It is currently 30 Apr 2025, 15:23

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Mar 2008, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Aug 2007, 13:58
Posts: 907
Location: Popesti Leordeni - Bucuresti
Ieri am observat o bataie la motor ( tacanit).
Sunetul parea ca se aude din dreptul pistonului cel mai din dreapta cum te uiti la motor, am ajuns la comun acord cu un prieten ca e de la tacheti :( , numai ca dupa ce am dus masina acasa am mai pornit-o de 2 ori si nimic. Ce ar putea sa fie?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 23:48 
Offline
User avatar

Joined: 02 Apr 2007, 10:56
Posts: 90
Location: bucuresti
si eu am patit la fel cu ei...se auzeau acum cateva luni mai tare ca un tdi :) apoi si-a revenit si de atunci nimic...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Si tachetii aia daca ar fi sa-i schimbi, cat de adanc ar trebui sa bagi mana in buzunar?
Intreb informativ, deoarece sper ca dupa ce schimb garnitura de la evacuare si variatorul, sa scap de zgomote suspecte!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2008, 11:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Mai fratilor, la tacanit exista posibilitatea sa fie tachetii blocati sau supapele din tacheti rupti.
Procedura e urmatoarea:
- se aduce cilindrul 1 la PMS
- se demonteaza toata distributia
- se desfac fuliile de la axele cu came
- se desface distantierul hexagonal care tine partea superioara a capacului de la distributie
- se desface senzorul de pozitie a axei cu came evacuare
- se marcheaza pozitia semicuzinetilor axei cu came admisie si evacuare
- se desface capacul care tine simeringurile de la axele cu came. Cu o mica dalta ascutita si cu un ciocanel se dezlipeste de pe chiulasa, e lipita cu un adeziv Loctite Tread Locker
- se desfac semicuzinetii cu o cheie de zece, unul dupa altul, cate o tura. E de munca, sa nu cumva sa le desfaceti de tot pe rand, strambati canalele de ungere!!!
- se dau axele cu came afara
- se scot tachetii cu ajutorul unui magnet. O sa vedeti ca au in interior un fel de pistonas.
- prin lovirea lor pe o bucata de lemn cu putere, cu pistonasele in jos, scoateti pistonasele la toti tachetii. Puneti tachetii intr-un vas si pistonasele in altul
- o sa vedeti ca pistonasele mai au in interior un alt pistonas. Scoateti si pistonasele din interior. Atentie sa nu pierdeti arculetele de revenire.
- pistonasele interioare au un fel de capacel pe capetele lor, cu o gaura mica si o bila de partea cealalta a gaurii.
- spalati pistonasele mici cu benzina, tamponati cu o carpa si suflati prin gaurica aia. Aia trebuie sa actioneze ca o valva unisens. Daca aerul trece in ambele sensuri, e pistonasul defect, trebuie tachet nou.
- spalati si pistonasele mari, si suflati-le cu aer comprimat
- spalati si tachetii, apoi suflati-le cu aer comprimat, si prin gaura de admisie a uleiului
- asamblati tachetii, prin introducerea in pistonasul mare a arculetului apoi a pistonasului mic, cu capul gaurit inauntru, apoi ansamblul pistonas mare+mic in tachet
- Verificati buna functionare a pistonaselor prin presarea cu degetul, trebuie sa revina cu usurinta si fara a se agata inapoi
- ungeti tachetii cu ulei si introduceti-le in chiulasa
- montati axele cu came, avand grija ca (,) camele de admisie cilindrul 2 si de evacuare cilindrul 3 sa fie in sus, strangand semicuzinetii de la exterior spre interior, tura cu tura de surub si strangand cu cheia dinamometrica la 20Nm, avand grija ca simeringurile sa stea in pozitia corecta
- Curatati cu un smirghel capacul simeringurilor, ungeti cu putin Loctite Thread Lock din ala albastru de preferat, daca nu aveti, cu rosu merge
- strangeti capacul cu dinamometrica, 20Nm
- montati senzorul pozitie axa cu came, distantierul capacului si fuliile axelor cu came, fara a strange suruburile fuliilor
- montati distributia la loc, folosind calele (OBLIGATORIU!), tija si ceasul comparator
- montati capacele

Done!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2008, 11:28 
Offline
User avatar

Joined: 02 Apr 2007, 10:56
Posts: 90
Location: bucuresti
simplu ! :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2008, 11:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Uitati poze cu tachetii montati si demontati, se vad pistonasele!


Attachments:
DSC00728_resize.JPG
DSC00728_resize.JPG [ 151.11 KiB | Viewed 849 times ]
DSC00727_resize.JPG
DSC00727_resize.JPG [ 151.83 KiB | Viewed 850 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2008, 14:26 
Offline
User avatar

Joined: 21 Nov 2007, 22:24
Posts: 266
Location: Popesti-Leordeni & Colacu District
Gata ma, am invatat si astea,dar la sfrsit se pune smantana sau in timpul operatiei :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
BY_ALEX2003 Forever in our hearts!



Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited