Mai fratilor, la tacanit exista posibilitatea sa fie tachetii blocati sau supapele din tacheti rupti.
Procedura e urmatoarea:
- se aduce cilindrul 1 la PMS
- se demonteaza toata distributia
- se desfac fuliile de la axele cu came
- se desface distantierul hexagonal care tine partea superioara a capacului de la distributie
- se desface senzorul de pozitie a axei cu came evacuare
- se marcheaza pozitia semicuzinetilor axei cu came admisie si evacuare
- se desface capacul care tine simeringurile de la axele cu came. Cu o mica dalta ascutita si cu un ciocanel se dezlipeste de pe chiulasa, e lipita cu un adeziv Loctite Tread Locker
- se desfac semicuzinetii cu o cheie de zece, unul dupa altul, cate o tura. E de munca, sa nu cumva sa le desfaceti de tot pe rand, strambati canalele de ungere!!!
- se dau axele cu came afara
- se scot tachetii cu ajutorul unui magnet. O sa vedeti ca au in interior un fel de pistonas.
- prin lovirea lor pe o bucata de lemn cu putere, cu pistonasele in jos, scoateti pistonasele la toti tachetii. Puneti tachetii intr-un vas si pistonasele in altul
- o sa vedeti ca pistonasele mai au in interior un alt pistonas. Scoateti si pistonasele din interior. Atentie sa nu pierdeti arculetele de revenire.
- pistonasele interioare au un fel de capacel pe capetele lor, cu o gaura mica si o bila de partea cealalta a gaurii.
- spalati pistonasele mici cu benzina, tamponati cu o carpa si suflati prin gaurica aia. Aia trebuie sa actioneze ca o valva unisens. Daca aerul trece in ambele sensuri, e pistonasul defect, trebuie tachet nou.
- spalati si pistonasele mari, si suflati-le cu aer comprimat
- spalati si tachetii, apoi suflati-le cu aer comprimat, si prin gaura de admisie a uleiului
- asamblati tachetii, prin introducerea in pistonasul mare a arculetului apoi a pistonasului mic, cu capul gaurit inauntru, apoi ansamblul pistonas mare+mic in tachet
- Verificati buna functionare a pistonaselor prin presarea cu degetul, trebuie sa revina cu usurinta si fara a se agata inapoi
- ungeti tachetii cu ulei si introduceti-le in chiulasa
- montati axele cu came, avand grija ca (,) camele de admisie cilindrul 2 si de evacuare cilindrul 3 sa fie in sus, strangand semicuzinetii de la exterior spre interior, tura cu tura de surub si strangand cu cheia dinamometrica la 20Nm, avand grija ca simeringurile sa stea in pozitia corecta
- Curatati cu un smirghel capacul simeringurilor, ungeti cu putin Loctite Thread Lock din ala albastru de preferat, daca nu aveti, cu rosu merge
- strangeti capacul cu dinamometrica, 20Nm
- montati senzorul pozitie axa cu came, distantierul capacului si fuliile axelor cu came, fara a strange suruburile fuliilor
- montati distributia la loc, folosind calele (OBLIGATORIU!), tija si ceasul comparator
- montati capacele
Done!
_________________ "The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
|