica nivelu luleiul sa vezi ca e ok
2- pune pe cineva sa accelereze - in timp ce tu tii strans in mana furtunul care merge din turbo in intercooler sau din intercooler in admisie (care e mai la indemana) ! daca se umfla rau - e bine - daca nu simti mare lucru - e de rau (ax turbina rupt)

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 19:34 
Offline

Joined: 17 Jul 2007, 21:47
Posts: 52
1-Uleiul e schimbat la acum 5000 km, si cand pornesc la bord imi arata ca nivelul e perfect, o sa verific si manual pt orice eventualitate.
2-Nu stiu care e furtunul ala, dar o sa aflu maine.

Daca e axul rup trebuie inlocuita toata turbina sau doar niste piese?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 20:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Sau valva Pierburg blocata, circuit vacuum neetans, etc...
Oricum daca e rupt axul decartezi vreo 400-500 euro

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 21:35 
Offline

Joined: 17 Jul 2007, 21:47
Posts: 52
Oricum nu conteaza cat costa , ma interesa sa stiu ce trebuie schimbat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2008, 08:19 
Offline

Joined: 17 Jul 2007, 21:47
Posts: 52
Dupa ce termin cu problema asta si ii trag o spalare o sa pun is eu niste poze pe forum sa vedeti de ce-mi place asa mult Alfa mea :D .


Top
   
 Post subject: Re: salutare
PostPosted: 02 Apr 2008, 11:36 
Offline

Joined: 17 Jul 2007, 21:47
Posts: 52
branconier Quote:
imi incep activitatea pe acest forum printr-un sfat.............. putin mai sus de filtru ai debotmetrul de aer care are atasat un fir... in fine, ai putea cu motorul oprit sa scoti mufa de debitmetrul de aer si sa dai o tura sa vezi cum merge. Debitmetrul este foarte sensibil si s-ar putea sa se fi "dus".......
corectati-ma daca gresesc, dar cu blandete... :)
salutari din Arad tuturor "alfistilor"
Ti-ai inceput activitatea foarte bine :), ai avut perfecta dreptate , multumesc pt sfat , am fost la un service care avea un tester bun, si debitmetrul era problema , era blocat la valoarea 30,8 , turbina la parametri era cam cu 5-10% peste cum era normal , acum ca am scos mufa debitmetrul a ramas blocat la 6700 parca , dau comanda de debitmetru nou azi si sper ca vineri sa-l si schimb... sau e posibil sa fie mufa bulita?
Multumesc pentru sfaturi baieti.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Apr 2008, 19:24 
Offline

Joined: 01 Oct 2007, 11:12
Posts: 10
proababil ca ai rezolvat deja problema.... dar:
am avut o problema (imi ramanea aprins becul de aprindere, iar masina nu trecea de 3000 de ture). AM fost cu ea la tester si au spus ca pot sa fie doua probleme.
1. debitmetrul (excat ce ti s-a spus si tie)
2. un senzor care face sa lucreze debitmetrul.

am schimbat senzorul.. si a mers. si asta... cu doar vreo 50ROn (daca imi amintesc bine)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Apr 2008, 08:11 
Offline
User avatar

Joined: 21 Nov 2007, 22:24
Posts: 266
Location: Popesti-Leordeni & Colacu District
Treaba aia cu distributia sarita este adevarata,la diesel pierde din putere iar la benzinare face ca masina sa se auda ca un diesel si logic pierde din putere. Ai spus ca distributia a fost schimbata la 25000 km dar ca mai mult a stat.Eu nu inteleg cum a stat masina cand tu ai facut 65000 km! si distributia la diesel se schimba la 60000 nu stiu de ce ai schimbat-o la 25!!!

_________________
BY_ALEX2003 Forever in our hearts!



Image


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 16:18 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Imi cer scuze ca intervin la un post atat de vechi,dar nu vreau sa poluez forumul cu inca un thread.
La alfa mea 156 2.4jtd 100kw 99' simt o pierdere semnificativa de putere. Inainte ma baga in scaun efectiv si simteam pedala de acceleratie pana la podea,acum daca apas pana la podea accelereaza mai greu decat daca as apasa-o treptat.
Turbina e ok, se aude si functioneaza. Furtunele de admisie se umfla la acceleratie.
Imi puteti da un sfat? Multumesc

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2011, 21:39 
Offline

Joined: 17 Feb 2011, 01:11
Posts: 2
Car: 156 1.9 jtd 2002
salutare tuturor am si eu o problema la o alfa 156 jtd cand acelerez se aude un scomot cidat asa cam cum ar rasufla un furtun am descoperit ca esteun furtun gros delanga baterie care duce undeva jos pe langa faruri
problema este ca nustiu de la ce este furtunu ala si daca pote sa fie anfundat sau ceva asemantor masina merge dar daca acelerez nu mai trage si se aude ca un zgomot de avion unfla furtunu ala del scoate afara daca al scot merge dar face un zgomot tare .
antrebarea mea este de la ce este furtunu ala?
si ce sepoate antanpla?

_________________
sall all sunt si eu nou pe aici cu o alfa 156 1.9 jtd


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2011, 21:54 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Poate te ajută topicul de aici : http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... bo#p114268

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2011, 10:37 
Offline

Joined: 20 Oct 2008, 23:40
Posts: 14
Location: Timisoara
Gaby,
Acel furtun trebuie schimbat cat mai repede, tubul costa in jur de 3-4 milioane.
Dupa masina va functiona perfect. Si eu am schimbat-o acuma7-8 luni.
Din cate am auzit la service acela este tubul care duce la turbosuflanta.


Bafta multa.

P.S.: si nu scoate mult fum masina ? Pe atunci imi era rusine sa ma dau cu masina, ca scotea fum cat un camion din ala vechi Roman stricat, dar numai cand o calcam mai tare :))
P.S.2: Nu sunt un fan al carpelilor, daca ceva obiecte de la carpeala intra in turbosuflanta -> injectoare


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2011, 19:17 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Leduard, esti eronat tare mai omule. Ma refer aici la P.S.2. In opinia ta aerul dupa ce trece prin turbosuflanta, mai trece inca odata pe acolo si apoi din furtunul ala gros, tot acel aer e bagat in motor prin injectoare care au o dimensiune infinitizimala relativ la furtun. Nu stiu daca ai inteles ce am spus dar... :thumbdown:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited