It is currently 17 Nov 2024, 01:19

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 730 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 25 Dec 2007, 21:33 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Cum iti dai seama daca ai asa ceva?


Top
   
 Post subject: Re: termostat
PostPosted: 06 Jan 2008, 01:16 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
AndreiSW Quote:
sv_kdt Quote:
In sfarsit am schimbat termostatul.
Acum sa zicem ca e ok .. insa nu tot timpul. Trebuie sa merg peste 10 minute la peste 2500rpm ca sa ajunga in 90...altfel se balangane acul pe la 70 grade. Daca opresc si stau 5 minute pe loc cu motorul pornit scade pe la 60....cum plec cum urca...
Termostatul a fost 300 ron la italoparts si scrie pe el made in italy si 88. Montatul lui a fost belea. Desi la service A/R a durat mai bine de 3 ore. Italienii dau norma de timp pt schimbat 120 minute parca.
Curios...3 ore...Ce motorizare ai pe masina ? Eu l-am montat pe al meu in mai putin de 1 ora.
Am 156 mk1 2003 1.9 JTD 116 cp (in carte) ;) .
Ochestie clara la mine...ceasul indica 90 doar daca ii dau cox. Daca schimb peste 3000 acul urca pe la 70-80 in 5-8 min si la 90 in peste 10 min....dar numai in regim de mers...."sportiv" . Daca o lalai si schimb pana in 2500 si merg "la consum" nu urca decat pe la 60-70.

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
 Post subject: incalzitor suplimentar
PostPosted: 06 Jan 2008, 01:21 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
AndreiSW Quote:
Incalzitorul suplimentar functioneaza ?
Vreau si eu din asta !!!!!!!!!!!!1
Unde se monteaza, cum arata, se poate monta pe mk1?

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2008, 04:37 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Este pe toate dieselurile Mk1 de la facelift interior incoace. Resp. mijloc 2002+ . N-am auzit pe nimeni sa monteze ulterior.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2008, 05:29 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
La mine masina e mk1 oct 2002 (facelift int). Sincer, chiar daca nu mi-am prea bagat capul pe sub capota, nu cred ca am incalzitor suplimentar sau cel putin nu imi functioneaza.

Cate minute ar trebui sa stea la relanti sa se incalzeasca/sa bage caldura? Nu prea ii dau peste 2500 cand vad acul sub 50°
De mentionat ca in Bucuresti sunt -8/-10 grade

LE: spun ca e ceva putred comparand cu timpul de incalzire la un Clio Symbol 1.5dci

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2008, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
-8 nu prea am vazut de cand am Alfa :). La -3, -4 cat am avut diminetile stau la relanti cam 1 minut, pornesc din loc si merg babeste cam pret de o tigara. Inainte de a termina tigara, clima intra automat pe turatie mai mare si baga caldut. Nu cald, cald dar destul cat sa fie confortabil in masina.
Acul temperaturii apei ajunge la 50 cam in 10-15 minute trafic oras. Pe autostrada in 15 minute e la 90, fara a da peste 2500. Timpii astia sunt estimati, nu m-am uitat la ceas dar ma voi uita de acum inainte.
Comparand cu Laguna 1.9 dCi, diferenta e ca nu trebuie sa ajunga apa la 50 ca sa inceapa sa incalzeasca interiorul.

Edit: In seara asta au fost +4 grade. Cu motorul complet rece, clima pe automat a inceput sa bage "caldurica" dupa 30 de secunde.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Jan 2008, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Sa vezi cum e la -14. Norocul meu e ca "doarme" in garaj.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Jan 2008, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Acuma, off topic, garaj incalzit? Nu am avut niciodata dar am inteles de la altii ca nu e o idee prea buna cand afara sunt -10. Trece masina de la +18 la -10 in 2 secunde, nu face deloc bine metalului care se contracta foarte rapid. La fel la reintrare. Nu ma pot pronunta, nu sunt inginer metalurgist, dar pot intelege rationamentul...

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Jan 2008, 23:32 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Astea sunt povesti. Garajul lungeste mult viata masinii in general, a motorului, a bateriei etc. Pornirile la rece sunt cu totul altfel. Ai idee cum arata un ulei cu ceva uzura la -16 grade ? Un fel de peltea neagra. Garajul meu e incalzit dar nu cred ca sunt 18 grade.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2008, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Daaa....chiar ma gandeam foarte serios sa daram garajul ca-mi strica masina. Deja sunt invidios pe cei care isi tin masina in frig in parcarea blocului.
Noroc ca masina a mai "dormit" si afara in curte atunci cand garajul era ocupat :


Attachments:
OP 005 a.jpg
OP 005 a.jpg [ 168.2 KiB | Viewed 2406 times ]

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2008, 23:16 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Daca te uiti bine se vede si un calorifer acolo.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2008, 23:28 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
:up: Duuude, you the man! :up:

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2008, 23:36 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Chiar nu prea vad rostul acestei discutii. Fiecare e liber sa-si tina masina unde vrea, unde poate si sa aiba propria opinie. Ceea ce ma in grijoreaza e ca se judeca prea repede si dispare simtul umorului. Mie chiar imi place sa discut relaxat, prieteneste....nu vad de unde atata incrancenare.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2008, 09:08 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Propun ca un moderator sa stearga ultimele posturi.Nu au nici o legatura cu topicul deschis.

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2008, 22:20 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
OK ! Eu respect opinia fiecaruia. Dar sa revenim la subiect : toate 1,9 jtd se incalzesc asa greu ?
P.S. Erau frumoase motoarele..e drept.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2008, 16:27 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Az' dimineata am ajuns la service pentru distributie si am avut timp de urmatoarele observatii:

Conditii generale (definim SR):
Motor cald la 90, temp. exterioara 4 Grade pe afisaj.
Termostat nou. Rezistenta vietzii de la ventilator schimbata.
Image

Faza 1. Lasat la relanti, clima automat pe 18.
In cateva minute, temperatura motorului a scazut sub 70.
Image
S-a oprit acolo.
Observatii: fiind pe automat, compresorul functiona.
Deschis capota, ventilatorul functiona pe treapta 1.
Decuplat compresorul de la buton, ventilatorul s-a oprit in cateva zeci de secunde. (Posibila cauza pentru functionarea ventilatorului sub 90 de grade este presiunea prea mare in instalatia de AC -> porneste automat ventilatorul. Says so in DTE)
Clima continua sa bage aer in habitaclu la 18 grade. Acul a ramas sub 70 la temp motorului.

Faza 2. Oprit complet clima in masina si lasat la relanti. Temperatura a crescut incet pana aproape de 90, s-a deschis termostatul si a ramas acolo.
Image

Faza 3. Pornit clima pe Hi, fara compresor, temp motor a coborat in cateva minute inapoi la 70. Ventilatorul nu a pornit.

Faza 2 din nou, incalzit la 90

Faza 4. Clima pe 23 manual, fara compresor, temp motor a scazut iar.

Concluzii? In cazul meu. Incalzirea habitaclului la relanti va duce intotdeauna la scaderea temperaturii motorului la 70, independent de functionarea compresorului sau a ventilatorului radiator.
Indiferent de temperatura motorului (70 sau 90 dar de fapt oriunde peste 40) incalzirea habitaclului este perfecta. Sub 40, se simte incalzirea suplimentara (rezistentele pomenite) si baga caldut.

Edit: mecanicul (pe care eu il consider un competent si jumatate) a confirmat teoria lui Madkat ca indicatorul e mai sensibil decat la alte marci care iti arat 90 si tu deja fierbi

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2008, 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Al meu e suplu ... nu trece de 55-60 gr C
:lol:

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2008, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
La mine sta mereu ca in a doua poza. Doar cind merg in aglomeratie sau cind las motorul mult la relanti ajunge la 90. Acum iarna, dimineata las motorul sa mearga in gol la relanti in jur de 5 minute, dar abia cind incep sa ma misc de pe loc incepe sa bage si caldura cu adevarat (am setat sa bage 27 de grade)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2008, 22:18 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
O explicatie ar fi faptul ca motoarele diesel de ultima generatie(in speta motoarele cu common rail) au un randament termic foarte ridicat, cu o ardere foarte buna si in mod logic nu "degaja" o cantitate asa mare de caldura. Pe scurt sunt foarte "eficiente". Acesta este si unul din motivele pentru care tot mai multe diesel-uri din ultima vreme sunt echipate cu sisteme auxiliare de incalzire. Eu am avut un Rover 75 care era echipat din fabrica(de serie !) cu incalzitor suplimentar Webasto("siroco"-spus popular) care pe langa faptul ca era o optiune pentru un plus de confort, era gandit sa ajute la incalzirea mai rapida a motorului. Al meu avea si ceas programator, pornea clima dupa ce ajungea la o anumita temperatura...sunt si versiuni care nu au ceas-pornesc si se opresc automat...sunt si versiuni cu telecomanda etc.
Daca motorul este "ajutat" si de un termostat defect(care nu inchide bine sau chiar blocat in poz deschis), atunci lucrurile se schimba radical.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jan 2008, 13:57 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Explicatia este ca nu au luat in considerare cit de bine poate sa raceasca apa radiatorul de incalzire a habitaclului. Toate diesel moderne sint asa eficiente, dar nu le cade temperatura la deschiderea ventilatorului de interior.

Hai cu o poza si de la mine, apa imi sta acolo in urmatoarele conditii: cu caldura data drumu' (oras sau drum judetean) si cind merg cu caldura oprita dar merg batrineste, max 50-60, accelerari lente etc. CA in poza nr 2 postata mai sus nu imi sta decit cind primeste o forja moderata de aprox 30-40 sec dupa care cade imediat spre 70grade.


Attachments:
14-01-08_1659.jpg
14-01-08_1659.jpg [ 5.05 KiB | Viewed 2299 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jan 2008, 19:33 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Babuine, asa imi facea si mie pana am schimbat termostatul.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jan 2008, 23:35 
Offline
User avatar

Joined: 30 May 2007, 14:14
Posts: 449
Location: Bucuresti
acolo imi sta si mie...la 70... tind sa cred ca nu este devina termostatul...chiar asa majoritatea termostatelor de pe alfa sa fie stricate...???

_________________
BMW 530XD
C klase w204



ex :Alfa Romeo 159 ( distinctiv ) - 1.9 JTDm - 175 CP
Alfa Romeo 156-1,9 JTD-148 CP
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V - 192 CP
BMW 318( E90 LCI ) - 2009
BMW X5 ( E53 ) - 3.0.D - 218 CP
Audi A4 B8 - 2.0 TDI 143 CP
Alfa Romeo MiTo - 1.6 JtdM


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2008, 12:06 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Hai ma baieti ca nu e mare lucru :console: E chiar pistoale cu apa.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2008, 12:17 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Asta sa iti fie cea mai mare problema :D . La ce am schimbat io pe Alfa.... Termostatu' e ca o amenda de parcare :lol:
Edit: Umblu eu sa indulcesc pilula... in ideea ca nu prea exista masina fara o boala generalizata, e rezonabil.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2008, 12:35 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Am o nedumerire in legaura cu termostatul.Trebuie sa-l schimb si eu ca sta la maxim 70 cand e cald si 50 cand e minus afara.Problema e ca am luat codul de pe el si l-am dat unui tip de la un magazin de piese, a cautat omu si n-a gasit in tot bucurestiul piesa cu codul ala original de pe ea. Cand ma duc si intreb de termostat la un magazin dupa caracteristicile masinii se gaseste imediat. Intrebarea este daca e bun ala dupa caracteristici sau ala dupa cod. E vorba de un 156 JTD din 2001 cu 81 kw. Daca imi poate spune cineva cum sta defapt treaba ar fi de mare ajutor ca nu vreau sa mai pun motorina in prostie si sa o uzez aiurea mai ales ca acum e frig si sta "rece" tot timpul.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 730 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited