salut
s-a mai scris ...in fine
ai cateva posibilitati :
Debitmetru aer
Turbina/Intercooler
EGR
Vacuum
Debitmetrul de aer
Ar trebui sa se manifeste prin plafonarea motorului , pierdere de putere. Avand in vedere ca schimband vitezele (calcand ambreiajul) problema dispare, cred ca nu e de aici . Oricum se poate verifica prin scoaterea mufei de la debitmetru. Scoti mufa si pornesti motorul. Faci o tura si vezi daca merge mai bine . Daca da, e de la el , daca nu , inseamna ca functioneaza corect. Trebuie sa stii ca daca vei scoate mufa , computerul de bord va inmagazina eroarea si va trebui stearsa la tester. Insa poti sa circuli cu eroarea respectiva fara probleme.
Turbina/ Intercooler
Nu stiu exact daca tu ai turbina cu geometrie variabila , cred ca da.
Verifica nivelul la ulei. Daca e in scadere , si mai ai si mult fum in spate e posibil ca turbina sa fie uzata si sa pierzi ulei acolo . In sarcina e posibil sa aiba o functionare defectuoasa, sa nu aiba boost si sa pierzi putere. Se poate curata de zgura in caz ca ai zgura. Daca sunt uzati rulmentii - consum de ulei trebuie schimbat/ reconditionat .
Intercoolerul poate fi fisurat sau imbacsit cu ulei scurs din turbina (fie sub forma de ulei , fie sub forma de vapori care se sedimenteaza ). Se poate curata , intercoolerul e in fata rotii stangi -roata soferului , si pentru a avea acces trebuie data jos bara fata. Daca se aude si un suierat la accelerari e posibil sa ai fisurat furtunul de la intercooler. Cea mai frecventa fisura apare acolo unde furtunul este in contact fizic cu borna + de la baterie. Pentru a identifica fisura trebuie sa controlezi furtunul 'pe pipaite' deoarece vizual nu prea ai sanse in locul respectiv.
Tot aici poti sa verifici senzorul de presiune de pe galeria de admisie aer (MAP se mai numeste)care se afla pe galerie, daca dai jos capacul de pe motor stand cu fata la masina e in dreapta, in spatele motorului , mic , negru si are o mufa 3 fire. Insa de obicei da erori care apar pe tester.
EGR
Recircularea gazelor de esapament- e o electrovalva aflata in spatele motorului la care vin doua furtune metalice flexibile.
Este compusa dintr-o supapa mecanica cu arc, si un electromagnet actionat cu comanda numerica. De obicei supapa se blocheaza, din cauza ca se aduna funingine care in timp reduce cursa din ce in ce mai tare pana cand supapa nu se mai misca deloc. astfel, gazele nu mai ies, sunt recirculate la nesfarsit , aerul din galeria de admisie e din ce in ce mai cald, presiunea creste, motorul intra in protectie si apare "Limp Mode".
Se poate curata, de impuritati - e ceva de lucru , iar partea cu electomagnetul nu poate fi controlata decat pe tester.
Vacuum
Intentionat am lasat asta la sfarsit deoarece mi se pare cel mai plauzibil in cazul tau .
In primul rand faptul ca ai erori si la stat pe loc (adica motorul e la relanti - deci nu intra deloc turbina), apoi faptul ca erorile citite erau de la pedale - ambreiaj- frana care folosesc vacuum.
Vacuumul este produs de pompa de vacuum si actioneaza printre altele o mica supapa care opreste alimentarea cu aer, frana , circuitul de vacuum de la turbina.
Circuitul este inchis, adica toate elementele actionate prin vacuum trebuie sa aiba furtunele intacte.
Verifica Cricuitul Pompa vacuum->Electrovalva vacuum-> Actuator turbina. Orice furtun fisurat/crapat poate fi cauza . In general pierderea de vacuum se poate manifesta si prin trepidatii puternice ale motorului la oprire. (supapa de inchidere aer admisie nu functioneaza complet/corect).
Defectele cele mai probabile sunt , zic , eu, pompa de vacuum, furtunase vacuum (sunt cele subtiri, negre, de grosimea unui creion), electrovalva vacuum.
Verifica vizual furtunele, vezi debitmetrul, vezi pompa de vacuum- e tot in dreapta imediat sub capacul motorului.
bob
_________________ No bine ca nu-i frig ....
|