It is currently 01 Feb 2025, 07:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 05 Dec 2007, 23:02 
Offline

Joined: 13 Nov 2007, 17:28
Posts: 26
Location: Oradea
Mi se aprinde martorul cu semnul de la motor ,la alfa 156 19jtd 16v e rosu, si alt martor impreuna cu el nu mai apare, dar am observat ca atunci cand motorul este turat peste 2500 rpm se tureaza mai tare cand apas ambreiajul ca sa schimb treapta dar cade la ture normale rapid, cam cu 200-300 rpm mai mult. Ce poate fi problema??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2007, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Vezi ca la sectiunea Troubleshooting s-a mai discutat despre acest martor. Exista acolo in topic, poti sa scrii acolo ;)
Pe asta il inchid,
Bafta!

Later edit: l-am redeschis

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Last edited by Alex_Alfa on 10 Jan 2008, 23:42, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 08 Jan 2008, 17:15 
Offline

Joined: 13 Nov 2007, 17:28
Posts: 26
Location: Oradea
Imi pare rau dar nu gasesc nicaieri acel Topic, asa ca te rog sa nu il inchizi. De multe ori cand turez motorul mai puternic se aprinde becul de la motor, si cand schimb treapta ramane turata cateva sutimi de secunda apoi scade, am fost cu ea la reprezentanta si au spus ca e ceva cu senzoul de acceleratie, ceva cu ambreiaju, dar nu ca trebuie schimbat ceva, ziceau ca e eroare de conducere??? subturare, franare fara apasarea pedalei de ambreiaj. unde se afla senzorul de acceleratie si cel de ambreiaj, si ce probleme pot fi?? multumesc anticipat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jan 2008, 13:04 
Offline

Joined: 13 Nov 2007, 17:28
Posts: 26
Location: Oradea
motorul este 1.9 JTD, 81KW 110CP, masina e din 2001


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2008, 15:19 
Offline

Joined: 13 Nov 2007, 17:28
Posts: 26
Location: Oradea
Deci nu stie nimeni ce e si din ce cauza se intampla?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2008, 15:43 
Offline

Joined: 13 Nov 2007, 17:28
Posts: 26
Location: Oradea
Mai descriu inca odata ce se intampla atuncea cand mi se aprinde becul de la motor!! Este Alfa 156 1.9 jtd din 2001 , 110 CP, 81KW. Este cand se aprinde becul si dupa cateva porniri/opriri se stinge, cateva zile nu mai se intampla nimic, chiar 400 de k m nu mi s-a aprins, apoi problema revine. Cand apare martorul de la check de multe ori cand apas pedala de ambreiaj, urca turatia de la 2300(sa zic) la 3000, fara ca eu sa tin piciorul pe acceleratie. masina trage fara probleme dar este cand daca e aprins becul si ii dau turatie sa zic in treapta 3 pana pe la 4000-4500, si schimb rapid in 4 si calc pedala de acceleratie, parca se ineaca, nu trage din prima nu musca, apoi isi revine. am fost la Auto Siena la service mi-a spus ca nu e nimic au fost trei erori toate la pedale(ambreiaj, frana, acceleratie) au spus ca am subturat motorul, ceea ce nu imi amintesc sa fi facut. Este cand pornesc motorul stau cu masina la relanti si se aprinde din senin becul dupa 1 minut sa zic. Ce poate fi???


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2008, 17:18 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
salut


s-a mai scris ...in fine


ai cateva posibilitati :

Debitmetru aer

Turbina/Intercooler

EGR

Vacuum





Debitmetrul de aer

Ar trebui sa se manifeste prin plafonarea motorului , pierdere de putere. Avand in vedere ca schimband vitezele (calcand ambreiajul) problema dispare, cred ca nu e de aici . Oricum se poate verifica prin scoaterea mufei de la debitmetru. Scoti mufa si pornesti motorul. Faci o tura si vezi daca merge mai bine . Daca da, e de la el , daca nu , inseamna ca functioneaza corect. Trebuie sa stii ca daca vei scoate mufa , computerul de bord va inmagazina eroarea si va trebui stearsa la tester. Insa poti sa circuli cu eroarea respectiva fara probleme.


