It is currently 01 Feb 2025, 14:52

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
 Post subject: insonorizare 156
PostPosted: 07 Feb 2008, 23:09 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
Salut,

Am o alfa 156 pe care probabil cativa dintre voi o cunosc de la intalnirile din bucuresti. Am incercat sa o ingrijesc cat mai bine pana acum si nu am facut economii cand a fost timpul sa-i schimb cate ceva. Problema pe care o am acum este ca mi se pare prea zgomotoasa, toate plasticele din interior mi se par a face zgomot, in fine se poate sa fiu eu prea disperat. intrebarea e, pot face o insonorizare cu dynamat(sau altceva), s-ar merita? am inteles ca pe podea este f bine antifonata, ma gandeam macar pe usi sa-i pun dynamat, si sa ma uit cum sunt prinse fetele de usi, poate gasesc o solutie sa nu mai faca zgomot. A incercat cineva pana acum insonorizare pe 156?

Multumesc.

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Feb 2008, 09:49 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Plasticele din interior fac zgomot pentru ca e iarna si se tot dilata si contracta. Problema pleaca de la prinderea slaba a fetelor pe usi. Si la mine face ingrozitor usa din spate stanga dar nu mereu si am observat ca mai mult cand este foarte frig afara. Si am vazut problema asta la mai multe masini nu numai la alfa.:) Cat despre insonorizarea cu un izolator gen dynamat sa stii ca mi se pare o idee buna. Cam sufera alfa la capitolul asta, cel putin astea din 97 pana la facelift. Mie mi se pare ca aripile nu sunt antifonate bine si se aude foarte tare zgomotul de rulare al rotilor la viteze de peste 120km/h:twisted: Mai este un avantaj si anume cel al izolatiei termice la dynamat:) Daca nu ai alte probleme la ea si ai ceva banuti s-ar merita.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2008, 22:36 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Salut tuturor,
Referito la zgomotul interior si eu pot spune ca sufar de acelasi lucru.Am un zdranganit puternic la usa dreapta fata cand dau drumul la muzica din cauza frecventelor joase; oricum recunosc ca sunt un maniac si nu suport ca Alfa mea iubita sa scartaie in vreun fel.Se mai aude cate un scartait pe la suspensii in primele cateva minute de mers cand e rece afara dar apoi e ok.La fel si in interior datorita diferentelor de temperatura, mai ales iarna se aud fel de fel de mici scartaieturi la prima plecare.
Eu as vrea, cand mai da caldura, sa desfac fata de usa care-mi zdrangane si sa vad ce pot face....un insonorizant in primul rand la toate usile, apoi sa fac ceva cu sistemul de prindere al fetei de usa, sa-l intaresc cumva.Apoi as vrea sa-mi schimb si difuzorele din usi.
Daca cineva a relizat ceva cu succes in acest sens, rog sa ne dea si noua sfaturi pentru a ne ingriji 'iubitele'.
In rest, numai multumiri mi-a adus pana acum. In 10.000km (am luat-o la 88.000, acum am 99.000) nu am schimbat decat garnitura de la capacul motorului ca-mi scapa putin ulei la turatii mari.
Deci va rog NU vorbiti despre fiabilitatea ALFA. Sunt fiabile daca stii cum sa te comporti cu ele, clar!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Feb 2008, 10:45 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@la mishto daca te hotarasti sa bagi ceva material in usi sa faci poze si sa ne spui rezultatul.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Mar 2008, 21:30 
Offline
User avatar

Joined: 27 Feb 2008, 15:43
Posts: 32
Location: Bucuresti, home town Slatina
si mie mi se pare zgomotoasa la roti masina(am o alfa 159 din 2004) , ma gandesc ca si din cauza cauciucurilor , stiti cumva decare sa-i pun (tip si dimensiuni)?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Mar 2008, 22:48 
Offline

Joined: 15 Jan 2006, 13:07
Posts: 131
Eu iti recomand sa isonorizezi usile cu spray decat cu folii dynamat. Eu asa am facut la usile din fatza si iti pot spune ca aceesul e destul de greoi, si de asta sprayul(cred ca se numea Caliber) cred ca se descurca cel mai bine. Nu stiu in ce masura zgomotul interior s-a redus, dar in mod sigur s-a imbunatatit acustica sistemului audio.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Mar 2008, 22:50 
Offline

Joined: 15 Jan 2006, 13:07
Posts: 131
rapsoul72 Quote:
si mie mi se pare zgomotoasa la roti masina(am o alfa 159 din 2004) , ma gandesc ca si din cauza cauciucurilor , stiti cumva decare sa-i pun (tip si dimensiuni)?
Eu am avut un timp Goodyear Eagle F1 si nu erau zgomotoase.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 17:43 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
pe mine nu ma intereseaza acustica sistemului audio ci insonorizarea fata de zgomotele din exterior si fata de motor. am gasit cateva imagini si as vrea sa o fac tot in genul asta.


Attachments:
floor.jpg
floor.jpg [ 39.42 KiB | Viewed 2372 times ]
26rem.jpg
26rem.jpg [ 275.89 KiB | Viewed 2371 times ]
08rem.jpg
08rem.jpg [ 306.3 KiB | Viewed 2372 times ]
06rem.jpg
06rem.jpg [ 319.78 KiB | Viewed 2372 times ]
04rem.jpg
04rem.jpg [ 261.13 KiB | Viewed 2371 times ]

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 17:52 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Da dar materialele de insonorizare sunt foarte scumpe. Mai bine pui vata minerala ca la casa:p.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
o alta problema pe care o voi avea chiar daca o insonorizez in felul asta e aceea cu plasticele care scartaie.. daca are cineva vreo idee in privinta asta astept pareri...

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
MainEvent Quote:
Da dar materialele de insonorizare sunt foarte scumpe. Mai bine pui vata minerala ca la casa:p.
.... si niste polistiren expandat :lol:

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 18:31 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
am luat legatura cu un baiat care se ocupa de insonorizari, ii duc masina sa o vada si revin cu detalii :wink:

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 19:15 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
o idee f buna aceea cu leucoplastul... mie in general imi scartaie usa pasagerului, chiar la imbinarea dintre fata de usa si masca aia de la oglinda.. vreau sa o desfac dar am nevoie de clipsurile alea, am inteles ca se potrivesc de nova.. stie cineva ceva?

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 19:19 
Offline

Joined: 15 Jan 2006, 13:07
Posts: 131
Dar nu cumva iti intra mult zgomot pe la usi? DIn cate am vazut eu , podeaua la 156 pare destul de bine isonorizate din fabrica. Cand aveam 156, constatasem ca zgomotul provenea in special de la inchiderea defectoasa a usilor. Remedierea acestei probleme e totusi un proces destul de complicat(din cate am citit in workshop manual-ul modelului) pe care baietii de la reprezentanta nu au reusit sa-l duca la bun sfarsit cu succes.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Mihai, te invit pe la mine sa stam de vorba in ceea ce priveste isonorizarea. Ca sa scoti ieftin ca bani plus ca le poti face tu insuti. Ca daca apelezi la un service te omoara manopera, te costa mai mult decat materialele. Un weekend cu soare, chef de munca + 2-3 amici si rezolvi foarte bine.
Stiu ca materialele gen Dynamat sunt bune, dar sunt scumpe rau, dupa parerea mea nu se justifica achizitionarea lor. Poti rezolva prin aplicarea de panouri adezive bituminoase, panouri spongioase cu burete de inalta densitate, etc.
Si la final montezi toate plasticele, si pe masura ce avansezi tragi/impingi de ele sa te asiguri ca nu joaca, scartzaie, chitzaie, etc. Daca chitaie, etc., demontezi, vezi cauza si remediezi (silicon, purfix, etc.) Si incet-incet se face liniste.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2008, 23:09 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Prima problema o constituie chederele de la usi.In timp imbatraneste cauciucul si se uzeaza. La mine s-a ros cheder-ul de la pasager si sofer in partea de mijloc a stalpului B din cauza ca toti care se urca in masina se freaca de el. Solutia a fost alta bucata de cheder lipita cu adeziv pentru cauciuc. Rezultatul a fost clar:nu se mai auzea nimic de acolo. Dupa parerea mea cheder-ele trebuie schimbate primele si apoi usile pe interior. La noile bmw-uri am vazut ca si geamurile au un soi de cheder sa nu transmita vibratiile de afara(sunetul).

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2008, 03:43 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
@alex : ceva de genul asta: http://www.hifi-audio.ro/standartplast.html ? (nu e reclama, nu vreau ban :P )
Si eu vreau sa le fac singur (sau intre prieteni), chiar imi place sa mai mesteresc cate ceva pe la ea, problema e ca n-am experienta si-mi prind degetele pe acolo... azi am incercat sa curat singur corpul clapeta, crezi ca am trecut de primul colier? :lol: .. maine o sa incerc din nou, dupa ce am studiat forumul sper ca am inteles cum se desface.. sper sa trec cat mai curand pe la tine sa vb ca am o gramada de intrebari. :D


@mainevent: ai dreptate, si chederele mele sunt cam duse, sunt putin ciupite, schimbarea lor va fi primul pas pt insonorizare.

Mai am o intrebare legata de insonorizare: cum se regleaza usile ? Eu nu am gasit niciun loc de acces la suruburile pt usile din fata fara sa scot aripa...

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2008, 09:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
In loc sa le schimbi, incearca sa le ungi cu putina glicerina, gasesti la farmacie.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2008, 14:03 
Offline

Joined: 15 Jan 2006, 13:07
Posts: 131
La Mishto Quote:
Mai am o intrebare legata de insonorizare: cum se regleaza usile ? Eu nu am gasit niciun loc de acces la suruburile pt usile din fata fara sa scot aripa...
In nici un caz nu trebuie scoasa aripa. Din cate imi amintesc eu, reglajul se face din balamale, iar pentru a avea access la ele nu trebuie scos nimic. Daca ai de unde sa procuri un workshop manual, vei gasi acolo toate instructiunile detaliate despre cum se face.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Mar 2008, 13:41 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
Insonorizarea se realizeaza pentru a reduce zgomotul produs din exterior (motor, rulare - amortizoare, cauciucuri etc. -) sau pentru a crea o "incinta acustica" mai buna pentru instalatia audio din habitaclu.

Zone de aplicarea insonorizarii
Din punctul de vedere al zonelor de insonorizare, se pare ca cea mai mare reducere a zgomotelor este data de insonorizarea podelei (si a tunelului central si a zonei de trecere a coloanei de esapament), apoi a compartimentului motor fata de habitaclu si a capotei acestuia, a oalelor rotilor, a usilor laterale, a panourilor laterale care nu fac parte din deschideri (adica nu sunt de la usi) si in sfarsit a portbagajului, inclusiv a usii portbagajului. Daca se doreste si mai exista resurse, se poate insonoriza si plafonul habitaclului.
In cazul in care insonorizarea are ca scop imbunatatirea sunetului sistemului audio, atunci prioritare sunt usile si portbagajul.

Produse de insonorizare
Din punctul de vedere al produselor de insonorizare, acestea sunt incadrate in mai multe categorii: folii bituminoase (sau bazate pe cauciuc), antifoane tip vopsea (pentru pensula, pistol de vopsit, sau la spray), spume izolatoare fonice, izolatoare fonice tip pasla, izolatoare fonice tip burete. Rezultate bune sunt obtinute prin combinarea mai multor metode, nu folosirea doar a uneia.

Foliile bituminoase sau bazate pe cauciuc (de tip cauciuc pe baza de Styrene-Butyadine - la dynamat) sunt de tip autoadeziv, cu sau fara folie de aluminiu pe partea neadeziva (pentru rezistenta superioara la caldura fiind astfel posibila utilizarea in compartimentul motor).Principiile mentionate de lucru a acestor folii sunt de absorbtie a vibratiilor din panou si transformarea lor in caldura - mentionate la dynamat - sau pur si simplu prin scaderea frecventei de rezonanta a panoului. Aceste folii bituminoase adauga si greutate panoului, reducand tendinta acestuia de a vibra (lucru folositor mai ales la usi, pe spatele fetelor de usa). Dintre cele specializate gasite prin Romania eu am aflat doar de dynamat si folii insonorizante de la firma Sprint2000. Insa exista si alternative mai ieftine. Astfel, foliile bituminoase folia cu aluminiu Alu-Band (de la DenBraven) (care nu este bazata pe cauciuc Styrene-Butyadine ci pe bitum si asfalt) Aceasta din urma este folosita la izolarea acoperisurilor, insa in esenta aceste folii au cam aceeasi compozitie ca cele specializate, doar ca incorporeaza mai mult asfalt pentru hidroizolatie, si sunt muuult mai ieftine (de cca. 5 ori), insa au o eficienta de cca 2 ori mai redusa decat foliile specializate. Daca se pune mocheta imediat peste aceste folii, este bine a se da foliile cu un praf ceva (talc etc.) astfel incat, daca aceste folii de la cadura mai curg, sa nu se lipeasca de mocheta. Aceste folii se aplica pe tabla in zona care se doreste a se insonoriza, iar pentru o aderenta superioara se pot inclazi in prealabil (la soare, cu lampa cu flacara, cu suflanta cu aer cald). De asemena este utila si inclzirea suprafetei suport (tabla) - fie cu un pistol cu aer cald sau foehn, fie la soare.

Antifoanele tip vopsea, de principiu cu continut mai mare de cauciuc/bitum, sunt (ar trebui) folosite in zonele mai dificil de insonorizat in alt mod, sau in care adaugarea de materiale suplimentare ar adauga prea multa greutate panoului respectiv. De regula, folosit pentru usi si adancituri iregulate. Sunt potrivite si pentru panouri de mari dimensiuni (podea, plafon) dar au tendinta de a murdari si necesita protejarea corespunzatoare a ferestrelor si interiorului masinii (tablou de bord etc).

Izolatori tip burete, simpli sau autoadezivi, disperseaza vibratiile, reducandu-le din energie. Acestia trebuie sa fie de tip "moale", cu celule mari, pentru a nu avea tendinta de a vibra.

Placile izolatoare tip polistiren extrudat au si ele capacitatea de a reduce zgomotele, dar au o utilizare mai redusa in autoturisme, si mai ales in zone care necesita rigiditate (pedalier sofer sau pasager)

Spumele izolatoare fonice. Eu nu stiu in Romania asa ceva. Dar, pentru a reduce vibratiile intre diferite panouri de tabla, se pot folosi cu brio spumele poliuretanice, care in momentul in care expandeaza umplu golurile. Pot fi folosite si pentru a rotunji colturile prea ascutite, sau la oalele spate, la nervurile capotei motorului, la montantii caroseriei (fata, mijloc, spate) etc.
Atentie: spumele poliuretanice de constructii din comert au tendinta de a absorbi apa pe o perioada lunga. Utilizarea lor in spatii mai putin aerisite (praguri de ex) poate conduce la retinerea umiditatii in zona si amplificarea proceselor de oxidare a tablei

Izolatorii fonici tip pasla, dupa parerea mea cei mai eficienti (si ieftini), mai ales daca sunt folositi impreuna cu folii bituminoase, se pun sub mocheta. In afara de izolarea fonica, au un bun rezultat si ca izolare termica.

Mochetele. Desi nu pare, un rol in izolarea fonica o au si mochetele. Cu ceva timp in urma, pentru o izolare fonica suplimentara, se montau la masini (din fabrica) doua straturi de mocheta. De preferat mochetele pe suport cauciucat (au grad de absorbtie a sunetelor mai mare).

Alte folii insonorizante.
Se pot folosi cu succes si alte tipuri de folii insonorizante, precum cele de parchet, puse in mai multe straturi .

Consideratii privind zonele de insonorizare.
Compartimentul motor.
In general in compartimentul motor se regaseste insonorizantul de capota si insonorizantul dintre compartimentul motor si habitaclu.
Insonorizantul de capota are rolul de a reduce zgomotul transmis in afara, are si un oarece rol de a produce o incalzire lenta a capotei motorului (variatiile bruste de temperatura nu fac bine vopselei) si un oarecare rol de a rigidiza capota, eliminand din vibratiile acesteia, lucru datorat in mare parte si greutatii acestuia.
Insonorizantul dintre compartimentul motor si habitaclu, compartimentul motor, are rolul doar de insonorizant.

Habitaclu.
Insonorizantul din zona habitaclului este mai ales cel de pe podea, de pe peretele comun cu compartimentul motor (inclusiv sub bord), foliile bituminoase din usa si foliile de rupere a vibratiilor din stalpi. In general, in ultimul timp, este de tip burete (material care a inlocuit pasla in industria auto in acest domeniu), dar ar fi util si aplicarea unui strat de folie bituminoasa sub acesti bureti insonorizant/pasla. Foliile bituminoase aplicate pe interiorul fetelor de usa ajuta la reducerea vibratiilor acestora, la insonorizare fata de zgomotele de afara si la cresterea greutatii usilor ceea ce duce la o inchidere mai placuta. Utile mai ales pentru imbunatatirea parametrilor difuzoarelor din usi.

Portbagaj.
Avand in vedere ca zgomotele din portbagaj nu sunt atat de intense transmise in habitaclu (berlina), se recomanda numai insonorizarea cu folii bituminoase, si mai putin cu alte metode (pasla, poate mocheta suplimentara) pe podeaua portbagajului si pe oalele rotilor, precum si pe interiorul aripilor spate. Nu trebuie ignorata nici usa portbagajului, pe care se poate pune atat folie bituminoasa, cat si pasla.

Preturi intalnite de mine:
- Alu-Band, banda de 15 cm x 10 m = 1,5 mp, 15 Euro. Pentru o masina sunt necesare cam 3 - 4 buc, pentru o izolare completa (podea habitaclu, usi, portbagaj, compartiment motor)
- Folia bituminoasa pentru terase(fara ardezie) 1x10 m = 10 mp, cca 15 euro V2. V3 e ceva mai scump (grosime mai mare V2 - 2kg/mp, V3 - 3kg/mp)
- Dynamat (dynaliner), care este o folie bituminoasa cu al pe o parte de fapt - 1,372 x 0,813 m = 1,115 mp 60USD
- folie suport pentru parchet laminat cca 13 euro 1,1x50 m = 55 mp, grosime de 2 mm.
- pasla (in targ) 20 lei metru (latime 2 metri) pasla mai subtire (cca 1 cm) sau 40 lei metru (2 m latime) cea mai groasa (cca. 2-3 cm).

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Mar 2008, 21:52 
Offline
User avatar

Joined: 01 Oct 2007, 08:28
Posts: 225
Car: VW Passat CC
Location: Bucuresti
cyberdog Quote:
La Mishto Quote:
Mai am o intrebare legata de insonorizare: cum se regleaza usile ? Eu nu am gasit niciun loc de acces la suruburile pt usile din fata fara sa scot aripa...
In nici un caz nu trebuie scoasa aripa. Din cate imi amintesc eu, reglajul se face din balamale, iar pentru a avea access la ele nu trebuie scos nimic. Daca ai de unde sa procuri un workshop manual, vei gasi acolo toate instructiunile detaliate despre cum se face.

da, reglajele se fac din balamale, dar nu ai acces la ele daca nu scoti aripa.. cel putin asa mi se pare mie..

_________________
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited