Az' dimineata am ajuns la service pentru distributie si am avut timp de urmatoarele observatii:
Conditii generale (definim SR):
Motor cald la 90, temp. exterioara 4 Grade pe afisaj.
Termostat nou. Rezistenta vietzii de la ventilator schimbata.
Faza 1. Lasat la relanti, clima automat pe 18.
In cateva minute, temperatura motorului a scazut sub 70.
S-a oprit acolo.
Observatii: fiind pe automat, compresorul functiona.
Deschis capota, ventilatorul functiona pe treapta 1.
Decuplat compresorul de la buton, ventilatorul s-a oprit in cateva zeci de secunde. (Posibila cauza pentru functionarea ventilatorului sub 90 de grade este presiunea prea mare in instalatia de AC -> porneste automat ventilatorul. Says so in DTE)
Clima continua sa bage aer in habitaclu la 18 grade. Acul a ramas sub 70 la temp motorului.
Faza 2. Oprit complet clima in masina si lasat la relanti. Temperatura a crescut incet pana aproape de 90, s-a deschis termostatul si a ramas acolo.
Faza 3. Pornit clima pe Hi, fara compresor, temp motor a coborat in cateva minute inapoi la 70. Ventilatorul nu a pornit.
Faza 2 din nou, incalzit la 90
Faza 4. Clima pe 23 manual, fara compresor, temp motor a scazut iar.
Concluzii? In cazul meu. Incalzirea habitaclului la relanti va duce intotdeauna la scaderea temperaturii motorului la 70, independent de functionarea compresorului sau a ventilatorului radiator.
Indiferent de temperatura motorului (70 sau 90 dar de fapt oriunde peste 40) incalzirea habitaclului este perfecta. Sub 40, se simte incalzirea suplimentara (rezistentele pomenite) si baga caldut.
Edit: mecanicul (pe care eu il consider un competent si jumatate) a confirmat teoria lui Madkat ca indicatorul e mai sensibil decat la alte marci care iti arat 90 si tu deja fierbi