Turbina/ Intercooler

Nu stiu exact daca tu ai turbina cu geometrie variabila , cred ca da.
Verifica nivelul la ulei. Daca e in scadere , si mai ai si mult fum in spate e posibil ca turbina sa fie uzata si sa pierzi ulei acolo . In sarcina e posibil sa aiba o functionare defectuoasa, sa nu aiba boost si sa pierzi putere. Se poate curata de zgura in caz ca ai zgura. Daca sunt uzati rulmentii - consum de ulei trebuie schimbat/ reconditionat .
Intercoolerul poate fi fisurat sau imbacsit cu ulei scurs din turbina (fie sub forma de ulei , fie sub forma de vapori care se sedimenteaza ). Se poate curata , intercoolerul e in fata rotii stangi -roata soferului , si pentru a avea acces trebuie data jos bara fata. Daca se aude si un suierat la accelerari e posibil sa ai fisurat furtunul de la intercooler. Cea mai frecventa fisura apare acolo unde furtunul este in contact fizic cu borna + de la baterie. Pentru a identifica fisura trebuie sa controlezi furtunul 'pe pipaite' deoarece vizual nu prea ai sanse in locul respectiv.
Tot aici poti sa verifici senzorul de presiune de pe galeria de admisie aer (MAP se mai numeste)care se afla pe galerie, daca dai jos capacul de pe motor stand cu fata la masina e in dreapta, in spatele motorului , mic , negru si are o mufa 3 fire. Insa de obicei da erori care apar pe tester.

EGR

Recircularea gazelor de esapament- e o electrovalva aflata in spatele motorului la care vin doua furtune metalice flexibile.
Este compusa dintr-o supapa mecanica cu arc, si un electromagnet actionat cu comanda numerica. De obicei supapa se blocheaza, din cauza ca se aduna funingine care in timp reduce cursa din ce in ce mai tare pana cand supapa nu se mai misca deloc. astfel, gazele nu mai ies, sunt recirculate la nesfarsit , aerul din galeria de admisie e din ce in ce mai cald, presiunea creste, motorul intra in protectie si apare "Limp Mode".
Se poate curata, de impuritati - e ceva de lucru , iar partea cu electomagnetul nu poate fi controlata decat pe tester.


Vacuum

Intentionat am lasat asta la sfarsit deoarece mi se pare cel mai plauzibil in cazul tau .

In primul rand faptul ca ai erori si la stat pe loc (adica motorul e la relanti - deci nu intra deloc turbina), apoi faptul ca erorile citite erau de la pedale - ambreiaj- frana care folosesc vacuum.
Vacuumul este produs de pompa de vacuum si actioneaza printre altele o mica supapa care opreste alimentarea cu aer, frana , circuitul de vacuum de la turbina.
Circuitul este inchis, adica toate elementele actionate prin vacuum trebuie sa aiba furtunele intacte.
Verifica Cricuitul Pompa vacuum->Electrovalva vacuum-> Actuator turbina. Orice furtun fisurat/crapat poate fi cauza . In general pierderea de vacuum se poate manifesta si prin trepidatii puternice ale motorului la oprire. (supapa de inchidere aer admisie nu functioneaza complet/corect).

Defectele cele mai probabile sunt , zic , eu, pompa de vacuum, furtunase vacuum (sunt cele subtiri, negre, de grosimea unui creion), electrovalva vacuum.


Verifica vizual furtunele, vezi debitmetrul, vezi pompa de vacuum- e tot in dreapta imediat sub capacul motorului.

bob

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject: Multumesc
PostPosted: 16 Jan 2008, 19:51 
Offline

Joined: 13 Nov 2007, 17:28
Posts: 26
Location: Oradea
Un raspuns de genu asta ma asteptam sa primesc de mult, tin sa precizez ca masina nu scoate fum nici nu consuma ulei. decat in cazul in care in treapta mare o pun sa traga de la ture mici cu pedala apasata destul de tare. Merci oricum de sfat, am mai facut o programare la tester acuma pa luni sa vad ce imi spun astia.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited