Pentru Kosma. O Alfa 33 de 1300 o sa vezi ca iti aduce mult mai multe satisfactii decat o masina noua, care se strica mai greu dar este doar un mijloc de transport. Eu poate nu voi reusi sa fiu foarte obiectiv [t ca sunt un mare fan al modelului 33. Dar voi cauta sa iti dau niste idei. Investitia intr-o alfa 33 merita daca tii cu adevarat la masina si daca iti trezeste pasiune. Daca seara, cand esti in casa mai arunci din cand in cand o privire pe geam sa vezi ce mai face ea in parcare singura inseamna ca ai microbul. Mai departe urmeaza investitiile. Motorul tau de 1300 si aproape 90CP are un raport foarte bun consum/putere, peste dacia logan de ex. Poti sa ajuti motorul sa se miste mai bine cu un ulei bun (selenia 20K 10W40 sau chiar selenia racing 10w60), un set de bujii si de fise cat mai performante, evacuare sport, eventual cu refacerea completa a traseului, fara detenta si catalizator (daca are). Poti folosi si o teava cu diametrul mai mare, de 5 de ex fata de 3,8 cel din fabrica. La toate astea adauga un filtru de aer sport, eventual K&N sau Piper Cross. Avantaje: cuplu mai bun la turatii mai joase, demaraj mai bun si un plus de 10-12 CP. Dezavantaje: galagie mai mare in masina, capete care se intorc dupa tine pe strada si motiv de spaga la militian si la ITP.
Acum legat de suspensii si restul. Investitia este destul de mare, daca vrei calitate si mergi pe after market si piese noi o sa treaca lejer de 60 de milioane. Dupa cum urmeaza: set amortizoare sport pe gaz Koni de ex aprox 16 mil toate 4 (5 mil un amortizor fata si 3 mil unul spate). Arcuri sport gasesti intre 6-8 milioane setul de 4 arcuri ( eibach, H&R etc) Jante pe 16 OZ pornesc de pe la 130 euro bucata iar gume sport 215/40/16 pornesc de la minim 100 de euro bucata (maragoni zeta linea). Avantaje: Comportament rutier mult mai bun, practic masina se lipeste perfect de drum si creste viteza pe viraje cu km/h considerabili. Dezavantaje: prietenii tai o sa prefere sa mearga cu tractorul pt ca e ceva mai confortabil
. Drumurile din romania dezavantajeaza clar genul asta de masini ( eu stiu foarte bine de ce
) si strici masina mult mai repede. Rulmentii si bucsile trebuie sa le ai permanent pe stock la tine in casa, la fel si gume si jante pt ca daca iei o groapa mai mare la 100km/h ado OZ si GoodYear Eagle F1
.
Legat de estetica nu iti recomand sa faci mare lucru. In primul rand designul modelului 33 este pretentios ca linii si poate fi usor stricat cu spoilere si praguri aiurea. Vezi elementele stilistice de pe 16V si cred ca e de ajuns. Daca insa vrei sa bagi ceva bani in exterior poti vedea la a mea modificarile si sa iti dai cu parerea. Ca sa iti dai seama ce am facut trebuie sa stii ca mai intai am facut masina din nou in 3D dupa blue print-uri. (a, sunt designer de meserie
) dupa ce am studiat toate liniile caroseriei am modelat bosajele aripilor si pragurile astfel incat sa pastreze cat mai mult linia originala. Practic daca te uiti din lateral nu prea iti dai seama de diferente, cand o privesti din fata se vede insa marea diferenta
. Daca vrei sa faci ceva de efect si eficient iti recomand un simplu splitter sub spoilerul fata, un difuzor de aer sub cel din spate si un eleron rpofi de aluminiu. Vor avea si rol estetic dar in primul rand ajuta aerodinamica. In nici un caz sa nu prelungesti spoilerele ca sa para masina mai coborata pt ca nu ai facut nimic. Arcurile sport fac treaba asta perfect din diferenta de 3,5 cam fata de garda originala si te asigur ca e mai mult decat suficient ( se poate vedea la a mea)
Despre ceasuri pot sa iti spun ca sunt desenate de mine si printate pe hartie fotografica la rezolutie mare. Se vad ok noaptea insa mai trebuie sa inlocuiesc becurile cu leduri. O sa fac si poze cand sunt gata si la capitolul asta. Cam atat